LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer Laptop probleem
Acer Laptop probleem
Geachte Kassa
Ik heb een klacht over het bedrijf Acer
Op 11-04-08 heb ik mijn laptop ter reparatie opgestuurd naar acer.
Het probleeem was dat er een toets uit het toetsenbord los was en er een barst in het beeld van het beedscherm zat.
De laptop is al een keer opgestuurd vanwege de losse toets, deze heeft het een paar maanden volgehouden , maar zit nu weer los.
De barst in het beeld van het scherm is spontaan gebeurd, toen ik mijn laptop aan deed zag ik opeens een 2 cm lange streep zo dik als een potloodstreep.
Ik vond dit heel raar want, ik heb dit nog nooit meegemaakt.
De laptop is opgehaald door UPS, en is op 14-04-08 in 'S Hertogenbosch afgeleverd.
De reparatie status is een hele lange tijd Momenteel in reparatie geweest zeker 3 weken.
Ik heb ook meedere keren gebeld, maar niemand kon mij vertellen wat er mijn laptop aan de hand was, er werd mij steeds verteld dat ik de laptop over een week terug zou krijgen.
Nou ik heb nog steeds niks ontvangen.
5 weken later, belde ik weer naar het callcenter, en werd mij verteld dat er een prijsopgave voor mij wordt gemaakt.
Hier schrok ik erg van, want dit had ik helemaal niet verwacht.
ik heb toen 1 week moeten wachten tot ik meer informatie kon krijgen, ik heb ook meerdere mails gestuurd.
Nadat ik de klachten mails verstuurd had , kreeg ik een prijsopgave van €251.
Ik zou volgens acer aansprakelijk zijn voor het probleem, terwijl ik spontaan de barst in het beeld van mijn beeldscherm zag , en het losse toetsen probleem
een bekend probleem was volgens een dixons medewerker.
Ik heb toen weer een mail gestuurd , om te vragen hoe zij er op komen dat ik deze schade veroorzaakt heb.
Toen kreeg ik een mail terug gestuurd , met foto's van hoe zij de laptop binnen kregen.
Er zit op die foto een koeienvlek op het scherm(zie bijlage) terwijl toen ik de opstuurde laptop een streep in het scherm zat die niet groter was dan 2 cm.
Maar de laptop lag daar toen inmiddels ook al 5 weken , en er kan daar ook van alles mee gebeurt zijn, en dat ik dan foto's krijg toegestuurd die 100000 keer erger zijn!
Toen heb ik maar gebeld om mijn verhaal te doen, maar de mevrouw van technische dienst die hierover gaat, was niet geinteresseerd in mijn verhaal, zijn bleef erop terugkomen dat ik aansprakelijk was ,en dat ik die €251 moest betalen.
En toen ik haar vroeg wat in in die 5 weken was gedaan/gebeurd met mijn laptop wilde zij steeds geen antwoord geven op mijn vraag.
Dus ik ben mijn laptop bijna 2 maanden kwijt, en niemand van acer kan mij vertellen wat er met mijn laptop gedaan is, ze kunnen wel heel leuk een rekening van €251 opsturen.
Tevens heb ik ook Abonnementen op de laptop , zoals mijn internet abonnement van €49.95 per maand, en mijn Anti-virus programma wat ik gekocht heb voor €89.95 .
Ik heb deze laptop gekocht om mijn schoolzaken op te doen maken(Opstel,huiswerk,Werkstukken etc), en heb dus 2 maanden een computer tegen betaling moeten lenen om mijn schoolzaken te kunnen doen/maken.
Ik heb het spuugzat met acer, en wil zo nu mijn goed gerepareerde laptop terug!
En je koopt trouwens een product om er gebruik van te maken!!
Ik wil jullie vragen of jullie mijn kunnen helpen om mijn laptop kostenloos terug te krijgen want dit is gewoon belachelijk.
Kunnen jullie mij helpen aub??
MVG
Roderick Alberto
Ik heb een klacht over het bedrijf Acer
Het probleeem was dat er een toets uit het toetsenbord los was en er een barst in het beeld van het beedscherm zat.
De laptop is al een keer opgestuurd vanwege de losse toets, deze heeft het een paar maanden volgehouden , maar zit nu weer los.
