LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer Laptop veel te vaak defect

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
L_A

Acer Laptop veel te vaak defect

Ongelezen bericht door L_A »

*NOTE*
ik kom er net achter (na het terug zien van de bestelling) dat de laptop 700 euro koste en niet 760 euro. 760 was met accessoires)

Hallo allemaal,

Ik zal even mijn situatie uitleggen.

Ik zit op een opleiding waar een laptop verplicht is, bij bijna elke vak gebruik de de laptop om de opdrachten te maken (moet Adobe CS4 draaien)

Ik heb in Oktober een Acer laptop (Acer Notebook Aspire 7738G-664G32MN) gekocht voor 760 euro.
Via 4launch gedaan, netjes afgeleverd.
Maar na 2 dagen gebruiken, wilde de laptop niet meer opladen.
Alles zat goed in elkaar maar het werkt gewoon niet.

Ik contact opnemen met 4launch en zij verwezen me door naar Acer omdat ik 1 jaar garantie bij de fabrikant had.
Ik heb netjes al mijn gegevens achter gelaten en meteen een afspraak gemaakt om het op te halen.
Nu begint de ellende.

De laptop zat 1 maand in "reparatie".(het moest helemaal naar duitsland)
Toen ik heb terug kreeg bleek het gewoon dezelfde laptop te zijn, met een andere adapter. (duurt dat een maand om dat uit te zoeken?)

Maargoed, ik was blij dat ik hem terug had.
Ik heb het daarna ongeveer 2-3 maanden gebruikt.

Begin februari begon mijn laptop weer raar te doen.
Hij valt zomaar uit, geen foutmelding, niks.
Ik heb het een beetje "geanalyseerd" en kwam eruit dat het bijna wel mijn harde schijf moest zijn.
Bij elke lichte schok of kanteling viel mijn hdd (een klikje) uit.

Ik heb mijn probleem uitgelegd (dus ook wat ik heb gedaan en mijn conclusie) aan Acer support en zij zeiden dat ik hem weer moest opsturen.
Dat gebeurde op 13 februari. weer laten ophalen, weer een maand kwijt. (terwijl ik toch best duidelijk had beschreven wat er fout mee was).

Gelukkig had ik gebackupped want ik was alles kwijt toen het teugkwam.
Ik kreeg hem dus na een maand weer terug, 2 DAGEN later, PRECIES hetzelfde probleem.
Bij een beetje kantelen viel die uit. Ik wéér naar Acer support bellen en mijn situatie uitleggen.
Ik was erg pissig, de telefoniste reageerde dat ze erg speet en dit keer met "spoed" wordt opgehaald en gerepareerd.

Ik een hele preek houden over hoe het kan dat het weer met dezelfde kwalen terugkreeg.
Alles wat ik kreeg te horen is "ja ik begrijp het" en "dit keer wordt het met spoed gerepareerd".

Ik wilde weten wat er aan de hand was maar dat wist zij niet omdat alleen de "reparatiecentrum"dat weet.
Ik heb snel een afspraak gemaakt en boos opgehangen.

3 april kreeg ik weer antwoord
U kan uw systeem terug verwachten binnen 3 werkdagen.
6 april? niks ontvangen.

7 april:
Uw product met referentienummer XXXXXXXX is klaar voor verzending, en is overgedragen aan UPS.

Vandaag 9 april: nog helemaal niks ontvangen. (Noemen ze dit spoed? het duurt langer dan normaal!)

Samenvattend:
Een laptop gekocht voor 760 Euro
Ik heb het hard nodig voor mijn opleiding
In oktober gekocht 3 keer kapot gegaan in 3 maanden tijd
van de 1 jaar garantie die ik heb is al de helft van verstreken.
Support van Acer is gewoon slecht (je bent hem een maand kwijt als je hem opstuurd)
Ik had dus helemaal niks aan m'n laptop qua opleiding.

Ik kan vandaag voor 760 euro een betere laptop kopen dan in oktober.
Wat kan ik nu doen als consument?

