LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Amac
Amac
AMAC (apple store) Rotterdam
De sfeer wordt wel vaker daar uitgeademd dat je blij mag zijn naar de mooie producten van Steve Jobs te komen.
Headphone urbanears denim ligt in deze AMAC store Rotterdam tussen alle andere kleuren, allemaal voor 59 euro. op de vraag of we misschien het exemplaar daadwerkelijk mogen zien reageert de winkelverkoper dat dat niet zomaar gaat. Onder veel gesteun dan toch maar uitgepakt. Mijn 13 jarige dochter wil hem kopen. Al snel gaan we over tot betaling. Tot verbazing van de verkoper en zijn collega blijkt bij het afrekenen dat deze headphone foutief geprijsd was. Dit unieke exemplaar moet 85 euro kosten! Mijn dochter en ik weigeren deze plotse prijsstijging te accepteren en wijzen de winkel erop dat het personeel zelf ook verbaasd was en we in ons recht staan als we eisen de voor ons zichtbare prijs van 59 euro te betalen. De reactie is dat we onredelijk zeuren, en dat we niet zo moeilijk moeten doen. De verkoper en zelfs de gebelde chef is meedogenloos. Voor 85 euro kopen of niet. We besluiten met plezier naar een concurrent te gaan, die zich wel houdt aan de regels van de wet.
wat was er fout:
-het (blijkbaar) verkeerde prijslabel in de winkel
-de weigering te rekenen wat op het product stond (let wel: zelfs het personeel was verbaasd; dus allezins redelijk dat we het prijsverschil van de denim kleur met de overige kleuren niet a priori konden bevroeden)
-het omdraaien van het probleem; wij waren degenen die onredelijk waren! en plein publiek verkondigd!!
-er was geen enkele vorm van spijt, excuses, op poging tot tegemoetkoming-ja spijt pas nadat de verkoper op zijn schaamteloosheid had gewezen
R. Hintzen, Rotterdam
De sfeer wordt wel vaker daar uitgeademd dat je blij mag zijn naar de mooie producten van Steve Jobs te komen.
Headphone urbanears denim ligt in deze AMAC store Rotterdam tussen alle andere kleuren, allemaal voor 59 euro. op de vraag of we misschien het exemplaar daadwerkelijk mogen zien reageert de winkelverkoper dat dat niet zomaar gaat. Onder veel gesteun dan toch maar uitgepakt. Mijn 13 jarige dochter wil hem kopen. Al snel gaan we over tot betaling. Tot verbazing van de verkoper en zijn collega blijkt bij het afrekenen dat deze headphone foutief geprijsd was. Dit unieke exemplaar moet 85 euro kosten! Mijn dochter en ik weigeren deze plotse prijsstijging te accepteren en wijzen de winkel erop dat het personeel zelf ook verbaasd was en we in ons recht staan als we eisen de voor ons zichtbare prijs van 59 euro te betalen. De reactie is dat we onredelijk zeuren, en dat we niet zo moeilijk moeten doen. De verkoper en zelfs de gebelde chef is meedogenloos. Voor 85 euro kopen of niet. We besluiten met plezier naar een concurrent te gaan, die zich wel houdt aan de regels van de wet.
wat was er fout:
-het (blijkbaar) verkeerde prijslabel in de winkel
-de weigering te rekenen wat op het product stond (let wel: zelfs het personeel was verbaasd; dus allezins redelijk dat we het prijsverschil van de denim kleur met de overige kleuren niet a priori konden bevroeden)
-het omdraaien van het probleem; wij waren degenen die onredelijk waren! en plein publiek verkondigd!!
-er was geen enkele vorm van spijt, excuses, op poging tot tegemoetkoming-ja spijt pas nadat de verkoper op zijn schaamteloosheid had gewezen
R. Hintzen, Rotterdam
Re: Amac
Uw overtrokken reactie op het internet plempen is wel ok ?rhintzen schreef:AMAC (apple store) Rotterdam
De sfeer wordt wel vaker daar uitgeademd dat je blij mag zijn naar de mooie producten van Steve Jobs te komen.
