LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asus helpdesk (fabrikant computeronderdelen)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
zjwaemke

Asus helpdesk (fabrikant computeronderdelen)

Ongelezen bericht door zjwaemke »

Medebezoekers,

ik zit met het volgende. Ik ben zeer verontwaardigd over de handelswijze waarop de Asus helpdesk met klachten van klanten omgaat. Mensen die problemen hebben met een product krijgen vaak geen enkele reactie. Als er een reactie komt is dit vaak een standaard zin die totaal niet aansluit op de werkelijke vraag.

Voor mij gaat het om het volgende:

betreft videokaart product:
Asus ENGTX280 TOP/HTDP/1G
http://nl.asus.com/products.aspx?l1=2&l ... odelmenu=1

Op 5 augustus 2008 heb ik een computersysteem besteld bij een computerspeciaalzaak in Eindhoven. Dit systeem heeft toen een computerdeskundige samen met mij in elkaar gezet. Vanaf het begin werkte mijn videokaart niet goed en het was voor ons niet mogelijk de oorzaak hiervan te achterhalen. Hierop zijn we opzoek gegaan om via internet informatie in te winnen. Ik kwam terecht bij de gerenomeerde internetsite van Tweakers.net. Hier heb ik mijn probleem voorgelegd, zie link
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1311663

Tevens heb ik contact gezocht met de fabrikant, Asus.

Toen kreeg ik de volgende reactie:
Geachte klant,

Omdat u uw vraag bij anderen hebt voorgelegd kunnen wij u niet meer van dienst zijn.

Met vriendelijke groeten,
Asus TSD

Mijn klacht betreft dan ook dat de Asus helpdesk mij niet wilt helpen omdat ik op Tweakers.net om informatie gevraagd heb. Dat mag toch geen reden zijn om klanten niet te helpen of wel? Niemand heeft aan de pc gezeten, ik heb alleen om advies gevraagd.

Wat adviseren jullie mij?

gravedigger

Re: Asus helpdesk (fabrikant computeronderdelen)

Ongelezen bericht door gravedigger »

Waarom heb JIJ contact gezocht met Asus en niet die speciaalzaak zoals dat zou moeten?

zjwaemke

ik heb die pc (+ videokaart) niet bij de betreffende speciaalzaak gehaald. Ik heb gewoon een los onderdeel (de videokaart) besteld. Ik heb deze speciaalzaak alleen opgebeld of zij een oplossing voor dit probleem hadden. Dit hadden ze dus niet.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Op 5 augustus 2008 heb ik een computersysteem besteld bij een computerspeciaalzaak in Eindhoven. Dit systeem heeft toen een computerdeskundige samen met mij in elkaar gezet.
Is er dan sprake van een tweede speciaalzaak>

Bulldog14

Ongelezen bericht door Bulldog14 »

Voor de duidelijkheid, wat moeten wij precies verstaan bij: "Vanaf het begin werkte mijn videokaart niet goed."? Wat is de exact probleem? Trouwens wat voor moederbord heb je?

Bulldog14

Ik heb je topic op tweakers gelezen en kan zien dat het gaat over de systeem in zijn geheel. Laag FPS kan veroorzakt door meerdere dingen. Het is niet netjes hoe Asus heeft jou teword gestaan, maar ik kan wel inzien dat ze willen hier weinig mee doen omdat het een configuratie probleem is terwijl hun zijn alleen verantwoordelijk voor de videokaart. Trouwens, ik ben benieuwd hoe jou initial email naar hun er uitzag. Graag posten als je wilt.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mijn klacht betreft dan ook dat de Asus helpdesk mij niet wilt helpen omdat ik op Tweakers.net om informatie gevraagd heb. Dat mag toch geen reden zijn om klanten niet te helpen of wel?
Het lijkt er idd op dat ze het niet zo leuk vinden dat je de vuile was buiten hangt. Als op dit product een fabrieksgarantie zit moeten ze je ten minste netjes ten woord staan.
Wat adviseren jullie mij?
Dat hangt van de omstandigheden af. Als je het product bij een partij hebt besteld (of door een partij heb laten adviseren) dan is het verhaal simpel. Zij mogen het uitzoeken, maar als je zelfs de onderdelen hebt uitgezocht zonder je te laten adviseren, dan is het zaak om uit te zoeken waar dit fenomeen door wordt veroorzaakt. Het hangt er dus van af.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

