LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] acer laptop reparatie probleem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ulliee

acer laptop reparatie probleem

Ongelezen bericht door ulliee »

Een hele goede middag.

Ik heb ongeveer een jaartje een acer laptop (7520G). 8 weken geleden heb ik er koffie overheen laten vallen. Dit word gedekt door Interpolis dus niks aan de hand. Ik bel acer op en maak een afspraak voor reparatie.. zo gezegd zo gedaan. UPS komt het apparaat na 2 dagen ophalen en binnen 5 dagen ontvang ik de prijsopgaaf al. Allemaal hartstikke vlot dus ik was blij want ik had verhalen gehoord dat het 5-6 weken kon duren voordat je je apparaat weer terug kreeg. Nu was er iets raars aan de hand met de opgaaf (de laptop was letterlijk doorweekt en ik kreeg het dan ook niet meer aan) want alleen de cover en het toetsenbord zou vervangen worden. Dit ging naar mijn idee dus niet werken dus ik ging met bellen met de mensen van ''status van de reparatie''. Ik kreeg keer op keer te horen dat het allemaal goed gerepareerd zou worden en dat hun technische dienst geen half gerepareerde apparaten terug zou sturen (ik weet wel beter want ik heb bij een elektronica zaak gewerkt en zulk gezeik kwam me toch HEEEl bekend voor). Het heeft me 6 weken gekost voordat ik een fatsoenlijk antwoord kreeg. Dit kwam omdat ik perongeluk op de verkeerde keuze toetste en toen kreeg ik plotseling mensen van de Technische dienst aan de lijn de gelukkig wel wat van computers afwisten en mij iets beter konden helpen. (de laptop was ondertussen al 5 keer opnieuw ''nagekeken'') Het grappige was dat er bij remarks(toelichting van wat er kapot was) stond: keyboard and maindbord damaged by liquid no warranty) en dat er vervolgens bij het kopje van wat er gerepareerd ging worden alleen de cover en toetsenbord werd meegenomen. Vandaar dat ik ook ging bellen. Toen liep ik dus tegen een soort van berlijnse muur aan. en kwam ik niet verder en heb ik 6 weken moeten bellen. toen nog met de technische dienst gesproken wat mij weer moed gaf maar tevergeefs want die bakten er ook niks van. Uit wanhoop de prijsopgaaf getekend en opgestuurd.
na maar lieft 7 weken (ruim) kreeg ik de laptop terug. En stond er opeens dat de hardeschijf ook vervangen was. (als ze dit gewoon hadden gezegd was er niks aan de hand geweest)

Nu heb ik de laptop dus terug en wil ik vandaag een cd'tje installeren. HERKEND DIE DE DVD DRIVE NIET. Acer gebeld alles gedaan. ''ja moet je hem toch weer opsturen meneer'' Ik ben uitgeflipt en om supervisors gevraagd krijg niks aan de lijn. Ik even schelden en opgehangen.
Hebben jullie enig idee of ik recht op iets nieuws heb of dat ik beter rechtsbijstand ik kan schakelen of iets dergelijks?

de post is wat chaotisch want ik schrijf het een beetje van me af. zit er echt mee ben woedend!

groetjes,
Jasper

Quintus Sertorius

Re: acer laptop reparatie probleem

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Fabrikant mag een product 3 maal repareren alvorens er gekeken word naar een andere oplossing. Als er eerder een andere oplossing word gevonden dan is dat service, geen plicht. Ze mogen hem dus nog tweemaal repareren voor je mag eisen dat er een andere oplossing gezocht moet worden. Schelden helpt daar natuurlijk helemaal niks bij, verwacht dus geen respect/service van hun kant dus je mag hem weer netjes opsturen en 6 weken wachten.

Quintus

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt in feite een tweede overeenkomst gesloten. Hiervoor geld dat een ingebrekenstelling moet sturen voordat je iets kunt doen.

http://www.mkbservicedesk.nl/848/hoe-sc ... -brief.htm

4. Geef aan wat je na die datum zult doen. (ontbinding)

Betaal niet totdat je het product in goede staat weer terug hebt.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Bel eerst met Interpolis en vraag welke weg zij willen bewandelen.
Je hebt in feite een tweede overeenkomst gesloten. Hiervoor geld dat een ingebrekestelling moet sturen voordat je iets kunt doen.
hmm het is wel Acer :o . Kost veel energie voor iets dat niets oplevert.
Betaal niet totdat je het product in goede staat weer terug hebt.
Dat heeft ie al gedaan lijkt mij.

Kortom: ik denk dat ie weer naar Acer moet.

Persoonlijk vind ik 6 week met hen bakkeleien over de prijsopgaaf ook absurd :? . Dit heeft niet bijgedragen tot een snelle reparatie. Schelden draagt ook niet bij tot een snelle oplossing.

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Ben het met Alfa eens.
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar kon je niet gewoon om een total loss verklaring vragen ? Als er echt zoveel beschadigd is had je toch beter een nieuwe kunnen kopen ?

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Wat ik ook vreemd vind, je betaald voor een keyboard&cover, en ze vervangen gratis de HDD?? Ti's ook typisch Acer...., of heb je ook betaald voor de HDD?

Gesloten