LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple laptop adapter werd heet en smolt!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
orlandosardaro

Apple laptop adapter werd heet en smolt!

Ongelezen bericht door orlandosardaro »

Beste,

Even een waarschuwing: als je werkt met een laptop en stroomadapter (lader) ingeplugged, dek de adapter dan niet af!

Gisteren zat ik op de bank met m'n Apple MacBook Pro aan de lader. De lader lag naast mij, de snoeren er op een hoop bij en m'n wollen trui eroverheen. Niet slim natuurlijk maarja je let wel eens niet op. Het viel me op dat het laden ineens stopte (scherm sluimerde iets). Toen ik een brandlucht rook heb ik m'n trui weggetrokken en toen bleek de aansluiting tussen de draad naar de laptop en de adapter zelf te zijn gaan smelten. Levensgevaarlijk!

Ik moet er wel bij zeggen dat de lader van een ouder type Macbook Pro was (2006) en de gebruikte Macbook Pro uit 2009 was.

Ik heb Apple al gebeld en ze nemen het serieus op.

Maar ge zijd gewaarschuwt.

Gr Orlando

Dirkie

Re: Apple laptop adapter werd heet en smolt!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik moet er wel bij zeggen dat de lader van een ouder type Macbook Pro was (2006) en de gebruikte Macbook Pro uit 2009 was.
Ik heb Apple al gebeld en ze nemen het serieus op.
Volgens mij staat er in iedere gebruiksaanwijzing om alleen de originele, bij het apparaat geleverde adapter te gebruiken. Als Apple dit echt serieus neemt heb je waarschijnlijk pech gehad :(

queenfan

Re: Apple laptop adapter werd heet en smolt!

Ongelezen bericht door queenfan »

Kan het niet zijn dat je de verkeerde versie had, er blijkt namelijk 2 versies te zijn.

Gesloten