Een andere model eisen (dat 760 euro óf meer is)
Geld terug + extra (deze slechte investering is wel 760 euro kwijt voor een periode van 6 maanden)
of iets anders?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zit hier al maanden mee.

Mvg, Lesley
Laatst gewijzigd door L_A op 10 apr 2010 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje

Re: Acer Laptop veel te vaak defect

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

knap vervelend.. je moet alleen de winkel (in dit geval webwinkel 4Lauch) de mogelijkheid bieden het product te repareren. Ik geloof dat bij 3x reparatie je hiermee niet meer akkoord hoeft te gaan en vervanging mag eisen. (moet je ff nazoeken op consuwijzer, want het moet geloof ik wel om hetzelfde defect gaan.)

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

Beste L_A
Wat mij verbaasd in het verhaal is het volgende, je doet een opleiding waar je met CS4 werkt. Dat is nou niet echt een beginnerspakket en ik mag dus aannemen dat je redelijk pienter bent.
Maar hoe kun je dan;1 Een Acer kopen en 2 Deze ook nog online bestellen.
Als je naar een goede winkel was geweest was je zeker met een beter merk thuisgekomen en had de servicedienst je laptop binnen 1-2 dagen kunnen maken ipv binnen een aantal weken. Dan was waarschijnlijk 1 reparatie (als die er al kwam) ook voldoende geweest. Maar helaas koos je de weg van de lage prijs en niet die van de goede service die weliswaar iets duurder is.
In het beste geval gaat 4Launch je een gelijkwaardig (inmiddels veel goedkopere)laptop leveren die ongeveer hetzelfde kan. Deze hoeft dus geen 760 euro meer te kosten. Als er een model van 499 hetzelde aan specs heeft is dat voldoende om het rechttechnisch netjes af te handelen.
Ik wens je veel succes en hoop dat je snel weer verder kunt met een geheel nieuwe (ander merk) laptop.
Rickyman

L_A

@Rickyman

Ik ben nu eerstejaars student. Ik had ervoor nooit met een acer gewerkt.
Ik heb in de klas rondgevraagt wat ik het beste kon nemen, HP, Vaio en toshiba kwam eruit rollen, maar dit waren merken die best duur zijn.

Aangezien mijn ouders mijn eerste laptop betalen ga ik natuurlijk niet een laptop van 1000 euro kopen. Wat je voor die 760 euro krijgt 17.3" scherm, DDR3 geheugen is het de performence wel waard. alleen de service en kwaliteit is zwaar vervelend.

al wist ik van Acer's slechte service af, had ik het nooit genomen.

Ik vind het wel raar dat bij de eerste defect ik werd doorgestuurd naar de fabrikant. Had 4launch geen zin in administratie werk ofzo?

Ik heb nog geen contact opgenomen met 4launch over dit probleem, alleen met Acer omdat 4launch we daarheen verwees. Moet ik 4launch gewoon vertellen over dit kwestie?

Laptop is trouwens binnengekomen. UPS is top, alleen die acer liegt dat die over 3 dagen zou komen. even kijken hoelang die het nu vol houdt.

bedankt voor alle hulp,
heb ik wel nodig aangezien dit een van de eerste keren is dat ik garantie moet gaan gebruiken.

L_A

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Een vraagje:

Als je de laptop vervoert, staat die laptop dan ook helemaal uit, of klap je de laptop dicht en laat die aan en dan vervoeren naar een andere lokaal?
Ik hoor van studenten dat ze dit vaak doen, omdat het opstarten en afsluiten teveel tijd kost tussen de lessen door.

L_A

Ik zet hem op sluimerstand.
huidige RAM slaat die op op HDD.
Laptop staat dus helemaal uit.

ik vervoer hem gewoon in een laptoptas.
niet een hele luce bescherm leer ofzo maar goed genoeg om veilig te vervoeren.

Ik behandel die laptop ook erg voorzichtig maar dat ding gaat hoe dan ook stuk.