De barst in het beeld van het scherm is spontaan gebeurd, toen ik mijn laptop aan deed zag ik opeens een 2 cm lange streep zo dik als een potloodstreep.
De laptop is opgehaald door UPS, en is op 14-04-08 in 'S Hertogenbosch afgeleverd.
De reparatie status is een hele lange tijd Momenteel in reparatie geweest zeker 3 weken.
Ik heb ook meedere keren gebeld, maar niemand kon mij vertellen wat er mijn laptop aan de hand was, er werd mij steeds verteld dat ik de laptop over een week terug zou krijgen.
Nou ik heb nog steeds niks ontvangen.
5 weken later, belde ik weer naar het callcenter, en werd mij verteld dat er een prijsopgave voor mij wordt gemaakt.
Hier schrok ik erg van, want dit had ik helemaal niet verwacht.
ik heb toen 1 week moeten wachten tot ik meer informatie kon krijgen, ik heb ook meerdere mails gestuurd.
Nadat ik de klachten mails verstuurd had , kreeg ik een prijsopgave van €251.
Ik zou volgens acer aansprakelijk zijn voor het probleem, terwijl ik spontaan de barst in het beeld van mijn beeldscherm zag , en het losse toetsen probleem
Ik heb toen weer een mail gestuurd , om te vragen hoe zij er op komen dat ik deze schade veroorzaakt heb.
Toen kreeg ik een mail terug gestuurd , met foto's van hoe zij de laptop binnen kregen.
Er zit op die foto een koeienvlek op het scherm(zie bijlage) terwijl toen ik de opstuurde laptop een streep in het scherm zat die niet groter was dan 2 cm.
Maar de laptop lag daar toen inmiddels ook al 5 weken , en er kan daar ook van alles mee gebeurt zijn, en dat ik dan foto's krijg toegestuurd die 100000 keer erger zijn!
Toen heb ik maar gebeld om mijn verhaal te doen, maar de mevrouw van technische dienst die hierover gaat, was niet geinteresseerd in mijn verhaal, zijn bleef erop terugkomen dat ik aansprakelijk was ,en dat ik die €251 moest betalen.
En toen ik haar vroeg wat in in die 5 weken was gedaan/gebeurd met mijn laptop wilde zij steeds geen antwoord geven op mijn vraag.
Dus ik ben mijn laptop bijna 2 maanden kwijt, en niemand van acer kan mij vertellen wat er met mijn laptop gedaan is, ze kunnen wel heel leuk een rekening van €251 opsturen.
Tevens heb ik ook Abonnementen op de laptop , zoals mijn internet abonnement van €49.95 per maand, en mijn Anti-virus programma wat ik gekocht heb voor €89.95 .
Ik heb deze laptop gekocht om mijn schoolzaken op te doen maken(Opstel,huiswerk,Werkstukken etc), en heb dus 2 maanden een computer tegen betaling moeten lenen om mijn schoolzaken te kunnen doen/maken.
Ik heb het spuugzat met acer, en wil zo nu mijn goed gerepareerde laptop terug!
En je koopt trouwens een product om er gebruik van te maken!!
Ik wil jullie vragen of jullie mijn kunnen helpen om mijn laptop kostenloos terug te krijgen want dit is gewoon belachelijk.
Kunnen jullie mij helpen aub??
MVG
Roderick Alberto
Laatst gewijzigd door Rodericky op 01 jun 2008 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Acer Laptop probleem
heel simpel €251,- storten op hun rekening en je krijgt je laptop terug.
-
Werk voor BBCS en aanhang
Ik ga geen €251 op hun rekening storten om mijn laptop terug te krijgen.queenfan
Geplaatst op: 01 Jun 2008 08:54 Onderwerp:
heel simpel €251,- storten op hun rekening en je krijgt je laptop terug.
Het probleem is spontaan gebeurd, dus het is niet mijn schuld
Niet eerst teruggegaan naar de verkopende partij?
Tja, dan heb jij wel een probleem, omdat Acer geen rekening hoeft te houden met de consumentenbescherming.
