LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Advies; Printer niet uitzetten in verband met inkt?
-
Advies; Printer niet uitzetten in verband met inkt?
In de Consumentengids staat dat je beter je printer 24 uur per dag aan kan laten staan. Wanneer je printer van de stroom afhaalt en later weer gaat inschakelen verbruikt hij inkt om te gaan reinigen. De kosten van de inkt weegt niet op tegen de stroomkosten? Zijn er ook printers die kunnen reinigen met ander spul dan het zwarte goud?!
Re: Advies; Printer niet uitzetten in verband met inkt?
Dit is een onzin verhaal omdat het veel te algemeen gesteld wordt. Sommige printers doen bij elke power cyclus een (korte) reiniging, anderen doen dat niet. Sommigen houden bij hoe lang de printer heeft uitgestaan en gaan pas reinigen als dat langer is dan een aantal dagen. Anderen kijken alleen naar hoe oud de inkt is en weer anderen hoeveel prints er met de huidige cartridge is gemaakt.
Sommige printers gaan slapen als ze lang niet gebruikt worden en anderen blijven klaar wakker.
Sommige printers gaan slapen als ze lang niet gebruikt worden en anderen blijven klaar wakker.
-
Ik gebruik de printer zeer weinig. Is dit ook na te gaan hoe dat in zijn werk gaat per type?
Dat staat mogelijk in de handleiding. Misschien kun je het anders navragen bij de helpdesk van de fabrikant of het proefondervindelijk ondervinden.gezondheid schreef:Ik gebruik de printer zeer weinig. Is dit ook na te gaan hoe dat in zijn werk gaat per type?
Sommige printers kun je zelf instellen of ze moeten gaan slapen en zoja wanneer
Bijzonder onderwerp weer, Gezondheid.
Ik las ook ergens dat printerinkt de duurste vloeistof ter wereld is...
ma 28-feb-2011 14:54 | In aflevering 6 van KRO De Rekenkamer (18 maart, 20.25 uur, N3) zoekt rekenmeester Stefan Stasse uit wat printerinkt kost. De printers zijn vaak spotgoedkoop maar de bijbehorende inkt kost een fortuin. In een gemiddelde merkcartridge zit slechts een paar ml inkt en als je dat omrekent, kost het meer dan EUR 2.000 per liter. Sofie van den Enk, Ajouad El Miloudi en Sander de Kramer storten zich op de meest uiteenlopende kosten en brengen verslag uit bij Stefan. bron
Duurste is niet helemaal waar want dat is nucleair koelwater. Maar het is wel heel duur. Gelukkig heb je maar een heel klein beetje van het goedje nodig. Overigens blijkt uit ervaring en wat ik van anderen hoor dat b merkt inkten vaak slechte resultaten geven.encore schreef:Bijzonder onderwerp weer, Gezondheid.
ma 28-feb-2011 14:54 | In aflevering 6 van KRO De Rekenkamer (18 maart, 20.25 uur, N3) zoekt rekenmeester Stefan Stasse uit wat printerinkt kost. De printers zijn vaak spotgoedkoop maar de bijbehorende inkt kost een fortuin. In een gemiddelde merkcartridge zit slechts een paar ml inkt en als je dat omrekent, kost het meer dan EUR 2.000 per liter. Sofie van den Enk, Ajouad El Miloudi en Sander de Kramer storten zich op de meest uiteenlopende kosten en brengen verslag uit bij Stefan. bron
fout, sorry. Nucleair koelwater is vrijwel gratis. Om het te verwerken...dàt is een onmogelijk hoog bedrag. een bron
En b-merk inkt... het heeft ook te maken met de spuitmondjes. soms worden die hergebruikt en dan zie je inderdaad dat ze gesleten/ruimer zijn dan een nieuwe. Wat mijn ervaring is met b-merken is dat de cartridges eerder uitdrogen. Verplicht elke week een fullcolor A4 uitprinten gaat dat wel tegen, maar het kost ook aardig wat inkt.
Tegenwoordig doe ik niet meer zo moeilijk. Inkt op? Dan koop ik bij een prijsstunter een nieuwe printer voor 30 euri. Inderdaad, alleen de prijs boeit me dan. Merk,uiterlijk en prestaties totaal niet. De oude printer verkopen mijn kids voor max 10 euri. En dat geld gaat in hun spaarpot.
En b-merk inkt... het heeft ook te maken met de spuitmondjes. soms worden die hergebruikt en dan zie je inderdaad dat ze gesleten/ruimer zijn dan een nieuwe. Wat mijn ervaring is met b-merken is dat de cartridges eerder uitdrogen. Verplicht elke week een fullcolor A4 uitprinten gaat dat wel tegen, maar het kost ook aardig wat inkt.
Tegenwoordig doe ik niet meer zo moeilijk. Inkt op? Dan koop ik bij een prijsstunter een nieuwe printer voor 30 euri. Inderdaad, alleen de prijs boeit me dan. Merk,uiterlijk en prestaties totaal niet. De oude printer verkopen mijn kids voor max 10 euri. En dat geld gaat in hun spaarpot.
Laatst gewijzigd door encore op 31 mei 2014 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet ook niet de consumentenbond lezen. ICT en consumentenbond is nooit goede combinatie geweest.
Maar, ik zou het gewoon uit zetten als je maar enkele keren print per week/maand.
Hangt teven van soort printer af.
Maar, ik zou het gewoon uit zetten als je maar enkele keren print per week/maand.
Hangt teven van soort printer af.
De prijs per liter inkt doet er helemaal niet toe. Waar het om gaat zijn de kosten per geprinte pagina. Dat is het enige waar je een printer en inkt op kunt beoordelen. En dan blijkt dat als je niet zoveel print je het beste een goedkope printer met dure inkt kan kopen, en als je veel print andersom.encore schreef:Bijzonder onderwerp weer, Gezondheid.
En goede printer checkt wanneer hij voor het laatst heeft geprint. Als je m aan laat staan en je print een paar weken niet moeten de kopen net zo goed doorgespoeld worden. En je moet met inkt doorspoelen. Gebruik je wat anders dan moet je alsnog doorspoelen met inkt omdat de printkanaaltjes wel gevuld moeten zijn met inkt.gezondheid schreef:In de Consumentengids staat dat je beter je printer 24 uur per dag aan kan laten staan. Wanneer je printer van de stroom afhaalt en later weer gaat inschakelen verbruikt hij inkt om te gaan reinigen. De kosten van de inkt weegt niet op tegen de stroomkosten? Zijn er ook printers die kunnen reinigen met ander spul dan het zwarte goud?!
Zoals ik al zei hangt allemaal af van type printer en de soort print techniek. De ene is gevoeliger dan de andere.GJvdZ schreef:En goede printer checkt wanneer hij voor het laatst heeft geprint. Als je m aan laat staan en je print een paar weken niet moeten de kopen net zo goed doorgespoeld worden. En je moet met inkt doorspoelen. Gebruik je wat anders dan moet je alsnog doorspoelen met inkt omdat de printkanaaltjes wel gevuld moeten zijn met inkt.gezondheid schreef:In de Consumentengids staat dat je beter je printer 24 uur per dag aan kan laten staan. Wanneer je printer van de stroom afhaalt en later weer gaat inschakelen verbruikt hij inkt om te gaan reinigen. De kosten van de inkt weegt niet op tegen de stroomkosten? Zijn er ook printers die kunnen reinigen met ander spul dan het zwarte goud?!