Om jouw vraag beter te beantwoorden.
al is het even lopen, dan doe ik hem niet uit, maar hou hem gewoon open en loop ik naar een ander lokaal.

BBCS
Contacteer:

Het probleem is dat een draaiende harde schijf niet tegen schokken kan.
De koppen stuiteren dan op de platters, met een crash tot gevolg.

Dat kan dan ook de problemen met de harde schijf verklaren.

Het wilt niet zeggen dat dit dan de oorzaak van het probleem is, maar het is ook niet uit te sluiten.

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

L_A schreef:Ik zet hem op sluimerstand.
huidige RAM slaat die op op HDD.
Laptop staat dus helemaal uit.

ik vervoer hem gewoon in een laptoptas.
niet een hele luce bescherm leer ofzo maar goed genoeg om veilig te vervoeren.

Ik behandel die laptop ook erg voorzichtig maar dat ding gaat hoe dan ook stuk.

Om jouw vraag beter te beantwoorden.
al is het even lopen, dan doe ik hem niet uit, maar hou hem gewoon open en loop ik naar een ander lokaal.
Vraagje:
loop je ook met een pick-up (platenspeler)?
Het euvel is toch steeds hetzelfde, dus uitzetten, als je gaat wandelen !

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

- accu gaat na 2 dagen kapot
- winkelier verwijst je door naar acer (heb je dit schriftelijk)?
- na 2 a 3 maanden valt de laptop uit.
- beroep op garantie verhielp de klachten niet.
L_A schreef:Ik heb het een beetje "geanalyseerd" en kwam eruit dat het bijna wel mijn harde schijf moest zijn.
Daar moet ie tegen kunnen, want andere laptops kunnen daar ook tegen.

Je bent een rechtsstudent, dus kijk een naar deze wetsartikels: 7:17, 7:18 lid 2, 7:21-24 BW.
L_A schreef:Een andere model eisen (dat 760 euro óf meer is)
Geld terug + extra (deze slechte investering is wel 760 euro kwijt voor een periode van 6 maanden)
of iets anders?
Ik vermoed dat je kunst kiezen tussen vervanging of ontbinding plus schadevergoeding kunt eisen. Sowieso zou de winkelier vanuit oogpunt van service niet tegen ontbinding moeten zijn.
Moet ik 4launch gewoon vertellen over dit kwestie?
Ja altijd alles schriftelijk melden aan de winkelier.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

alfatrion schreef: Je bent een rechtsstudent, dus kijk een naar deze wetsartikels: 7:17, 7:18 lid 2, 7:21-24 BW.
heb ik daar overheen gelezen? Ik denk als je Adobe CS gebruikt doorgaans geen rechtenstudent bent

L_A

Beste,

Graag zou ik met de onderstaande informatie u meer inzicht willen geven in de RMA procedure van 4Launch.

Uw product valt onder pick-up & return garantie van de fabrikant. Indien er sprake is van een defect waarvan het product een pick-up & return betreft dan dient u het product ter reparatie aan te bieden bij de klantenservice van de fabrikant. De klantenservice zal het product vervolgens bij u thuis op komen halen.

Wanneer u defecten direct bij de fabrikant aanmeldt dan is de afhandeling van uw RMA aanzienlijk korter en heeft u sneller uw product terug in huis dan wanneer wij u deze service zouden leveren. Wij moeten het namelijk retour sturen via onze leveranciers. Dat zijn dus 2 extra logistieke schakels. Bovendien heeft de fabrikant specifieke productkennis en kan daarom beter beoordelen wat het probleem is geweest en u wellicht direct voorzien van een oplossing. Wij verzoeken u daarom direct contact op te nemen met de klantenservice van de fabrikant om een afspraak te maken om het defecte product bij u thuis op te komen halen.
Dit had ik als mailtje gekregen.

