op 23 juni 2012 een nieuwe macbook pro aangeschaft, Je kon dan intekenen op een upgrade naar MountainLion zodra deze uit werd gebracht. "Heb je tussen 11 juni en 25 juli een Mac aangeschaft? Dan moet je voor 24 augustus een aanvraag doen voor een gratis upgrade.", aldus Apple. Nergens een knop intekenen te vinden. De leverancier (bekende Apple reseller) benaderd maar kon niet helpen, is echt een apple aanbieding. Na het uitkomen van MountainLion, heb ik op 20 augustus geprobeerd de update te krijgen. Dat lukte niet want halverwege de vragen kreeg ik de melding dat mijn macbook serial al was geclaimed.
20 augustus direct contact gezocht met apple support, die konden niet helpen maar verwezen door naar uptodate support. Die wilden een referentienummer (Claimnummer), maar zover was ik dus nooit gekomen, dit geantwoord, waarna uptodatesupport met exact dezelfde vraag om 'claimnummer' kwam (alsof er niet eens gelezen was) Weer geantwoord dat ik deze niet had omdat ik zover niet in de aanvraag kon komen en gevraagd wat ik moest doen. Toen bleef het stil. Inmiddels weer geprobeerd en nu kon ik wel verder. Het is buiten de officiele termijn, maar support had mij op 20 augustus al verteld dat dit geen probleem moest zijn omdat ik de claim wel binnen de termijn heb geprobeerd te doen en het contact met hen ook binnen de termijn was.
Ik heb nu een referentienummer van mijn aanvraag en denk nu dus wachten op de download code. Nog even een mailtje er achter aan naar uptodatesupport dat ik weet dat het later is, maar dat daar een goede reden voor is, inclusief het referentienummer, de mailwisseling, mijn aankoopbewijs, callnummers van applesupport etc. Krijg ik een mailtje terug dat de update gewijgerd is omdat "De aankoopdatum valt buiten de aanbieding"; Ik weet niet welke kalender deze mensen gebruiken maar in mijn beleving valt 23 juni tussen 11 juni en 25 juli
Toegegeven, heb nu weer een mailtje, een boos mailtje, naar hen gestuurd of ze willen lezen en handelen. Excuus zou mooi zijn, maar doe mij nu maar gewoon waar ik recht op heb; MountainLion.
Ik voel mij erg van het kastje naar de muur gestuurd en heb niet het gevoel dat 'uptodatesupport' echt behulpzaam wil zijn of mij respecteerd als klant. Ik koop een duur apparaat, maar klaarblijkelijk is voor Apple de buit binnen en hoeven ze niets meer te doen.
Ben benieuwd naar andere ervaringen hierin, zowel de upgrade als support waardering
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] apple uptodate mountain lion
Re: apple uptodate mountain lion
8 november na geen reactie van Apple nogmaals gemailt. Inmiddels 15 november, en nog steeds geen reactie van Apple, helemaal niets! Lekkere jongens. Ik vind het echt bagger. Je kunt in feite dus alleen voor 15ct per minuut gaan bellen, in de wacht staan, even blijven hangen en doorverbonden worden om uiteindelijk aan telefoonkosten alle voordeel kwijt te zijn.
Re: apple uptodate mountain lion
Deze nooit meer afgesloten, maar na flink heen en weer ge-mail en een paar maal klantenservice aan de lijn te hebben gehad, konden zij nog niets betekenen. Het beste alternatief dat zij konden bieden was dat ik mountainlion zelf zou aanschaffen en dat ik tegoedbonnen zou krijgen voor dat bedrag om producten aan te schaffen. Helaas heb ik bij mijn bestelling alles wat ik wilde hebben al aangeschaft en vond ik het dus geldklopperij om mij nu nog te laten betalen.
Re: apple uptodate mountain lion
Wijze les voor jou: apple is een hoop schroot met een dun laagje bling. Je kunt je appels beter in de supermarkt kopen en ze lekker opeten.lpvdsteen schreef:Deze nooit meer afgesloten, maar na flink heen en weer ge-mail en een paar maal klantenservice aan de lijn te hebben gehad, konden zij nog niets betekenen. Het beste alternatief dat zij konden bieden was dat ik mountainlion zelf zou aanschaffen en dat ik tegoedbonnen zou krijgen voor dat bedrag om producten aan te schaffen. Helaas heb ik bij mijn bestelling alles wat ik wilde hebben al aangeschaft en vond ik het dus geldklopperij om mij nu nog te laten betalen.
Verwacht van een bedrijf als Apple dat zichzelf als God ziet, geen service.
Re: apple uptodate mountain lion
Het is gewoon waar. Apple lapte jarenlang het consumentenrecht aan zijn laars en zijn pas sinds kort overstag. Nu apple het moeilijk heeft zal de service ook wel wat beter worden.
De spullen die apple in zijn pc's stopt zijn dezelfde als welk ander merk dan ook. Het enige dat apple doet is een OSje erop zetten dat geen Windows heet (maar wel kan draaien)
De spullen die apple in zijn pc's stopt zijn dezelfde als welk ander merk dan ook. Het enige dat apple doet is een OSje erop zetten dat geen Windows heet (maar wel kan draaien)
Re: apple uptodate mountain lion
Ook ik was erg sceptisch tegenover Apple... Erg duur, mindere technische specificaties... Maar heb uiteindelijk toch een nieuw Apple-tje gekocht, 4 jaar geleden, omdat ik niet echt tevreden was met de PC laptops die ik in een paar jaar tijd had versleten. Te veel mankementen in een te korte tijd.
