LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Asus laptop reparatie
-
Asus laptop reparatie
Hoi allemaal,
2 weken geleden op maandag heb ik mijn laptop op laten halen. De reparatietijd zou 7 a 10 werkdagen zijn. Nu kreeg ik daarnet een uur geleden deze mail:
"Geachte klant,
Graag willen wij u op de hoogte brengen van het volgende:
De reparatie van uw toestel is vertraagd.
Momenteel zijn we nog in afwachting van onderdelen.
De verwachte datum van aankomst voor uw onderdelen is:2012-09-28.
Uw product staat te wachten voor K53SV MAIN_BD._0M/QC/AS USB2.0.
Onze excuses voor het ongemak.
We houden u op de hoogte over de voortgang van uw reparatie."
Ik denk "wat is dit nou weer!!!" En ik bel ze direct op waar op ik een aardige jongeman aan de lijn krijg die mij het volgende weet te vertellen: Tja, ik denk dat de mail inderdaad correct is, het zijn crusiale onderdelen die zeker vervangen moeten worden. Ik begrijp dat het vervelend is en daarom kunnen we ook na aflevering van de laptop kijken na een verdere optie, maar meer kunnen wij nu niet doen.
Daar zit ik dus mee. Ik heb mijn laptop halverwege augustus echt nodig en ik ben een student met beperkt budget dus ik kan ook niet even een laptop kopen. Ik heb eerst 3 maanden met een defect rondgelopen, omdat ik de laptop nog nodig had en nu ben ik hem nog 3 maanden kwijt. Die laptop heb ik net een jaar dus dit kan ik echt niet accepteren.
Heeft iemand enige idee welke verdere stappen ik kan ondernemen?
2 weken geleden op maandag heb ik mijn laptop op laten halen. De reparatietijd zou 7 a 10 werkdagen zijn. Nu kreeg ik daarnet een uur geleden deze mail:
"Geachte klant,
Graag willen wij u op de hoogte brengen van het volgende:
De reparatie van uw toestel is vertraagd.
Momenteel zijn we nog in afwachting van onderdelen.
De verwachte datum van aankomst voor uw onderdelen is:2012-09-28.
Uw product staat te wachten voor K53SV MAIN_BD._0M/QC/AS USB2.0.
Onze excuses voor het ongemak.
We houden u op de hoogte over de voortgang van uw reparatie."
Ik denk "wat is dit nou weer!!!" En ik bel ze direct op waar op ik een aardige jongeman aan de lijn krijg die mij het volgende weet te vertellen: Tja, ik denk dat de mail inderdaad correct is, het zijn crusiale onderdelen die zeker vervangen moeten worden. Ik begrijp dat het vervelend is en daarom kunnen we ook na aflevering van de laptop kijken na een verdere optie, maar meer kunnen wij nu niet doen.
Daar zit ik dus mee. Ik heb mijn laptop halverwege augustus echt nodig en ik ben een student met beperkt budget dus ik kan ook niet even een laptop kopen. Ik heb eerst 3 maanden met een defect rondgelopen, omdat ik de laptop nog nodig had en nu ben ik hem nog 3 maanden kwijt. Die laptop heb ik net een jaar dus dit kan ik echt niet accepteren.
Heeft iemand enige idee welke verdere stappen ik kan ondernemen?
Laatst gewijzigd door brammetje1994 op 16 jul 2012 16:18, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: Asus laptop reparatie
als deze reparatie onder garantie valt, dan is de verkoper verplicht deze uit te voeren zonder dat je daar onredelijk veel hinder van ondervind
in dit geval zou een tijdelijke vervangende laptop een optie zijn.
hier kan je natuurlijk altijd eens over gaan praten.
als het niet onder garantie is heb je waarschijnlijk gewoon pech, maar dan kan je wel op zoek gaan naar iemand die hem sneller voor je kan repareren.
in dit geval zou een tijdelijke vervangende laptop een optie zijn.
hier kan je natuurlijk altijd eens over gaan praten.
als het niet onder garantie is heb je waarschijnlijk gewoon pech, maar dan kan je wel op zoek gaan naar iemand die hem sneller voor je kan repareren.
-
Ik kom daarnet van de telefoon af met de verkoper, deze was het eens met mij en gaat direct op asus afstappen en verwacht dat asus hierin zal meeveren.
