LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternate

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
thijs

Re: Alternate

Ongelezen bericht door thijs »

ik wil even reageren

ik vind alternate een goede webwinkel
ik kocht daar een moederbord met geheugen ik had echter het foute geheugen besteld op internet een dag later werk ik gebeld met de mededeling dat het geheugen niet 100 % werkte op mijn moederbord ze deden er een ander geheugenchipje bij wat wel goed werkt ik moest
1euro bijbetalen

thijs

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ook al zou niet binnen 8 dagen zijn gereclameerd, vind ik dat nog geen argument niet te willen reprareren/omruilen.
Immers, je mag op grond van de wet de verwachting hebben dat het product langer dan 8 dagen juist functioneert.
Wordt probleem eerst na 1 maand gevonden en aangekaart, wordt verondersteld dat dit zich reeds van meet af aan heeft bestaan.

Reparatie van een kapotte pixel lijkt me erg moeilijk en zal m.i. resulteren in omruil.

De grootste oplichting vind ik vervolgens de schrikbarend hoge bedragen die allerlei bedrijven vragen voor een zogenaamde pixelverzekering gedurende een zeer beperkt aantal dagen Ik heb al bedragen gezien van EUR 49,== voor 17-inch gedurende SLECHTS 3 dagen. En wat op dag 4?

gast007

Ongelezen bericht door gast007 »

Johannaweb is zeker een werknemer, want tjonge jonge als je iets negatiefs zeg over Alternate dan ziet die persoon het niet juist.

Mensen weten toch zeker zelf wel hoe ze het beleven cq mee maken.

Ik koop er zelf ook omdat hij wel degelijk de goedkoopste hier in de buurt is.
Maar dat wil niet zeggen dat je geen aanbiedingen van andere winkels in de gaten hoef te houden ;)

Ook heb ik 1 keer een probleem gehad. (dit is wel een gelange tijd geleden)
Ik had een HD gekocht en nog geen week later werkte die maar op halve toeren.
Ik had dit uiteraard direkt gemeld, en moest er maar mee langs komen.
Ik gelijk in de auto en daarna toe.
Sta je daar uiteraard een gelange tijd te wachten krijg je te horen dat je in dat hokje ernaast moet zijn.
Dus loop je daarna toe, krijg je de mededeling dat je minimaal 3 maanden op je HD moet wachten omdat hij opgestuurd moet worden.
Aangezien de tijd met floppy's enige tijd verstreken is heb je dus wel een HD nodig om je pc plezierig te kunnen gebruiken.
Dus ik vroeg om een tijdelijke(leen) HD.
Maar dat kon niet, dus heb ik natuurlijk mijn HD niet ingeleverd.

Ook heb ik mee gemaakt dat ze spullen die retour komen wegens dat ze defect zijn gewoon weer met de zelfde vaart naar de volgende klant gaan die bij de balie ernaast staat te wachten
Dit doordat de koper (die retour bracht) een sticker op het artikel had geplakt, en dit bevestigde.

Al om al koop ik er nog steeds , alleen let ik wat meer op sinds die voorvallen :)

Ohh, en Johannaweb bespaar me je guru praktijken want dit is zo gebeurd en niet anders ! :twisted:

Gast

johannaweb

Geplaatst op 17 Oct 2004 08:38 door johannaweb

--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil deze winkel een groot compliment geven, wij kopen nu al bijna 7 jaar bij deze winkel onze computer onderdelen en je wordt heel vriendelijk geholpen, krijgt deskundige uitleg als je iets niet helemaal snapt, je kunt er tegenwoordig pc op maat kopen, en als er iets stuk gaat of het lukt niet om je pc aan de praat te krijgen ga je met de bon en de artikelen even naar hun servicedesk en ze kijken het mooi voor je na.

verder zijn ze nog redelijk goedkoop ook, en kun je zelfs via internet bestellen of even opbellen en ze brengen je bestelling thuis.

