LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer is NIKS beter dan Dell!!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Wat vind u van Acer?

-Slechte service, lange wachttijden
1
20%
-Aan afspraken wordt niet gehouden
1
20%
-Geen slechte ervaringen mee gehad
3
60%

Totaal aantal stemmen: 5

Coendo

Acer is NIKS beter dan Dell!!

Ongelezen bericht door Coendo »

Verbazend hoe weinig berichten er over Acer te vinden zijn wat betreft service etc. Om mij heen van vrienden en klasgenoten hoor ik niks goeds over Acer. Helaas hoor je dit alleen pas wanneer je al een acer notebook hebt gekocht, zoals mij dus.
Mijn verhaal:
Voor een maand of 3 geleden kocht ik een notebook van acer, mooi ding, maar na 2 maand begon er zich een scheur te ontstaan in de behuizing, ik acer opgebeld, en ter reparatie opgestuurd. Mij werd meegedeeld dat dit 10 tot 15 DAGEN zou duren. Echter toen ik na die periode belde waar mijn notebook bleef bleek het om werkdagen te gaan, goed kleine miscommunicatie, kan gebeuren en had ik misschien nog kunnen weten. Maar volgens de beste meneer kon ik hem eerder terugkrijgen, en hij zou een aantekening er van maken. Maar op die datum kreeg ik geen notebook, dus weer gebeld.Ik kreeg weer een ander en die vertelde me dat de 15 werkdagen nog niet om waren. Dat was dus maandag volgens hem (1 maart dus, en 9 februari verstuurd). Echter is het nu dinsdag, en heb nog geen notebook, dus heb net weer gebeld, na 40 min (!!!!!!) in de wacht te hebben gestaan a la 20 cent p/m kreeg ik iemand aan de lijn die het weinig interesseerde dat ik zo lang moest wachten. Er kwam alleen uit 'Daar kan ik niks aan doen'. Ik dus vragen wanneer ik mijn notebook nou terugkrijg, blijkt dus dat dat nog ff kon duren volgens hem! Er stonden nog wachtenden voor mij. Hierop barsstte bij mij de bom. Hij zou wat voor me regelen zei hij en moest WEER even wachten. Na 5 min wachten (hing in totaal al bijna een uur aan de telefoon, dus 10 euro lichter), vertelde hij mij dat hij de notebook een hoge prioriteit had gegeven, en hij hoopte dat ik hem deze week terug zou krijgen, maar dit kon ook volgende week worden. Conclusie: Heb nu 3 maand een notebook, waarvan hij al 1 maand bij acer staat, ik ben ongeveer 20 euro kwijt aan telefoonkosten, 8 euro aan verzendkosten, elke afspraak wordt tot nu toe niet nagekomen, en heb nog steeds geen notebook!!!
Graag wil ik weten of er nog meer mensen zijn die hetzelfde ervaren met Acer, GEEN SERVICE DUS!!

Met groet,

Coen.

Gast

Re: Acer is NIKS beter dan Dell!!

Ongelezen bericht door Gast »

Als aanvulling op het vorige bericht. Zojuist heb ik gebeld met Acer, wederom hadden ze afgesproken dat mijn notebook aan het einde van deze week teruggestuurd zou worden. Nou opgestuurd is hij wel gisteren ja, NAAR DUITSLAND! Het blijkt dat ze zoveel spul ter reparatie krijgen dat ze het niet meer aankunnen. Mijn notebook is dus nu in Duitsland, en die wordt hopelijk eind volgende week naar Acer teruggestuurd, en als ik 'mazzel' heb krijg ik mijn notebook dan over 1,5 a 2 weken terug. In dat geval ben ik mijn notebook dan 30 WERKdagen kwijt, dat is 2 keer zolang als afgesproken, schandalig!

dennis-caro

Ongelezen bericht door dennis-caro »

Ik moet zeggen dat ik alleen maar geode ervaringen heb met mijn Acer Travelmate 632. Degelijke behuizing, zeer licht en plat. Mijn collega heeft dezelfde en heeft een defect hieraan gehad. Dit werd binnen een week door Acer opgelost. Misschien zou je het eens via je leverancier kunnen proberen?

