Ik heb 2 jaar gelden een Acer Aspire gekocht bij de Mediamarkt.
Nu heb ik een paar dagen gelden de schijf die in mijn laptop zat vervangen door een SSD schijf voor de snelheid. Ik heb toen de herstel dvd's gebruikt om mijn laptop helemaal opnieuw te installeren.
Alles ging goed windows 7 was gewoon geactiveerd.
Een dag later kreeg ik alleen de melding dat mijn windows 7 versie niet meer geactiveerd was en dat ik dit opnieuw moest doen of windows 7 opnieuw aanschaffen. Ik heb geprobeerd windows 7 opnieuw te activeren met de code die onderop mijn laptop geplakt zit van Microsoft.
Dit lukte alleen niet waarop in Mircorsoft gebeld heb om te kijken of ze mij konden helpen met het activeren van windows.
Dit bleek echter niet te kunnen. Acer heeft de mogelijkheden voor microsoft om mijn laptop weer legitiem te maken ge blokkeert ze raden mij aan om Acer te bellen.
Dit heb ik gedaan maar daar zeiden ze dat als ik een nieuwe schijf in mijn laptop geplaatst had de windows 7 die bij aanschaf op de laptop zat niet meer geldig was.
Ik moet dus weer opnieuw windows 7 aanschaffen .
Mag dit zomaar?
In principe gaat het alleen om een klein stukje vervanging van de hardware...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer
Re: Acer
Ja dat mag, want het is een OEM licentie, geen (duurdere) retail licentie waarop jij zelf support hebt. En als je zelf een nieuwe harde schijf weet te plaatsen, zou je ook moeten kunnen weten dat Microsoft de licentie versleuteld aan de hand van een aantal hardware parameters, waaronder de IDE adapter en de harde schijf. Vermoedelijk heeft het plaatsen van de SSD die 2 parameters veranderd, en dat is genoeg om dit te veroorzaken.bine13 schreef:Ik heb 2 jaar gelden een Acer Aspire gekocht bij de Mediamarkt.
Nu heb ik een paar dagen gelden de schijf die in mijn laptop zat vervangen door een SSD schijf voor de snelheid. Ik heb toen de herstel dvd's gebruikt om mijn laptop helemaal opnieuw te installeren.
Alles ging goed windows 7 was gewoon geactiveerd.
Een dag later kreeg ik alleen de melding dat mijn windows 7 versie niet meer geactiveerd was en dat ik dit opnieuw moest doen of windows 7 opnieuw aanschaffen. Ik heb geprobeerd windows 7 opnieuw te activeren met de code die onderop mijn laptop geplakt zit van Microsoft.
Dit lukte alleen niet waarop in Mircorsoft gebeld heb om te kijken of ze mij konden helpen met het activeren van windows.
Dit bleek echter niet te kunnen. Acer heeft de mogelijkheden voor microsoft om mijn laptop weer legitiem te maken ge blokkeert ze raden mij aan om Acer te bellen.
Dit heb ik gedaan maar daar zeiden ze dat als ik een nieuwe schijf in mijn laptop geplaatst had de windows 7 die bij aanschaf op de laptop zat niet meer geldig was.
Ik moet dus weer opnieuw windows 7 aanschaffen .
Mag dit zomaar?
In principe gaat het alleen om een klein stukje vervanging van de hardware...