Headphone urbanears denim ligt in deze AMAC store Rotterdam tussen alle andere kleuren, allemaal voor 59 euro. op de vraag of we misschien het exemplaar daadwerkelijk mogen zien reageert de winkelverkoper dat dat niet zomaar gaat. Onder veel gesteun dan toch maar uitgepakt. Mijn 13 jarige dochter wil hem kopen. Al snel gaan we over tot betaling. Tot verbazing van de verkoper en zijn collega blijkt bij het afrekenen dat deze headphone foutief geprijsd was. Dit unieke exemplaar moet 85 euro kosten! Mijn dochter en ik weigeren deze plotse prijsstijging te accepteren en wijzen de winkel erop dat het personeel zelf ook verbaasd was en we in ons recht staan als we eisen de voor ons zichtbare prijs van 59 euro te betalen. De reactie is dat we onredelijk zeuren, en dat we niet zo moeilijk moeten doen. De verkoper en zelfs de gebelde chef is meedogenloos. Voor 85 euro kopen of niet. We besluiten met plezier naar een concurrent te gaan, die zich wel houdt aan de regels van de wet.
wat was er fout:
-het (blijkbaar) verkeerde prijslabel in de winkel
-de weigering te rekenen wat op het product stond (let wel: zelfs het personeel was verbaasd; dus allezins redelijk dat we het prijsverschil van de denim kleur met de overige kleuren niet a priori konden bevroeden)
-het omdraaien van het probleem; wij waren degenen die onredelijk waren! en plein publiek verkondigd!!
-er was geen enkele vorm van spijt, excuses, op poging tot tegemoetkoming-ja spijt pas nadat de verkoper op zijn schaamteloosheid had gewezen
R. Hintzen, Rotterdam
Niet zo zielig doen wanneer je een keer geen gelijk krijgt.
Ze hadden een foutje gemaakt welke direct is gecorrigeerd. No Harm Done.
Mensen zijn tegenwoordig zo snel "gekwetst"
Laatst gewijzigd door crazyme op 03 apr 2013 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Amac
geachte Crazyme
Is het niet zo dat een consument volgens de wet de prijs betaalt die op het product staat?
Daarvan afwijken is toch onwettig? Dat is juist wat ik leer van al ie televisieprogramma's zoals radar.
Als dat niet klopt hoor ik het graag.
Als het wel klopt lijkt het me in ieders belang om dat netjes te handhaven.
met vriendelijke groet,
RHintzen
Is het niet zo dat een consument volgens de wet de prijs betaalt die op het product staat?
Daarvan afwijken is toch onwettig? Dat is juist wat ik leer van al ie televisieprogramma's zoals radar.
Als dat niet klopt hoor ik het graag.
Als het wel klopt lijkt het me in ieders belang om dat netjes te handhaven.
met vriendelijke groet,
RHintzen
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Amac
....dat vroeg ik me ook af. Als ik in de zaak waar ik werk een foutje maak in het voordeel van de klant, is ons 'beleid' dat ik dat niet terug mag draaien en zeggen 'sorry, het is toch 40 euro duurder' omdat ik al een prijs heb laten zien (dus heb afgesproken) met een klant.bprosman schreef:Hoe dan ?Ze hadden een foutje gemaakt welke direct is gecorrigeerd
Als winkel zou ik, in dit geval, hebben gezegd 'sorry, foutje, u krijgt het voor de prijs die er op staat'. Als ts dan weggaat, meteen de prijs aanpassen naar wat er eigenlijk had moeten staan.
Re: Amac
Zo gaat het in de praktijk natuurlijk ook in de meeste gevallen. Alleen Apple trekt zich daar niets van aan en hanteert gewoon de prijs uit de prijslijst. Het is een eeuwenoude discussie in winkels : is de prijs op het kaartje geldend of de prijs in de computer.Fleurtjuh666 schreef:....dat vroeg ik me ook af. Als ik in de zaak waar ik werk een foutje maak in het voordeel van de klant, is ons 'beleid' dat ik dat niet terug mag draaien en zeggen 'sorry, het is toch 40 euro duurder' omdat ik al een prijs heb laten zien (dus heb afgesproken) met een klant.bprosman schreef:Hoe dan ?Ze hadden een foutje gemaakt welke direct is gecorrigeerd
Als winkel zou ik, in dit geval, hebben gezegd 'sorry, foutje, u krijgt het voor de prijs die er op staat'. Als ts dan weggaat, meteen de prijs aanpassen naar wat er eigenlijk had moeten staan.
Dan kun je als klant van alles gaan eisen, maar dat levert toch niets op.
In het uiterste geval laat je het product lekker liggen.