Gast

Ik wil best geloven dat er ook mensen zijn die goed worden geholpen, maar binnen een week je notebook terug is wel heel snel. Hier gaat het waarschijnlijk om een duur servicecontract genaamd Acer Advantage. Hier beloven ze inderdaad dat de notebook binnen 5 werkdagen weer terug is bij de klant. Echter, wanneer iemand geen duur servicecontract heeft moet men 15 dagen wachten, op zichzelf prima, maar doe het dan ook. Inmiddels wacht ik al ruim 21 WERK dagen en ik verwacht hem niet eerder terug als begin volgende week als ik acer moet geloven, dat worden dus minstens 26 werkdagen of meer. Bijna het dubbele als afgesproken. Naar mijn mening een zeer kwalijke zaak! Met een duur servicecontract was ik dus wel fatsoenlijk geholpen, maar nu niet, erg kwalijk. U zegt tevens dat ik het via mijn leverancier moet proberen, misschien was dat beter geweest, maar daar heb ik nu niks meer aan natuurlijk.

Gegroet.

Gast

ik hoorde van een dealer dat deze overstapt van acer naar een ander merk (waarschijnlijk asus) momenteel bedraagt de wachttijd minimaal
15/20 werkdagen is dus een maand bij een defecte notebook

als de dealer belt met acer in shertogenbosch,wordt hij van het kastje naar de muur gestuurd!

trek u conclusie!

Coendo

Inderdaad. Nog steeds heb ik mijn notebook niet terug. Ik heb hem 5 februari verstuurd, dus reken maar uit. Langer ook als 20 werkdagen!!
Net heb ik Acer aan de telefoon gehad, en ze vertelde me dat ze goed nieuws hadden, de notebook (die ze naar duitsland hadden gestuurd omdat ze het aantal reparaties niet aankonden) is nu onderweg per DHL koerier naar Acer Nederland, die verwachten ze vanavond of morgenvroeg te ontvangen, vervolgens wordt hij uitgepakt en gecontroleerd en direct per DHL koerier naar mij toegestuurd. Ze beloofde me dat ik donderdag, UITERLIJK vrijdag, mijn notebook in mijn bezit heb. Heel mooi nieuws, maar ik moet het eerst zien. Aangezien ze al 4 keer eerder mij hebben gezegd dat ik de notebook op een bepaalde datum terug zou krijgen wat niet is gebeurd, je zult dus begrijpen... ik heb weinig vertrouwen meer in Acer! Bovendien werd mij door de helpdesk aangeraden een klachtbrief te sturen, dit heb ik 2,5 week geleden gedaan, maar hierop wordt niet gereageerd. Dus ja.. als klant sta je eigenlijk machteloos tegen zo'n bedrijf, het enige wat je kunt is afwachten. Bah!!

Coendo

Het is dan eindelijk zover, Acer heeft zich voor de 1e keer aan zijn woord gehouden. Vandaag heb ik mijn laptop terug ontvangen per koerier. Stipt op tijd. Jammer dat het alleen 42 dagen heeft moeten duren! Bovendien... toen ik mijn scherm opklaptje en weer terug kreeg ik een plastic krakend geluid, alsof 2 plastic delen over elkaar schuurde. Ik balen natuurlijk, maar heb zelf eerst logisch nagedacht. De heren van Acer waren namelijk vergeten 1 schroefje goed vast te draaien toen ze mijn behuizing hadden vervangen. Tja... ook jammer! maar goed, ik heb hem terug!

mistermaniac

Ongelezen bericht door mistermaniac »

Ik heb altijd maar zo met die kant en klare computers, doe het alsjeblieft niet. Ze smijten wel leuk met al die termen van wat er wel niet allemaal in zit en zo (wat ook nog eens de helft van de tijd niet klopt).. dit zijn slechts allemaal verkooppraatjes om het ding zo snel mogelijk te verkopen en er verder geen support meer mee te geven. Ik bouw zelf ook computer, ik heb natuurlijk ook wel een beetje vekooppraatjes :lol: maar ik ga wel met je een uur of anders langer om de tafel zitten om precies uit te vinden wat voor een computer als je precies wilt hebben en wat je er precies in wilt hebben, kijk zo horen zaken te gaan. :!:

Gast

Een desktop PC.. ja, die koop ik niet bij een Acer, of een Dell, maar die stel ik zelf samen en bouw ik ook zelf. Maar bij een notebook kan dat niet, en aangezien het in dit geval over een notebook gaat, snap ik je reaktie niet helemaal...