En als dat meer dan 2 maanden geleden is heb je helemaal een probleem, omdat je dan niet meer kunt terugvallen op de non-conformiteit.
Als de verkopende partij jouw heeft doorverwezen naar Acer, dan is het bovenstaande niet van toepassing.
Als die barst ter hoogte van die loszittende toets zit, is dat ook weer niet vreemd dat het scherm kapot is gegaan. Die loszittende toets heeft dan namelijk tussen het toetsenbord en het scherm klemgezeten en daardoor komt er druk op het scherm te staan, waardoor deze dan gaat barsten.Het probleeem was dat er een toets uit het toetsenbord los was en er een barst in het beeld van het beedscherm zat.
Kan ook weer kloppen. Die barst kan groter zijn geworden.
Als je zelf zonder medeweten van de verkopende partij naar Acer gegaan bent geef ik je weinig kans.Ik wil jullie vragen of jullie mijn kunnen helpen om mijn laptop kostenloos terug te krijgen want dit is gewoon belachelijk.
Dan dien je gewoon dat reparatiebedrag te betalen, of niet accoord gaan met de reparatie en dan de onderzoekskosten te betalen.
Nu is ook het probleem hoe oud de laptop is. Als de laptop ouder is dan 6 maanden dan dien jij met het bewijs te komen dat de schade niet jouw schuld is, maar dat de schade veroorzaakt werd door een ondeugelijk product.
Als de laptop jonger is dan 6 maanden, dan dient de verkopende partij met dat bewijs te komen.
In beginsel heb je gedurende de garantieperiode recht op kosteloze reparatie of vervanging.
Echter als na 6 maanden de kopende partij niet kan bewijzen dat de schade niet door hem veroorzaakt is, dan heeft de kopende partij geen recht op gratis reparatie of vervanging.
Ik ben met je eens dat een toets van een laptop niet zo snel kapot mag gaan en ook niet los mag gaan zitten.
Echter denk ik dat die bewijslast jou nekt en dat daar het probleem zal gaan zitten.
Helemaal als je zelf naar Acer bent gegaan en dit niet via de verkopende partij is gegaan.
Is een mening van die medewerker, is geen feit.
Wat te doen?
Als eerste gewoon dat reparatiebedrag betalen en op die manier de laptop terugkrijgen.
De volgende stap is het inschakelen van je rechtsbijstand, misschien dat je via die weg het bedrag terug kunt krijgen.
En over het internet abo en antivirus:
Daar kun je niks van vergoed krijgen, omdat dat extra diensten van derden zijn dan van de verkopende partij, de computer zelf heeft daar in principe niets mee te maken.
Het komt maar al te vaak voor dat de verkopende partij de klant rechtstreeks naar de fabrikant stuurt,
mocht het in uw geval ook zo zijn dan zou ik asnog de verkopende partij aanspreken.
T
mocht het in uw geval ook zo zijn dan zou ik asnog de verkopende partij aanspreken.
T
Je hebt je niet gemeld bij de winkelier die je het product heeft vekrocht, maar bij de fabrikant. Daaorm is nu geen spraken van een dwingend recht (op de regels omtrend de AV na) zodat je rechten voornamelijk afhangen van voorwaarden die de fabrikant vooraf heeft gesteld.
Lees ook:
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... _aanbieden
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie
Dat kan tijdens het transport zijn gebeurt. En jij bent waarscheinlijk verantwoordelijk voor wat er tijdens het transport met het product gebeurd. Heb je het verzekerd verstuurd?Toen kreeg ik een mail terug gestuurd , met foto's van hoe zij de laptop binnen kregen.
Als de fabrikant beweerd dat zij hem in die staat hebben ontvangen dan moeten ze dat onderbouwen. Hiervoor kun je verwijzen naar art. 150 Rv. Het vervelende is verkopers alleen wel dat de macht hebben en lak hebben aan de wet.Maar de laptop lag daar toen inmiddels ook al 5 weken , en er kan daar ook van alles mee gebeurt zijn
Lees ook:
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... _aanbieden
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie
Dat is eigenlijk een goede troef. Je zou kunnen kijken of je daar wat meer informatie over kunt vinden eventueel kan deze medewerker je daaraan helpen. Welk model / type nummer heb je?Ik zou volgens acer aansprakelijk zijn voor het probleem, terwijl ik spontaan de barst in het beeld van mijn beeldscherm zag , en het losse toetsen probleem een bekend probleem was volgens een dixons medewerker.