- laatste BIOS?
- laatste chipsetdrivers moederbord?
- laatste videokaartdrivers (www.nvidia.com) en haal eerst eens alle Asus drivers en onnodige Asus utilities van je systeem
- laatste creative drivers, of beter, trek die creative er eens uit en gebruik de onboard geluidskaart eens ter test.
- controleer eens de juiste geheugentimings op de site van OCZ en stel deze handmatig in in het BIOS, check ook het voltage.
etc

Oh en indien dit de reactie van Asus is op een serieuze mail dan mogen ze zich gaan schamen.

zjwaemke

Even een reactie op alle bovenstaande posts. In iedergeval bedankt voor jullie reactie.

Is er dan sprake van een tweede speciaalzaak
Ik heb mijn computer besteld bij 1 zaak, zercom in Eindhoven. Omdat mijn systeem niet goed werkt heb ik bij verschilende computer zaken (Vobis, Dynabite, Zercom, en de plaatselijke pc boer) telefonisch om informatie gevraagd. Dat is het gevalletje speciaalzaken.
Voor de duidelijkheid, wat moeten wij precies verstaan bij: "Vanaf het begin werkte mijn videokaart niet goed."?
Wat is de exact probleem? Trouwens wat voor moederbord heb je?

Dat de videokaart niet goed werkt vanaf het begin betekend dat de kaart nog niet 1x optimaal gepresteerd heeft. Dit houdt in geen prestaties die je van zo'n topkaart mag verwachten. Lage FPS tijdens games etc.

Probleem is dat de kaart zijn top niet haalt en de temperatuur tussen de 40-50 graden idle blijft behouden. Ook tijdens belasting blijft de temperatuur hier op hangen. Terwijl tijdens belasting de temperatuur moet oplopen naar 8-90 graden.

Mijn type moederbord is: MSI P45D3 PLATINUM

- laatste BIOS?
- laatste chipsetdrivers moederbord?
- laatste videokaartdrivers (www.nvidia.com) en haal eerst eens alle Asus drivers en onnodige Asus utilities van je systeem
- laatste creative drivers, of beter, trek die creative er eens uit en gebruik de onboard geluidskaart eens ter test.

Uiteraard al deze dingen meteen geprobeert. Ook de pc opnieuw geinstalleerd. Maakt allemaal weinig uit. Ter info btw, het gaat om de videokaart niet op de Creative geluidskaart :P
- controleer eens de juiste geheugentimings op de site van OCZ en stel deze handmatig in in het BIOS, check ook het voltage.
Dit begrijp ik niet, hoe werkt dit?
Oh en indien dit de reactie van Asus is op een serieuze mail dan mogen ze zich gaan schamen.
Dacht ik nou ook, vrij waardeloos van zo'n groot bedrijf.
Ik heb je topic op tweakers gelezen en kan zien dat het gaat over de systeem in zijn geheel.
Laag FPS kan veroorzakt door meerdere dingen. Het is niet netjes hoe Asus heeft jou teword gestaan,
maar ik kan wel inzien dat ze willen hier weinig mee doen omdat het een configuratie probleem is terwijl hun
zijn alleen verantwoordelijk voor de videokaart.
Tja..... het zijn jou woorden dat deze lage FPS veroorzaakt wordt door een configuratieprobleem. Ik ga er niet vanuit. Mijn systeem voldoet aan alle eisen, en komt bijna helemaal voort uit de Best Buy Guid van Tweakers.net, maand juli, zie http://tweakers.net/reviews/917/4
Een hier kijken toch echt experts naar een systeem. Het is niet zo dat ik overhaast iets samengesteld heb.
Trouwens, ik ben benieuwd hoe jou initial email naar hun er uitzag. Graag posten als je wilt.

