Ik heb een Acer laptop gekocht vorig jaar augustus. Nu is mijn videochip kapot en mijn moederbord ziet er ook uit alsof ie niet lang meer gata leven. Is dit normaal? Ik ben namelijk niet de enige. 3 klasgenoten van mij hebben ook een Acer gekocht en tussen 1 week en 3 maanden na de garantie houden die dingen er spontaan mee op. Geheugen op processor is doorgebrand of de videochip is gara (al bij 2 laptops wel totaal ander type)
Hoelang moet zo'n ding mee gaan? Binnen 15 maanden kapot vind ik toch wel wat snel voor iets waar je 1500 euro aan uit geeft.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer laptops -- vallen om binnen 15 maanden
-
Slayergirl
Re: Acer laptops -- vallen om binnen 15 maanden
De wettelijke levensduur is twee jaar. Elektronica heeft in beginsel een levensverwachting van zo'n 3 a 5 jaar. Een moederboard van een A merk heeft doorgaans een levensduur van zes jaar of meer. Een processor haalt de vijf jaar doorgaans ook.
U kunt de verkoper aansprakelijk houden indien u aannemelijk kunt maken dat het defect te wijten is aan het product. In het geval de winkelier weigerd kunt u naar de rechter of een geschillencommissie. Heeft u geen rechtsbijstand dan kun u in sommige gevallen ook gebruiken maken van rechtsbijstand die gedeeltelijk door de staat wordt gefinancieerd.
U kunt de verkoper aansprakelijk houden indien u aannemelijk kunt maken dat het defect te wijten is aan het product. In het geval de winkelier weigerd kunt u naar de rechter of een geschillencommissie. Heeft u geen rechtsbijstand dan kun u in sommige gevallen ook gebruiken maken van rechtsbijstand die gedeeltelijk door de staat wordt gefinancieerd.
-
tjoektjoek
Gewoon bellen met Acer en vooral vriendelijk uitleggen wat er is gebeurd. Bij mij is mijn DVD-brander 2 maanden na de garantie kapot gegaan. Ik heb toen gebeld en UPS kwam 'm halen en een paar werkdagen later had ik 'm terug met nieuwe DVD-brander.
Maar toch een opmerking:
Suc6 ermee in ieder geval.
Maar toch een opmerking:
Je hebt 'm dus opengeschroefd? Als dat zo is heb je dikke kans dat Acer 'm ongerepareerd terugstuurt. Altijd eerst bellen met de fabrikant voor je zulke tere apparaten open gaat maken.Nu is mijn videochip kapot en mijn moederbord ziet er ook uit alsof ie niet lang meer gata leven.
Suc6 ermee in ieder geval.
-
Slayergirl
Dat heb ik niet zelf gedaan. Ik heb em naar een laptop repairshop hier gebracht en die gingen kijken wat er mee aan de hand was. Of ze em open hebben gehad of niet ik heb geen idee. Hun zijn de experts. Ze gingen em doormeten (of iets dergelijks)
en een vriend van mij ... een week na de garantie kapot en idd ongerepareerd teruggestuurd en die was zeker niet open geweest.
en een vriend van mij ... een week na de garantie kapot en idd ongerepareerd teruggestuurd en die was zeker niet open geweest.
-
tjoektjoek
Okee, want als je het zelf zou hebben gedaan kun je garantie oid zeker vergeten.
Maar heb je inmiddels gebeld met Acer? Als je een medewerker aan de lijn krijgt die niet wil meewerken moet je gewoon de volgende dag het nog eens proberen. Heb ik ook gedaan
En vooral heel vriendelijk blijven. Dan krijg je een hoop gedaan.
Die vriend van je, heeft die 'm zelf opgestuurd of een afspraak gemaakt? Als het goed is gaat het volgende gebeuren:
1) je belt met Acer en legt het probleem uit
2) je krijgt een RMA nummer en gegevens via de mail (wel een bestaand adres opgeven dus)
3) je belt met de gegevens UPS
4) UPS haalt je laptop op
5) Acer repareert
6) UPS bezorgt de laptop weer bij je aan huis.
Zo is het bij mij al twee keer gegaan. 1 keer binnen de garantieperiode en 1 keer buiten de garantieperiode.
Suc6 in ieder geval!
Maar heb je inmiddels gebeld met Acer? Als je een medewerker aan de lijn krijgt die niet wil meewerken moet je gewoon de volgende dag het nog eens proberen. Heb ik ook gedaan
En vooral heel vriendelijk blijven. Dan krijg je een hoop gedaan.
Die vriend van je, heeft die 'm zelf opgestuurd of een afspraak gemaakt? Als het goed is gaat het volgende gebeuren:
1) je belt met Acer en legt het probleem uit
2) je krijgt een RMA nummer en gegevens via de mail (wel een bestaand adres opgeven dus)
3) je belt met de gegevens UPS
4) UPS haalt je laptop op
5) Acer repareert
6) UPS bezorgt de laptop weer bij je aan huis.
Zo is het bij mij al twee keer gegaan. 1 keer binnen de garantieperiode en 1 keer buiten de garantieperiode.
Suc6 in ieder geval!
-
Slayergirl
Had al een email gestuurd dus wacht daar nog even op antwoord. als dat niet lukt ga ik wel bellen 
Geloof dat mn vriend em zelf op heeft gestuurd en niet eerst gebeld.
Een andere overigens wel en die heeft uit naam van het bedrijf van zn pa (zo had ie em ook besteld)een brief geschreven en wel iets voor elkaar gekregen (was ook de videochip) en die laptop hebben we wel zelf op school uit elkaar geschroefd
tja je gaat je laptop niet opsturen omdat er 3 losse schroefjes in rond dwalen. En toen was het ook geen probleem.
Ik heb nog een beetje hoop
Geloof dat mn vriend em zelf op heeft gestuurd en niet eerst gebeld.
Een andere overigens wel en die heeft uit naam van het bedrijf van zn pa (zo had ie em ook besteld)een brief geschreven en wel iets voor elkaar gekregen (was ook de videochip) en die laptop hebben we wel zelf op school uit elkaar geschroefd
Ik heb nog een beetje hoop
-
Slayergirl
Vraag me af hoelang t dan duurt a 10 cent per minuut. Hang al half uur aan de lijn en wordt niet eens gezegd hoeveel mensen je voor je hebt. heb t nu maar opgegeven moet naar school. Probeer t morgen wel op mn vrije dag.