| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] acer sevice labtop=zoek
acer sevice labtop=zoek
Lezers,
Zijn er mensen die ook ervaringen hebben met Firma Acer?,
Min labtop is gerepareerd maar zoek.
Ik ben hopeloos en weet niet hoe en waar ik mijn recht en klacht kan indienen.
Onderstaande brief heb ik gestuurd,gemaild
Ik heb een klacht
storingnummer ....
8 jan is mijn labtop verzonden naar Acer
24 januari terug gerzonden naar klant waarschijnlijk zonder trackingnummer naar mijn adres
niet aangekomen/afgeleverd
Helpdesk gebeld nieuw storingsno gekregen
Helpdesk kan niet helpen en heeft opdracht doorgestuurd naar supervisor
2 febr. gestuurd naar supervisor door(xxx)
8 febr. """"" """ door (xxx)
12 febr. weer doorgestuurd naar supervisor door (xxx)
Krijg naam van Supervisor niet (=klant onvriendelijk)
Ben inmiddels euro's kwijt aan bel kosten.
Zit zeer in de problemen zonder labtop
Zou nu toch graag wat willen horen van de voortgang van het zgn onderzoek !!!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------
Voordat er opgenomen wordt bij de helpdesk is gemiddeld 20 min (zeer klant onvriendelijk)
Personeel kan er niets aan doen en blijven gelukkig aardig
Een wanhopige klant
Mariy
Zijn er mensen die ook ervaringen hebben met Firma Acer?,
Min labtop is gerepareerd maar zoek.
Ik ben hopeloos en weet niet hoe en waar ik mijn recht en klacht kan indienen.
Onderstaande brief heb ik gestuurd,gemaild
Ik heb een klacht
storingnummer ....
8 jan is mijn labtop verzonden naar Acer
24 januari terug gerzonden naar klant waarschijnlijk zonder trackingnummer naar mijn adres
niet aangekomen/afgeleverd
Helpdesk gebeld nieuw storingsno gekregen
Helpdesk kan niet helpen en heeft opdracht doorgestuurd naar supervisor
2 febr. gestuurd naar supervisor door(xxx)
8 febr. """"" """ door (xxx)
12 febr. weer doorgestuurd naar supervisor door (xxx)
Krijg naam van Supervisor niet (=klant onvriendelijk)
Ben inmiddels euro's kwijt aan bel kosten.
Zit zeer in de problemen zonder labtop
Zou nu toch graag wat willen horen van de voortgang van het zgn onderzoek !!!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------
Voordat er opgenomen wordt bij de helpdesk is gemiddeld 20 min (zeer klant onvriendelijk)
Personeel kan er niets aan doen en blijven gelukkig aardig
Een wanhopige klant
Mariy
-
DennisThePennis
Re: acer sevice labtop=zoek
Je hebt als het goed is van iemand (de winkelier?) een bewijs gekregen dat je laptop ingenomen is. Bij die persoon moet je je verzoek tot teruggave van de laptop indienen. En als die persoon dat niet binnen een redelijke termijn kan doen, dan moet die persoon zorgen voor minstens even goede vervangende laptop.
En niet weggaan tot je die laptop in handen hebt.
En niet weggaan tot je die laptop in handen hebt.
De firma UPC heeft hem opgehaald en daar heb ik een bon van
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
De beller is niet sneller. Niet bellen dus, een mooie aangetekende brief doet meestal stukken meer.
-
nicodebruin
Terug gaan naar de winkelier met het bewijs dat je laptop opgestuurd is, en de winkelier op de hoogte stellen van je probleem. En een afspraak maken wanneer hij terug moet zijn en over een vervangende laptop in de tussentijd. De winkelier zal waarschijnlijk een betere communicatie hebben tussen de fabriek dan een consument krijgt.
Groet Nico
Groet Nico
Ik heb hetzelfde probleem bij Acer.
Eind december, (voor de kerstvakantie) mijn laptop ingevelerd bij Dynabyte. Zij zouden hem zo snel mogelijk opsturen. Dit hebben ze ook gedaan, zeggen ze. De laptop staat nu bijna 3 maanden bij Acer in Duitsland.
Echt schandalig.
Ik ben ook druk bezig om hier wat aan te doen.