Komt eraan, even samenstellen

Mijn emailverkeer met Asus helpdesk:

Mijn 1e email:

[Productinformatie]
*Producttype : Graphic Card
*Productmodel : ENGTX280
*Serienummer Product : 86X0AG129996
Plaats van Aanschaf : Zercom Computers Eindhoven
*Aankoopdatum : 2008/8/5

[Specificatie Moederbord]
*Leverancier Moederbord : MSI
*Revisie Moederbord : MSI P45D3 PLATINUM | P45D3 PLATINUM
*BIOS-revisie Moederbord : MSI P45D3 PLATINUM | P45D3 PLATINUM

[Specificatie CPU]
*Leverancier CPU : Intel
*CPU Type : Intel Core 2 Quad Q9450 2.66GHz 1333MHz 12MB Boxe
*CPU Snelheid : 2.66GHz 1333MHz 12MB Boxe

[Specificatie Geheugen]
*Leverancier Geheugen : OCZ
*Geheugen Model : OCZ 4GB, DDR3, PC3-8500, 1066MHz
*Geheugen Capaciteit : 4GB, DDR3

[Specificatie HDD]
Leverancier HDD : Western Digital
HDD Model : Western Digital VelociRaptor WD3000GLFS 300Gb 16M
HDD Capaciteit : 300 GB

[Specificatie Uitbreidingskaart]
Leverancier Uitbreidingskaart : Creative
Uitbreidingskaart Type : Audio
Uitbreidingskaart Model : Creative Labs X-Fi XtremeMusic

*Besturingssysteem : Vista 64bit

[Probleemomschrijving]
Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor het spelen van spellen. Dit is ook de reden
dat ik de nieuwste videokaart van jullie besteld heb.

Ik krijg echter tijdens het spelen vele frame (fps) drops varierend van heel laag 5-10
naar hoog 200. Dit maakt mij het spelen onmogelijk.

Ondernomen acties zijn oa. pc herinstalleren, drivers update, spellen herinstalleren.

Zie ook mijn post op tweakers.

Indien mogelijk kunt u misschien contact per telefoon met mij opnemen. Aangezien ik
pas om 16:30 uur ben uitgewerkt elke dag hoop ik dat u mij na deze tijd kunt bellen.

MEt vriendelijke groet,

xxxxx

zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1311663

Hun reactie:

Geachte meneer,

Kunt u ons misschien opgeven welke drivers u precies heeft geinstalleerd?

Asus TSD

Mijn 2e email:

Beste Dennis,

de standaard meegeleverde drivers die bij de installatie CD zaten. Verder heb ik ook nog even op jullie site gekeken, maar die drivers van de GTX 280 waren identiek aan de drivers van mijn installie cd's. Ik weet niet of u ook telefonisch contact met klanten heeft. Ik vrees dat dit probleem niet zo per mail opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,

Hun Reactie:

Geachte,

Ik heb het topic even gelezen op tweakers en denk dat die laatste post(GJtje) aardig in de richting kan komen van de oplossing. Mocht dit toch niet helpen, zou u ons dan nogmaals willen mailen?

met vriendelijke groet,

Asus TSD

Mijn 3e email:

Beste Joost,

er is geen verandering.

De affiniteit heb ik aangepast van 4 cores naar 1, naar 2 maar dit maakt niets voor de FPS drops.
Spyware etc heb ik niet kunnen aantreffen.

Wat dat laatste betreft weet ik niet precies wat helemaal bedoeld wordt. Ik heb een paar screenshots gemaakt. Deze kun je op de tweakerslink aantreffen.

Dus indien mogelijk had ik graag contact met jullie. Komende week ben ik tijdens kantooruren bereikbaar.

Met vriendelijke groet,

Hun Reactie:

beste heer,

indien u de mogelijkheid heeft raad ik aan om deze kaart op een ander systeem te testen. Als er verder geen artefacts in het beeld optreden lijkt me dat de kaart goed functioneert maar mogelijk niet goed in stroom wordt voorzien. De foutmelding die u op het Tweakers forum gemeldt heeft duidt dit ook aan.