voor mij geen andere pc winkel als alternate

Ben het helemaal met je eens, heel wat beter dan een internet shop zonder winkel en alleen een postadres, waar je met klachten of defecten alleen via e-mail kan communiceren met een virtuele mens?! kan ook een computer zijn. Veel internet shop's vermelden geen levertijd, kan ook niet als doorgeef katvanger van een louche handelaar, zelfs geen telefoonnummer. Ook bedrijfsgegevens zoals BTW nummer, K.v.Koophandelnummer of adres krijg je niet te zien. Bewust vermijden ze elk contact. Lees voor de aardigheid de leveringsvoorwaarden van veelheid aan louche zaakjes eens door, heb je echt geen zin meer om daar iets te kopen, alleen uitsluiten van elke denkbare vorm van aansprakelijkheid en volop beperkingen, dreigen met hoge boetes en administratie kosten voor de koper, (geen klant want die titel heb je daar niet). Als de spullen defect verkocht worden of je hebt een garantie claim ben je opgezadelt met hoge kosten voor verzekerd en professioneel verpakt verzenden op straffe van niet in ontvangst nemen van het retour gezonden pakket. Trouwens voor de garantiegevallen moet je natuurlijk ook niet bij de verkopende shop zijn, welnee hebben ze uitgesloten in de voorwaarden, alhoewel de wet dit verbied en dat weten die internet shops eigenaren heel goed, moet je het maar uitzoeken met de fabrikant van het produkt, in China of zo. Ook de wet kopen op afstand geldt voor veel van die E-mail, postbus internet shop's niet. Probeer dan maar je garantie en je gelijk te halen.
Het kost je maandsalarissen aan juridische bijstand om alleen al de simpele katvangers aan te pakken en dan heb je nog lang niet de louche handelaar die feitelijk je zakken leeg heeft gemaakt.

Nee dan is Alternate zo slecht nog niet, er werken aanspreekbare aardige mensen vind ik, maar het zou best kunnen dat ze weleens een dag hebben dat het niet zo mee zit en als je een klacht hebt ben je zelf ook niet heel blij misschien, dat kan je overkomen als je pech hebt, klanten en medewerkers van Alternate het zijn net mensen. Maar gelukkig geen postbussen of e-mailtjes.

Joop vtG

Gast

johannaweb

--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil deze winkel een groot compliment geven, wij kopen nu al bijna 7 jaar bij deze winkel onze computer onderdelen en je wordt heel vriendelijk geholpen, krijgt deskundige uitleg als je iets niet helemaal snapt, je kunt er tegenwoordig pc op maat kopen, en als er iets stuk gaat of het lukt niet om je pc aan de praat te krijgen ga je met de bon en de artikelen even naar hun servicedesk en ze kijken het mooi voor je na.

verder zijn ze nog redelijk goedkoop ook, en kun je zelfs via internet bestellen of even opbellen en ze brengen je bestelling thuis.

Ben het helemaal met je eens, heel wat beter dan een internet shop zonder winkel en alleen een postadres, waar je met klachten of defecten alleen via e-mail kan communiceren met een virtuele mens?! kan ook een computer zijn. Veel internet shop's vermelden geen levertijd, kan ook niet als doorgeef katvanger van een louche handelaar, zelfs geen telefoonnummer. Ook bedrijfsgegevens zoals BTW nummer, K.v.Koophandelnummer of adres krijg je niet te zien. Bewust vermijden ze elk contact. Lees voor de aardigheid de leveringsvoorwaarden van veelheid aan louche zaakjes eens door, heb je echt geen zin meer om daar iets te kopen, alleen uitsluiten van elke denkbare vorm van aansprakelijkheid en volop beperkingen, dreigen met hoge boetes en administratie kosten voor de koper, (geen klant want die titel heb je daar niet). Als de spullen defect verkocht worden of je hebt een garantie claim ben je opgezadelt met hoge kosten voor verzekerd en professioneel verpakt verzenden op straffe van niet in ontvangst nemen van het retour gezonden pakket. Trouwens voor de garantiegevallen moet je natuurlijk ook niet bij de verkopende shop zijn, welnee hebben ze uitgesloten in de voorwaarden, alhoewel de wet dit verbied en dat weten die internet shops eigenaren heel goed, moet je het maar uitzoeken met de fabrikant van het produkt, in China of zo. Ook de wet kopen op afstand geldt voor veel van die E-mail, postbus internet shop's niet. Probeer dan maar je garantie en je gelijk te halen.
Het kost je maandsalarissen aan juridische bijstand om alleen al de simpele katvangers aan te pakken en dan heb je nog lang niet de louche handelaar die feitelijk je zakken leeg heeft gemaakt.