Gast

Ik hoop dat Acer nu eindelijk aandacht gaat trekken bij Radar!!! Want het is echt schandalig!

Acer

Ongelezen bericht door Acer »

Als je slim bent lever je de pc in op europalaan 89 in Den Bosch ACER HOOFDKANTOOR.
Zo kunnen ze het nooit weigeren vraag dan gelijk naar Michel Waasdorp of Dirk Britz dit zijn de mannen binnen de helpdesk die beslissingen mogen maken (2de lijnshelpdesk medewerker)
Want de mensen die je aan de telefoon krijgt zijn slecht inhuur krachten van een uitzendbureau, en sommige van hen hebben noig nooit een acer aangeraakt, laat staan dat ze er support op kunnen gegeven.
Tip van mijn koop geen acer a-open of apacer, dit is namelijk allemaal 1 pot nat.
Verder als je een laptop koopt van acer, let er dan wel op dat er op de batterij maar een half jaar garantie zit (deze zijn bij een acer laptop vaak niet zo best eigelijk zijn hun battarijen te ligt voor hun laptops)
Verder Hen je op de Laptop standaard 1 jaar garantie Send in wel te verstaan.
Dit wil zeggen dat je hem zelf op moet sturen dus verzend kosten zijn voor eigen rekening.
Het beste wat je kan doen als je een acer koopt is acer advantage afsluiten.
Volgens de cotract voorwaarden zijn ze namelijk verplicht om de machine in 5 werkdagen te maken, verder heb je 3 jaar garantie (niet onverstandig bij een acer) en word de laptop opgehaald per DHL courier zodat deze de volgende dag bij acer staat en ze er per direct aan moeten beginnen om de 5 dagen waar te maken.
Voor mensen uit Belgie die met stukken zitten, raad ik je aan om hem naar nederland te laten terug komen, ander gaat hij naar Apem in Waavre en daar maak je de gekste dingen mee. Hun zorgen namelijk voor de reparatie van acer in Belgie dus krijgen betaald voor elke reparatie ongeacht of dit goed gebeurd is of niet.
En verder als je gewoon een kwaliteitslaptop wil kopen, koop dan een IBM deze is kwa vormen niet de mooiste, maar zoals ze in de reclame laten zien een IBM kan best een keer stuiteren.
Verder is een HP of een Compaq ook beter afgewerkt en zijn de onderdelen die daar inzitten ook van hogere kwaliteit.
Conclusie je denkt bij acer een A-merk te kopen maar je krijgt uiteindelijk een B-merk, en als ik ferrarie was zou ik toch snel met een ander merk in overleg gaan voor een nieuw server park

Succes met jullie acer :-P
Koop de volgende keer gewoon echte kwaliteit

K-Fries

Ongelezen bericht door K-Fries »

Mijn ervaring met Acer is uitstekend. Mijn Flatpanel (AL922, 19") heb ik nu een jaar en heb nog nooit problemen met het apparaat gehad.

Regelmatig meld ik (voor mijn werk) een Acer laptop aan voor reparatie en mijn record ligt op een telefoongesprek van 2 minuten en 30 seconden. Enkele maanden geleden was dat nog 20 minuten. Dat is dus een enorme verbetering.

Je hoeft trouwens niet de verzendkosten te betalen als je lappie kapot is, als je hem naar de winkel brengt sturen zij hem kosteloos voor je op.

Volgens jaar heb ik weer een pc-project. Waarschijnlijk word dat een laptop omdat deze zeer snel geworden zijn. Het word dan zeker een Acer Travelmate.

K-Fries

Biggy

Ongelezen bericht door Biggy »

Mijn 1,5 jaar oude AL922 TFT scherm ging op 4/11/2004 stuk. Is op 5/11 door acer opgehaald. Het is nu 21/2/2005 en ik heb nog steeds geen goed scherm terug. Talloze telefoontjes gepleegd met de helpdesk van acer en met de mediamarkt Amsterdam. Helpt allemaal niets. Zit nu met een defect heel ander type scherm opgescheept en van acer hoor ik niets meer en de mediamarkt in amsterdam houd mij aan het lijntje.

Ik koop nooit meer iets van acer en nooit meer bij de mediamarkt.
Deze mensen hebben nog nooit van het begrip service en/of garantie
gehoord,

biggy

Gesloten