Op 10-11-09 heb ik bij de Paradigit in Amersfoort een laptop aangeschaft van het merk Asus. Na ongeveer 2 maanden in de eerste week van januari begon de backlight kuren te vertonen (niet meer aangaan bij het opstarten of na stand-by)
Ik heb toen op 11 januari 2010 mijn laptop aangeboden bij de Paradigit in Amersfoort. De laptop werd opgestuurd en ik zou bericht krijgen wanneer hij klaar was. Er werd gezegd dat het zo 3 tot 4 weken zou duren. Omdat ik mijn laptop nodig heb voor school was ik hier niet zo blij mee. Maar kon via mijn werk tijdelijk een laptop gebruiken.
Na 4 weken had ik nog steeds niets gehoord en ben ik in Amersfoort langsgegaan. Daar werd mij verteld dat er geen verder informatie in de computer stond maar de medewerker zou naar Asus bellen en daarna mij op de hoogte brengen. Na 3 dagen had ik nog steeds niets gehoord. Dus besloot ik het nummer van Paradigit te bellen wat op het inname/afhaal bewijs staat. Ook hier werd mij verteld dat er geen verdere informatie over de laptop in de computer stond, maar deze medewerker zou ook even naar Asus bellen en mij daarna weer terug bellen. Gelukkig werd er na 1 minuut al terug gebeld met de mededeling dat Asus op onderdelen aan het wachten was, maar er verder geen indicatie gegeven kon worden over hoelang het zou duren.
Nog eens 3 weken later had ik nog steeds niets gehoord het was nu de laatste week van februari. Ik besloot maar weer te bellen. Er werd mij weer verteld dat er geen informatie in de computer stond maar er weer naar Asus zou worden gebeld en ik daarna weer op de hoogte zou worden gebracht. Een paar minuten later werd ik weer gebeld Asus wachte nog steeds op onderdelen.
Ik begon het zat te worden en ging op de site van Asus kijken of ze daar iets hebben van een reparatie volger. Als zit het nogal weg gestopt het bestaat wel. Je vult je reparatienummer, Serienummer of telefoon nummer in en je krijgt je informatie. Omdat Paradigit de reparatie aan gevraagd heeft had ik geen reparatie of telefoon nummer. Maar het serie nummer stond op de bon dus kon ik die gebruiken. Het eerste wat hier opviel was dat de RMa request date weliswaar 12 -01 was maar dat de recieve date op 27-01 stond. Maar de verdere informatie klopte er werd gewacht op onderdelen.
Weer ongeveer een week gewacht en nog steeds niets gehoord. Ik weer gebeld er kon weer niets gevonden worden. Ik vertelde de medewerker dat ik het nu wel heel erg lang vond duren. En dit nou al de 3e keer was dat er geen informatie over de laptop was. Hij zei dat hij het uit ging zoeken. En na enige tijd kon hij mij vertellen dat de laptop gerepareerd werd maar er geen indicatie was hoelang dit zou duren.
Ondertussen hield ik af en toe de Asus website in de gaten. Eind februari stond de laptop ineens op reparing en op 4 maart ineens op Complete 100%. Mooi dacht ik een weekje dan moet hij er toch wel zijn.
Maar de hele week geen bericht en vorige week woensdag 10 maart besloten maar weer te bellen. Er moest weer eerst naar informatie gezocht worden. Maar er werd mij nu verteld dat de laptop opgestuurd was door Asus en vrijdag toch wel in Amersfoort moest zijn. Ik vrijdag de hele dag gewacht geen bericht, zaterdag geen bericht. Maandag half 5 nog steeds geen bericht.
Toch maar weer eens bellen. Er werd weer even gekeken en krijg de mededeling dat de laptop gecrediteerd word ik krijg mijn geld terug. Omdat het niet gerepareerd kan worden. Ik verteld dat dat vreemd is want woensdag werd nog gezegd dat ik hem vrijdag terug zou hebben. Zover hij kon zien werd hij echt gecrediteerd. En zal ik binnenkort bericht krijgen van de Paradigit in Amersfoort.
Wie zou hier nou de schuldige van zijn Asus, Paradigit of allebei.
Want meer dan 2 maanden voor de reparatie van een laptop is toch wel heel lang.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Asus laptop reparatie duurd wel erg lang.
Asus laptop reparatie duurd wel erg lang.
Laatst gewijzigd door Therion op 26 mar 2010 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Asus laptop reparatie duurd wel erg lang.
De winkelier is aansprakelijk want op haar rust de wettelijke garantie. De wet geeft de verkoper de verplichting om het product kosteloos te herstellen of te vervangen binnen een redelijke termijn. En de koper het recht op ontbinding indien dit niet gebeurt. Jij kunt dus de koop ontbinding of vervanging eisen, omdat het te lang duurt.
110 jan je laptop ingeleverd, het is nu 15 maart dat is meer twee maanden als drie maanden waar je het over hebt.
