LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asus laptop defect na 24,5 maand.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
kees2501

Asus laptop defect na 24,5 maand.

Ongelezen bericht door kees2501 »

hallo,

ik zit met een probleem, ik heb 2 jaar geleden een voor mij vrij dure laptop gekocht van asus.
deze ging na 1 jaar kapot toen zijn onder garantie het moederbord en cpu vervangen, nu zijn we weer een jaar verder en heb ik hetzelfde probleem.

maar helaas mijn garantie is 2 weken terug verlopen. nou ben ik van mening dat een laptop die elk jaar een nieuw moederbord nodig heeft niet echt een fatsoenlijk product is dus ik heb toch gebeld met asus.

ik heb gevraagd of hier een oplossing voor was en daar werd even bod op gereageerd met: nee niks aan te doen fijne dag verder.

kan ik hier zelf nog iets mee of is dit normaal?
en was het gewoon een miskoop en heb ik pech gehad?

mvg kees jansen

olaf79

Re: Asus laptop defect na 24,5 maand.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het beste is om de verkoper te benaderen en niet de fabrikant. De verkoper is degene waarmee je een overeenkomst hebt en hij moet de garantie verder afhandelen.
Een laptop hoort duidelijk langer mee te gaan 24 maand. De garantie is trouwens sowieso nog niet verlopen omdat je 2 maanden de tijd hebt om het defect te melden.
Geef duidelijk aan dat je een ondeugdelijk product hebt ontvangen en dat je een nieuwe gelijkwaardige laptop eist.

kees2501

bedankt voor je reactie,
maar geld dit wel na 24 maanden dat je 2 extra maanden hebt om met klachten te komen?
en controleren ze niet of de laptop nog gebruikt is na de 24 maanden?

en sta ik nog ergens ook in het recht om zoiets te eisen? zo ja kan iemand mij een linkje sturen van een artikel hierover?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

kees2501 schreef:bedankt voor je reactie,
maar geld dit wel na 24 maanden dat je 2 extra maanden hebt om met klachten te komen?
en controleren ze niet of de laptop nog gebruikt is na de 24 maanden?

en sta ik nog ergens ook in het recht om zoiets te eisen? zo ja kan iemand mij een linkje sturen van een artikel hierover?
Je moet binnen 2 maanden nadat je non conformiteit hebt ontdekt dit melden aan de verkoper. Het maakt niet uit dat je het product daarna nog gebruikt hebt.
In principe is er in NL geen maximale garantie termijn. De 24 maanden is de garantie die de fabriek geeft. Zie het als een niet goed geen gezeur garantie. Ook na 24,5 maand heb je gewoon recht op wettelijke garantie, die los staat van de fabrieksgarantie.
Je moet wel bewijzen dat het defect al aanwezig was tijdens levering en niet door slijtage, onoordeelkundig of verkeerd gebruik is ontstaan.

Tenslotte kun je nog beroepen op het feit dat bij vervanging van onderdelen de garantietermijn opnieuw gaat lopen. Als dezelfde componenten dus weer defect zijn, is de fabrieksgarantie sowieso nog niet verlopen.

kees2501

na kort gesprekje bij bcc hebben ze garantie verlengd tot morgen en is de laptop opgestuurd.
nu is het dus even afwachten tot hij terug komt, maar mij is beloofd dat dit allemaal kostenloos word afgehandeld.

ik ga er dus nu van uit dat dit probleem is opgelost bedankt voor de reacties.

Gesloten