LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alles veranderd

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
hilbrand

Re: alles veranderd

Ongelezen bericht door hilbrand »

Het komt mij over dat je profiel beschadigd is.
Wat wel eens wil helpen is het oude profiel re-namen en dan opnieuw inloggen.
Onlangs iets geinstalleerd misschien? Dan kun je misschien met systeemherstel nog iets.

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Inderdaad geeft hij aan dat het "lokaal profiel" beschadigt is.

maar wat kan ik eraan doen?

Je tip heb ik al geprobeerd maar helpt niet.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

1x per jaar even voorzichtig met perslucht door de computer heen spuiten, :)

Kast openen en voorzichtig met de electronische delen, en niet schrikken wat er uit die kast komt aan stof!, :oops: wel even buiten doen!, en kom niet in de buurt van de cd- en dvd spelers/recorder, deze hebben een hekel aan harde wind! :wink:

Voeding en Processorheatsink en ventilator van videokaart zijn potentionele stofnesten, waar stof zich graag nestelt!,

P.s. de CRT monitor is ook gevoelig voor stof, voorzichtig openhalen, en deze ook bevrijden van de stof in het toestel, BLIJF ECHTER VAN BEDRADING EN ELECTRONICA AF!, Zelfs wanneer het toestel een tijdje uit staat, zit er nog spanning in de beeldbuis!,

Voorzichtig schoonblazen dus!, :)

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.
Laatst gewijzigd door Ulbe op 10 feb 2007 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

McAfee anti virus
AVG anti virus
Ad-Aware
Spywareblaster
Spybot
AVG antispyware
Spywaresweeper
windows Defender
windows Firewall
gevolgd door:
En dan bedoel ik NIET zoals veel mensen die hun computer met software en troep laten vollopen tot hij zo langzaam wordt dat ze maar een nieuwe kopen.
Ik zou eens beginnen om Ad-Aware, Spywareblaster, Spybot, AVG antispyware en Spywaresweeper eraf te gooien. Je hebt nu zo veel AntiVirus en AntiSpyware draaien dat de computer er (behoorlijk) langzamer van wordt en je bovendien een groot stuk overlap hebt waardoor je beveiliging juist minder wordt.

M.b.t. je profiel is het het makkelijkst om even van je gegevens een back-up te maken en dan een nieuw profiel aanmaken en alles daar weer naar toe kopieeren. dat werkt het snelst. Systeemherstel kun je proberen maar zal waarschijnlijk niet werken. Ook kun je booten vanaf cd en dan voor repair XP installatie kiezen door op R te drukken. Dat werkt misschien wel maar maak eerst een back-up van alles wat je wilt bewaren. Draai als laatste eens een chkdsk op je harde schijf.

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

TIP: Maak regelmatig een image van je c-drive met ghost o.i.d.
(natuurlijk niet, als het systeem niet goed werkt: dan zet je de laatste image terug)

Oh, is veiliger en meer effectief dan systeemherstel

jiping

Ik zou eens beginnen om Ad-Aware, Spywareblaster, Spybot, AVG antispyware en Spywaresweeper eraf te gooien. Je hebt nu zo veel AntiVirus en AntiSpyware draaien dat de computer er (behoorlijk) langzamer van wordt en je bovendien een groot stuk overlap hebt waardoor je beveiliging juist minder wordt.
(En dan bedoel ik NIET zoals veel mensen die hun computer met software en troep laten vollopen tot hij zo langzaam wordt dat ze maar een nieuwe kopen)

Er is geen probleem met de snelheid van mijn computer... :?

het persoonlijk profiel is beschadigt,

Ik gebruik dit rijtje al jaren en ben er zeer tevreden over en draait mijn computer níet langzaam.Bovendien draaien niet al die programma's real-time/actief gelijktijdig.

Mijn vraag was hoe ik het persoonlijk profiel kon herstellen, ik heb geen last van traagheid, virussen of spyware

gsm-it

Ongelezen bericht door gsm-it »

Allereerst: Er is echt niets weg, behalve dan het zgn. profiel van de gebruiker.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is systeemherstel al geprobeerd? Het profiel wordt daarmee teruggezet.

Ook een chkdsk /R is misschien nuttig.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

====
Ook een chkdsk /R is misschien nuttig.
============================

Als de stroom uitvalt zit er soms nog wat in de diskcache wat nog niet is weg geschreven.
Hierdoor kan een corruptie ontstaan bij een van de bestanden.

checkdisk /r lost het inderdaad meestal op.
Start de pc van de xp-cd.
select repareren.
Meld je aan bij de installatie.
Type het bovenstaande commando in en wacht tot het voltooid is en de opdrachtprompt weer te zien is.
Reset de computer en je maakt een goede kans dat het weer normaal werkt.

jiping

Inderdaad......Hoppakee!!
Alles weer normaal :lol: :D

Dat was de oplossing, bedankt Harteman.

Ben ik hier op het forum al een tweede maal tot een oplossing gekomen. :wink:

Gesloten