Voor een laptop is een langere reparatietijd niet ongebruikelijk, maar wel ongewenst.
Helaas ligt niet echt vast wat onredelijk lang is ik vraag me dan ook af of je de koop zou kunnen ontbinden, eerst maar even de credit afwachten denk ik.
Succes
Rickyman
Voor een laptop is een langere reparatietijd niet ongebruikelijk, maar wel ongewenst.
Helaas ligt niet echt vast wat onredelijk lang is ik vraag me dan ook af of je de koop zou kunnen ontbinden, eerst maar even de credit afwachten denk ik.
Succes
Rickyman
Hoewel niet direct relevant voor de Nederlandse jurisprudentie, zijn in twee andere lidstaten wettelijke regeling getroffen van twee en vier weken.
Is dus niet in Nederland van toepassing.alfatrion schreef:Hoewel niet direct relevant voor de Nederlandse jurisprudentie, zijn in twee andere lidstaten wettelijke regeling getroffen van twee en vier weken.
Is best dat men dergelijke zaken gaat aanstellen, maar laat het dan voor de gehele keten gelden: van fabrikant tot eindkoper en niet alleen vanaf de winkelier naar de eindkoper.
Daarmee breng je de winkelier in de praktijk in grote problemen.
Het is simpel: als men aan de consument bepaalde rechten wilt toekennen, moet dit voor de winkelier in de praktijk wel uitvoerbaar zijn.
Anders heeft het geen zin.
Afgelopen maandag ben ik langsgegaan bij Paradigit. Omdat ze me bij het callcenter toch niet veel verder kunnen helpen. Na het verhaal uitgelegd te hebben ging de verkoper het even voor me uitzoeken. Het bleek dat ze mijn laptop kwijt zijn. Asus zegt dat ze hem bij Paradigit afgeleverd hebben, maar Paradigit zegt dat ze niets ontvangen hebben. Paradigit was nu met Asus aan het uitzoeken wat er mis was gegaan. Wanneer dit opgelost was kon niet worden verteld. Nu vrijdag heb ik nog steeds niets gehoord.
Nu las ik dat je je geld terug kan vragen als de reparatie niet binnen een redelijke termijn word gedaan. Maar wat is een redelijke termijn. 2 en een halve maand is naar mijn inzien meer dan een redelijke termijn.
Ik ben de laptop nu al langer kwijt dan ik hem gebruikt heb.
Nu las ik dat je je geld terug kan vragen als de reparatie niet binnen een redelijke termijn word gedaan. Maar wat is een redelijke termijn. 2 en een halve maand is naar mijn inzien meer dan een redelijke termijn.
Ik ben de laptop nu al langer kwijt dan ik hem gebruikt heb.
-
Onze Ervaring.
Onder garantie December 2009 laptop opgestuurd voor vertikale strepen in beeld.
Na enkele dagen kregen we een faktuur € 465.90 vervanging moederbord.
Na een telefoontje dat deze laptop garantie had en na het emailen van de faktuur was alles akkoord reparatie heeft al met al bij na 3 weken geduurt.
5 Januari 2010 ja hoor daar kwam de laptop met UPS, helaas transport schade.
Na telefonisch contact met Asus moesten wij de laptop testen en bij gekreken retour sturen, zichtbare schade op dat moment wat alleen stukjes plastic afgebroklen van de accu, en dat de laptop niet wilde opstarten.
Laptop weer retour dus, reparatie duur +/- 3 weken accu werdt besteld maar klacht van opstarten lag aan geheugen modules deze hadden ze schoon gemaakt en terug geplaatst. 22 januari laptop retour, uitpakken insteken aanzetten ........................ zwart scherm starte weer niet op zelfde probleem. Weer bellen met Asus laptop wederom retour gegaan voor reparatie op 27 Januari. na een aantal dagen eens contact opgenomen met Asus voor status van reparatie ............... meneer de laptop is pas van 2 Februari hier in huis het is te kort om hier iets op te kunnen zeggen, vervolgens 2 dagen later de laptop staat klaar voor verzending naar ons .............. verdomt snelle reparatie weer even bellen wat er aan gebeurt is, Jawel wederom moederbord vervangen. Laptop na ontvangst thuis aangezet ......... heij we hebben beeld backup terug aan het zetten ......... vreemd kregen we plots de melding "Er is een stroompiek in de USB Hub geconstateerd ................" na 3 maal ben je het gewoon zat weer bellen met Asus kunnen we geen ruiling krijgen of creditering
"opmerking stuurt U ons de aankoop faktuur dan melden we ons weer. (deze aankoopnota hadden ze al 3 keer gevraagd ??? (gebrek aan WC papier schijnbaar bij Asus) 2 Dagen later de Email "helaas het systeem is van 8 januari buiten de 24 maanden garantie we repareren hem maar ruiling of credit kan niet meer Mvg ......... P.S. U kunt altijd een klachten brief sturen (weer een berg wc papier voor ASUS) wij klachten brief verzonden aangetekend met handtekening retour....... 3 weken later Nee meneer helaas hier is nooit een brief ontvangen ....... (van wie heb ik dan handtekening ?) klant inmiddels bij ons geweest van de laptop start hem op hahaha weer storing in USB hub en plots weer strepen in scherm verdomt (structurele productie probleem met de moederborden ??) Ons bedrijf en de klant hebben geen vertrouwen meer in Asus en hun reparatie. We zitten nu contact op te nemen met bepaalde personen van klacht afhandeling die of telefonisch bezet zijn en bij andere medewerkers niet aanwezig zijn (dag vrij) wij willen gewoon nu weten wat en hoe gaat Asus om als de laptop wederom in reparatie gaat en weer binnen bepaalde tijd defect gaat. Vanmorgen vertelde een medewerker van contact centre als dit binnen 90 dagen gebeurt repareren ze hem daarbuiten is het einde oefening en moet de klant gaan betalen.