Als er meer mensen problemen hebben, misschien met z'n allen naar Acer stappen. Samen sta je sterk
Succes verder
Eind december, (voor de kerstvakantie) mijn laptop ingevelerd bij Dynabyte. Zij zouden hem zo snel mogelijk opsturen. Dit hebben ze ook gedaan, zeggen ze. De laptop staat nu bijna 3 maanden bij Acer in Duitsland.
Echt schandalig.
Ik ben ook druk bezig om hier wat aan te doen.
Als er meer mensen problemen hebben, misschien met z'n allen naar Acer stappen. Samen sta je sterk
Succes verder
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben een erg lastige klant voor de winkelier. Mijn laptop is nu meer dan 3 maanden in de handen van de Duitse fabrikant Acer, ook in Duitsland. Ik heb tot zo ver met de winkelier kunnen onderhandelen dat ik nu een nieuw laptop krijg. Deze zal dinsdag gegeven worden. De winkelier weet niet zeker of mijn laptop gerepareerd is, maar gaat er bijna zeker van uit dat mijn laptop zoek is. Het is een groot zooitje bij de firma Acer.
Het is niet verstandig om namen van personen te gebruiken in een klacht die je hebt. Houd het algemeen.
Als je laptop nu nog niet terug is, is het verstandig om de druk bij de winkelier flink op te schroeven. Veel bellen naar de winkelier en met de winkelier er uit proberen te komen. Probeer zoveel mogelijk contact te hebben met de bedrijfsleider, die heeft meer macht en kennis om dit soort problemen te handelen cq. op te lossen. Laat je ook niet afschepen met 'valse' beloftes, en dat ze je de volgende week terugbellen. Laat de winkelier met concrete oplossingen komen.
Contact opnemen met de fabrikant of service-centre is echt verloren tijd. Zij kunnen weinig bieden als het om dit soort problemen gaat. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. En de belkosten zijn ook belachelijk, en maar niet te spreken over de bereikbaarheid van het service-centre.
Het is niet verstandig om namen van personen te gebruiken in een klacht die je hebt. Houd het algemeen.
Als je laptop nu nog niet terug is, is het verstandig om de druk bij de winkelier flink op te schroeven. Veel bellen naar de winkelier en met de winkelier er uit proberen te komen. Probeer zoveel mogelijk contact te hebben met de bedrijfsleider, die heeft meer macht en kennis om dit soort problemen te handelen cq. op te lossen. Laat je ook niet afschepen met 'valse' beloftes, en dat ze je de volgende week terugbellen. Laat de winkelier met concrete oplossingen komen.
Contact opnemen met de fabrikant of service-centre is echt verloren tijd. Zij kunnen weinig bieden als het om dit soort problemen gaat. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. En de belkosten zijn ook belachelijk, en maar niet te spreken over de bereikbaarheid van het service-centre.
-
willyhissink
Ook ik zit in de problemen door Acer. Op 15 februari 2007 een smsje van Acer ontvangen dat mijn laptop in reparatie was genomen. Mag je toch aannemen dat je binnen 5 tot 10 werkdagen je laptop terug hebt. Nu op 27 april 2007 nog steeds geen laptop. Moest inmiddels extra kosten maken omdat mijn zoon op school een laptop moet huren. Ik heb diverse keren gebeld met helpdesk (iedereen blijft aardig trouwens ) heel lang in de wacht a 10 cent per minuut. Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar Acer, krijg zelfs nog geen reactie. Wat kan ik nu doen? Mijn geld terug eisen en ze aansprakelijk stellen voor de extra kosten?
-
ikbenik
Op dit moment niet.Mag je toch aannemen dat je binnen 5 tot 10 werkdagen je laptop terug hebt.
De verkoop van notebooks is explosief gestegen, waardoor de toeleveranciers van de notebookfabrikanten de vraag niet meer aankunnen en daardoor zijn de reparatieonderdelen heel slecht leverbaar.
Dit is niet alleen bij Acer, maar ook bij steeds meer fabrikanten.
Zelf wacht ik al 10 weken op een onderdeel.
Je kunt wel juridisch gaan eisen, maar dat is compleet zinloos. Dit omdat je daarmee de notebook niet kunt repareren.
Jammer dat sommige mensen dat maar niet willen inzien.
En ga nu de winkelier niet aanvallen dat hij een wanprestatie levert (doet hij niet), want de winkelier kan er ook totaal niets aan doen. Voor hem is dit ook overmacht.