Kijkt u ook eens op deze link om de benodigde voeding te berekenen, de ENGTX280 staat niet bepaald bekend om zijn energiezuinigheid.

http://support.asus.com/PowerSupplyCalc ... uage=en-us

verder hebben wij geen telefonische ondersteuning op moederborden, juist vanwege de hoeveelheid informatie die we altijd benodigen om support te kunnen geven.

met vr.gr.,
TSD@Asus

Mijn 4e email:

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb niet de mogelijkheid de videokaart in een ander systeem te testen, helaas. Sinds enkele dagen krijg ik inderdaad te zien dat de videokaart mogelijk van te weinig stroom wordt voorzien. De problemen met de videokaart zijn al sinds de aankoop van mijn pc aanwezig. De stroomvoorziening kan dus enkel een 2e punt zijn. Wat betreft de stroomvoorziening zal ik contact opnemen met MSI, de fabrikant van het moederbord.

Verder heb ik een berekening uitgevoerd nav de onderstaande link die u mij gestuurd heeft. De berekening komt uit op 600 Watt. Onderstaande voeding zit in mijn pc, en blijkt dus goed te zijn.
http://tweakers.net/pricewatch/143078/c ... -v22).html
http://tweakers.net/reviews/917/4/tweak ... ina-4.html

Aangezien u van de helpdesk van Asus bent en uw product (de videokaart) niet naar behoren werkt zou ik u toch willen verzoeken een oplossing voor dit probleem te bedenken/achterhalen.
Ik geef veel geld uit voor een (naar mijn idee) top videokaart, daar mag ik dan zeker een goeie kwaliteit van verwachten. Tot op heden heb ik alleen maar teleurstellingen ervaren.

Met vriendelijke groet,

Hun reactie:

Geachte klant,

Ik raad u toch aan om het systeem eens te testen met een zwaardere voeding (+/- 750W). Ik verwacht dat dit de oplossing zal bieden.

Met vriendelijke groet,
TSD

Mijn 5e + 6e email:

Beste Ferry,

ik vind de kwaliteit van de helpdesk betreffende dit probleem niet erg hulpvol. Alle terugkoppeling die ik van jullie krijg zijn acties die ikzelf moet ondernemen terwijl ik een klacht heb over jullie product. Het is heel duidelijk dat de videokaart ondermaats presteert, vanaf het moment dat ik de computer in gebruik heb genomen.

Aangezien ik maar een gewone consument ben heb ik niet een heel huis vol computerapparatuur liggen. Ik probeer mij dan ook voor te stellen hoe ik aan een 750 Watt voeding moet komen en dit dan zelf moet testen.....

Ik zie het niet erg zitten om naar een computerspeciaalzaak te gaan, hier een voeding te gaan kopen en dan hopen dat het probleem mogelijk opgelost is.

Beste Ferry,

nog even onderstaande toevoeging. Nav jou opmerking heb ik ook op tweakers.net om wat reacties gevraagd en wat plaatselijke computerspeciaalzaken.

Hieruit blijkt dat 620 Watt meer dan genoeg wattage moet zijn.

Mijn post op tweakers had de volgende inhoud:

Nav post [TOPIC=1311663]FPS drops[/TOPIC] heb ik contact gehad met de Asus helpdesk (videokaart leverancier http://nl.asus.com/products.aspx?l1=2&l ... odelmenu=1). Zij geven aan dat mijn huidige 620 Watt voeding wellicht niet zwaar genoeg is en adviseren een 750 Watt te halen.
Wat denken jullie ervan?
Ik heb namelijk was pc speciaalzaken gebeld en die laten weten dat 620 Watt meer dan genoeg moet zijn.
Mijn systeem:
CPU: Intel Core 2 Quad Q9450 2 66GHz 1333MHz 12MB Boxed
MotherBoard: MSI P45D3 PLATINUM
HD: Western Digital VelociRaptor WD3000GLFS 300Gb 16Mb SATA
Monitor: Samsung SyncMaster 2232BW 22inch TFT
Keyboard: Logitech G15 GamePanel
Mouse: Logitec G5
Mousepad: steelpad
Sound: Creative Labs X-Fi XtremeMusic
Graphics: Asus EN GTX 280 HTDP 1G
Memory: OCZ 4GB, DDR3, PC3-8500, 1066MHz
O/S: Windows Vista Ultimate
Headset: Sennheiser Headset PC 350

Onderstaande reactie kreeg ik oa. te horen:

Citaat:
"Een Intel Core 2 Quad Q9450 neemt max zo'n 95 Watt.
Een HD en een DVD-RW nemen zo'n 20 Watt.
Een nVidia GeForce GTX280 neemt max zo'n 195 Watt.
Plus nog eens 65 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 375 Watt of 31 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een echt goede voeding van 450 Watt moet dit zelf kunnen leveren.
Voor een voeding van 620 Watt zou het een lachertje moeten zijn. Welke voeding heb je eigenlijk een hakkie-takkie merk kan namelijk nogal eens problemen veroorzaken.