Nee dan is Alternate zo slecht nog niet, er werken aanspreekbare aardige mensen vind ik, maar het zou best kunnen dat ze weleens een dag hebben dat het niet zo mee zit en als je een klacht hebt ben je zelf ook niet heel blij misschien, dat kan je overkomen als je pech hebt, klanten en medewerkers van Alternate het zijn net mensen. Maar gelukkig geen postbussen of e-mailtjes.

Joop vtG

Gast

johannaweb

Joop vtG

Gast

johannaweb

Joop vtG

LadyBlue

Ongelezen bericht door LadyBlue »

Tja, verschillende ervaringen met Alternate..... :(
Ik koop zelf bijna alle computerproducten bij hen. Vooral de duurdere.
Zo heb ik een computer van een half jaar oud. Geen klachten. Een TFT-monitor van 1 jaar oud. Geen klachten..... en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar toen ik iets voor mijn broer kocht ging het mis.
Ik had alles voor hem uitgezocht: een computer en een combinatieprinter; zo eentje die print, faxt, scant en kopieert.
Computer is van benodigde software voorzien en toen moest de printer aangesloten worden.
Volgens de handleiding mocht ik niets van CD installeren, want dat zou problemen geven. En aangezien het een USB-verbinding was, verwachtte ik ook geen problemen met de installatie. XP-home met SP2 zou het wel feilloos vinden.
Alles bij broer opgesteld, een velletje papier uitgeprint en voilá.
Maar toen ik weer thuis kwam, ging meteen de telefoon. Broer: "wat heb je nu gekocht? De printer doet heel vreemd, hij print maar een halve pagina uit."
Na een week lang van alles te hebben uitgeprobeerd, heeft broer Alternate opgebeld. Hij heeft alles moeten aanhoren wat een computer-nono ook naar zijn/haar hoofd krijgt.
De printer weigerde en bleef weigeren.
Uiteindelijk is hij naar Alternate zelf toegegaan (1 1/2 uur rijden)
Na een uur knoeien en Windows XP er opnieuw op geïnstalleerd te hebben, kwamen ze erachter...... de printerdriver van Windows was niet goed. Ze hebben de driver van de site van de leverancier gehaald (een jaar oud) en toen was het in orde.

Maar nu komt de clou: Mijn broer moest €13,50 betalen.
Omdat er uiteindelijk niets stuk was.

Hij moest wel betalen anders kreeg hij de computer niet mee. Hij werd in gijzeling gehouden.

Ik vind het heel grof. Het systeem is bij Alternate gekocht en je mag dan toch verwachten dat het werkt.
Nee, zij gaan ervan uit dat Windows het probleem was en daar hadden ze niets mee te maken. Nu weet iedereen dat de leverancier verantwoordelijk is voor de geleverde goederen. Dus wie is hier fout?
Toch niet mijn broer?
Ik vind dat deze €13,50 per kerende giro weer terug moet.

Jan met de Pet

Ongelezen bericht door Jan met de Pet »

Ik ben het met je eens LadyBlue. Als je broer de PC in combinatie met de printer heeft aangeschaft bij dezelfde winkel als 1 bestelling, dan is de winkel ervoor verantwoordelijk dat de apparaten goed met elkaar 'communiceren'. Ongeacht of de meegeleverde CD een oude driver bevat of de handleiding onjuist advies geeft. Het personeel van de winkel is bekwaam en hoort dit te weten, niet de - soms onwetende, soms nog beterwetende - klant.