Ik vind dit echt gewoon zo vervelend. 760 euro betalen voor een laptop die ik maar 2-3 maanden heb gebruikt. (helft van de garantieperiode voorbij).
Heel blok 1, deel van blok 2 en heel blok 3 heb ik geen laptop gehad. Ik moest altijd op een schoolPC... Iedereen die op HBO heeft gezeten weet dat het niet deugt zo'n oude verotte pentium gevalletje.
Dat is dus het probleem. Als ik de laptop op een stabiele tafel leg dan doet die het gewoon maar bij zelfs een heeeeeel klein tikje op de tafel, zorgt ervoor dat die uit valt. geen waarschuwing, geen error. gewoon: "klik" en uit.

Ik had geluk dat ik een draadloze muis had en nog wat schoolprojecten kon backuppen.

Dat is dus 2 keer gebeurd, het irritante vind ik nog dat de "reparatiecentrum" helemaal niet zegt wat er aan de hand is.

Ik zal even contact opnemen met 4launch en mijn verhaal doen, misschien dat ze nog iets kunnen regelen.

Stel: die laptop gaat voor de 4de keer kapot, ik heb geen zin om nóg een keer op te sturen.
Moet ik dan klagen bij de fabrikant of bij de winkelier?

Tot nu toe heb ik de pest aan de fabrikant en niet aan de winkelier dus ik vind het een beetje raar dat de winkelier moet opdraaien omdat de fabrikant crappy producten maakt.

Bedankt voor alle reacties, ik hoop echt dat het goed komt met dit.

L_A

EDIT:
Je bent een rechtsstudent, dus kijk een naar deze wetsartikels: 7:17, 7:18 lid 2, 7:21-24 BW.
Ik doe helaas geen rechten dat ik dit makkelijk uit kan vogelen. Digitale Communicatie hier, iedereen heeft een laptop die langer dan 3 maanden meegaat. behalve ik...

*NOTE*
ik kom er net achter (na het terug zien van de bestelling) dat de laptop 700 euro koste en niet 760 euro. 760 was met accessoires)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Pindakaaspotje schreef:
alfatrion schreef: Je bent een rechtsstudent, dus kijk een naar deze wetsartikels: 7:17, 7:18 lid 2, 7:21-24 BW.
heb ik daar overheen gelezen? Ik denk als je Adobe CS gebruikt doorgaans geen rechtenstudent bent
Je hebt gelijk. Ik meende te lezen dat hij een eerste jaars rechtsstudent was, maar het rechts moet er vanaf. Ik geef hieronder daarom maar even een korte beschrijving bij ieder wetsartikel

Ondeugdelijkheid
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

Vermoeden ondeugdelijkheid. (hier heb je baad van)
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

Recht op kosteloos herstel of vervanging.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

Recht op ontbinding onder bepaalde voorwaarden
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

Meldingplicht van de koper (vandaar dat ik wilde weten of je de door verwijzing op schrift had)
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

Recht op schade vergoeding, behoudens in het geval het om de veiligheid gaat of de schade meer dan 500 euro is.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
Stel: die laptop gaat voor de 4de keer kapot, ik heb geen zin om nóg een keer op te sturen.
Moet ik dan klagen bij de fabrikant of bij de winkelier?
Dan stuur je een brief naar de winkelier waarin jij je op het standpunt stelt dat zij zich niet aan hun contractuele verplichtingen hebben gehouden en ingevolge daarvan ontbinding eist. De fabrikant is in principe geen partij.

BBCS
Contacteer:

alfatrion schreef:
L_A schreef:Ik heb het een beetje "geanalyseerd" en kwam eruit dat het bijna wel mijn harde schijf moest zijn.

Een harde schijf kan niet tegen schokken.

Met alle respect, maar alleen de Solit-state schijven kunnen tegen schokken.
Nu kun je wel zeggen: daar moet hij maar tegen kunnen, maar technisch kan een harde schijf niet tegen schokken, wat iemand ook zegt.

Ik vind het toch wel flauw dat je nu met wetsartikelen gaat zwaaien.
Jammer.