Iemand met soortgelijke ervaring hier ???? laat het ons AUB weten zodat wij misschien samen een klacht bij Radar TV kunnen melden hierover.
Melden van soortgelijke klacht E-mail : [email protected] of maijselectro(at)home.nl
Mvg Guy Maijs
Onder garantie December 2009 laptop opgestuurd voor vertikale strepen in beeld.
Na enkele dagen kregen we een faktuur € 465.90 vervanging moederbord.
Na een telefoontje dat deze laptop garantie had en na het emailen van de faktuur was alles akkoord reparatie heeft al met al bij na 3 weken geduurt.
5 Januari 2010 ja hoor daar kwam de laptop met UPS, helaas transport schade.
Na telefonisch contact met Asus moesten wij de laptop testen en bij gekreken retour sturen, zichtbare schade op dat moment wat alleen stukjes plastic afgebroklen van de accu, en dat de laptop niet wilde opstarten.
Laptop weer retour dus, reparatie duur +/- 3 weken accu werdt besteld maar klacht van opstarten lag aan geheugen modules deze hadden ze schoon gemaakt en terug geplaatst. 22 januari laptop retour, uitpakken insteken aanzetten ........................ zwart scherm starte weer niet op zelfde probleem. Weer bellen met Asus laptop wederom retour gegaan voor reparatie op 27 Januari. na een aantal dagen eens contact opgenomen met Asus voor status van reparatie ............... meneer de laptop is pas van 2 Februari hier in huis het is te kort om hier iets op te kunnen zeggen, vervolgens 2 dagen later de laptop staat klaar voor verzending naar ons .............. verdomt snelle reparatie weer even bellen wat er aan gebeurt is, Jawel wederom moederbord vervangen. Laptop na ontvangst thuis aangezet ......... heij we hebben beeld backup terug aan het zetten ......... vreemd kregen we plots de melding "Er is een stroompiek in de USB Hub geconstateerd ................" na 3 maal ben je het gewoon zat weer bellen met Asus kunnen we geen ruiling krijgen of creditering
"opmerking stuurt U ons de aankoop faktuur dan melden we ons weer. (deze aankoopnota hadden ze al 3 keer gevraagd ??? (gebrek aan WC papier schijnbaar bij Asus) 2 Dagen later de Email "helaas het systeem is van 8 januari buiten de 24 maanden garantie we repareren hem maar ruiling of credit kan niet meer Mvg ......... P.S. U kunt altijd een klachten brief sturen (weer een berg wc papier voor ASUS) wij klachten brief verzonden aangetekend met handtekening retour....... 3 weken later Nee meneer helaas hier is nooit een brief ontvangen ....... (van wie heb ik dan handtekening ?) klant inmiddels bij ons geweest van de laptop start hem op hahaha weer storing in USB hub en plots weer strepen in scherm verdomt (structurele productie probleem met de moederborden ??) Ons bedrijf en de klant hebben geen vertrouwen meer in Asus en hun reparatie. We zitten nu contact op te nemen met bepaalde personen van klacht afhandeling die of telefonisch bezet zijn en bij andere medewerkers niet aanwezig zijn (dag vrij) wij willen gewoon nu weten wat en hoe gaat Asus om als de laptop wederom in reparatie gaat en weer binnen bepaalde tijd defect gaat. Vanmorgen vertelde een medewerker van contact centre als dit binnen 90 dagen gebeurt repareren ze hem daarbuiten is het einde oefening en moet de klant gaan betalen.
Iemand met soortgelijke ervaring hier ???? laat het ons AUB weten zodat wij misschien samen een klacht bij Radar TV kunnen melden hierover.
Melden van soortgelijke klacht E-mail : [email protected] of maijselectro(at)home.nl
Mvg Guy Maijs