LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asus G1S laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
zwijntje007

Asus G1S laptop

Ongelezen bericht door zwijntje007 »

Ik heb mijn laptop 17-06-2007 gekocht bij notebook.de (in Duitsland) voor een prijs van 1720 euro. Hier heb ik 21 maanden van genoten toen hij voor de eerste keer kapot ging. Ik heb hem toen RMA gestuurd naar ASUS Holland. Na 3 maanden kreeg ik hem gerepareerd terug. Het duurde zo lang omdat ze op het te vervangen onderdeel moesten wachten.
Daarna had ik er weer 3 maanden plezier van, toen hij weer kapot ging. En nu net buiten de garantie!
Ik heb hem weer naar ASUS Holland gestuurd om hem te laten maken.
Omdat het buiten de garantie viel moest ik de reparatie in 1e instantie zelf betalen. Ik heb ze erover gebeld en stemden uiteindelijk in dat zij de reparatie zouden betalen. De verzendkosten moest ik wel zelf betalen (76 euro).

Nu kreeg ik na weer 3 maanden (nu) de laptop thuis gestuurd: ongerepareerd!
Het te vervangen onderdeel was niet meer verkrijgbaar!

Wat kan ik doen om of mijn geld terug te krijgen of een vervangende laptop te ontvangen?
Ik had iets gelezen van de te verwachtte levensduur van laptops.

Grt, Joris

Rickyman

Re: Asus G1S laptop

Ongelezen bericht door Rickyman »

Best Zwijntje,
Meestal geeft Asus 2 jaren garantie, maar aangezien die in september 2009 is afgelopen zult u daar geen aanspraak meer op kunnen maken. Asus Nederland is in het geheel geen partij u heeft de laptop niet bij hen gekocht maar bij een buitenlandse dealer.
Normaliter (bij een in Nederland gedane aankoop) zou een oplossing gezocht moeten worden tussen de leverancier en jezelf omdat de laptop langer mee hoort te gaan maar zou je wel een stukje afschrijving hebben in sommige gevallen.
Maar met de aankoop gedaan in Duitsland kun je in Nederland geen recht halen. Je zult dus de Duitse leverancier moeten verzoeken om een oplossing, maar die gokt erop dat je toch geen zaak in Duitsland zal gaan beginnen en scheept je af. Want in Duitsland doen ze niet aan non-conformiteit en coulance, daar is 2 jaar garantie 2 jaar en geen dag meer.
Misschien een wijze les om dit soort aankopen niet meer in het buitenland of via internet te doen op deze manier (zonder enig recht nu) ben je tenslotte nog duur uit.
Conclusie geen laptop en geen geld terug....jammer maar helaas

Vr Gr Rickyman

zwijntje007

Ongelezen bericht door zwijntje007 »

Bedankt voor de reactie.

Het schijnt dat er toch tegemoet gekomen werd aan een aantal mensen die eenzelfde soort probleem hadden met de g1s.
Het is algemeen bekend dat de asus g1s kapot gaat na 2 jaar. een vervangend moederbord helpt niet door een fout.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id= ... uage=en-us

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

@ Zwijntje,
Tja dat is extra balen want als Nederlandse consument kun je dan non-conformiteit proberen aan te tonen dmv het grote aantal klachten. Maar in Duistland werkt dat gewoon niet zo 2 jaar = 2 jaar einde!!
We zijn in Nederland supergoed beschermd voor dit soort zaken alhoewel het erg moeilijk aan te tonen is. Want bv 150 klachten op een forum lijkt heel veel maar t.o.v bijvoorbeeld 150.000 stuks verkocht is het 1 promille en dus is er geen sprake van een structurele ontwerpfout.
Het wordt een lastige voor je ben ik bang.
Succes in iedere geval.

Rickyman

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

@zwijntje007

Ik denk dat je je inderdaad niet meer op de wettelijke garantie kunt beroepen aangezien het apparaat ouder dan twee jaar is. Zoals Rickyman al aangegeven heeft, wordt in Duitsland een termijn van twee jaar gehanteerd.
zwijntje007 schreef:Ik heb mijn laptop 17-06-2007 gekocht bij notebook.de (in Duitsland) voor een prijs van 1720 euro. Hier heb ik 21 maanden van genoten toen hij voor de eerste keer kapot ging. Ik heb hem toen RMA gestuurd naar ASUS Holland. Na 3 maanden kreeg ik hem gerepareerd terug. Het duurde zo lang omdat ze op het te vervangen onderdeel moesten wachten.
Daarna had ik er weer 3 maanden plezier van, toen hij weer kapot ging. En nu net buiten de garantie!
Was dat echt 3 maanden of net iets korter? En betreft het hetzelfde mankement? Want Asus geeft 3 maanden garantie op de reparatie zelf:
Alle gerepareerde of vervangen onderdelen door de ASUS Notebook Service Centre zullen een eigen garantie periode hebben van dezelfde als het notebook met een garantie periode van niet minder dan 3 maanden.
http://rma.asus.de/pick_eu/nl/
Al met al ben ik bang dat dit nog heel lastig gaat worden, maar wellicht kun je ze er nog eens op aanspreken, ervan uitgaande dat het hetzelfde defect betreft en dat de laptop binnen 3 maanden na de reparatie weer kapot ging.

Succes!

Gesloten