LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer laptop kapot

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Tdrone

Acer laptop kapot

Ongelezen bericht door Tdrone »

midden november is mijn acer laptop kapotgegaan ik had hem gekocht bij de media markt maar die zeiden dat het sneleer was om alles via acer te regelen
op 20 november heb ik hem opgestuurd naar acer toe.

toen kreeg 27 november bericht dat de reparatie 298 euro zou kosten

ikheb toen na lang gebel te horen gekregen dat ik een fax moest sturen naar acer met mijn aankoopbewijs..
ik heb zelf geen fac en ging daarvoor naar de media markt

nadat ik dit gedaan had en 1,5 week niks had gehoord maar weer eens gebeld bleken ze de fax niet gekregen te hebben

toen heb ik op 22 december weer een fax gestuurd (weer naar media markt)

na een week heb ik weer gebeld daar werd toen gezegd dat de laptop gerepareerd was en ik hem binnen 1,5 week zou krijgen

9 januari bleek acer de laptopnaar een fout adres te hebben gestuurd (hij was wel bij het goede adres opgehaald) maar de laptop zou opnieuw opgestuurd worden en ik zou hem snel krijgen

ik heb sindsdien iedere week gebeld en nog steeds sord gezegd dat hij deze week opgestuurd worden

ik heb nog steeds niks ontvangen en na vandaag weer gebeld te hebben bleek ook dat de laptop nog steeds niet is opgestuurd

WEET IEMAND WAT IK KAN DOEN !?!?!

gravedigger

Re: Acer laptop kapot

Ongelezen bericht door gravedigger »

Kk krijg een déja-vu :)

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat de fabrikant (Acer) bepaalde zaken rechtstreeks regelt met de consument is niks mis mee.

Wat alleen niet klopt is de houding van MM.
Waarom gaan zij er niet achteraan en moet jij dat zelf doen?
Dat is de taak van de winkelier, dus MediaMarkt moet dat soort zaken toch regelen en niet jij .

MediaMarkt: Ik ben toch niet gek!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je zou ze eens een ingebrekenstelling kunnen sturen. Dat is een brief waarin je ze nog een redelijke termijn geeft om de overeenkomst na te komen. En dat ze na 14 feb in verzuim zijn en stel je in het vooruitzicht van de gevolgen/ (wettelijke rente, incassokosten, ontbinding, schade vergoeding) ect.

klaro

Ongelezen bericht door klaro »

afgelopen zomer hebben mijn man en ik een laptop van het merk Acer gekocht bij Toppers in Vlissingen.
We hebben lang gespaard omdat het een kado moest zijn voor de verjaardag van onze dochter.
Toen we de doos uitpakten en de laptop wilden aansluiten, begon de besturingsysteem vanzelf te lopen in het Frans.

We wisten er geen raad mee, en zijn dus teruggegaan naar de winkel waar wij het hebben gekocht Toppers.
Zij wilden absoluut niet meewerken, laat staan kontact opnemen met hun leverancier.

Wij moesten dat maar zelf doen, want het was tenslotte ons probleem.
We hebben bijna veertien dagen aan de telefoon van Acer leverancier gehangen dat alsmaar ingesprek was en uiteindelijk gevraagd of Toppers zelf wil bellen omdat zij wel kontact met de leverancier hebben,maar nee hoor, daar zaten we dan met een kado waar we nog een cursus Frans bij moesten nemen.

Voor ons geen Toppers meer zeg maar gerust Floppers.

klaro

BBCS
Contacteer:

Tja, als je de laptop voor het eerst start dan wordt Vista geïnstalleerd.

Dus zo te zien heb je dan een laptop gekregen die door een vorige klant is teruggebracht die echt zonder verstand Windows erop heeft gezet. Niet lezen en maar dom gaan klikken.

Wat is namelijk het geval?
Als je de laptop voor het eerst opstart moet Vista nog geïnstalleerd worden en je hebt de keuze uit 3 talen.

Sommige mensen moet je nooit op een computer loslaten, want dan gaat het totaal verkeerd.
Dus iemand heeft die laptop zeker terugebracht die niet met computers om kan gaan.

klaro

Het kan wel zo zijn.
Computers zijn al zo lang in omloop en de aankoop van een dergelijk computer/besturingsystemen is ons dan wel bekent.
Onze ervaring met de Acer was dat zodra we de stekker indeden startte het gelijk op in het Frans zonder een toets ingedrukt te hebben.

Onze ervaring met Toppers was dat de garantie tot de deur is.
Mijn vertrouwen in Toppers is dan ver te zoeken.
En ook het merk van Acer.