Wat betreft die melding in je ander topic van SmartDoctor, mij lijkt ook dat dat programma het gewoon verkeerd uitleest. Ook omdat programma's nogal heel goed zijn in het verkeerd uitlezen van voltages.
Neemt natuurlijk niet weg dat er een kleine kans bestaat dat de voeding gewoon gaar is en dat SmartDoctor het wel bij het juiste eind heeft. "

Wat denkt u van bovenstaande mening?

Hun Reactie:

Geachte klant,

Omdat u uw vraag bij anderen hebt voorgelegd kunnen wij u niet meer van dienst zijn.

Asus TSD

Mijn 7e email:

Geachte heer Hoving,

Ik bestel een product waarvan je mag uitgaan dat goed functioneert en niet een product met gebreken. Ik probeer er vanalles aan te doen om het weer werkend te krijgen. Informatie van meerdere deskundigen is natuurlijk altijd meer kennis vergaren om zo tot een mogelijke betere verklaring voor mijn probleem te komen. Aangezien de Asus helpdesk in mijn probleem nauwelijks een nuttige bijdrage heeft kunnen (of willen) leveren, ben ik genoodzaakt de videokaart per direct terug sturen met de mededeling dat deze niet correct werkt.

De "service" die u levert vind ik beneden alle peil. Alleen al gezien onderstaand antwoord heb ik mijn twijfels over uw deskundigheid.

Hun Reactie:

Geachte heer,

Wij kunnen u dan helaas niet verder helpen.

Asus TSD

alfatrion

Het klinkt nu een beetje naar: "wij weten het ook niet meer".

En heb je het gebrek ook aan zercom gemeld. Dit is de partij bij wie u de gehele computer heeft gekocht, dus zij zijn ook de partij die contractueel het probleem moeten oplossen. Dit kun je het beste via een aangetekende brief doen.

Bulldog14

Interessant. Er valt heleveel hier over te discuseeren, maar er zijn een paar belangrijk punten:

1: Je maakt assumpties gebaaseerd op assumpties. Doe dat maar
niet omdat je komt alleen verder in de probleemen. Je bent geen
expert en mensen op forums als tweakers zijn geen experts.
2: Tweakers.net geeft een zeer fout voorbeeld aan wat het betreft
voedingen. Vertrouwbaar "PSU Calculators" bestaat niet. Die
dingen kan geen variables berekenen en zijn zeer statisch. Als
MB technician ik heb een aantal keer de situatie gehad waar ik
moet de "bevindingen" van de boel op tweakers irrelevant
verklaren. Als je slim bent, luister goed aan wat Ferry zegd tegen
jou over een sterkere voeding probeeren. Ik werk niet voor Asus
maar ik zal je de exact hetzelfde vertellen als je had een van mijn
MBs/Vids.

3: Het is duidelijk te zien dat Asus heeft jou wel netjes te word
gestaan de hele tijd. Je bent alleen niet blij van de aantwoorden.
Ik vind het zeer slecht van je dat je heb in de eerste instantie
alleen maar de last email van hun hier neergezet alsof dat was
hun eerste reactie.

Kortom je wilt gewoon niet luisteren en denk dat je het beter weet. Ik kan goed voorstellen dat Asus heeft de verhaal zo afgesloten.

alfatrion

Bulldog,

Het zwart maken van anderen (out of the blue verklaren dat die en die zijn geen experts zijn) heb ik altijd een zeer zwakke manier van discussieren gevonden. Dit draagt zeker niets bij een inhoudelijke discussie. Bovendien heb je daar geen enkele onderbouwing voor gegeven.

