LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple garantieperikelen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
RPHN

Apple garantieperikelen

Ongelezen bericht door RPHN »

Beste lezers,

Op 20-07-2017 mijn Macbook Pro (voor de kenners) Early 2015 model ingeleverd bij Ivizi Heerlen ter reparatie. Het probleem wat ik wilde laten repareren was het volgende, namelijk dat de CMD toets op het toetsenbord soms bleef vast hangen en dat de Macbook soms niet uit slaapstand kwam. Tijdens de controle van de medewerker bij Ivizi Heerlen concludeerde deze oplettende medewerker (waarvoor hulde) dat de coating van het scherm los aan het laten was en dat de Thunderbolt poorten niet meer werkte. Dit verklaarde waarschijnlijk dat de Macbook plotseling uitviel.

Mijn Macbook zat toen nog net binnen de garantie (Macbook is aangekocht in Amerika) en de Macbook is dan ook kosteloos gerepareerd. Ter aanvulling, de volgende onderdelen zijn vervangen uiteindelijk: Display (scherm), Top Case en het Logic Board is vervangen. Tevreden zou je zeggen toch? Nou... Nog geen 5 maanden later viel mijn Macbook opnieuw uit en kon ook niet meer opstarten (Vasthangers tijdens opstarten). Alle mogelijke software oplossingen hadden helaas geen effect op de problemen van de Macbook Pro. Er zat dus niets anders op dan weer terug te gaan naar Ivizi (Dit keer in Maastricht). Macbook weer ingeleverd ter reparatie en enkele dagen later kreeg ik een e-mail waarin mij werd verteld dat het Logic Board (ja datgene wat 5 maanden geleden ook alweer gerepareerd was). Dit zou uiteindelijk met onderzoekskosten en reparatiekosten 613 euro gaan kosten. Een heleboel geld, helaas. Ik heb proberen te onderhandelen over de prijs met Ivizi en met Apple, maar kreeg bij beide bedrijven geen gehoor. Ik snap dat ik geen beroep kan doen op het consumentenrecht, omdat het product buiten Europa is aangeschaft, maar het is belachelijk dat een Macbook binnen 5 maanden na reparatie weer kapot gaat en dan wel precies op hetzelfde onderdeel. In mijn ogen zou dit nooit mogen.

Toen ik Apple belde vertelde de beste man aan de lijn mij dat ik bij de verkopende partij moest zijn om te onderhandelen over de garantie van de Macbook. Hierna heb ik per e-mail contact opgenomen met Ivizi en zij konden en (wilden) niet onderhandelen over de prijs. Ik had gevraagd of Ivizi tenminste de onderzoekskosten kon schrappen, maar hier werd ook geen gehoor aangegeven. Er zat niks anders op dan de volledige kosten te betalen en dit heb ik dan uiteindelijk ook gedaan.

Mijn vraag is nu... Kan ik nog ergens beroep op doen? Ik vind het belachelijk dat een Macbook gerepareerd wordt en na 5 maanden weer stuk is en het frappante is dat precies hetzelfde onderdeel in de Macbook weer stuk is gegaan... In mijn ogen zou dit niet mogen.

Groet,
Jansen

(De garantieperiode op reparatie is 3 maanden, hier viel ik dus helaas ook buiten).

renewouters

Re: Apple garantieperikelen

Ongelezen bericht door renewouters »

Normaal gesproken moet je bij de leverancier zijn voor dit soort dingen maar in jouw situatie is dat wat lastiger (en nog maar de vraag wat de garantievoorwaarden daar zijn).

Voor de reparatie is Ivizi jouw aanspreekpunt. Met Apple heb je niets te maken.

stofzuigertje

Re: Apple garantieperikelen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vermoedelijk gebruikte delen van andere gebruikt voor herstel......
Dat mag en omdat je niet naar de verkoper ging die het met deze lange garantie leverde dus een probleem.
Voor een USA aankoop moet je daar laten herstellen en dan maak je meer kans.

Maar 2015 is ruim 2 jaren zwaar gebruik dus kan sneuvelen.
Daarom geven ze hier maar 2 jaren garantie.

Gesloten