Gevolgschade kun je via de winkelier vergoed krijgen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het niet gebruik kunnen maken van een abonnement of het noodzakelijk moeten opnemen van een vrije dag. Meld daarvoor de gebreken van de laptop zo spoedig mogelijk via een aangetekende brief bij de winkelier.Tevens heb ik ook Abonnementen op de laptop , zoals mijn internet abonnement van €49.95 per maand, en mijn Anti-virus programma wat ik gekocht heb voor €89.95 .
Niet als de TS gelijk naar Acer is gegaan zonder toestemming van de verkopende partij.Gevolgschade kun je via de winkelier vergoed krijgen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het niet gebruik kunnen maken van een abonnement of het noodzakelijk moeten opnemen van een vrije dag. Meld daarvoor de gebreken van de laptop zo spoedig mogelijk via een aangetekende brief bij de winkelier.
Waarom niet en dan wettelijk onderbouwd met verwijzing naar de wettelijke regeling die jouw mening ondersteunt.Niet als de TS gelijk naar Acer is gegaan zonder toestemming van de verkopende partij.
De wetgever heeft dit namelijk nergens vastgelegd. Dit is weer een van jouw drogredenen waarop jij jouw wankele verhaal baseert.
Dus volgens jouw kan de consument zonder toestemming van de verkopende partij zelf naar de fabrikant gaan en dan alle schade op de verkopende partij verhalen?Waarom niet en dan wettelijk onderbouwd met verwijzing naar de wettelijke regeling die jouw mening ondersteunt.
De wetgever heeft dit namelijk nergens vastgelegd. Dit is weer een van jouw drogredenen waarop jij jouw wankele verhaal baseert.
Dacht het niet.
Zo werkt het dus niet.
De wetgever vindt dat de verkopende partij eerst in de gelegenheid gesteld moet worden om het probleem op te lossen. Als de verkopende partij die gelegenheid niet krijgt van de kopende partij, kan de verkopende partij ook niet aansprakelijk worden gesteld voor de schade.
Daarnaast:
Als de consument na 2 maanden na constatering van het probleem zich bij de verkopende partij meldt, kan de consument zich niet meer beroepen op het feit dat het product niet conform de overeenkomst is en de vervolgschade kan dan ook niet meer op de verkopende partij worden verhaald.
Geef dan maar eens een wettelijke onderbouwing met verwijzingen naar de wettelijke regelingen dat de consument dan daar wel recht op heeft.Quote:
Niet als de TS gelijk naar Acer is gegaan zonder toestemming van de verkopende partij.
Waarom niet en dan wettelijk onderbouwd met verwijzing naar de wettelijke regeling die jouw mening ondersteunt.
Jij verwijt mij dat ik geen wettelijke onderbouwing kan geven, maar jij kunt dat ook niet.
Jij kent de consumenten rechten toe, terwijl deze rechten nergens in de wet zijn terug te vinden.
Je kunt niet zomaar zeggen dat als een bepaald recht niet in de wetboeken staat vermeld, of dat specifiek wordt vermeld dat de cosnument bepaalde rechten niet heeft, dat deze rechten dan automatisch gelden voor de consument.
Jij roept hier altijd dat consumenten geen rechten hebben, echter deze worden door diverse mensen hier wettelijk ondebouwd, waarop jij altijd roept dat het systeem niet deugt.
Het was verstandiger geweest van TS dat hij naar de verkoper was gegeaan, maar dit ontneemt hem niet zijn wettelijke rechten.
Hij zal minder gemakkelijk tot een schikking kunnen komen met de verkoper.
Het was verstandiger geweest van TS dat hij naar de verkoper was gegeaan, maar dit ontneemt hem niet zijn wettelijke rechten.
Hij zal minder gemakkelijk tot een schikking kunnen komen met de verkoper.