Aan de reactie die iemand geeft is goed op te maken of iemand een expert is of of een leek is. De expert heeft verstand heeft over dat gene waar hij over praat en zou als gevolg daarvan geen behoefte moeten hebben om het op de persoon te spelen.

Het advies van de fabrikant om een zwaardere voeding uit te proberen lijkt slechts gebaseerd te zijn op de ijdele hoop dat het dan wel zou werken. Dat de consument op basis van die ijdele hoop geen aanschaffen wil doen acht ik heel logisch. Zeker aangezien de TS met een aannemelijke onderbouwing komt dat zijn huidige voeding voldoende is.
Als MB technician ik heb een aantal keer de situatie gehad waar ik moet de "bevindingen" van de boel op tweakers irrelevant verklaren.
Onderbouw dit nu eens met paar concrete casussen.

Bulldog14

Lievert. De enige experts over de Asus videokaart zijn de bevoegd technisch personeel van Asus. Winkeliers, Mensen op forums, Admins van forums, Distributors, Alfatarions, Balkende, De Nederlandse recht systeem, Bill Gates, en Bulldog14, zijn niet bevoegd om hunzelf als expert te verklaren of een ander te verklaren als expert wat het betreft Asus produkten. Ik weet dat in jou wereld zulke "experts" zijn overal en schiet uit de grond als paddestoelen, maar de werkelijkheid is dat die niet bestaat. Het is niet mensen zwart maken, maar gewoon feiten.

Als support techs van fabrikanten dit is een aspect waar wij hebben dagelijks mee te maken. Mensen dat komt aankloppen dat product X is defect en dat een "expert" vind het ook defect. Als de "expert" komt met een redelijk verhaal zal ik (en de meeste ander techs) wel luisteren, maar hun meningen woord hooguit gezien als referentie.

De OP maakt een wel bekent fout in de industrie om eigen conclusies te trekken en denk dat ie concreet steun heeft wegens uitspraken van derde partijen. De OP maakt een assumptie dat de videokaart is de oorzaak van de probleem en baseert de rest van zijn gespreken op dat standpunt. Er is geen enkel feit dat zegd dat de Vid is de probleem. Alleen meningen van een boel onbevoegde.

zjwaemke

1: Je maakt assumpties gebaaseerd op assumpties. Doe dat maar
niet omdat je komt alleen verder in de probleemen. Je bent geen
expert en mensen op forums als tweakers zijn geen experts.
Assumpties? Het enigste wat ik constateer is dat mijn videokaart niet goed werkt. Over de mogelijke oorzaken van dit probleem laat ik andere mensen oordelen/adviseren. Hiervoor ben ik te zeer een leek.

Als je zegt dat op tweakers.net geen experts rondlopen zijn dat jou woorden. Ik heb daar een andere mening over.
2: Tweakers.net geeft een zeer fout voorbeeld aan wat het betreft
voedingen. Vertrouwbaar "PSU Calculators" bestaat niet. Die
dingen kan geen variables berekenen en zijn zeer statisch. Als
MB technician ik heb een aantal keer de situatie gehad waar ik
moet de "bevindingen" van de boel op tweakers irrelevant
verklaren.

Er zijn op tweakers wel 50 mensen die zich over een samenstelling van een pc buigen. Het merk Corsair is een zeer betrouwbaar merk voeding, dit kun je toch alleen maar beamen. Volgens een vlugge berekening komt mijn systeem totaal uit op 425 Watt onder maximale belasting. Ik heb een voeding van 620 Watt, dat moet toch genoeg buffer zijn?
Tevens heb ik contract gehad met Vobis, Paradiget, Dynabite en de plaatselijke pc boer. Ook zij geven aan dat mijn 620 Watt Corsair voeding meer dan genoeg moet zijn.

Als je slim bent, luister goed aan wat Ferry zegd tegen
jou over een sterkere voeding probeeren. Ik werk niet voor Asus
maar ik zal je de exact hetzelfde vertellen als je had een van mijn
MBs/Vids.
Ik zou graag naar hem luistenen, maar leg jij me maar eens uit hoe ik aan een 750 Watt voeding kom. Ik ga niet omdat deze Asus medewerker mogelijk denkt dat hier een probleem achter kan zitten een voeding van 150+ euro kopen. Als de oorzaak hier niet aan ligt heb je een hele hoop geld weggegooid, vind ik zonde.

