het geluid van mijn pc-boksjes is goed, maar ik zou graag ook het geluid van achter willen laten komen om zo een voller en zegmaar bioskoopachtig geluid te krijgen. nu staat (toevallig) mijn radio achter mij, en nu is mijn vraag of ik mijn pc (windows xp) daarop kan aansluiten. het betreft een sony cmt-m70 met een audio-input, zo'n rode en een witte.
weet iemand wat voor kabel ik nodig heb, als het kan?
ik vind de stap om meteen een nieuw geluidssysteem te kopen namelijk iets te groot, als het ook met een kabeltje van een tientje kan.
alvast hartelijk dank
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aansluiten pc op radio
-
gaste
Re: aansluiten pc op radio
is kabel voor, deze kabel heeft aan de ene kant een tulp en de andere kant zo'n walkman headset plug.
-
Tens
Verlengkabel kun je bij de doe-het-zelf zaak krijgen tot 20 meter voor een goede prijs mocht je niet uitkomen;
kijk wel even uit, want de stekkers passen soms niet strak.
Je kunt ze dan altijd het beste gelijk ruilen, zodat je problemen voorkomt.
Bewaar dus de verpakking en ga niet zelf het stekkertje aanpassen.
Kijk ook uit voor overspanning:
De spanning van de output van je PC is iets groter dan die van de input van de stereo, daarom moet je je PC gebruiken om het volume te regelen (dus je PC niet op vol voume hebben en je stereogebruiken om hem zachter te zetten, maar je stereo hard zetten, en je PC gebruiken om hem zachter te zetten).
Je stereo zal anders niet gelijk kapot gaan, maar zal op den duur gaan ruizen of helemaal niet meer werken.
kijk wel even uit, want de stekkers passen soms niet strak.
Je kunt ze dan altijd het beste gelijk ruilen, zodat je problemen voorkomt.
Bewaar dus de verpakking en ga niet zelf het stekkertje aanpassen.
Kijk ook uit voor overspanning:
De spanning van de output van je PC is iets groter dan die van de input van de stereo, daarom moet je je PC gebruiken om het volume te regelen (dus je PC niet op vol voume hebben en je stereogebruiken om hem zachter te zetten, maar je stereo hard zetten, en je PC gebruiken om hem zachter te zetten).
Je stereo zal anders niet gelijk kapot gaan, maar zal op den duur gaan ruizen of helemaal niet meer werken.
-
Gast
heel leuk, alleen heeft je pc wel een surround output? Als hij maar 1 output heeft, kun je wel een splitter kopen, alleen dan krijg je 2x hetzelfde geluid.
Je muziek op je radio zal ok niet surround zijn, enkel bij films, dus je hebt er niet veel aan.
Je muziek op je radio zal ok niet surround zijn, enkel bij films, dus je hebt er niet veel aan.
-
gaste
denk niet dat t om surround sound gaat, surround sount komt nl van voren en niet van achter. Maar goed dat kan je ook niet weten.
Daarnaast dien je het digital door te geven wat een computer ook niet kan.
Daarnaast dien je het digital door te geven wat een computer ook niet kan.
-
slimmeniels
hé, iedereen die heeft gereageerd op mijn vraag:
heel erg bedankt want ik heb het kabeltje en de splitter, en het werkt perfect!
(een kennis gaat het ook doen.)
wat fijn toch dat er forums zoals dit zijn waar je gewoon antwoord krijgt zonder dat je naar de winkel hoeft, en van mensen met ervaring en niet die verkopers die alleen geld willen.
heel tof dus van jullie!
ik zal zeker ook reageren op jullie vragen!
slimme niels
heel erg bedankt want ik heb het kabeltje en de splitter, en het werkt perfect!
(een kennis gaat het ook doen.)
wat fijn toch dat er forums zoals dit zijn waar je gewoon antwoord krijgt zonder dat je naar de winkel hoeft, en van mensen met ervaring en niet die verkopers die alleen geld willen.
heel tof dus van jullie!
ik zal zeker ook reageren op jullie vragen!
slimme niels