Want geen enkele wetsartikel zegt dat een harde schijf tegen schokken moet kunnen.

bert4321

Ongelezen bericht door bert4321 »

Ik heb wel eens gehoord dat laptops vaker kapot gaan als ze op de fiets vervoerd worden. Over een langere periode was er een duidelijk verschil tussen het aantal defecten bij laptops van collega's die op de fiets naar het werk kwamen vergeleken met collega's die met de auto kwamen. Bij de fietsers ging binnen pakweg 2 jaar bijna 100% van de laptops kapot. Deze ervaring is wel van een jaar of 5 geleden.

Dat een harddisk niet vervoerd mag worden als deze aan staat is een beetje kort door de bocht. Er zijn MP3 spelers met harddisks (geen solid state) en ook veel videocamera's werken met een harddisk. Als iemand daarme terugkomt zeg je toch ook niet: "meneer, u mag met deze camera ook helemaal niet lopen als hij aan staat".

Overigens denk ik als ik de klacht zo lees dat de harddisk niet kapot is. Het plotselinge uitvallen kan er ook door veroorzaakt worden dat de harddisk geen stroom meer krijgt. Dat kan een andere reden hebben. Bijvoorbeeld een scheurtje in de kabel waarmee de harddisk aangesloten is, of een assemblagefout.

Ik adviseer je in ieder geval om het probleem bij 4launch voor te leggen. Misschien kan je een afspraak maken dat er nog een keer gerepareerd wordt (het eerste defect had niets met de latere te maken) en dat je als dat niet lukt een andere laptop mag uitzoeken. Het probleem is dat het consumentenrecht alleen iets zegt over de relatie van jou met de leverancier en niet met de fabrikant. Nou heeft de leverancier je de eerste keer doorgestuurd, waardoor deze bij de reparaties daarna uit de keten gebleven is.

jor

Ongelezen bericht door jor »

BBCS schreef: Een harde schijf kan niet tegen schokken.
Nu kun je wel zeggen: daar moet hij maar tegen kunnen, maar technisch kan een harde schijf niet tegen schokken, wat iemand ook zegt.
Jammer.
Want geen enkele wetsartikel zegt dat een harde schijf tegen schokken moet kunnen.
Als fabrikanten een product bouwen ( een laptop in dit geval ) dat speciaal word gemaakt om mee te nemen zou het toch artikel dan toch niet aan de normale eisen voldoen.Je Desktop blijft altijd keurig onder of het het bureau maar met een laptop zou je overal moeten kunnen gebruiken en ja, die zal weleens een schokje krijgen en daar zou hij daar tegen moeten kunnen( ik bedoel niet hem laten vallen of expres hard neergooien). Mijn oude laptop de Acer 7520G 17 Inch is nu 2 jaar en 3 maanden oud en ondanks dat hij vaak mee op reis ging draait hij nog foutloos.Van een laptop mag je dus als product-eigenschap verwachten dat lichte schokken gemakkelijk verwerkt kunnen worden, meer dan van een desktop.De constructie van een laptop moet dus beter in staat zijn om met lichte schokken om te gaan.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

De constructie van een harde schijf voor laptops is anders dan die van een standaard harde schijf uit een desktop. Met name het parkeren van lees/schrijfkoppen in rusttoestand is veel meer solide uitgevoerd.
Normale schokken behoren ook geen problemen opleveren.

Nieuwere harde schijven hebben soms een G-kracht meter die blijft staan op de maximaal ondervonden versnelling. Hierdoor is ook achteraf te zien of er ernstig is gegooid en gesmeten met een laptop
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 10 apr 2010 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

