LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Andere programma's laten meedraaien tegen malware ?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
trainer

Andere programma's laten meedraaien tegen malware ?

Ongelezen bericht door trainer »

Is het verstandig om naast b.v. Kaspersky Security 2009 programma's als:

Windows defender en Spybot te laten meedraaien ? Of biedt Kaspersky alleen voldoende veiligheid ?

Het lijkt mij dat het één met het ander botst !
Laatst gewijzigd door trainer op 31 aug 2008 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Moppentappers

Re: Andere programma's laten meedraaien tegen malware ?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ligt eraan hoe jij je op internet gedraagt, als illigale websites, programma's ect. dagelijkse kost zijn is het wel aan te raden om voor wat extra beveiliging te kijken, en als je internet explorer gebruikt spywareblaster om malafide activeX objecten tegen te gaan..
het ligt er maar net aan hoe je gedrag op het internet is ;)

djmaze

Ongelezen bericht door djmaze »

Je kan ook een VM draaien en daarin je MS Windows met IE. Voordeel is dat je Windows gewoon kan resetten zonder dat het je computer schaadt.

Een andere manier is GNU/Linux met WINE.
De veiligheid van GNU/Linux die totaal geen last heeft van Windows virussen, en de vrijheid om Windows programma's te blijven draaien.
Er is wel een nadeel. Niet alle computer spellen werken, maar dit heeft weer als voordeel dat je kinderen je computer niet confisqueren

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik denk niet dat de gemiddelde huisman al die moeite wil doen ;)
En, in zo'n familie weet niemand hoe bijv. ubuntu werkt, dus je zit al relatief snel vast als je een probleem hebt.. en je "handige" neef staat ook buiten spel.. VM vind de gemiddelde huisman ook te omslachtig, want ik heb m'n vader gedwongen om bankzaken binnen een VM te doen, niet omdat het veiliger was, maar omdat de abn amro te lui is om updates voor zijn software te maken, maar ik wordt dus met enige regelmaat geroepen dat hij z'n bankzaken wil doen, en dat hij niet snapt hoe hij het aan de gang krijgt..

trainer

Ongelezen bericht door trainer »

Duidelijk vogels en anderen bedankt :wink:

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

af en toe een online scan draaien is ook een goed middel; bij.v Housecall van Trendmicro of Bitdefender ( er zijn er nog wel meer) die scans duren wel lang, dus even doen als er een paar uur niet op de pc gewerkt wordt.

Gesloten