Er is mij verteld dat er 2 mogelijkheden zijn. Of Asus zorgt voor vervanging of Asus zorgt voor het aankoop bedrag, om vervolgens een nieuwe laptop te krijgen. Geweldig hoe Asus doet alsof hun neus bloed en de website waar ik de laptop heb gekocht het allemaal zo weet te regelen.
Eerlijk gezegd hoop ik dat ik dat alles netjes wordt opgelost, of ik nu een andere laptop van asus krijg of een laptop overnieuw moet uitzoeken op de website, maakt mij vrij weinig uit, als deze maar overeenkomt met mijn eisen, want het huidige model is er niet langer.
Er is mij verteld dat er 2 mogelijkheden zijn. Of Asus zorgt voor vervanging of Asus zorgt voor het aankoop bedrag, om vervolgens een nieuwe laptop te krijgen. Geweldig hoe Asus doet alsof hun neus bloed en de website waar ik de laptop heb gekocht het allemaal zo weet te regelen.
Eerlijk gezegd hoop ik dat ik dat alles netjes wordt opgelost, of ik nu een andere laptop van asus krijg of een laptop overnieuw moet uitzoeken op de website, maakt mij vrij weinig uit, als deze maar overeenkomt met mijn eisen, want het huidige model is er niet langer.
Ja, dat is ook de plicht van de verkopende partij, asus hoeft ook helemaal iets naar u toe te doen, dat is de Nederlandse wet. Wel mooi dat jij dat nu opvat als een extra stukje service van de winkel. Sterker nog, de winkel hoort u een vervangende laptop te geven of het aankoopbedrag terug te geven, en moet het daarna maar met asus regelen. U heeft een overeenkomst gesloten met de winkel en niet met asus.brammetje1994 schreef: Er is mij verteld dat er 2 mogelijkheden zijn. Of Asus zorgt voor vervanging of Asus zorgt voor het aankoop bedrag, om vervolgens een nieuwe laptop te krijgen. Geweldig hoe Asus doet alsof hun neus bloed en de website waar ik de laptop heb gekocht het allemaal zo weet te regelen.
-
Tja als je het zo bekijkt, wat zou ik dan voor stappen kunnen ondernemen?berndv schreef:Ja, dat is ook de plicht van de verkopende partij, asus hoeft ook helemaal iets naar u toe te doen, dat is de Nederlandse wet. Wel mooi dat jij dat nu opvat als een extra stukje service van de winkel. Sterker nog, de winkel hoort u een vervangende laptop te geven of het aankoopbedrag terug te geven, en moet het daarna maar met asus regelen. U heeft een overeenkomst gesloten met de winkel en niet met asus.brammetje1994 schreef: Er is mij verteld dat er 2 mogelijkheden zijn. Of Asus zorgt voor vervanging of Asus zorgt voor het aankoop bedrag, om vervolgens een nieuwe laptop te krijgen. Geweldig hoe Asus doet alsof hun neus bloed en de website waar ik de laptop heb gekocht het allemaal zo weet te regelen.
De eisen die jij vind in je opening dat asus moet oplossen, bij de winkel neerleggen. Oftewel, reparatie prima, maar je mag er niet al teveel hinder van ondervinden. En dat doe je nu wel, bij een reparatie van 4 maand.brammetje1994 schreef:Tja als je het zo bekijkt, wat zou ik dan voor stappen kunnen ondernemen?berndv schreef:Ja, dat is ook de plicht van de verkopende partij, asus hoeft ook helemaal iets naar u toe te doen, dat is de Nederlandse wet. Wel mooi dat jij dat nu opvat als een extra stukje service van de winkel. Sterker nog, de winkel hoort u een vervangende laptop te geven of het aankoopbedrag terug te geven, en moet het daarna maar met asus regelen. U heeft een overeenkomst gesloten met de winkel en niet met asus.brammetje1994 schreef: Er is mij verteld dat er 2 mogelijkheden zijn. Of Asus zorgt voor vervanging of Asus zorgt voor het aankoop bedrag, om vervolgens een nieuwe laptop te krijgen. Geweldig hoe Asus doet alsof hun neus bloed en de website waar ik de laptop heb gekocht het allemaal zo weet te regelen.
