Goedemorgen ehh of middag allemaal
Ik zit met een probleem met een laptop die ik in juli 2007 heb gekocht bij een computerzaak in Eindhoven. Het betreft een Acer Aspire 5102WLMI. Ik heb er altijd plezier van gehad, vooral voor mijn studie erg handig en vrij vlot mee te werken. Standaard zat hier windows vista op waar ik niet tevreden over was, en heb ik dus een versie van windows XP op gezet. Alles werkte perfect, extra geheugen bij laten prikken door de computerzaak waar ik de laptop gekocht heb.
Nu de garantieperiode net voorbij is begint mijn laptop op verschillende vlakken het te begeven. Allereerst gaf mijn dvd-speler/brander de geest. Ik naar de computerzaak, en ze hebben mij netjes geholpen zonder kosten in rekening te brengen. Helaas was het nieuws niet zo mooi als de service.. De dvd-drive was niet stuk, maar de aansluiting met het moederbord was stuk. Kosten voor reparatie bedragen zo'n 400 euro, die ik als student even niet op de plank heb liggen!
Ook word sinds een maand de laptop erg warm als ik er normaal op werk, hij werd altijd al warm maar ik ben er niet vanuit gegaan dat dit een probleem zou zijn. Nu sinds een week of 3 krijgt mn laptop meer kuren, bij het opstarten vooral..
Als ik mijn laptop aanzet start ie normaal op naar mn bureaublad enzo, maar als ik dan wil gaan werken dan hapert alles. Het geluid wat je hoort als je windwos opstart hapert, m'n muisaanwijzer hapert als ik in internet explorer scroll hapert het.. kortom ik ben bang dat er meer stuk aan het gaan is.. Wel is het zo dat als ie hapert en ik start hem opnieuw op, dat ie het dan vervolgens wel weer goed doet (op mn dvddrive na dan).
Nu ben ik eens op internet gaan kijken en wat schetste mijn verbazing? Ik kwam meer van dezelfde berichten tegen over de ACER aspire 5100 series. Mensen die problemen hebben met koelen en moederborden die stuk gaan.
Nu snap ik dat er een bepaalde levensduur staat voor laptops maar ik neem aan dat deze langer mee moeten kunnen gaan dan 13 maanden?? Over de accu heb ik overigens niet te klagen dat is het enige wat nog wel goed zijn werk doet!
Nu is mijn vraag, omdat er veel mensen dit probleem hebben met deze type laptop; Is het zo dat wanneer Acer een ontwerpfout heeft gemaakt in een bepaalde laptop/computer, zijn ze dan niet verplicht ofzo om daar iets aan te doen? ook buiten de garantie om?
Ik baal natuurlijk ontzettend dat mijn laptop aan het aftakelen is, omdat ik nog 2 jaar moet studeren en ik daarbij mijn laptop niet kan missen!
Iemand enige ervaring hiermee? alvast hartelijk dank!
Kees, Eindhoven
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer ontwerpfout?
Re: Acer ontwerpfout?
Plaats dit probleem liever op tweakers.net.Hier krijg je alleen maar garantie-gel*l.
http://gathering.tweakers.net/forum/fin ... =Dit+forum
Hiet staan ook meer van de problemen die er met dit type zijn.
http://gathering.tweakers.net/forum/fin ... =Dit+forum
Hiet staan ook meer van de problemen die er met dit type zijn.
het gaat mij meer om het juridische aspect, niet om wat ik eraan kan doen technisch gezien ik zie op GOT verder geen topics met een dergelijk probleem eigenlijk..
kees
kees
De probleem hier is dat tot een bevoegd Acer technician een "ontwerpfout" expliciet toegeeft in het openbaar is er totaal geen spraak van een "ontwerpfout". De meningen van een boel onbevoegd mensen op een forum is irrelevant. Wees eerlijk, zie jij Acer een "ontwerpfout" snel toegeven?
Nee dat niet, maar misschien dat er meer mensen zijn met eenzelfde laptop met dezelfde problemen.. misschien dat we er dan wat mee kunnen doen?
Ja, als je bij de verkoper langs gaat wel.Nu is mijn vraag, omdat er veel mensen dit probleem hebben met deze type laptop; Is het zo dat wanneer Acer een ontwerpfout heeft gemaakt in een bepaalde laptop/computer, zijn ze dan niet verplicht ofzo om daar iets aan te doen? ook buiten de garantie om?
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... l_Garantie
Kijk, je bent wel zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van de laptop.
Dus 1 keer per jaar de laptop schoon laten maken.
Doordat de ventilator veel draait, wordt er stof naar binnen gezogen.
Vooral op slaapkamers is veel stof en dat komt ook in de laptop.
Waardoor de koelribben verstopt raken met stof, met het gevolg dat de laptop te warm wordt.
Tja, als er dan schade ontstaat, ben ik bang dat deze voor je eigen rekening komt.
Ook gebeurd het soms dat mensen de laptop op een ondergrond zetten die de luchtgaten aan de onderkant afsluiten, met het gevolg dat de laptop ook te warm wordt.
Als de laptop steeds te warm wordt, zal de warmtegeleidende pasta die tussen de processor en het koelblok steeds minder goed zijn werk gaan doen, waardoor de laptop ook steeds zal uitvallen.
In meer dan 90% van de gevallen helpt het om de computer schoon te maken en die warmtegeleinde pasta te vervangen.
In de meeste gevallen zijn de klachten verdwenen.
Dus 1 keer per jaar de laptop schoon laten maken.
Doordat de ventilator veel draait, wordt er stof naar binnen gezogen.
Vooral op slaapkamers is veel stof en dat komt ook in de laptop.
Waardoor de koelribben verstopt raken met stof, met het gevolg dat de laptop te warm wordt.
Tja, als er dan schade ontstaat, ben ik bang dat deze voor je eigen rekening komt.
Ook gebeurd het soms dat mensen de laptop op een ondergrond zetten die de luchtgaten aan de onderkant afsluiten, met het gevolg dat de laptop ook te warm wordt.
Als de laptop steeds te warm wordt, zal de warmtegeleidende pasta die tussen de processor en het koelblok steeds minder goed zijn werk gaan doen, waardoor de laptop ook steeds zal uitvallen.
In meer dan 90% van de gevallen helpt het om de computer schoon te maken en die warmtegeleinde pasta te vervangen.
In de meeste gevallen zijn de klachten verdwenen.