LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple klantenservice

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Wiskeslagroom

Apple klantenservice

Ongelezen bericht door Wiskeslagroom »

Beste lezer,

Ik ben al een aantal maanden bezig met het herstellen van mijn Apple account. Ik ben het wachtwoord van dit account vergeten, dus ik heb geprobeerd een nieuw wachtwoord aan te vragen. Ik ben gewend een mailtje te krijgen om het wachtwoord gemakkelijk te kunnen veranderen. Apple heeft een paar maanden terug een nieuw systeem ingevoerd voor dit soort situaties: "Two Factor Authentication". Dit is bedoeld om je account extra veilig te maken. Helaas is het zo veilig dat ik al 4 maanden niet in mijn eigen account kan. Ik heb in deze paar maanden al uren- en urenlang met Apple support gebeld om te proberen mijn account terug te krijgen. Ik ben geen stap verder vergeleken met 4 maanden geleden.

Er word van mij gevraagd om een maand lang al mijn apparaten van Apple uit te zetten zodat dit proces afgerond kan worden. Ik kan dit me helaas niet veroorloven want ik gebruik mijn laptop voor school en kan hem niet zo lang missen. Ik heb voorgesteld een leenapparaat te kunnen krijgen zodat dit proces voortgezet kon worden zonder dat ik er last van heb maar volgens de klantenservice kan dit niet, omdat dit niet volgens protocol is.

Ondertussen ben ik op het punt dat ik dit account gewoon weg wil hebben en het geld wat ik daar op had staan, zo'n 80 euro aan tegoed en aankopen, overgedragen wil hebben op mijn nieuwe account. Ik heb geen vertrouwen meer dat ik mijn account ooit nog terug krijg. Helaas kan dit niet overgezet worden, want volgens Apple kan alleen geverifieerd worden dat het mijn account is door in het account in te loggen en dat gaat dus niet. Ik kan gemakkelijk op allerlei andere manieren laten zien dat ik eigenaar ben van dit account, maar dit is voor Apple niet afdoende. Nu zit ik dus vast, zonder mijn oude account en zonder het geld dat daar op stond.

Ik heb hierover een klacht ingediend bij Apple. Maar ik heb na anderhalve maand en veel telefonisch contact heb ik nog steeds geen reactie hierop. Ik heb niet het idee dat de Apple service op enige manier met mij mee wil denken en ik word niet gehoord. Ik kan niet de enige Apple klant zijn die vast komt te zitten in de protocollen en richtlijnen waar Apple niet van af wil wijken. Vandaar dat ik hiermee bij jullie kom. Ik hoop dat ik en anderen die met dergelijke verhalen naar de media er voor kunnen zorgen dat er wat licht wordt geschenen op de slechte service van Apple en dat zij hier daarom hun klantenservice gaan verbeteren.

Bedankt voor het luisteren.

Met vriendelijke groet,
Wiske Slachmuijlders

Moneyman

Re: Apple klantenservice

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lees anders ook eens dit topic door: viewtopic.php?f=37&t=170085. Behandelt exact hetzelfde probleem.

lijfrente

Ongelezen bericht door lijfrente »

Ik leef met je mee, want ook ik heb geen goede ervaring met Apple.
Door privé omstandigenheden geen gegevens meer hebben.
Bellen, schrijven enz. Zelf een brief naar Irland, waar geen respons op komt.
Dus tablet ligt hier in de kast en kan niet meer gebruikt worden.

Sinds een jaar dus een Samsung, die net zo goed is, en bij problemen is de klantenservice , die weet, hoe met klanten omgegaan moet worden.

Ik denk, dat ook jij op een houten plank slaat , om jou problemen opgelost krijgt.

Toch succes!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar u heeft dus op 1 of andere manier tegelijkertijd uitgelogd op al uw apparaten?

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Twee-staps-verificatie vereenvoudigt en versterkt de beveiliging van een Apple ID. Nadat u deze functie hebt ingeschakeld, heeft niemand anders toegang tot uw account en kan ook niemand anders deze beheren zonder uw wachtwoord, de naar uw vertrouwde apparaten verstuurde verificatiecodes of uw herstelcode te gebruiken. U bent de enige persoon die uw wachtwoord opnieuw kan instellen, uw vertrouwde apparaten kan beheren of een nieuwe herstelcode kan aanmaken. Apple Support kan u helpen bij andere aspecten van uw voorziening, maar zij kunnen deze drie zaken niet voor u bijwerken of aanvragen. Wanneer u twee-staps-verificatie gebruikt, bent u verantwoordelijk voor het volgende:

Uw wachtwoord onthouden
Uw vertrouwde apparaten fysiek beveiligen
Uw herstelcode op een veilige plaats bewaren

Als u niet voldoet aan twee van deze drie vereisten, kan uw Apple ID definitief worden vergrendeld.

Eigen verantwoordelijkheid en eigen schuld. Maar goed dat Apple niet afwijkt van protocollen die ervoor kunnen zorgen dat mijn account daardoor meer gevaar loopt en mijn gegevens straks op straat liggen.

Gesloten