LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] acer laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
mr-kj

acer laptop

Ongelezen bericht door mr-kj »

Hallo allemaal,

ongeveer 2,5 week heb ik mijn acer laptop weer eens opgestuurd (3de keer) aangezien hij weer kapot was. Dit keer zijn de scharnieren weer gebroken zoals de 1e en de 2e keer dat ik hem heb opgestuurd. Mijn acer laptop is nét uit de garantieperiode van 3 jaar.

nu krijg ik vandaag ineens een prijsopgaaf van acer, of ik akkoord wil gaan (156 euro)

waarom sturen ze mij dit? de vorige reparaties zijn niet goed uitgevoerd (zelfde defect) dus moet acer dit toch betalen?

Wat zijn mijn rechten? en heeft er iemand hetzelfde meegemaakt?

groetjes

stofzuigertje

Re: acer laptop

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een laptop openen doe je in midden met knop.

Dan moet je daar mee ook sluiten, anders krijg je torsie krachten op scharnieren en je wist toch dat ze zwak waren na deze eerdere garantie klachten.

Dus dicht drukken via hoek is vragen om problemen.
Meerdere merken hebben zelfde probleem, steeds grotere schermen en lichtere constructie maken dit probleem alleen maar groter.

Dus voorzichtig openen en sluiten en ze blijven jarenlang heel.
Helaas is na 3 jaar het erg moeilijk dit voor garantie te claimen,
te los zal hij dicht vallen en de harde zullen breken.

Dit op juiste aandraaien is voor vele een probleem, en zelf iets losser draaien is vaak de oplossing, schroeven onder achter het rubber.

mr-kj

Ongelezen bericht door mr-kj »

ja laptop openen doe ik altijd in het midden bij die knop (laptop openen en sluiten gaat moeilijk via de zijkanten), en verder ben ik er altijd zuinig mee geweest. En je mag toch verwachten dat je een laptopscherm normaal open en dicht mag doen zonder scheuren te veroorzaken?

daarom vind ik het raar dat de scharnieren zo snel breken... gewoon een baggerbende

koop nooit meer een acer

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

@stofzuigertje

Het is bekend dat er enkele Acer's zijn met dit probleem. Dit is een overduidelijk constructie probleem, gebruik heeft hier niets mee te maken.
Ik ken 1 gezin met 3 dezelfde types die alle 3 meerdere keren dit probleem hebben gehad na normaal gebruik.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Dit komt vaker voor bij een bepaalde serie, ik ben hen het zeker wel meer dan 100x tegengekomen.

Maar na reparatie nog 2x hetzelfde defect? Nooit gezien, lijkt mij dat extern onheil een rol speelt.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Ik werk al een klein jaar met de Acer 7520G 17 Inch. In het begin nam ik de laptop nog wel eens mee ( eigenlijk te zwaar 3.75 Kg ).De scharnierpunten zijn bij dit type zo smal dat het scherm snel gaat torderen . Zelf gebruik ik de 7520G nu als desktop-vervanger en daar doet hij het goed. Toch word de volgende absoluut geen Acer, de totale bouwkwaliteit is zwaar onder de maat en ik geef wel wat meer uit voor bv een Dell.Dat het scherm alleen in het midden geopend dient te worden is bij dit type in ieder geval een Must!

Mvg Jor.

Gesloten