LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] apple notebook gekocht vlak voor upgrade..
apple notebook gekocht vlak voor upgrade..
op een zaterdag, de woensdag erna ineens nieuws dat de hetzelfde model notebook een upgrade krijgt, en dus betere processor heeft, grotere hardere schijf(40gb groter)en ook nog eens 50 euro GOEDKOPER..
bij de aankoop was ik al beetje teleurgesteld omdat ik geen Leopard (het nieuw besturingssysteem voor Mac, soort vista voor windows) erbij kreeg. Twee vrienden van mij kochten de notebook en kregen dit er wel gratis bij, maar toen ik het kocht 'kon' het niet meer.
Ik ga zaterdag (precies 1 week na aankoop) terug naar de MacStore.. maar ik vroeg mij af of iemand wist wat mijn rechten en/of kansen zijn op iets van een tegemoetkoming. Ik hoef niet perse een nieuwe notebook.. maar ik vind dit wel behoorlijk lullig.. 4 dagen te vroeg gekocht..
Bedankt!
bij de aankoop was ik al beetje teleurgesteld omdat ik geen Leopard (het nieuw besturingssysteem voor Mac, soort vista voor windows) erbij kreeg. Twee vrienden van mij kochten de notebook en kregen dit er wel gratis bij, maar toen ik het kocht 'kon' het niet meer.
Ik ga zaterdag (precies 1 week na aankoop) terug naar de MacStore.. maar ik vroeg mij af of iemand wist wat mijn rechten en/of kansen zijn op iets van een tegemoetkoming. Ik hoef niet perse een nieuwe notebook.. maar ik vind dit wel behoorlijk lullig.. 4 dagen te vroeg gekocht..
Bedankt!
Re: apple notebook gekocht vlak voor upgrade..
Zoals je al zei is het heel lullig.
Maar juridisch gezien kun je niets doen.
Heel vervelend gezegd:
Je kunt je wonden gaan likken en verder met het leven gaan.
De winkelier is totaal niet verplicht tot tegemoetkoming, op wat voor manier dan ook.
Daarnaast heb je ook nergens recht op.
Het is heel vervelend voor je, maar er is niets aan te doen.
Het probleem is dat de upgrade en de prijsverlaging plotseling gekomen is.
Je kan het altijd vragen nee heb je ja kan je krijgen
Je kan het altijd vragen nee heb je ja kan je krijgen
"bij de aankoop was ik al beetje teleurgesteld omdat ik geen Leopard (het nieuw besturingssysteem voor Mac, soort vista voor windows) erbij kreeg. Twee vrienden van mij kochten de notebook en kregen dit er wel gratis bij, maar toen ik het kocht 'kon' het niet meer. "
Lijkt me knap, dat laatste.
Terwijl Leopard officieel pas in oktober uitgeleverd zal gaan worden.
Maar hoe dan ook, dat geheimzinnig doen over nieuwe introducties is altijd al een bedrijfspolitiek van Apple. Vandaar dat er ook altijd zoveel gespeculeerd wordt binnen de MAC-gemeenschap over wat er door het bedrijf ontwikkeld wordt.
Desondanks is er wel enigszins peil op te trekken; als een bepaald model al een anderhalf jaar onveranderd in de verkoop is, dan kun je er wel van uitgaan dat het aan herziening toe is.
Zo is te verwachten dat de MAC MINI en ook de iMAC's binnenkort wel aangepast zullen worden gezien ook het feit wat Intel allemaal op de markt aan het brengen is.
Lijkt me knap, dat laatste.
Terwijl Leopard officieel pas in oktober uitgeleverd zal gaan worden.
Maar hoe dan ook, dat geheimzinnig doen over nieuwe introducties is altijd al een bedrijfspolitiek van Apple. Vandaar dat er ook altijd zoveel gespeculeerd wordt binnen de MAC-gemeenschap over wat er door het bedrijf ontwikkeld wordt.
Desondanks is er wel enigszins peil op te trekken; als een bepaald model al een anderhalf jaar onveranderd in de verkoop is, dan kun je er wel van uitgaan dat het aan herziening toe is.
Zo is te verwachten dat de MAC MINI en ook de iMAC's binnenkort wel aangepast zullen worden gezien ook het feit wat Intel allemaal op de markt aan het brengen is.
Kan je even aan jouw vrienden vragen of ik die DVD ook mag lenen???bij de aankoop was ik al beetje teleurgesteld omdat ik geen Leopard (het nieuw besturingssysteem voor Mac, soort vista voor windows) erbij kreeg. Twee vrienden van mij kochten de notebook en kregen dit er wel gratis bij, maar toen ik het kocht 'kon' het niet meer.
Wacht ook op Loepard en ik maar denken dat die ergens in oktober uit zal komen.