En ga nu de winkelier niet aanvallen dat hij een wanprestatie levert (doet hij niet), want de winkelier kan er ook totaal niets aan doen. Voor hem is dit ook overmacht.
Acer levert bij een dergelijke termijn normaliter een nieuwe laptop uit. Van overmacht kan dus nooit sprake zijn. Voorraden zijn er meer dan genoeg, alleen geografisch is er nog wel eens een logistiek probleem en Acer gebruikt veel refurbished moederbordjes (waarop ze dus wachten).
Dit is dus geen overmacht, want ze kunnen gewoon een nieuwe note uit de voorraad trekken. Jij als winkelier kunt ze daartoe aanzetten en dient dat dus ook te doen. Rustig 10 weken gaan wachten lijkt mij niet de bedoeling. Jij kunt Acer ook aanmanen en ze voor de kosten aansprakelijk stellen die je maakt bij het uitleveren van een nieuwe laptop ( zie http://www.raadnederlandsedetailhandel. ... 0,106,html , let op het onderste gedeelte).
-
ikbenik
Bij een bijna 3 jarige notebook zal dit niet gaan, omdat de economische levensduur bijna voorbij is.Dit is dus geen overmacht, want ze kunnen gewoon een nieuwe note uit de voorraad trekken. Jij als winkelier kunt ze daartoe aanzetten en dient dat dus ook te doen. Rustig 10 weken gaan wachten lijkt mij niet de bedoeling. Jij kunt Acer ook aanmanen en ze voor de kosten aansprakelijk stellen die je maakt bij het uitleveren van een nieuwe laptop
Waar is me wel aan stoor is het feit dat alles via regeltjes verplicht wordt gesteld, maar als de onderdelen niet leverbaar zijn, kun je met die regels er niet voor zorgen dat die onderdelen opeens leverbaar zijn.
Als op een onderdeel 16 weken levertijd zit, kun je niet van de winkelier eisen dat hij die onderdelen binnen 8 weken levert.
Een ander punt is dat die regels gebaseerd zijn als je de notebook ter reparatie aanbiedt bij de winkel waar je die gekocht hebt.
En als je de notebook naar een andere winkel brengt, mag en kun je niet van de winkelier verwachten dat hij die notebook zomaar omruilt omdat de reparatie langer duurt dan gewenst.
Op dit moment is dat dus pertinent niet waar. Als de onderdelen op voorraad liggen, dan worden deze zo snel mogelijk naar de klant gezonden (in dit geval de winkelier).Voorraden zijn er meer dan genoeg
Dus dan heb ik de onderdelen binnen 4 dagen binnen.
Als de onderdelen nergens op voorraad liggen, dan moeten deze onderdelen bij de toeleveranciers van de fabrikanten besteld worden en dan zijn de onderdelen normaal binnen 2 weken binnen.
Echter zitten we nu in een hele andere situatie. Een situatie die de consument niet horen wilt en daar erger ik me behoorlijk aan omdat die dezelfde consument heel duidelijk zegt dat hij niets met de problemen van de fabrikanten te maken hebben.
Een gedachtegang die nogal onbezonnen is.
-
ikbenik
Het feit is dat de verkoop van notebooks explosief gestegen zijn.
Dus er is heel veel vraag naar de onderdelen.
De toeleveranciers kunnen de vraag domweg niet aan en er ontstaat een tekort aan onderdelen. Er is meer vraag dan aanbod.
Hierdoor gaan bijna alle onderdelen naar de productie en er blijven geen onderdelen over voor de reparaties.
Hierdoor is dus een tekort aan onderdelen ontstaan voor de reparaties en hierdoor duren de reparaties veel langer dan normaal.
Dus de levertijd van de reparatieonderdelen bedragen dan tussen de 2 weken en de 16 a 20 weken.
Dus er is heel veel vraag naar de onderdelen.
De toeleveranciers kunnen de vraag domweg niet aan en er ontstaat een tekort aan onderdelen. Er is meer vraag dan aanbod.
Hierdoor gaan bijna alle onderdelen naar de productie en er blijven geen onderdelen over voor de reparaties.
Hierdoor is dus een tekort aan onderdelen ontstaan voor de reparaties en hierdoor duren de reparaties veel langer dan normaal.
Dus de levertijd van de reparatieonderdelen bedragen dan tussen de 2 weken en de 16 a 20 weken.