Klaro

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Mijn verhaal;
21-07-2008 een Acer 7720G gekocht bij Mediamarkt Middelburg.
Kreeg na registratie een mail dat ik nog 5 dagen de tijd had om een Acer Advange verzekering af te sluiten. Dit moet namelijk binnen 3 maanden. Deze verzekering zorgt voor een probleemloze service voor de loop van 3 jaar, kosten €145,=
In het begin liep de laptop wel eens vast doch in de loop van de tijd werd het echt irritant, gemiddeld al een keer of tien op een avond. Contact opgenomen met Acer en vanaf december is mijn laptop in reparatie. Ik kreeg hem weer terug op 6-02-2009 en wat scherst mijn verbazing, weer hetzelfde gedonder.
Op 9-02-2009 naar Mediamarkt en die lieten weten dat de laptop voor een vierde keer in reparatie moest. Ik vertelde dus dat ik mijn rechten kende en geen genoegen nam met een apparaat dat binnen het eerste half jaar al twee maanden in reparatie is geweest en dat het probleem nog niet is verholpen. De toetsen W, E, D, en S staan bloedheed wanneer hij vastloopt. Ook Windows gaf soms een hardwarefout van de videokaart. Volgens mij dus geen softwareprobleem. En het ventilatortje maar volgas blazen.
Het apparaat daar achter gelaten met de mededeling dat ik hem niet meer wilde. Thuis aangekomen een mail naar de thuisbasis van Madiamarkt en s'avonds kreeg ik nog een telefoontje dat de verkoop ongedaan werd gemaakt. Een andere laptop gekocht van Sony.
De volgende dag een brief gestuurd naar Acer om mijn geld terug te vorderen van mijn garantieverlenging.
Kreeg gisteren een brief dat ik daar geen recht meer op had daar ik mijn laptop al in 2007 had gekocht.
Vreemd. Net zo vreemd als de verzekering afsluiten binnen 3 maanden terwijl ik het ding net heb gekocht en de zaak moet regelen binnen 5 dagen.
Ik vraag me af hoe zuiver de verkopen gebeuren.
Heb ik andermans apparaat gekocht?
Dus gisteren weer een pak papier gestuurd naar Acer met alle aankoopbonnen en papparassen.
Ik ben benieuwd.

klaro

Het is heel vreemd allemaal, sowieso als je al een verzekering moet afsluiten voor je aankoop, dat geeft al reden dat de fabrikant geen garantie geeft dat het artikel deugdelijk is.

En dat ze niet voldoen aan die verzekering waar je voor hebt betaald, ik zeg dan ook aan iedereen in mijn omgeving, schaft geen artikel aan waar oa Acer wordt vervaardigt.

Veel succes met je andere aankoop!

BBCS
Contacteer:

Het is heel vreemd allemaal, sowieso als je al een verzekering moet afsluiten voor je aankoop, dat geeft al reden dat de fabrikant geen garantie geeft dat het artikel deugdelijk is.

Dat is dus ook mijn punt:

Als de fabrikant die deugelijkheid niet kan garanderen gedurende de economische levensduur, dan kan de winkelier dat zeker niet.

Cesar

Het vervelende is dat er in de brief een verkeerde aankoopdatum stond en ik moet BBCS weer gelijk geven.
Als ik als fabrikant weinig vertrouwen heb in mijn produkten verkoop ik toch gewoon een verzekering.

Waarom geeft Acer in principe maar 3 maanden garantie (want binnen dit termijn moet je de verzekering afsluiten).

Ik heb nu een Sony Vaio met gewoon schriftelijk zowiezo 24 maanden garantie.
Waarom kopen wij mensen dan nog Acer en Packard Bell, dit is van hetzelfde bedrijf. Kwam ik achter nadat ik een klacht had ingediend bij Acer. Moest een klantentevredenheidsonderzoek invullen. Alles was gebaseerd op PB.
Als laatste vraag: Hoe vindt u de produkten in het algemeen van PB.
en heeft u al eens meer produkten aangeschaft van PB.

Vreemd bedrijf.

BBCS
Contacteer:

Waarom geeft Acer in principe maar 3 maanden garantie (want binnen dit termijn moet je de verzekering afsluiten).
Hierin heb je het mis.

Je hebt gewoon garantie van standaard 1 of 2 jaar (ligt aan de periode die de fabrikant geeft.)

Dat je binnen 3 maanden die verzekering moet afsluiten is ook weer logisch, dit omdat die verzekering gelijk in gaat.

Wat wel vergeten wordt:
De werkelijke reden dat de fabrikanten niet garant staan voor de goede werking gedurende de economische of technische levensduur heeft puur met de kosten te maken.

Tuurlijk kunnen ze laptops maken die zeker gedurende de economische levensduur meegaat, echter zit daar een prijskaartje aan.
Een prijskaartje die de consumenten veel te duur vinden.
Dus gaan de fabrikanten producten op de markt brengen die gunstiger geprijst zijn, maar dit gaat altijd ten koste van de kwaliteit.