3: Het is duidelijk te zien dat Asus heeft jou wel netjes te word
gestaan de hele tijd. Je bent alleen niet blij van de aantwoorden.
Netjes, ok. Inhoudelijk nauwelijks direct antwoord op mijn vraag/probleem. Ze komen niet met dé oplossing aanzetten, als een helpdesk iets niet zeker weet moeten ze iemand langs sturen of het product innemen. Tenminste dat lijkt mij…..
Ik vind het zeer slecht van je dat je heb in de eerste instantie
alleen maar de last email van hun hier neergezet alsof dat was
hun eerste reactie.
Ik kom graag gelijk to the point, oeverloos heen en weer gemail heeft toch geen toegevoegde waarde. Probleem is gewoon dat je niet geholpen wordt, terwijl ik steeds netjes iets vraag.

Kortom je wilt gewoon niet luisteren en denk dat je het beter weet. Ik kan goed voorstellen dat Asus heeft de verhaal zo afgesloten.
Ik wil best luisteren, maar koop niet op goed geluk een dure voeding in de hoop dat dan alles verholpen is. Temeer omdat mij door verschillende mensen is laten weten dat 620 Watt meer dan genoeg moet zijn.

Bulldog14

Kijk een bij punt 1 is waar het al fout gaat. Jou woorden:

"Assumpties? Het enigste wat ik constateer is dat mijn videokaart niet goed werkt. Over de mogelijke oorzaken van dit probleem laat ik andere mensen oordelen/adviseren. Hiervoor ben ik te zeer een leek."

Graag mij vertellen hoe jij het 100% weet dat het aan de videokaart ligt? Het kan net zo makkelijk liggen aan de MSI moederbord. Het is beste mogelijk dat een nog niet gemaakt BIOS update moet komen om de probleem op te lossen. De PCEI bus kan een probleem hebben met jou kaart. De punt is dat je heb jezelf afgesloten voor ander mogelijkheden. Je zeg het zelf je bent niet zo thuis met PC's dus wees eerlijk hoe kan je nou ECHTE weten dat het aan de vid ligt? Nog gekker je laat "andere mensen" jou leiden. Wat zijn de kwalificaties van deze mensen? Hebben ze toegang tot de electronische diagrams voor dit kaart van Asus? Hebben ze toegang tot de R&D team dat heeft de kaart gemaakt in TW? Hebben ze toegang tot de ECNs voor dit kaart? Hebben ze toegang tot de compatibility tests dan zijn gedaan voor de Vid? De moederbordt? Is er uberhaupt compatibility tests uitgevoerd? Zie je wat ik bedoel? Je hele verhaal is gebaseert op de assumptie dat de kaart is de oorzak. Dat het de oorzak van de probleem is gokwerk van jou en gokwerk van elke ander persoon je hier over gesproken tot nu (behalve Asus) Do you understand what I'm trying to tell you?

Tip: Ga dit voorleggen aan MSI. De jongens zal vast wel dit kaart in
huis hebben en kan in iedere geval jou wat verder helpen.

Verder Tip: Daag ze niet uit en kom niet confronteerend over.
Gewoon vragen voor wat advies en als iemand kan
mischien dit kaart testen op dit bord.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Uiteraard al deze dingen meteen geprobeert. Ook de pc opnieuw geinstalleerd. Maakt allemaal weinig uit. Ter info btw, het gaat om de videokaart niet op de Creative geluidskaart
Snap ik, maar mjn ervaring met Creative is niet altijd even goed. Creative kaarten willen ook wel eens FPS drops geven. Wat betreft die timings, in het BIOS kun je deze voor het geheugen instellen. Op de site van OCZ staat precies welke deze moet zijn.

joris23

Ongelezen bericht door joris23 »

