LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternate

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
johannaweb
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 feb 2004 07:12

Alternate

Ongelezen bericht door johannaweb »

Ik wil deze winkel een groot compliment geven, wij kopen nu al bijna 7 jaar bij deze winkel onze computer onderdelen en je wordt heel vriendelijk geholpen, krijgt deskundige uitleg als je iets niet helemaal snapt, je kunt er tegenwoordig pc op maat kopen, en als er iets stuk gaat of het lukt niet om je pc aan de praat te krijgen ga je met de bon en de artikelen even naar hun servicedesk en ze kijken het mooi voor je na.

verder zijn ze nog redelijk goedkoop ook, en kun je zelfs via internet bestellen of even opbellen en ze brengen je bestelling thuis.

voor mij geen andere pc winkel als alternate

barto

Re: Alternate

Ongelezen bericht door barto »

idd alternate is een goede winkel

en nog redelijk goedkoop ook nog

MichelVanErp

Re: Alternate

Ongelezen bericht door MichelVanErp »

Mijn ervaring is heel anders. Je krijgt daar slecht advies. Ik heb daar nu al 2 keer een onderdeel gekocht wat niet goed werkt in combinatie met de andere onderdelen. Toen kocht ik een BenQ monitor die ik 2 dagen later 60 euro goedkoper zag. Mij zullen ze daar niet meer zien!

Gast

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Gast »

is heel moeilijk om daarover advies te geven; is net waar de verkoper of de winkel ervaring mee heeft maar er zijn honderden mogelijkheden mogelijk. Als je wat dat betreft zekerheid wilt hebben moet je een compleet systeem afnemen anders is het toch eigen risico.
Verder geven ze geen laagste prijs garantie en wat die 60 euro betreft zit ik helaas ook tegen een monitor aan te kijken van BenQ die de dag na bestelling ineens ook ruim 60 euro goedkoper aangeboden werdt maar dan bij een andere (web-)shop. Schijnt dat BenQ van de ene op de andere dag een forse prijsverlaging heeft doorgevoerd maar sneu is het wel :cry:

johannaweb
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 feb 2004 07:12

Re: Alternate

Ongelezen bericht door johannaweb »

Jij zegt dat je bij alternate slecht advies krijgt en dat je al 2 keer een product gekocht hebt dat niet goed werkt in combinatie met de andere componenten van de pc, had je alternate een mooi briefje gegeven van alles wat je in de pc hebt zitten voordat zij jouw gingen adviseren of heb je een algemeen advies gevraagt en maar 1 of 2 onderdelen opgenoemd?? want je kunt van een verkoper of adviseur niet verwachten dat zij precies weten wat voor pc jij thuis hebt staan, met welke onderdelen, van welk merk en welke programma's, dus ik vind het nogal kort door de bocht om maar gelijk te zeggen dat je slecht advies krijgt, misschien was jouw informatie of vraagstelling wel heel slecht en konden ze niet meer doen dat het advies dat gegeven is aan jouw geven.

en als je vandaag een monitor koopt bij alternate die morgen bij dixons €60 goedkoper is vind ik ook heel normaal, want datzelfde kan ook gebeuren als jij vandaag bij dixons een monitor koopt dat deze bij alternate een dag later in de aanbieding is of bij welke andere computerwinkel dan ook, dus om daar alternate op af te rekenen vind ik net zulke flauwekul als het eerste onderwerp.

iman

Re: Alternate

Ongelezen bericht door iman »

mijn ervaring is ook niet echt postitief, je kan er uren staan wachten, en als er een x iets mis is met een product, en je gaat terug nr de winkel kun je de wind van voren krijgen, de verkopers zijn arrogant. en dat goedkoop valt ook wel mee, E45 voor dvd-r elders zelfde merk E25 dus... mij geen alternate meer.

johannaweb
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 feb 2004 07:12

Re: Alternate

Ongelezen bericht door johannaweb »

dat uren staan te wachten vind ik nogal overdreven, dat de wachttijd soms langer is dan je zou willen dat is welzo inderdaad, maar dan zou jij dus ook niet meer naar een postkantoor gaan, daar zit je soms ook heel lang te wachten eer je aan de beurt bent, of bij sommige warenhuizen sta je soms ook heel lang in de rij voor je kunt afrekenen, en bij sommige winkels wordt je helemaal niet geholpen of sta je een hele poos te wachten voor er iemand komt die je vraagt of je hulp nodig hebt, dus je kunt alternate daar niet op afrekenen, dat gebeurd in elke winkel, dan zou jij dus nergens meer gaan winkelen.

