LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer Aspire 5920G
Acer Aspire 5920G
Ik heb vorig jaar een acer aspire 5920G gekocht, in de veronderstelling dat ik een goede keuze gemaakt had. Ik ben er nu inmiddels ( na een half jaar problemen) achter dat dit niet het geval is.
De laptop wordt veel te heet (<75 graden) en loopt steeds vaker (half) vast! Ik ben wat research gaan plegen online, en het blijkt een bekend probleem te zijn onder de acer aspire gebruikers. Hij is zo warm dat ik vrees dat de componenten beschadigd gaan raken binnenkort en mijn laptop het over minder dan een jaar compleet begeeft. Ook verbrand ik mijn handen bijna aan de linker onderkant van mijn laptop als ik hem wil verplaatsen. Hij kan zeker niet bij mij op schoot, tenzij ik er wat tussen zet (zoals dus de laptop ondersteuning die wegsmelt). Als deze laptops zo warm worden dat, in mijn geval, zelfs mijn laptop ondersteuning wegsmelt, dan moet er toch wat mis zijn? Kan ik acer hiervoor aanpakken omdat ze een ondeugdelijk product hebben geleverd?
Ik zou graag willen weten of meer mensen op het forum met een acer aspire 5920G dezelfde problemen ondervinden en wat zij er aan gedaan hebben?
De laptop wordt veel te heet (<75 graden) en loopt steeds vaker (half) vast! Ik ben wat research gaan plegen online, en het blijkt een bekend probleem te zijn onder de acer aspire gebruikers. Hij is zo warm dat ik vrees dat de componenten beschadigd gaan raken binnenkort en mijn laptop het over minder dan een jaar compleet begeeft. Ook verbrand ik mijn handen bijna aan de linker onderkant van mijn laptop als ik hem wil verplaatsen. Hij kan zeker niet bij mij op schoot, tenzij ik er wat tussen zet (zoals dus de laptop ondersteuning die wegsmelt). Als deze laptops zo warm worden dat, in mijn geval, zelfs mijn laptop ondersteuning wegsmelt, dan moet er toch wat mis zijn? Kan ik acer hiervoor aanpakken omdat ze een ondeugdelijk product hebben geleverd?
Ik zou graag willen weten of meer mensen op het forum met een acer aspire 5920G dezelfde problemen ondervinden en wat zij er aan gedaan hebben?
Re: Acer Aspire 5920G
Nee, de producent is alleen aansprakelijk voor gebreken die het product onveilig maken. Wel kun je de winkelier aanpakken. Een laptop die zo heet wordt is non-conform, omdat deze niet de eigenschappen zitten die gebruikelijk zijn voor producten van het zelfde soort en/of nodig zijn voor normaal gebruik.
Bezit eenzelfde type. Inderdaad, wordt een beetje warm maar dat hebben alle laptops.
Vooralsnog heb ik geen problemen.Werkt verde prima!
Vooralsnog heb ik geen problemen.Werkt verde prima!
Dat de laptops zo warm worden heeft te maken dat men de luchtgaten aan de onderkant bedekken, waardoor de laptop onvoldoende kan koelen.
Dan is er geen spraken van een ondeugelijk product, maar een verkeerde gebruikershandeling.
Dus:
- de laptop niet op je schoot zetten, waardoor de luchtgaten en roosters bedekt worden.
- de laptop niet op een bank zetten, waardoor ook weer de luchtgaten en roosters bedekt worden.
- als je de laptop op een tafel zet, zorg er dan voor dat die niet op een tafelkleed staat, maar dat die op een vlakke oppervlak staat, waardoor de onderkant vrij is.
En het inderdaad zo dat een laptop warm wordt.
De hedendaagse processor wordt best warm, en vergeet niet de grafische processor. Echt een heethoofd.
De tijd dat de laptop niet warm werd/word hebben we al een hele tijd achter ons gelaten.
Zonder dollen, de reden dat de computer vast loopt heeft te maken dat de thermische beveiliging van de processor of de grafische processor de boel uitschakeld om oververhitting tegen te gaan.
Dat dit gebeurd heeft puur te maken dat de laptop onvoldoende koeling heeft en is vaak ook weer de oorzaak ervan dat de computergebruiker de koelgaten/roosters dicht houdt, waardoor er onvoldoende koellucht aangezogen kan worden.
Nee, wie je wel kunt aanpakken is jezelf, omdat je de laptop verkeerd gebruikt.
Zie hierboven voor de uitleg.
Ik hoop dat je hiervan geleerd hebt en dat je wat met de informatie doet.
Was getekend:
een computer monteur.
Dan is er geen spraken van een ondeugelijk product, maar een verkeerde gebruikershandeling.
Dus:
- de laptop niet op je schoot zetten, waardoor de luchtgaten en roosters bedekt worden.
- de laptop niet op een bank zetten, waardoor ook weer de luchtgaten en roosters bedekt worden.