jor schreef:
Jammer.
Als fabrikanten een product bouwen ( een laptop in dit geval ) dat speciaal word gemaakt om mee te nemen zou het toch artikel dan toch niet aan de normale eisen voldoen.Je Desktop blijft altijd keurig onder of het het bureau maar met een laptop zou je overal moeten kunnen gebruiken en ja, die zal weleens een schokje krijgen en daar zou hij daar tegen moeten kunnen( ik bedoel niet hem laten vallen of expres hard neergooien). Mijn oude laptop de Acer 7520G 17 Inch is nu 2 jaar en 3 maanden oud en ondanks dat hij vaak mee op reis ging draait hij nog foutloos.Van een laptop mag je dus als product-eigenschap verwachten dat lichte schokken gemakkelijk verwerkt kunnen worden, meer dan van een desktop.De constructie van een laptop moet dus beter in staat zijn om met lichte schokken om te gaan.
Helemaal mee eens.
BBCS typt weer lariekoek.
Sleep mn laptop overal naar toe en zonder problemen.
Tuurlijk zal ik wel weer geluk hebben, want ondanks het ook regelmatig stoten en stuiteren werkt de pc al vele jaren goed...

Weet zeker dat we nu een discussie gaan krijgen over wat een harde schok is en zou graag de definitie ervan geven ware het niet dat eerst het vraagstuk opgelosd dient te worden of de pc uberhaupt kapot zou mogen gaan bij een (harde) schok.
U begrijpt het al, dat is totaal zinloos want wat de gemiddelde forumlezer een harde schok vindt is natuurlijk bij BBCS een fatale dreun of... een licht tikje, net zoals het BBCS uitkomt.

Daarom beperk ik me hier tot goedkeuring van andere forumleden om zonder al te veel frustratie toch een (terechte) mening te kunnen ventileren.

BBCS
Contacteer:

seconds-out schreef:
jor schreef:
Jammer.
Helemaal mee eens.
BBCS typt weer lariekoek.
Sleep mn laptop overal naar toe en zonder problemen.
Tuurlijk zal ik wel weer geluk hebben, want ondanks het ook regelmatig stoten en stuiteren werkt de pc al vele jaren goed...

Weet zeker dat we nu een discussie gaan krijgen over wat een harde schok is en zou graag de definitie ervan geven ware het niet dat eerst het vraagstuk opgelosd dient te worden of de pc uberhaupt kapot zou mogen gaan bij een (harde) schok.
U begrijpt het al, dat is totaal zinloos want wat de gemiddelde forumlezer een harde schok vindt is natuurlijk bij BBCS een fatale dreun of... een licht tikje, net zoals het BBCS uitkomt.

Daarom beperk ik me hier tot goedkeuring van andere forumleden om zonder al te veel frustratie toch een (terechte) mening te kunnen ventileren.
Weet jij wel hoe een harde schijf werkt?

Weet jij wel hoe een harde schijf opgebouwd is?

Ik richt me juist op die technische eigenschappen.
Je kunt wel willen dat het harde schijf maar tegen schokken moet kunnen.

Dit is dus een harde schijf:

Afbeelding

Ga aub eerst na hoe een harde schijf werkt dan mij zwart te maken.

Dank u.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste BBCS,

Maar dit is niet een harde schijf in rust, want de koppen staan niet geparkeerd.
En juist met geparkeerde koppen dient de harde schijf van een laptop tegen een stootje te kunnen

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe een harde schijf werkt BBCS
Anders had ik jouw toch nooit zwart gemaakt...
Hoe weet jij eigenlijk dat ik niets van een harde schijf begrijp?
Weer een belachelijk vooroordeel van je, alleen jij weet zeker wat een harde schijf is en hoe het werkt?
Vind je een raar soort schoolmeestertje die echt denkt dat de rest dom en onwetend is!
Het is trouwens toch een domme opmerking van je> omdat ik wat schreef over computers en stoten zou ik niet weten wat een harde schijf is?
Zie er namelijk geen relevant verband tussen.

Maar goed.
Stel nou dat ik het idd niet weet.
Das ook helemaal niet belangrijk want dat hoef ik ook helemaal niet te weten.
Ik wil gewoon een betrouwbare laptop en die heb ik gelukkig ook.
Eentje die het al jaren goed doet en ook tegen een stootje kan.
Dat is de norm want de praktijk bewijst of een artikel duurzaam is en niet jouw zwamverhaaltjes over harde schijfjes die zouden moeten aantonen hoe kwetsbaar een laptop wel niet is.

Gesloten