Maar misschien is een ander idee beter realiseerbaar; zouden kleine computer-leveranciers, met een eigen lokale service en reparatie-voorziening, niet een soort vereniging/netwerk kunnen oprichten met betrouwbaarheids-/service-keurmerk.
Misschien zou er zelfs een inkoop-bundeling uit voort kunnen vloeien, waardoor de prijzen concurrerend kunnen worden tov de grote non-service-ketens en internetaanbieders.
Dus een KEURMERK VAN PC-SERVICE-LEVERANCIERS.
Die is er.
En wel het NLCW (
http://www.nlcw.nl)
De contributie voor het jaar 2007 is vastgesteld op € 50,-- (excl. btw) per maand per bedrijf.
Mij veel te duur.
Op jaarbasis is dat dus €714,- per jaar en volgend jaar €720,- per jaar.
Een computerwinkel met het Keurmerk Computerwinkels staat voor:
- Een goed toegankelijke winkel
- Openingstijden zoals gebruikelijk in de regio
- Acceptatie van alle gangbare betalingmethodes
Dit zijn dus al zaken waar ik al niet voor in aanmerking kom.
Ik heb geen toonzaal, want ik doe alles vanuit mijn woonhuis.
Ik heb door de activiteiten ook geen vaste openingstijden (ik ben alleen en ik ben ook veel onderweg.)
Daarnaast kunnen de klanten bij mij niet chippen en pinnen.
Dus ik wordt zowiezo al niet toegelaten.
Daarnaast vind ik een contributie van €714,- per jaar en volgend jaar €720,- inclusief btw gewoon veel te duur.
Daarnaast kan ik ook niet de voordeel uit hun aanbod uithalen.
Ik leg er gewoon domweg geld bij.