Je krijgt van medewerkers bij alternate nooit de wind van voren, ze leggen je gewoon uit wat er mis kan zijn, of het jouw fout was door verkeerd aan te sluiten bijvoorbeeld of dat het een product fout is, ze hebben zelfs een apparte service afdeling, en ja, ze helpen je alleen als je het product bij hun gekocht hebt, en ja ze mogen je om de bon vragen, maar als jij de bon niet hebt kunnen ze op je naam in de computer een kopie van de bon erbij vragen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een medewerker mij de wind van voren gaf, zoals jij dat zegt, ze zijn altijd beleefd en geven dat advies waar jij om vraagt, als dat niet voldoende is had je zelf je vraag beter moeten stellen.

en dat je een product koopt dat bij alternate duurder was als in een andere winkel, dat kan ook andersom zo zijn, als jij een dvd speler koopt bij dixons voor 50 euro en hij staat bij alternate voor 20 euro ga je dan ook nooit meer naar dixons??

ThomaZ

Re: Alternate

Ongelezen bericht door ThomaZ »

Ik zou dit bedrijf ook heel sterk willen afraden. Dit komt door mijn eigen ervaringen en niet die van jullie let hier op! Ik had een Moederboard, processor, werkgeheugen, grafische kaart, cd-rw speler, dvd speler , muis en een toetsenbord besteld. Dit zou volgens de site binnen 3 dagen binnenzijn. Dus ik wachten en wachten en na drie weken mailen besloot ik maar eens op te bellen. Ik kreeg te horen dat mijn bestelling bleef hangen op miijn toetsenborddeze heb ik gelijk uit mijn bestelling gehaald). Ik vond het nogal vreemd dat ze mij daar niet over belden, maar een foutje kan gebeuren. Een week daarna kreeg ik mijn producten binnen en ik heb alles in elkaar gezet. Dit heeft het vier dagen gedaan en toen ging de pc niet meer aan. Dus ik weer mailen en bellen en ik moest het maar terugsturen. Het werkgeheugen, de grafische kaart, de cd/dvd drives en de muis hoefde ik niet terug te sturen want die had ik kunnen testen. Dus mijn processor en moederboard gingen onderweg.Het moederboard werd defect getest en daar kreeg ik een email over. Daarna heb ik er 2 weken niets meer van gehoord. Ik weer bellen en na grondig overleg daar kwamen ze er achter dat het moederboard dat vervangen zou moeten worden niet meer besteld kon worden. Op de vraag waarom ze mij daar niet even over belden was geen antwoord. Maar ze zouden hem opsturen. Na een week kreeg ik het binnen. Toen ik het it de verpakking haalde zag ik dat het koelblok van mijn processor beschadigd was in de vorm van een afgebroken stuk plastic en verbogen ijzer. Ik keek hier overheen want die kan ik op een beurs goedkoop krijgen. Het moederboard besloot ik niet eens in te bouwen maar hem eerst even te testen(gezien mijn vorige ervaring). Dit moederboard deed het dus weer niet, ik weer bellen en ze vertelden mij dat ik het maar moest terugsturen. Toen werd ik nogal geirriteerd en heb hun verteld dat ik er niet voor in was nog eens de verzendkosten te betalen. Toen ik de technische dienst belde vertelde die man dat hijzelf mijn processor had getest. Ik had hem gevraagd naar het beschadidgde koelblok maar dat zou tijdens transport gebeurd zijn. Dit geloof ik niet want als je kijkt waarin zon processor verpakt zit lijkt het mij sterk dat hier iets mee kan gebeuren in de verpakking. Ik ben tot nu toe nog steeds bezig met dit probleem. Het is nu 8 November en nu mag u met die weken eens gaan tellen. Ja inderdaad, ik heb mijn pc op 9 SEPTEMBER besteld. Mijn complimenten krijgen ze dus niet.