Ik heb in december 2006 een asus Z83T laptop gekocht, ding kostte 1200E. Voor dat geld verwachtte ik nogal wat, en het was ook een prima apparaat. Toendertijd kon je goed weg komen met 2 gb werkgeheugen, een eigen goede grafische kaart (geforce 7600GT met 256 mb eigen geheugen, als hij meer nodig had haalde hij dat van het werkgeheugen), 17" scherm, etc. etc. Nu is in januari, een week nadat de garantie verlopen is, de harde schijf kapot gegaan. Daarvoor heb ik zelf een 500 gb in de plaats gezet. Ik ben nogal handig met computers, en de harde schijf zit in een apart compartimentje onderin de laptop, via 4 schroefjes goed te bereiken. Er is dan ook geen enkele mogelijkheid dat mijn handelen hierin iets van schade aan de rest van het systeem heeft veroorzaakt; het is een aparte ruimte en je kunt niet bij de rest van het systeem.

Een week eerder al viel hij eens plotseling uit, omdat de ventilator van de CPU niet aan ging en dus oververhitting optrad. Als ik 'm opnieuw aanzette, ging hij als een gek koelen en was het over. Omdat dat maar eenmalig was, heb ik daar weinig aandacht aan besteed. Toen het een paar weken later een paar keer gebeurde (en ik uren werk kwijt was steeds) heb ik asus gebeld. Helaas, de garantie is 2 weken geleden verlopen, stuur hem maar op. Voor 75 euro stellen we een diagnose, dan weet je waar je aan toe bent.

Dus ik denk, ik wacht wel even af, dan save ik wel wat vaker. Voor je het weet ben je 300 euri verder. Een week later wil ik hem aanzetten en kreeg ik geen beeld. Externe monitor eraan, ook geen beeld. Ding gaat wel aan, lampje brandt. Weer asus gebeld, ik zeg, eerst HD, dan die koeler, nu geen beeld... Dat gaat redelijk wat geld kosten, is er geen coulance mogelijk? De garantie is immers pas net verlopen. Nee meneer, dat kan niet.

Dus ik een brief gestuurd, waarin ik de hele situatie uitleg. Heel beleefd zoals ik altijd ben, leg ik uit dat ik teleurgesteld ben in de starre houding en vraag om een iets bevredigendere optie. Na 2 weken (vandaag) krijg ik een brief, waarin staat, bedankt voor uw klacht. Helaas had de callcenter medewerker gelijk, coulance is niet mogelijk. Via de volgende link kunt u een RMA aanvragen.

Nou, dankje vriendelijk. Enerzijds begrijp ik hun houding, maar anderzijds vind ik dit erg laf. De reparatiekosten kan ik niet betalen; ik ben student en kan nu al amper rondkomen, en ik heb het ding hard nodig voor mijn studie. Ik verlies veel uren en een hoop belangrijke software staat op mijn laptop. Ik weet niet goed wat ik ermee moet, ik ga in elk geval het werkgeheugen vervangen en kijken of het daaraan ligt.

Dus wil je nog eens iets van asus aanschaffen, denk dan 2x na en besef dat de houding naar de klanten toe erg arrogant is (zowel door de callcentre medewerkers als op papier), en dat dat in mijn ogen absoluut niet kan gezien de prijzen die ze voor hun producten vragen.

D2Freak30

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Dat is natuurlijk een beetje jammer. Jij noemt de houding van Asus arrogant. Ik noem het niet meer dan normaal.

Als je de laptop hebt aangeschaft in december 2006, is de (2 jaar neem ik aan) garantie verlopen in december 2008. Het is nu maart. Je hebt 2 weken geleden een brief verstuurd naar Asus, dat was dus begin maart (2 á 3 maand na het verlopen van de officiele garantie).

Natuurlijk verwacht je coulance, natuurlijk hoop je op een goede oplossing maar als de geboden oplossing niet voldoet aan je verwachting is dat slecht van asus? Dat begrijp ik niet. Je hebt geen recht meer op fabrieksgarantie en als je daadwerkelijk geen garantie/coulance krijgt is Asus ineens arrogant?

Frapant vind ik het dan helemaal dat je harde schijf die in januari defect is geraakt wel zelf vervangt (waarmee je trouwens bij verkeerd plaatsen je hele systeem om zeep kunt helpen) maar dat als daarna problemen ontstaan je verwacht dat Asus dit voor je op gaat lossen.

M.i. handelt Asus hier naar eer en geweten.

Gesloten