- als je de laptop op een tafel zet, zorg er dan voor dat die niet op een tafelkleed staat, maar dat die op een vlakke oppervlak staat, waardoor de onderkant vrij is.
En het inderdaad zo dat een laptop warm wordt.
Dat vind ik veel te gemakkelijk gezegd.Een laptop die zo heet wordt is non-conform, omdat deze niet de eigenschappen zitten die gebruikelijk zijn voor producten van het zelfde soort en/of nodig zijn voor normaal gebruik.
De hedendaagse processor wordt best warm, en vergeet niet de grafische processor. Echt een heethoofd.
De tijd dat de laptop niet warm werd/word hebben we al een hele tijd achter ons gelaten.
Wees blij dat die vast loopt!De laptop wordt veel te heet (<75 graden) en loopt steeds vaker (half) vast!
Zonder dollen, de reden dat de computer vast loopt heeft te maken dat de thermische beveiliging van de processor of de grafische processor de boel uitschakeld om oververhitting tegen te gaan.
Dat dit gebeurd heeft puur te maken dat de laptop onvoldoende koeling heeft en is vaak ook weer de oorzaak ervan dat de computergebruiker de koelgaten/roosters dicht houdt, waardoor er onvoldoende koellucht aangezogen kan worden.
Kan ik acer hiervoor aanpakken omdat ze een ondeugdelijk product hebben geleverd?
Nee, wie je wel kunt aanpakken is jezelf, omdat je de laptop verkeerd gebruikt.
Zie hierboven voor de uitleg.
Ik hoop dat je hiervan geleerd hebt en dat je wat met de informatie doet.
Was getekend:
een computer monteur.
Een laptop mag niet op je lap (schoot)? Dan mag een handheld ook niet in je hand ?de laptop niet op je schoot zetten, waardoor de luchtgaten en roosters bedekt worden.
Shibitah, heeft U al contact gehad met Acer?
De laptop mag inderdaad niet op je schoot, omdat dan de luchtgaten bedenkt worden, waardoor de laptop onvoldoende gekoeld wordt, het gevolg daarvan is dat de laptop dan te warm wordt en daardoor beginnen mensen te klagen.Henk25 schreef:Een laptop mag niet op je lap (schoot)? Dan mag een handheld ook niet in je hand ?de laptop niet op je schoot zetten, waardoor de luchtgaten en roosters bedekt worden.
Hier is dan geen spraken van een ondeugelijk product, maar van een gebruiker die een laptop verkeerd gebruikt.
BBCS waarom heet het dan een laptop?
Overigens wordt de laptop zo heet dat deze niet eens op schoot gehouden kan worden.
Shibitah schrijft:
Overigens wordt de laptop zo heet dat deze niet eens op schoot gehouden kan worden.
Shibitah schrijft:
Hij kan zeker niet bij mij op schoot, tenzij ik er wat tussen zet (zoals dus de laptop ondersteuning die wegsmelt). Als deze laptops zo warm worden dat, in mijn geval, zelfs mijn laptop ondersteuning wegsmelt, dan moet er toch wat mis zijn?
Laptop of notebook, het maakt in principe niet uit.Henk25 schreef:BBCS waarom heet het dan een laptop?
In de beginjaren kon de laptop gemakkelijk op de schoot worden gehouden, dit omdat de laptops niet zo warm werden.
De hedendaagse processoren en grafische kaarten worden behoorlijk warm en moeten met een ventilator worden gekoeld.
Op het moment dat je de laptop op je schoot neemt, bedek je de luchtgaten van de laptop, waardoor de ventilator geen koele lucht meer van buiten kan aanzuigen, met het gevolg dat die van binnen veel te warm wordt en als de processor daardoor veel te warm wordt, schakeld de thermische beveiliging van de processor de computer uit om oververhitting te voorkomen.
Ik heb als computermonteur nu een aantal keren de technische kant van het probleem toegelicht, en als je dat blijft negeren, dan kun je gaan klagen wat je wilt, maar dat zal je niet helpen.
In dit geval zal Acer heus niet zeggen dat het probleem te wijten is aan een ondeugelijk product en onder garantie zal het ook niet opgelost worden.
Dat zijn de feiten.
Er is niks mis mee en je kunt Acer ook niet aanpakken omdat ze geen ondeugelijk product hebben geleverd.shibitah schreef:Als deze laptops zo warm worden dat, in mijn geval, zelfs mijn laptop ondersteuning wegsmelt, dan moet er toch wat mis zijn? Kan ik acer hiervoor aanpakken omdat ze een ondeugdelijk product hebben geleverd?
Zie mijn uitleg boven deze reactie.
-
Of het een laptop of notebook is wordt bepaald door de plaatsing van de koeling, als de lucht er aan de zijkanten uit komt is het een laptop en als het er aan de onderkant uit komt een notebook, simpel zat.
Mis.als de lucht er aan de zijkanten uit komt is het een laptop en als het er aan de onderkant uit komt een notebook, simpel zat.
De lucht komt er altijd aan de zijkant of achterkant eruit.