De accu van mijn 2009 Macbook Pro gaat nog steeds zo'n 5 uur mee (met max. brightness en continu professioneel gebruik), werken alle toetsen op m'n toetsenbord en de muis-knoppen nog steeds, heeft het scherm geen dode pixels, loeien de ventilatoren niet omdat het systeem vol stof zit en is de lak van m'n toetsenbord en mousepad niet afgesleten. Ook zitten de schanieren tussen scherm/klep en laptop nog steeds goed vast.
Ik klets niet, maar bij de 3 PC laptops (lees: Compaq, HP, Dell) die ik heb gehad waren 1 of meerdere bovengenoemde problemen al binnen een halfjaar tijd opgetreden. Met name de levensduur van de accu is werkelijk een must!
Ik denk niet dat ik lieg als ik zeg dat iedere PC-laptop gebruiker na 4 jaar intensief gebruik zeker ook wel minstens 1 van mijn genoemde problemen ervaart, of zit ik er echt naast met mijn ervaringen en gedachten?
Dus ja: op papier wellicht hetzelfde als een PC, maar eenmaal in gebruik (lees: veelvuldig en langdurig) toch betere ervaringen met Mac. Na 4 jaar is de afschrijving 1100 : 4 = 275 euro per jaar. En dan werkt ie nog net zo goed als 4 jaar geleden. Dan is het het geld gelukkig toch wel waard.
Maar oke; ze zijn best arrogant geworden bij Apple. Da's jammer. Ze zijn van een exclusieve niche (creatieve professionals in muziek, beeld en geluid) overgegaan op massa-productie (consumenten en gadgets). Dit helaas ten koste van de kwaliteit van de after-sales (service).
De accu van mijn 2009 Macbook Pro gaat nog steeds zo'n 5 uur mee (met max. brightness en continu professioneel gebruik), werken alle toetsen op m'n toetsenbord en de muis-knoppen nog steeds, heeft het scherm geen dode pixels, loeien de ventilatoren niet omdat het systeem vol stof zit en is de lak van m'n toetsenbord en mousepad niet afgesleten. Ook zitten de schanieren tussen scherm/klep en laptop nog steeds goed vast.
Ik klets niet, maar bij de 3 PC laptops (lees: Compaq, HP, Dell) die ik heb gehad waren 1 of meerdere bovengenoemde problemen al binnen een halfjaar tijd opgetreden. Met name de levensduur van de accu is werkelijk een must!
Ik denk niet dat ik lieg als ik zeg dat iedere PC-laptop gebruiker na 4 jaar intensief gebruik zeker ook wel minstens 1 van mijn genoemde problemen ervaart, of zit ik er echt naast met mijn ervaringen en gedachten?
Dus ja: op papier wellicht hetzelfde als een PC, maar eenmaal in gebruik (lees: veelvuldig en langdurig) toch betere ervaringen met Mac. Na 4 jaar is de afschrijving 1100 : 4 = 275 euro per jaar. En dan werkt ie nog net zo goed als 4 jaar geleden. Dan is het het geld gelukkig toch wel waard.
Maar oke; ze zijn best arrogant geworden bij Apple. Da's jammer. Ze zijn van een exclusieve niche (creatieve professionals in muziek, beeld en geluid) overgegaan op massa-productie (consumenten en gadgets). Dit helaas ten koste van de kwaliteit van de after-sales (service).
Re: apple uptodate mountain lion
Ja mijn ACER laptop van 5 jaar oud doet het ook nog prima. Dus Acer is een prima merk.Jim_XL schreef:Ook ik was erg sceptisch tegenover Apple... Erg duur, mindere technische specificaties... Maar heb uiteindelijk toch een nieuw Apple-tje gekocht, 4 jaar geleden, omdat ik niet echt tevreden was met de PC laptops die ik in een paar jaar tijd had versleten. Te veel mankementen in een te korte tijd.
De accu van mijn 2009 Macbook Pro gaat nog steeds zo'n 5 uur mee (met max. brightness en continu professioneel gebruik), werken alle toetsen op m'n toetsenbord en de muis-knoppen nog steeds, heeft het scherm geen dode pixels, loeien de ventilatoren niet omdat het systeem vol stof zit en is de lak van m'n toetsenbord en mousepad niet afgesleten. Ook zitten de schanieren tussen scherm/klep en laptop nog steeds goed vast.
Ik klets niet, maar bij de 3 PC laptops (lees: Compaq, HP, Dell) die ik heb gehad waren 1 of meerdere bovengenoemde problemen al binnen een halfjaar tijd opgetreden. Met name de levensduur van de accu is werkelijk een must!
Ik denk niet dat ik lieg als ik zeg dat iedere PC-laptop gebruiker na 4 jaar intensief gebruik zeker ook wel minstens 1 van mijn genoemde problemen ervaart, of zit ik er echt naast met mijn ervaringen en gedachten?
Dus ja: op papier wellicht hetzelfde als een PC, maar eenmaal in gebruik (lees: veelvuldig en langdurig) toch betere ervaringen met Mac. Na 4 jaar is de afschrijving 1100 : 4 = 275 euro per jaar. En dan werkt ie nog net zo goed als 4 jaar geleden. Dan is het het geld gelukkig toch wel waard.
Maar oke; ze zijn best arrogant geworden bij Apple. Da's jammer. Ze zijn van een exclusieve niche (creatieve professionals in muziek, beeld en geluid) overgegaan op massa-productie (consumenten en gadgets). Dit helaas ten koste van de kwaliteit van de after-sales (service).
1 voorbeeld is niet toonaangevend voor de rest.