ThomaZ

Re: Alternate

Ongelezen bericht door ThomaZ »

Ik zou dit bedrijf ook heel sterk willen afraden. Dit komt door mijn eigen ervaringen en niet die van jullie let hier op! Ik had een Moederboard, processor, werkgeheugen, grafische kaart, cd-rw speler, dvd speler , muis en een toetsenbord besteld. Dit zou volgens de site binnen 3 dagen binnenzijn. Dus ik wachten en wachten en na drie weken mailen besloot ik maar eens op te bellen. Ik kreeg te horen dat mijn bestelling bleef hangen op miijn toetsenborddeze heb ik gelijk uit mijn bestelling gehaald). Ik vond het nogal vreemd dat ze mij daar niet over belden, maar een foutje kan gebeuren. Een week daarna kreeg ik mijn producten binnen en ik heb alles in elkaar gezet. Dit heeft het vier dagen gedaan en toen ging de pc niet meer aan. Dus ik weer mailen en bellen en ik moest het maar terugsturen. Het werkgeheugen, de grafische kaart, de cd/dvd drives en de muis hoefde ik niet terug te sturen want die had ik kunnen testen. Dus mijn processor en moederboard gingen onderweg.Het moederboard werd defect getest en daar kreeg ik een email over.

ThomaZ

Re: Alternate

Ongelezen bericht door ThomaZ »

Daarna heb ik er 2 weken niets meer van gehoord. Ik weer bellen en na grondig overleg daar kwamen ze er achter dat het moederboard dat vervangen zou moeten worden niet meer besteld kon worden. Op de vraag waarom ze mij daar niet even over belden was geen antwoord. Maar ze zouden hem opsturen. Na een week kreeg ik het binnen. Toen ik het it de verpakking haalde zag ik dat het koelblok van mijn processor beschadigd was in de vorm van een afgebroken stuk plastic en verbogen ijzer. Ik keek hier overheen want die kan ik op een beurs goedkoop krijgen. Het moederboard besloot ik niet eens in te bouwen maar hem eerst even te testen(gezien mijn vorige ervaring). Dit moederboard deed het dus weer niet, ik weer bellen en ze vertelden mij dat ik het maar moest terugsturen. Toen werd ik nogal geirriteerd en heb hun verteld dat ik er niet voor in was nog eens de verzendkosten te betalen. Toen ik de technische dienst belde vertelde die man dat hijzelf mijn processor had getest. Ik had hem gevraagd naar het beschadidgde koelblok maar dat zou tijdens transport gebeurd zijn. Dit geloof ik niet want als je kijkt waarin zon processor verpakt zit lijkt het mij sterk dat hier iets mee kan gebeuren in de verpakking. Ik ben tot nu toe nog steeds bezig met dit probleem. Het is nu 8 November en nu mag u met die weken eens gaan tellen. Ja inderdaad, ik heb mijn pc op 9 SEPTEMBER besteld. Mijn complimenten krijgen ze dus niet.

Gast

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Gast »

tjee, johannaweb, hier schrik ik toch wel van :?

johannaweb
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 feb 2004 07:12

Re: Alternate

Ongelezen bericht door johannaweb »

Inderdaad is dat een vervelende situatie, maar soortgelijke situaties heb ik meegemaakt bij verschillende postorder bedrijven, en postorderbedrijven zijn gespecialiseert in het versturen van bestellingen, alternate doet dit erbij omdat ze nog niet veel winkels in nederland hebben, maar ze willen wel veel mensen proberen te bereiken.
en zodra je een probleem via email, telefoon of reguliere post moet proberen op te lossen duurt dat altijd veel langer dan als je direct naar een winkel toe kan gaan.

Ik heb ook gehad dat ik wat kocht bij alternate en het bleek defect te zijn, gelukkig woon ik op 10 minuten afstand van de winkel ben dus gelijk naar ze toe gegaan, ze hebben het getest en ik kreeg nieuw spul mee zonder problemen ( wat ze ook eerst getest hadden zodat ik niet nog eens terug hoefde te komen voor hetzelfde probleem ) als je verder weg woont en je moet het dus via de post doen is dat heel vervelend.
En ook ik heb wel eens moeten wachten tot een product weer op voorraad was, wie het eerst komt wie het eerst maalt en sommige produkten duren nu eenmaal langer eer de importeur ze kan aanleveren, dat is niet alleen bij alternate zo maar bij heel veel bedrijven zo.

johannaweb
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 feb 2004 07:12

Re: Alternate

Ongelezen bericht door johannaweb »

tjee, johannaweb, hier schrik ik toch wel van
waar schrik je toch wel van??

Gast

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Gast »

Van jou PC natuurlijk.

johannaweb
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 feb 2004 07:12

Re: Alternate

Ongelezen bericht door johannaweb »

hoezo schrik je van mijn pc??