Ander verhaal is het als je broer alleen de printer had gekocht en thuis al een PC had staan. Uit 4 jaar ervaring op de Technische Dienst van een PC-winkel weet ik dat het soms heel lastig uit leggen is aan klanten dat de leverancier/winkel NIET verantwoordelijk is over wat de klant thuis al heeft staan (en geloof mij: dat kan een ontzettende chaos PC zijn), ook al koopt men de allerduurste spiksplinter nieuwe printer (of wat dan ook). De volgende uitspraak komt daarom vrij vaak voor: 'Ik heb net een printer gekocht, maar hij werkt niet. Hier is mijn PC en de printer, zorg maar dat het werkt, KOSTELOOS!'. En die vlieger gaat dus niet op...

LadyBlue

Ongelezen bericht door LadyBlue »

Ander verhaal is het als je broer alleen de printer had gekocht en thuis al een PC had staan.
Had je dat niet goed begrepen? Nee, ik heb alles in één keer besteld. Dus computer, TFT-scherm, toetsenbord, muis, printer.

Ik begrijp wel dat het heel frustrerend is om zoiets als jij beschrijft mee te maken. Ik heb er zelf ook ervaring in.
Sterk staaltje is ook dat als je weet dat bij een bepaald moederbord er ELCO's ontploffen, ik er nieuwe in ga solderen. Scheelt zo 500 euro. Komt een klant bij mij (die het verhaal gehoord heeft van een onbekend iemand): "Nou, jullie hebben mij wel heel verkeerd advies gegeven hoor. Ik heb al de ELCO's vervangen, maar hij doet het nog steeds niet. Logisch, toch? Of ik hem maar even een nieuw moederbord wilde geven.... gratis.
:lol:

wilsurfer28

Ongelezen bericht door wilsurfer28 »

Ook ik heb goede ervaringen bij Alternate en ook bij Aces Online.
De levering is prima en bij vragen wordt je direct doorverbonden naar iemand die er verstand van heeft. Ik koop trouwens alles online van boeken, computeraccessoires en cd, DVD. Je moet ook alleen bij betrouwbare leveranciers kopen en onder rembours betalen indien dit mogelijk is. Om spullen te vergelijken moet je ook naar sites van meerdere aanbieders gaan. Ik heb goeie ervaringen met http://www.vindsnel.nl/bestel daar vind je meerdere aanbieders bijelkaar.

Groetjes,

wilsurfer28

Joey

Ongelezen bericht door Joey »

Alternate is echt de klantonvriendelijkste winkel die er bestaat.
Als je iets koopt bij hun en je krijgt er een probleem mee dan mag je je portomonnee niet vergeten en zorgen dat je een dag vrij hebt.
Voorbeeld 1) Als je een dimm van 512MB koopt en hij werkt niet in de computer omdat die 512mb niet ondersteund kun je hem ruilen voor een ander maar dan moet je wel even 8,50 herbevoorradingskosten betalen.
Voorbeeld 2) Als er iets kapot gaat en je kan zo snel de bon niet vinden kost het 20 euro omdat ze dan in de computer moeten kijken of je het inderdaad hebt gekocht bij hun en wanneer dat was geweest.
Voor degene die nog spullen moeten gaan kopen kijk eens verder dan alternate er zijn genoeg winkels te vinden die net zo goedkoop zijn dan alternate en zelfs goedkoper.
Alternate zal mij nooit meer zien in hun winkel.

arth

Ongelezen bericht door arth »

