Na zo'n goeie 2 jaar en 2/3 maanden tevreden gebruik gemaakt te hebben van mijn Asus G1s hield hij er mee op. Om precies te zijn kreeg hij dus danig kuren bij het opstarten dat er niet meer mee te werken viel. Dus stuur ik hem op naar de ASUS Holland. 2 dagen later kreeg ik de reparatie offerte toegestuurd waarin mij werd verteld dat ze het moederbord moesten vervangen, ook bleek de "bottom case" gescheurd te zijn ( wat voor mij geheel nieuw was ). Dit zou mij het bedrag van 414 euro gaan kosten. Het is niet dat ik niet zou willen betalen voor de reparatie. Maar voor een bedrag als dat met wat extra's heb ik bijna een soort gelijke nieuwe laptop met opnieuw 2 jaar garantie. Dus ik ben hier niet mee akkoord gegaan en heb een beleefde noch vurige e-mail terug gestuurd.
De mail:
Code: Selecteer alles
Geachte Mevrouw ***** ( naam doet er niet toe ),
ik ben blij verrast door de snelle service. Toen ik de laptop ( zo'n 2 jaar en 2/3 maanden geleden ) kocht voor zo'n 1500 euro had ik niet de verwachting dat deze 2 a 3 maanden na het garantie termijn zou stukgaan. voor een product in de hogere prijsklasse mag je aannemen dat deze niet na 2 jaar stukgaat, mede omdat de keuze voor een laptop van hogere prijsklasse gebaseerd was op een lange levensduur. Ook ben ik zeer geïnteresseerd om welk defect / beschadiging ( welke niet binnen de garantie valt ) het gaat. Ik verwacht simpelweg dat een duur apparaat langer mee gaat dan een goedkoop apparaat en 1500 euro is voor mij als student nou eenmaal hele hoop geld. Mede door het defect gaan van de laptop 'net' buiten de garantietermijn verwacht ik van U dat U het aanbod wat U mij doet nuanceert. Ik geloof niet dat het de bedrijfspolicy van Asus is om producten te maken die een levensduur hebben van net iets meer dan de garantieperiode.
Om eventjes te quoten uit de "Bedrijfsvisie": http://www.asus.nl/ContentPage.aspx?Content_Type=AboutASUS&Content_Id=2782
"Focus op Kwaliteit
Kwaliteit is voor ASUS van het allergrootste belang. Wij blijven onze kwaliteitsbeheerprocessen verfijnen, om er zeker van te zijn dat klanten op kostenefficiënte wijze oplossingen ontvangen van de hoogste kwaliteit."
In afwachting van uw reactie
Hoogachtend
S. Hoving
Na 2 dagen besloot ik maar te gaan bellen en heb de persoon aan de telefoon beleefd nog dringend gevraagd mijn e-mail onder de aandacht te brengen.
Dag later kreeg ik een mail terug.
Code: Selecteer alles
Beste heer Hoving,
Bedankt voor uw email.
U vraagt in uw email om coulance, helaas moet ik u mededelen dat dat niet mogelijk is. ASUS geeft 2 jaar garantie op notebooks(batterijen 1 jaar).
Helaas valt uw notebook buiten de garantie en kunnen wij alleen een betaalde reparatie uitvoeren. Er zit een scheur in de bottom case en uw moederbord is defect. Om uw vraag te beantwoorden wat er precies defect is aan uw moederbord: Asus Holland is een reparatiecentrum, wij repareren notebooks door onderdelen te vervangen die defect zijn en geen componenten.
Onze engineers hebben het moederbord getest op fouten en niet de componenten op het moederbord. Deze test geeft aan dat het moederbord defect is. Dit betekent voor ons dat wij dit onderdeel, het moederbord, moeten vervangen om weer een goed functionerend notebook te krijgen. Waarom dit defect is ontstaan en welk component defect is, is voor ons niet van toepassing.
Wat betreft uw opmerking over de levensduur van het notebook; hardware onderdelen (zoals het moederbord) kunnen op elk moment defect raken.
Soms gebeurd dit na een maand, na een jaar, maar soms pas na 4 jaar. Het defect raken van een onderdeel hoeft geen specifieke reden te hebben.
Het spijt me dat ik u hierin niet verder kan helpen.
Graag ontvangen wij de chargelijst met keuze en handtekening zo snel mogelijk retour per fax of gescand per email.
Mocht er iets zijn, dan hoor ik het graag.Code: Selecteer alles
Wat betreft uw opmerking over de levensduur van het notebook; hardware onderdelen (zoals het moederbord) kunnen op elk moment defect raken.
Soms gebeurd dit na een maand, na een jaar, maar soms pas na 4 jaar. Het defect raken van een onderdeel hoeft geen specifieke reden te hebben.Maar goed ik ga er voor het gemak van uit dat ze gelijk hebben, dan is mij een product verkocht dat niet aan de eisen voldeed voorwaar ik deze gekocht heb.
Nu komt mijn eigenlijke vraag:
Hoe nu verder?
Ik wil best betalen voor reparatie maar 414 euro gaat me nou net iets te ver.
Moet ik nu echt de moeilijke klant gaan uithangen om iets dergelijks voor elkaar te krijgen?