Ik bedoelde: ze kregen leopard erbij zodra die uitkomt. dat is in oktober ergens denk ik inderdaad. Nou ja, ik ga gewoon even langs zaterdag, vragen of zij me net zo'n pechvogel vinden als ik mezelf vind. Misschien zijn ze aardig en bieden ze me wat moois.. bedankt voor de reacties in ieder geval.
Computers koop je ALTIJD te vroeg. Er is altijd wel een betere binnen korte tijd. En als de laptop de week erna in prijs naar boven was gegaan, had je dan ook bijbetaald?
Je koopt iets voor een prijs waar je blij mee bent. Houd het daar dan ook bij.
Je koopt iets voor een prijs waar je blij mee bent. Houd het daar dan ook bij.
Aanvulling op eerdere reactie dat nu wel geen soelaas biedt, maar wellicht in de toekomst nog van belang kan zijn:
http://www.applenieuws.com/nieuws/791
Overigens, wat de Mac Mini aangaat, daar wordt van gezegd dat deze uit het programma geschrapt gaat worden: http://www.macfan.nl/nieuws.lasso?id=6c587c6996ac3808
http://www.applenieuws.com/nieuws/791
Overigens, wat de Mac Mini aangaat, daar wordt van gezegd dat deze uit het programma geschrapt gaat worden: http://www.macfan.nl/nieuws.lasso?id=6c587c6996ac3808
Hallo
Kun je bij Appe Notebooks ook de harde schijf
partitioneren (zoals bij PCs dat wel kan) en dit
als volgt afhandelen:
-- Partition 1: Mac OS X
-- Partition 2: Windows XP Prof of Vista?
-- Partition 3: Liux (Suse of Redhead)
Kan ik dan bij het optarten van de Aple Notebook
kiezen uit een menu met welk oerating system ik
wil / moet werken?
Mijn tweede vraag:
Ik heb twee PCs met een router en twee externe
Ethernet/Netwerk-harddisk (routrer van LingSys:
Wireless-G breedband)
Kan ik mbv deze router met ingebouwde splitter de
Apple Notebooj ook (wireless) in de Apple-modus
online gaan en zelfs op de harde schijven toegang krijgen
(moet ik een van de beide externe harde schijven als
Apple-harddisk installeren en de andere als Windows harddisk?
Bedankt
Kun je bij Appe Notebooks ook de harde schijf
partitioneren (zoals bij PCs dat wel kan) en dit
als volgt afhandelen:
-- Partition 1: Mac OS X
-- Partition 2: Windows XP Prof of Vista?
-- Partition 3: Liux (Suse of Redhead)
Kan ik dan bij het optarten van de Aple Notebook
kiezen uit een menu met welk oerating system ik
wil / moet werken?
Mijn tweede vraag:
Ik heb twee PCs met een router en twee externe
Ethernet/Netwerk-harddisk (routrer van LingSys:
Wireless-G breedband)
Kan ik mbv deze router met ingebouwde splitter de
Apple Notebooj ook (wireless) in de Apple-modus
online gaan en zelfs op de harde schijven toegang krijgen
(moet ik een van de beide externe harde schijven als
Apple-harddisk installeren en de andere als Windows harddisk?
Bedankt
@ Philips10 zie antwoord bij jouw topic.
Apple gaat niet-Leopard-gebruikers toegang tot Boot Camp ontzeggen
Door Tom Rosens, donderdag 29 november 2007 14:55, views: 13.632
Apple laat weten dat vanaf volgend jaar de Boot Camp-software niet meer ondersteund wordt indien Tiger op het Mac-syteem is geïnstalleerd. Vanaf 31 december is het niet meer mogelijk aanpassingen te maken aan de Boot Camp dual boot partitie.
De software die het mogelijk maakt om Windows naast Mac OS X te draaien op een Apple-computer, verscheen in 2006 als bètasoftware voor Tiger-gebruikers. In een e-mail aan de huidige gebruikers van het stukje software laat Apple weten dat met de introductie van Leopard het gebruik van de Boot Camp-bèta verlopen is, aldus AppleInsider. Apple bedankt de gebruikers en stelt voor om over te schakelen naar Leopard om gebruik te blijven maken van de Boot Camp-software.
Begin dit jaar ging het gerucht dat Apple geld ging vragen voor de software. Dit was echter niet het geval en in oktober stuurde het computerbedrijf een herinnering aan de Boot Camp-gebruikers dat de software er na de bètafase mee zou ophouden.
O je...
Als ik dus nog dit jaar een Apple Notebook aanschaf
moet het lukken.
Maar heb je niet 3rd-party-aplications, waarmee je
toch rrn multi-platform-computer kunt creeren op de
Apple?
Dat hoeft dan niet de Apple Notebook te zijn,
maar 'een echte Apple' PC/laptop'?
Bedankt
Als ik dus nog dit jaar een Apple Notebook aanschaf
moet het lukken.
Maar heb je niet 3rd-party-aplications, waarmee je