"Many other IT professionals were not, due to fears about damaging their company's relationship with Microsoft."
Heb deze frase uit dit artikel - http://www.infoworld.com/article/08/01/ ... -it_1.html - al eerder in een ander forum gebruikt.
Waar het mij om gaat is de intrinsieke waarde van zo'n opmerking.
Hallo, wie betaalt die software eigenlijk, Microsoft of ik als klant?
Microsoft zou theoretisch blij moeten zijn dat ik mijn klandizie aan haar bedrijf en haar producten gun.
Tenminste, in ieder ander geval is dat zo. Of bent u van mening dat als u een Canon, JVC, HP of om het even ander product aanschaft u over de grond dient te kruipen en u van iedere kritiek dient te onthouden ten aanzien van dat bedrijf of haar product(en)?
Kun je nagaan hoe de gemiddelde computeraar zich al aan Redmond overgeleverd heeft en dat zo normaal vindt, dat ze als het even kan nog allerhande verhalen ophangen om dat goed te praten ook.
Omdat ze hun spelletjes in Windows kunnen spelen - alsof de spelletjes fabrikanten niet a la minute direct om zouden schakelen als hun klandizie ineens allemaal Linux of OS X zou gaan gebruiken -, er zoveel software voor is of nog meer van die dooddoeners.
Kan zijn dat die beslissers natuurlijk al hun uiterst belangrijke diploma's gehaald hebben op basis van Microsoft software en die inzake Linux of OS X ineens waardeloos zijn.
Wat dus inhoud dat bedrijven eigenlijk met kostbare rotzooi opgeknapt worden alleen omdat degenen die het voor het zeggen hebben door hun papiertjes vastgenageld zitten aan Microsoft of door de jaren heen hun blik zo beperkt is geworden dat hun blik niet verder meer rijkt.
Want als de hele wereld vandaag op een niet Windows systeem over zou stappen, hoe lang zal het duren dat al die nu nog alleen op Windows draaiende systemen door nieuwe versies vervangen zullen zijn?
Half jaartje of maximaal een jaar?
Laten we wel wezen, toen de USB poort e.d. uit kwam, was de PC-wereld zo conservatief vast te houden aan de toenmalige bekende poorten.
Steve Jobs zei toen als we de computers blijven uitrusten met die achterhaalde floppy disk's e.d., dan zullen we daar over honderd jaar nog mee opgescheept zitten.
En voorzag de iMac al in 1998 van USB-poorten (en schrapte de floppy disk). En wat deed de Windows-goegemeente?
Zeurde vijf jaar later als ze een Apple zagen, waar is de floppy disk?
Als je vastzit in een bepaalde wereld, dan zie je niet wat er om je heen gebeurd en al helemaal niet dat dat wereldje wel eens de technische vooruitgang ophoudt of nog erger, blokkeert.
Daarmee pleit ik niet dat we allemaal over moeten gaan op een Apple, want dan kom je uiteindelijk ook alleen maar van de regen in de drup als opnieuw één bedrijf het voor het zeggen krijgt.
Om een voorbeeld te geven, Firewire schijnt technisch gesproken al lang 3200 te zijn - http://nl.wikipedia.org/wiki/FireWire -, terwijl we nu nog steeds maar Firewire 800 als maximum kennen.
Al die jaren was er voor Apple kennelijk geen reden om dat naar 3200 te tillen; nu pas USB met de snellere versie 3.0 komt gaat het bedrijf de snelheid daadwerkelijk opwaarderen.
Wat dus inhoudt dat het lange stilstaan van de Windows-wereld bij USB 2.0 ook anderen niet tot verbeteringen aanzet.
Hetgeen je ook weer terugziet in het feit dat VISTA eigenlijk niet verder is gekomen dan een slap aftreksel van Tiger en dat gezien het artikel en het feit dat XP tot 2010 leverbaar blijft zelfs Microsoft dat in wezen toegeeft.
En voor een dergelijk bedrijf zou je dan angst moeten hebben?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Angst voor je leverancier!!!
Re: Angst voor je leverancier!!!
Er gaat wel redelijk wat tijd zitten in het ontwikkelen van software. Een half tot een jaar tijd is erg kort. Ik schat dat alle programma's vervangen zullen zijn in twee tot vijf jaar. Met eventueel tijdelijk oplossingen tussen door. Wat voornamelijk nodig is, de uitontwikkeling van WINE achtige programma's.