De lucht wordt van onderen aangezogen.
Het kan goed zijn dat bij laptops en notebooks soms de aanzuiging op een andere plaats zit dan aan de onderzijde, en dan kan de laptop/notebook wel op schoot genomen worden.
-
- Contacteer:
Beetje kort door de bocht.BBCS schreef:Er is niks mis mee en je kunt Acer ook niet aanpakken omdat ze geen ondeugelijk product hebben geleverd.
Zie mijn uitleg boven deze reactie.
Zo heet dat onderdelen smelten? En dan ongezien zeggen er is niets mis?
Ik zou toch het oordeel van de fabrikant/reparateur even afwachten - want het zou kunnen zijn dat er een productiefoutje is (ventilator niet snel genoeg, of defect) bijvoorbeeld.
Dat vind ik ook knap.
Hier kan je dezelfde klacht lezen over deze laptop:
dit is een link
Misschien heb je hier meer kans dat je klanten vindt met hetzelfde probleem.
Hier kan je dezelfde klacht lezen over deze laptop:
dit is een link
Misschien heb je hier meer kans dat je klanten vindt met hetzelfde probleem.
Acer 5920G - now only useful as a fryingpan
I have similar problems with my acer aspire 5920G. It's starting to shut down, completely without warning, AGAIN. And I had it fixed just last august for freezing and shutting down. Although I think they only changed the hard drive. That's not really helpful when the frickin 8600m is frying all the hardware. I doubt the store where i bought it will change my graphics card, warranty being expired and all. F**k! I's not even a frickin laptop! It's so hot it burns my thighs and I can't put it on my lap.
hier vandaan
Er zijn problemen geweest met de nvidia 8600
Apple
Asus forum
Fudzilla
Wikipedia
I have similar problems with my acer aspire 5920G. It's starting to shut down, completely without warning, AGAIN. And I had it fixed just last august for freezing and shutting down. Although I think they only changed the hard drive. That's not really helpful when the frickin 8600m is frying all the hardware. I doubt the store where i bought it will change my graphics card, warranty being expired and all. F**k! I's not even a frickin laptop! It's so hot it burns my thighs and I can't put it on my lap.
hier vandaan
Er zijn problemen geweest met de nvidia 8600
Apple
Asus forum
Fudzilla
Wikipedia
Gigantisch aantal defecte nVidia-kaarten
Verhittingsprobleem treft alle GeForce 8400M- en 8600M-exemplaren
Het warmteprobleem bij de Geforce 8400m en 8600m is groter dan gedacht.
Het aantal defecte chips in grafische kaarten van nVidia blijkt een stuk groter te zijn dan gedacht. Niet alleen notebooks van HP ondervinden het probleem. Elke laptop met een Geforce 8400M of 8600M loopt een grote kans op oververhitting.
Nvidia heeft het euvel begin deze maand al toegegeven en zegt dat het voor 150 tot 200 miljoen dollar aan terugname- en reparatiekosten gaat uitgeven. Toch zal dit de schade niet dekken. Volgens The Inquirer hebben notebooks van Dell, Asus en andere merken hetzelfde probleem en komt het erop neer dat alle G84- en G86-GPU's zijn getroffen.
De fout ontstaat door oververhitting die langzaam maar zeker opduikt. Omdat laptops meermaals per dag aan en uit worden gezet, ondergaan de kaarten in kwestie meermaals een cyclus waarbij ze warmlopen en vervolgens afkoelen. Dat zorgt in combinatie met een productiefout voor een defect.
dit is een link
Verhittingsprobleem treft alle GeForce 8400M- en 8600M-exemplaren
Het warmteprobleem bij de Geforce 8400m en 8600m is groter dan gedacht.
Het aantal defecte chips in grafische kaarten van nVidia blijkt een stuk groter te zijn dan gedacht. Niet alleen notebooks van HP ondervinden het probleem. Elke laptop met een Geforce 8400M of 8600M loopt een grote kans op oververhitting.
Nvidia heeft het euvel begin deze maand al toegegeven en zegt dat het voor 150 tot 200 miljoen dollar aan terugname- en reparatiekosten gaat uitgeven. Toch zal dit de schade niet dekken. Volgens The Inquirer hebben notebooks van Dell, Asus en andere merken hetzelfde probleem en komt het erop neer dat alle G84- en G86-GPU's zijn getroffen.
De fout ontstaat door oververhitting die langzaam maar zeker opduikt. Omdat laptops meermaals per dag aan en uit worden gezet, ondergaan de kaarten in kwestie meermaals een cyclus waarbij ze warmlopen en vervolgens afkoelen. Dat zorgt in combinatie met een productiefout voor een defect.
dit is een link
Mijn excuses.
Dat heb ik ook gehoord.
Dat heb ik ook gehoord.
Dat kon je op je klompen aanvoelen. De computer wordt zo'n 70 graden en valt als gevolg daarvan frequent uit en jij maar roepen "maar dat hoort zo!!!".