Ik vind Alternate maar een rotwinkel en zal er NOOIT meer iets kopen. Mijn ervaring is een upgrade van een bestaande PC met nieuwe processor + moederbord + geheugen.
Nu monteer je alles netjes zoals het hoort . . . en is het geheugen defect, dan krijg je na 2 weken nieuw geheugen.
Eindelijk aan de slag en nu blijkt het systeem na 1 uur het weer te begeven. Alles wijst weer op het geheugen. krijg ik het geheugen na 2 weken retour gestuurd met een melding dat het oke was en of ik maar even 27,- euro wou betalen. Volgens hun kon het defect ook in het moederbord of processor zitten. Dat moet je dan door hun laten testen en voor elke test betaal je minimaal 13,50 EURO excl verzendkosten.
Het waren allemaal nieuwe onderdelen waarvan 2 van de 3 delen eigenlijk al defect geleverd waren.
VOOR DEZE SERVICE BETAAL JE DAN TERWIJL HUN GOEDE SPULLEN HADDEN MOETEN LEVEREN.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt een echte *** service.
Het zal mij benieuwen met welk defect men op de porppen komt.
MAAR IK ZOU DEZE ZAAK NOOIT AAN IEMAND DURVEN AAN TE BEVELEN

AVO

Ongelezen bericht door AVO »

Nog een ongelooflijk ontevreden klant.

Ik mocht mijn computer zelf in elkaar zetten, na advies door Alternate. Netjes daar de spullen gekocht, deed de computer het niet. Ik ging terug, alles bleek te werken. 2 weken later deed de computer het niet. Ik weer terug, bleek de videokaart kapot te zijn. Deze werd keurig omgeruild, maar nu komt het: op het moederbord was een spoortje doorgebrand. Het was een optisch defect, aldus Alternate en ze gaven hiervoor geen garantie. Dit is wettelijk onaanvaardbaar, binnen 6 maanden moet het artikel naar behoren werken, anders is het product ondeugdelijk. Ze proberen je dan standaard aan te smeren dat het artikel opgestuurd wordt naar de fabrikant en dan kijken zij wie er verantwoordelijk is. Ok, akkoord gegaan, waar ik later spijt van kreeg. Ik heb meerdere malen met de heer S.(manager Service&RMA) gecorrespondeerd, maar steeds kreeg ik een onvriendelijke brief terug. Na 6 weken werd m'n moederbord eindelijk (met een hoop heen en weer gebel, omdat ze het 'vergeten' waren), teruggestuurd. Zat het verbrande spoortje er nogsteeds op. Na telefonisch contact met de fabrikant kon ik concluderen: HET MOEDERBORD HEEFT 6 WEKEN LANG VOOR NIKS BIJ ALTERNATE GELEGEN, ZE HEBBEN HET NIET OPGESTUURD. Immers, de fabrikant vervangt een moederbord met een doorgebrand spoortje altijd.

Een maand later brandde de southbridge door op mn moederbord. Weer wilden ze me aan smeren dat Alternate geen garantie kon geven. Ze konden ook geen nieuw moederbord geven, omdat de doos beschadigd was, waar nauwelijks wat aan te zien was, alleen dat deze gebruikt was. Na 3 uur lang discussieren bij de service-afdeling zijn we maar naar huis gegaan met een kapot moederbord. Vervolgens hebben we elders een nieuw moederbord gekocht en gelukkig, de computer werkt!

Andere bevindingen:
- de helft van het aantal klanten in de winkel staat bij de service afdeling;
- bij de service-afdeling hangt tegenwoordig een brief dat er al medewerkers in de ziektewet zitten door agressief gedrag van klanten. Het blijkt dus vaker voor te komen;
- Alternate levert ondeugdelijke producten en staat niet in voor de gevolgen (geeft geen garantie);
- Alternate is onvriendelijk tegen klanten;
- Alternate kent de wet omtrend consumentenrecht niet.