Compaq heeft wel degelijk laptops waarop standaard 3 jaar garantie zit, maar de aanschafprijs ligt wel boven de €2000,-!

Zo is het wel met meer producten.
De fabrikanten moeten afwegen tussen de prijs en kwaliteit.

In de industrie is men gefocust op kwaliteit en betrouwbaarheid, terwijl de nadruk bij consumentenproducten meer bij het zo laag mogelijk houden van de aanschafprijs (omdat de consument dit nu eenmaal eist.)

Je hebt hier dus te maken met het syteem vraag en aanbod.
Als de consument voornamelijk goedkope producten vraagt, zullen de meeste fabrikanten goedkope producten gaan fabriceren en die producten zijn nu eenmaal wat minder van kwaliteit dan de duurzame kwaliteitsproducten.

Zou de consumenten voornamelijk duurzame kwaliteitsproducten vragen en kopen, dan zullen de fabrikanten voornamelijk duurzame kwaliteitsproducten gaan fabriceren.

De fabrikanten kijken namelijk naar waar het meeste vraag naar is.

Vraag en aanbod.

Wat nu dus gebeurd is dat de consumenten voornamelijk goedkope producten kopen die wat van mindere kwaliteit zijn en vervolgens bij consumentenorganisaties gaan lopen klagen dat de kwaliteit wat minder is.

Als je van een laptop echt kwaliteit verlangt, ga dan een laptop van boven de €2000,- kopen waarvan de fabrikant zeker 3 jaar standaard garantie geeft, maar ga geen laptop kopen van €350,- en vervolgens lopen te klagen dat de kwaliteit wat minder is en dat de standaard garantieperiode geen 3 maar 1 jaar is.

Cesar

Ben ik helemaal met je eens.
Ik ben nu echter benieuwd of Acer mijn verzekeringspremie wil restitueren.
In principe was mijn laptop al defect binnen 4 maanden en men kreeg hem binnen 4 keer niet hersteld.

Mariël1986

Ongelezen bericht door Mariël1986 »

Ik heb vorig jaar (2008) in februari een Acer laptop gekocht, het type 7520 G. Ik kreeg er een jaar garantie bij en heb er 2 jaar garantie bij gekocht. (want je zal net zien dat ie na 1 jaar toch stuk gaat). Na 14 maanden, in april dit jaar, ging hij zomaar ineens kapot. Ik heb hem naar de winkel gebracht waar ik hem gekocht had en zij hebben hem naar het reparatiecentrum in Nederland gestuurd. na 3 weken nog niets gehoord. Toen zijn we naar de winkel gegaan en zo zijn we erachter gekomen dat ie inmiddels al in Duitsland was omdat ze hem hier niet konden maken. Uiteindelijk ben ik hem 7 volle weken kwijt geweest en heb geen vervanging gekregen. Eindelijk was het zover: Ik kon mn laptop ophalen. Wat was er stuk? Het moederboard. Die avond heb ik hem even aan gehad en hij deed het weer. alle gegevens stonden er nog op. MAAR vanmorgen wil ik hem aanzetten, druk op het knopje. Hij gaat na "lang nadenken" aan, maar ook meteen weer uit. ik heb het wel 100 keer geprobeerd maar hij vertikt het om aan te gaan. Terwijl hij de hele nacht aan het stroom gelegen heeft!!! Ik vind dit echt belachelijk! Ben je hem eerst 7 weken kwijt, doet ie het 1 avondje en daarna houdt ie er weer mee op?? Zoals u misschien wel begrijpt word ik hier nou niet bepaald vrolijk van!!! Wat moet ik hier nou mee??? Dit is toch slecht???

BBCS
Contacteer:

Haal de accu er eens uit en probeer dan nog een keer op te starten.

Als de laptop het dan gewoon doet, is de accu kaduuk.

Mariël1986

hmmm :? even geprobeerd... misschien is het een goede tip... :) ..... Wel bedankt daar voor :) .....

...Nu doet hij het helemaal niet meer :( :( :( met of zonder stroom er aan doet hij het echt niet...

Mariël1986

Ik heb de accu dus echt uit de laptop gehaald en hij heeft er geen zin in.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

accu eruit, aan/uit knop minimaal 30 seconden ingedrukt houden en dan zonder accu proberen. Controleer ook of de adapter wel ok is.

BBCS
Contacteer:

Ik vermoed dat de adapter kapot zal zijn.

Mariël1986

Ik had nog een adapter van een oudere acer laptop, een travelmate. Ik heb de adapter aan gesloten op de Aspire, en hij startte nu wel door. Maar nu geeft hij een blauw scherm met een ***STOP code... en dan staan er een aantal getallen en enkele letters bij... :?:

Gesloten