Bijna geen 1 merk doet dit nog en ben hier als verkoper wel blij mee. Jaren geleden werden herstel cd's meegeleverd en bestond de optie van systeemherstel van de harde schijf niet. Een veel voorkomend probleem was dat mensen herstel cd's kwijt raakten/dat ze beschadigd raakten of dat klanten claimden dat er nooit herstel cd's in de doos hebben gezeten (ja/nee verhaal).Het is te kul dat Acer niet gewoon netjes de installatie cd mee levert.
Tegenwoordig zal binnen de garantietermijn, bij een hardwarematig defect wat niet komt door een gebruikersfout, de fabrieksstand altijd hersteld kunnen worden. Verder kunnen virussen etc niet op de herstelpartitie komen.
De enige manier hoe de klant voor kosten kan komen te staan is als deze zelf de partitie wist (bijvoorbeeld door de harde schijf te formatteren en de partitie te wissen met een andere installatie cd) of als de harde schijf defect raakt buiten de garantie termijn. Voor de eerste groep lijkt het mij logisch dat hier kosten voor worden gerekend, voor de laatste groep bestaat de mogelijkheid om zelf herstel DVD's aan te maken (staat in de handleiding aangegeven hoe dit werkt).
Ik denk dat het voor die groep gebruikers ook makkelijker is geworden. Jaren geleden als systeemherstel nodig was voor die groep had ik herstel cd's nodig die de klant vaak niet meer had. Even als voorbeeld, als een klant terug moest naar huis om herstel cd's op te halen was het niet een uitzondering dat een klant met weinig verstand van pc's terug kwam met een Office cd (en nee, dit is geen grap). Tegenwoordig kan ik voor bijna elke klant de pc direct innemen en kosteloos herstellen vanaf de harde schijf. Verder zal een basis gebruiker niet de computer formatteren, voorgeïnstalleerde software wissen etc.Helaas lezen jullie over het feit heen dat ik het richt op huis tuin en keuken gebruikers.
Dit verdien ik wel deels. Ik ben redelijk hard uitgevallen tegen TS en dat was niet nodig. Maar ik sta wel achter de essentie van wat ik heb geschreven, wat inhoudt dat als je een 'handige Harrie' aan je PC laat zitten of zelf van mening bent dat je genoeg verstand hebt van PC's je ook de gevolgen moet kunnen accepteren en niet een vinger wijst naar de fabrikant of de verkoper.53o bevestigt in één klap al mijn vooroordelen over PC-verkopers.