Ik kan iedereen aanraden: koop er niks meer!

vuurvlinder20

Ongelezen bericht door vuurvlinder20 »

wat een ongelooflijke k l . . e winkel:

op 7 augustus 2008 heb ik bij alternate een samengesteld computersysteem gekocht voor euro 1300

na reeds 2x ter reparatie te zijn opgestuurd (waarbij het de 1e keer 8 weken heeft geduurd en de 2e keer 4 weken), blijkt wederom (3e keer) dat het systeem zeer onstabiel is (om het uur een bsod), dat de tv-kaart regelmatig door het systeem niet word gevonden. bovendien werden de vorige reparaties zeer ondeskundig en incompleet uitgevoerd (grafische kaart niet bevestigd, dvd-drive niet aangesloten en de verzegelde stickers niet vervangen!). en nu is wederom de pc retour gegaan, en ja hoor ....wij kunnen geen defect constateren......... natuurlijk niet, raar terwijl de technische dienst bevestigd (zelfs via de mail) dat er inderdaad een hardware probleem is....stelletje amateurs!
dussss mjn geld terug gevraagd, en je raad het al : "doen we niet wij sturen de pc naar u toe, want wij vinden geen defect (ik wel dus)........ mooi nou niet dus, aangegeven dat dit onnacceptabel is voor mij , gelijk de advocaat erop gezet. dat word dus geld terug en als het aan mij ligt een schadevergoeding. Mijn recht als consument zal ik halen, linksom of rechtsom!

Als je dan vevolgens op internet de klachten omtrent Alternate leest, moet ik eerlijk toegeven.... HAD IK NOOIT AAN ALTERNATE MOETEN BEGINNEN!!!!! :evil:

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Hmm, zo te lezen is de voeding dan veel te zwak.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

mag ik even een teiltje?
http://tweakers.net/shopreview/156

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ik alle bovenstaande lees....

1 Test het in de winkel en kijk ook of het voordeel nog groot genoeg is gezien de afstand.

2 Veel dingen die online staan waren dag later uitverkocht, maar per post heb ik dit probleem niet.

3 Garantie zegels heb ik geen probleem mee omdat ik liever alles los koop.

ilojem

Ongelezen bericht door ilojem »

Zeer ontevreden, geen produkt, wel 300,- armer!

Op 30 oktober is onze bestelling van Alternate, een printer, totaal over de 300,-, bezorgd. Onmiddellijk viel op dat de verpakking eerder was geopend; gaten in de doos, nauwelijks afgesloten, spanbanden eromheen ter versteviging, stukken karton afgescheurd waar duidelijk een andere adressticker had gezeten.

Een collega heeft contact met Alternate opgenomen om deze feiten te melden. Echter, hun reactie was om ons de doos gewoon open te laten maken en de printer in werking te stellen. De suggestie werd gemaakt foto's te maken van de verpakking. Onze suggestie is dat Alternate een refurbished produkt (hersteld) als nieuw probeert te verkopen aan een nieuwe (!) klant. Dit hebben wij dan ook nogmaals schriftelijk gemeld.

Wellicht is het bij Alternate anders, maar bij ons verkopen we nieuwe spullen direkt van de fabrikant, onbeschadigd, en zonder te suggereren produkten te fotograferen. De printer is weer opgehaald en vervolgens kregen wij als enige reactie dat de printer gewoon werkt. Het zal best, maar wij weigeren een nieuw product tegen nieuwprijs te kopen waarvan wij ernstige vermoedens hebben dat het een gerepareerde tweedehands is. Daarna hoorden wij niets meer. Met onze diverse telefoontjes worden wij met allerlei smoesjes aan het lijntje gehouden. Er gebeurt helemaal niets. We staan gewoon machteloos. De wet 'kopen of afstand" blijkt bij Alternate voor zakelijke klanten niet te gelden. We hebben nu geen printer, maar wel ruim 300,- in de zakken van dit klantonvriendelijke onprofessionele bedrijf!

Iemand nog suggesties? We houden ons warm aanbevolen.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Het zou een niet gebruikt show model kunnen zijn geweest.

Een beetje stofvrij maken en juist deze dure staan vaak erg lang in de winkel en dat mag toch?
Als alles compleet en goed werkend is....
Of volgende keer ophalen, dan kan je weigeren en geld terug krijgen als er geen dichte dozen meer zijn.

Gesloten