Mijn Shop Survey die ik op Tweakers.net plaatste zegt genoeg, daarom kopieer ik deze maar:
Jaja.. ook ik ben er ingetrapt. Gelokt door de scherpe prijzen en de zogenaamde "real-time" voorraad tracker heb ik er een Logitech Z-5300 set besteld, dat is nu ongeveer 3 weken geleden. Al na anderhalve week duurde het mij te lang (heb enkel ervaring met goede webshops, van wie je het bestelde product binnen een paar dagen thuis hebt) en vroeg ik de orderstatus op via het daarvoor bestelde formulier op hun website. Daarop kreeg ik uiteraard geen reactie.
Gelukkig (UCHE) heeft Adata een prachtig (kuch) systeem waardoor je, tevens in realtime, kunt zien wat er op dit moment met je order gebeurd. Code 20 was mijn order, dat zou betekenen dat de order op dit moment afgehandeld werd in het magazijn. Nog een weekje geduld dus.
Vorige week, na niets geen mail of telefoontjes van Adata ontvangen te hebben, was voor mij de maat al vol en stuurde ik een vrij agressief mailtje. En raad eens, onze vrienden van Adata reageerden nu WEL binnen een dag. Het moest ze eerst van het hart dat ze mijn "manier van communiceren" erg "bijzonder" vonden. Nou, beste Adata, ik vind de manier waarop jullie met klanten ook gaan ook errug "bijzonder"! Oh ja, tevens werd gemeld dat het product niet op voorraad was (HUH, de 'realtime' tracker gaf aan dat het product toen nog op voorraad was?) en het bij de leverancier besteld werd. Kennelijk zit die leverancier ergens in de Sahara en moet die zooi op kamelen naar Nederland vervoerd worden want MOGELIJKERWIJS kon het product op 10 oktober bij hun binnen zijn. Poeh. Ik moet er niet aan denken hoe lang het gaat duren als ze zandstormen tegen komen, of als hun watervoorraad opraakt...
Maar goed, ik kijk reikhalzend uit naar half oktober, wanneer ik misschien eindelijk mijn Z-5300 in bezit heb. Waarschijnlijk heb ik dan al spijt dat ik niet even heb gewacht op de opvolger van de Z-5300 die spoedig in NL verkrijgbaar is... zo'n lange levertijd had ik natuurlijk nooit verwacht.
Overigens, ik heb vantevoren betaald, op de dag waarop ik de bestelling deed. Zodra ik de bestelling binnen heb zal ik mijn survey aanvullen.
Inmiddels, meer dan een week later, heb ik nog steeds niets gehoord van Adata. Alweer heb ik ze om de status van mijn bestelling gevraagd, maar geen antwoord natuurlijk. Adata is niets meer dan een stel oplichters, zoek maar eens met Google, een hele hoop klachten zult u vinden. Ook de Shop Survey van Tweakers.net staat vol met boze klanten van Adata. De volgende klachten komen het meest voor:
-Ontzettend trage levering (Het wordt gezegd dat ze geld van klanten bewust langere tijd vasthouden..)
-Prijzen opeens verhogen en dat niet op de site zetten
-Niet reageren op mailtjes
-Liegen tegen klanten (over levertijd, zeggen dat ze terugbellen en dat niet doen enz...)
-Een teller op hun website die aan zou geven hoeveel stuks van een bepaald product nog op voorraad zijn, dit is absoluut geen echte indicatie! Harstikke nep!
En ga zo maar door. Adata is een waardeloos bedrijf, ga er niet mee in zee! U zult er spijt van krijgen! Laat u niet lokken door de redelijke prijzen en voorraden.
Meer informatie over de praktijken van Adata:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/5962
http://www.pricewatch.info/thread/176
http://computer.nieuw.nl/se85r/v007Od/v ... inkel/279/
LET OP: Het schijnt dat PCOne en Adata dezelfde zaak zijn!
Lees er o.a. hier meer over:
http://computer.nieuw.nl/winkel/pcone/reacties.html
meer info is te vinden met Google
...
Het word tijd dat dit bedrijf eens aangepakt wordt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Adata/PCone = oplichters
Re: Adata/PCone = oplichters
Tegenwoordig opereren ze vanuit een nieuwe naam:OBCS
Ze hebben nu nog niet zoveel slechte reviews...kijken of ze dat vol kunnen houden.
Ze hebben nu nog niet zoveel slechte reviews...kijken of ze dat vol kunnen houden.
Maar tis wel een stuk goedkoper als in een normale winkel, waarbij je direct je spullen had meegekregen. Oh nee, toch niet. Als je straks ergens anders zo'n set koopt, heb je 2 keer deze set betaald.
Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.
TROS Radar Internetredactie
TROS Radar Internetredactie