Nelleke8

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Nelleke8 »

Hoi hoi,

Johannaweb, dat 'uren wachten' is toch echt zo hoor. Ik heb er een PC gekocht een paar maanden geleden (was inderdaad wel 1 van de goedkoopste in dit model die ik kon vinden in vergelijking met andere winkels).

Toen ik de PC ging kopen was ik met een vriendin die 'even' iets om moest ruilen (foutje van Alternate, verkeerde tasje geleverd bij een produkt). We hebben toen echt 2 uur gewacht. Er waren 10 mensen voor ons. Ik sta liever met 40 mensen voor je bij het postkantoor dan 10 bij Alternate, want bij het postkantoor zijn ze echt wel eerder klaar. Nu is dat niet goed met elkaar te vergelijken, maar dat doe jij ook, dus vandaar.

De PC die ik kocht is volgens de checklist helemaal klaar voor gebruik. Ik laat er daar nog een CD-brander inzetten (mocht ik zelf niet doen want dan is de garantie verzegeling eraf). Ik naar huis (ik woon in Utrecht, dus niet naast de deur), doet de pc het niet. Aangezien de garantie eraf gaat als we de verzegeling verbreken, moeten we de volgende dag weer terug. MET de garantie dat we de pc direct kunnen laten maken.

We komen daar (de mensen zijn op zich vriendelijk en welwillend) en we moesten weer in de rij. Dit keer gelukkig niet zo lang, in verhouding nog wel want er waren nu maar 2 mensen voor ons en we moesten toch weer zo'n drie kwartier wachten. Wordt er gezegd: we bellen u van de week zodra het klaar is. Ja dus niet he. Uiteindelijk na veel gepush van mijn kant afgesproken dat als het echt niet lukt, ik de pc op hun kosten opgestuurd krijg.

Aangezien we al gewend waren aan de wachttijden zijn we in de tussentijd naar Rotterdam geweest. We komen na twee uur terug en ja hoor, weer wachten. Uiteindelijk hebben we de pc meegekregen en ik moet zeggen vanaf dat moment heb ik er geen enkel probleem meer mee gehad.

Conclusie is wel dat ik een volgende keer drie keer nadenk om daar weer wat te kopen. Niet om de winkel maar om dat gedoe met dat reparatiegedeelte achter de winkel.

Groeten,

Nelleke

mrs.c

Re: Alternate

Ongelezen bericht door mrs.c »

Ook ik heb (gelukkig) alleen maar goede ervaringen met Alternate, oke je moet dan soms lang wachten vooral december is een drukke maand maar daar staat tegenover dat men de tijd voor je neemt.
Tot nog toe altijd deskundig advies gekregen en als ik weer eens wat nodig heb zien ze mij zeker terug :!:

JanF

Re: Alternate

Ongelezen bericht door JanF »

Ik ben een zeer tevreden Alternate-klant. Ik had bij een ander bedrijf een 19inch TFTscherm besteld en om te bespoedigen gelijk telefonisch betaald. Na 4 maanden en vele telefoontjes vernam ik, dat ze niet konden leveren. Na nog enige tijd kreeg ik pas mijn geld terug. Daarop heb ik een andere monitor besteld bij Alternate. Die had ik binnen 24 uur binnen. Daarna heb ik nog vaker bij hen besteld met dezelfde snelle service.

AfricaTwin

Re: Alternate

Ongelezen bericht door AfricaTwin »

Koop zelf al jaren bij Alternate. Heb er veel goede hardware gekocht voor me zelf en voor anderen. Bij een set bleek het moederbord niet compleet Novell compliant te zijn en hebben ze dat ondanks de overschrijding van de retour datum, alsnog het moederbord met bijbetaling vervangen voor de juiste. Tot nu toe is ook alle hardware die ik heb gekocht bij hun nog niet overleden. Wat ik niet kan zeggen van somige andere harde schijven die ik ergens anders heb gekocht. Ze zijn inderdaad niet erg snel soms maar als je door de weeks gaat heb je een normale wachttijd.

Hugo J. Wulffraat

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Hugo J. Wulffraat »

:idea: ALTERNATE :!:
Ik heb hele slechte ervaringen gehad bij problemen met een TFT-scherm. Toen de hele pixelpolicy nog een beetje braak terrein was, heeft mijn zoon het e.e.a. meegemaakt. Zie ook http://pixelpolicy.tk! :x

Maar voor het overige vind ik het een topzaak! Wel bij twijfel, over welke aankoop dan ook, goed doorvragen. Maar dat geldt bij elke winkel! :)

Gesloten