Ik heb dus zelf pas een Acer Laptop gekocht en wat ik ook lees, er staat nergens dat ik niet gelijk naar het Acer Repair Center mag gaan. Sterker nog, er word zelfs gevraagd dit te doen.De standaardgarantie is 1 jaar carry-in en ik kocht voor €79.95.- 2 jaar extra carry-in erbij. Navraag bij de Acer helpdesk maakt duidelijk dat het via de winkelier kan, maar de klant mag ook rechtstreeks naar het Acer Repair center en dat heeft totaal geen gevolgen voor de aansprakelijkheid van de winkelier om op vraag van de klant alsnog via de verkoper Acer te benaderen.In het geval van een Acer gaat het verhaal dat BBCS verkondigd zeker niet op. Garantie-bewijs geeft recht op reparatie en of je dat wel of niet via de winkel doet is onbelangrijk voor de uitvoering van de garantie.Ook de vraag of ik in tweede instantie het alsnog via de verkoper kan regelen word met ja beantwoord.Geplaatst op 01 Jun 2008 21:51 door BBCS
Niet als de TS gelijk naar Acer is gegaan zonder toestemming van de verkopende partij.
Burgerlijk Wetboek 7 (BW7)
Artikel 23 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 3
1.
De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijking betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden. Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is.
Die periode is dus gesteld op 2 maanden.
Dus het klopt niet met wat je zegt:
Een ander aspect is dat als de TS niet naar de verkopende partij is gegaan maar gelijk naar de fabrikant, dat de TS dan de eventuele schade die bij de fabrikant ontstaat niet bij de verkopende partij verhaald kan worden, wat ook heel logisch is.Het was verstandiger geweest van TS dat hij naar de verkoper was gegeaan, maar dit ontneemt hem niet zijn wettelijke rechten.
De consument is gewoon verplicht om zich eerst bij de verkopende partij te melden, doet hij dat niet dan kan hij bij problemen geen aanspraak maken op zijn rechten, zoals vernoemd in de wet.
wordt weer een hoop gezeur over het wetboek let maar op.
BBCS is weer opdreef.
BBCS is weer opdreef.
Daarom reageer ik meestal niet meer op hem, Hij dramt net zolang door tot de ander moe word van zijn geze*ik.Het contact wat ik deze ochtend met de Acer-helpdesk had maakt duidelijk dat beide optie's mogen zonder dat of de garantie in gevaar komt of de verkoper er later op word aangesproken.BBCS zet zichzelf als als een handelaartje in de marge die van zeuren over dit soort dingen zijn hobby heeft gemaakt.Gelukkig zijn er werkelijk honderen goede zaken waar je op de juiste manier word behandeld en garantie geen gunst is.
BBCS.
De wettelijke rechten die de consument heeft vallen niet direct weg op het moment dat deze eerst naar de fabrikant sta op. Artikel 7:23 BW vormd daarin wel een beperking maar geen directe beperking. Aangezien de gebreken zijn ontstaan op 11-04-2008 heeft de TS nog een paar dagen, vandaar dat ik hem adviseerde de winkelier via een aangetekende brief de winkelier op de hoogte te stellen van de gebreken.
Je verhaal over de bewijslast is ook onjuist. Zie de eerder gegeven link hiervoor.
De wettelijke rechten die de consument heeft vallen niet direct weg op het moment dat deze eerst naar de fabrikant sta op. Artikel 7:23 BW vormd daarin wel een beperking maar geen directe beperking. Aangezien de gebreken zijn ontstaan op 11-04-2008 heeft de TS nog een paar dagen, vandaar dat ik hem adviseerde de winkelier via een aangetekende brief de winkelier op de hoogte te stellen van de gebreken.
Dat kun je niet zo stellen. Een winkelier kan zich niet beroepen op artikel 7:23 BW als de consument zich binnen twee maanden meld of dit zo spoedig mogelijk doet. In die gevallen waar zo spoedig mogelijk een termijn langer dan twee maanden inhoud is je bewering onjuist.Als de consument na 2 maanden na constatering van het probleem zich bij de verkopende partij meldt, kan de consument zich niet meer beroepen op het feit dat het product niet conform de overeenkomst is
Je verhaal over de bewijslast is ook onjuist. Zie de eerder gegeven link hiervoor.