LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adata, OBCS en PCone

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
joltcan

Adata, OBCS en PCone

Ongelezen bericht door joltcan »

Dezelfde eigenaren, andere shops. Zij hebben superlage prijzen, maar dure betaalnummers. Het voordeel van deze bedrijven zit niet in het snel leveren, maar juist traag of liever niet. Zo bellen er waarschijnlijk veel mensen naar de betaalnummers, om te informeren naar de levertijd of om de order tegen betaling te laten annuleren. Kassa voor de eigenaren. Slecht voor de klanten. Maar wie kan er wat aan doen? Is het oplichting of slechts misleiding? :(

Eppie

Re: Adata, OBCS en PCone

Ongelezen bericht door Eppie »

Ja, is het nu oplichting of is er alleen sprake van erg late levering waardoor ze extra geld op kunnen strijken met het bellen naar de klantenservice.
Zijn er ook mensen die uberhaupt hun order binnenkrijgen?

unSOUND

Ongelezen bericht door unSOUND »

Je kunt ze gewoon mailen hoor... dat kost niets.

Ik heb ook wat besteld bij ze, via PCone, en uiteindelijk werd het gewoon geleverd... duurde 2 weken ongeveer. Maar toen bleek de bestelde scanner kapot te zijn, en heb ik hem weer retour moeten zenden.

Uiteindelijk heb ik een duurder model van ze gekregen als compensatie vor het wachten... alles bij elkaar zo'n 3 maanden.

Kortom, de service is beroerd, maar in mijn geval, ben ik niet opgelicht nee.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als je een e-mail stuurt, dan krijg je een lijst terug met de meeste gestelde vragen. Als je meer wilt weten... dan kun je ze altijd bellen.

unSOUND

Ongelezen bericht door unSOUND »

Niet altijd anders...

mijn mails werden altijd keurig beantwoord,
met een persoonlijk antwoord op mijn vraag.

Maar dit zijn mijn ervaringen, met PCone.

Gast

bij mij heeft het hele ADATA-verhaal ruim 2 maanden geduurd. vele mailtjes en telefoontjes ten spijt. mijn les: betaal niet vooruit tenzij je een bedrijf machtigt om een x-bedrag af te schrijven, dat geld kun je namelijk makkelijk terughalen of, en dat kost dan wat, gewoon rembours!

oplichting is inderdaad een te zware term, immers ze leveren. wat zou helpen is dat als straks "adata" niet meer bestaat en de huidige eigenaar heeft een nieuw bedrijf (Xdata) dat men gewaarschuwd wordt, kortom dat zo'n eigenaar wordt gevolgd in zijn of haar creatieve ondernemingszin en dat er dan melding wordt gemaakt via de media.

verder: een soort keurmerk zou helpen!!!

Gast

Er is een keurmerk Thuiswinkel.org. Daar kan echter ieder internetbedrijf lid van worden, zonder dat er na gegaan wordt wat voor praktijken een bedrijf er op na houdt. Zo is Beat-It er ook lid van en die staan niet echt bekend om hun lage telefoontarieven.

merlin

Ongelezen bericht door merlin »

Inmiddels is hun website gedeeltelijk uit de lucht en blijf ik nog steeds wachten op de bestelling die ik novermber vorig jaar heb geplaatst en betaald. Ruim 350 Euro!!!!

Er staat nog een link met de tekst Voor vragen en contact klik hier, waarna een mailvenster opent... Je kunt echter mailen tot je een ons weegt, Adata heeft overduidelijk geen zin meer om te reageren....

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen... Aangifte bij politie? Incassobureau inschakelen om geld terug te vorderen? Is dat wel zinvol voor een dergelijk bedrag?

Gesloten