Je zou bij de verkoper een beroep op de wettelijke garantie kunnen doen, maar als hij kan bewijzen dat je ruim drie maanden op de hoogte was van het gebrek dan kan hij om die reden de claim afwijzen. Wanneer heb je het product eigenlijk gekocht?brammetje1994 schreef:Heeft iemand enige idee welke verdere stappen ik kan ondernemen?
-
Wanneer heb je het product eigenlijk gekocht?
Die laptop heb ik net een jaar dus dit kan ik echt niet accepteren
daar had ik ook even overheen gelezen, dat je eerst drie maanden met een defect hebt rondgelopen.
Jij ben wettelijk verplicht om een defect zo snel mogelijk te melden aan de verkoper en hem de kans geven het defect op te lossen
als je zo eerlijk ben geweest om dit aan de verkoper te melden, zou hij op die grond de claim af kunnen wijzen, of je het in elk geval een stuk moeilijker maken.
Jij ben wettelijk verplicht om een defect zo snel mogelijk te melden aan de verkoper en hem de kans geven het defect op te lossen
als je zo eerlijk ben geweest om dit aan de verkoper te melden, zou hij op die grond de claim af kunnen wijzen, of je het in elk geval een stuk moeilijker maken.
-
Hetgene wat er mis was met de laptop vanaf dag 1 is dat deze zeer heet werd, hier had ik al direct over gebeld, maar dat was volgens de klantenservice voor dit type "normaal". (Hij werd binnen wel 85 graden celcius)
Daarnaast was het defect als volgt: de AC adapter (stroomvoorziening) werd niet altijd gepakt. Na wat vroeten en ploegen pakte hij hem dan weer, maar dit werd steeds lastiger, toen het echt niet meer kon heb ik hem opgestuurd.
Daarnaast was het defect als volgt: de AC adapter (stroomvoorziening) werd niet altijd gepakt. Na wat vroeten en ploegen pakte hij hem dan weer, maar dit werd steeds lastiger, toen het echt niet meer kon heb ik hem opgestuurd.
Die binnentemperatuur van 85 is wel normaal voor een laptop, een laptopprocessor wordt over het algemeen warmer dan een desktopversie. Dat van die adapteraansluiting is wel een defect.brammetje1994 schreef:Hetgene wat er mis was met de laptop vanaf dag 1 is dat deze zeer heet werd, hier had ik al direct over gebeld, maar dat was volgens de klantenservice voor dit type "normaal". (Hij werd binnen wel 85 graden celcius)
-
Ik kom daarnet weer van de telefoon. 2x met Redcoon, 1x met asus.
Ik kreeg namelijk vanochten de volgende mail vanuit Redcoon:
Beste klant,
Bij deze informeren wij je omtrent de navraag.
Vanuit Asus hebben wij vernomen dat het momenteel niet leverbare
onderdeel begin volgende weer op voorraad wordt verwacht bij Asus.
Zodra dit onderdeel binnen is kan men de herstelling van je laptop
voortzetten en uiteraard zal Asus hierna je laptop zo snel als mogelijk
naar je retourzenden.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
(weer = week)
Allereerst begreep ik de mail dus niet omdat ik de weer=week connectie niet legde (blond), maar na een telefoontje was het duidelijk. Nu heb ik het aangegeven dat ik het zeer vreemd vond. Eerst is het 28-09. En als zij even bellen is het begin volgende week. Dat kan toch niet?! Dus ik Asus bellen.
Asus: "Begin volgende week? Ik zie inderdaad dat er contact is geweest tussen uw verkoper en ons, maar ik zie hier als leveringsdatum gewoon nog steeds 28-09 staan".
Dus ik bel Redcoon op.
Redcoon: "Ik snap niet dat ze dat zeggen, want aan ons is iets heel anders beloofd. Ik ga er gewoon vanuit dat u de laptop volgende week thuis heeft."
Nu ben ik dus weer als de dood dat Redcoon gewoon een leugentje is verteld en dat ik gewoon op mijn laptop moet wachten. Redcoon zei echter ook afhankelijk te zijn van Asus. Ik heb aangegeven dat dat niet MIJN probleem is, maar die van hun en heb ook gezegd dat als ik hem volgende week niet krijg, dat ik dan een andere oplossing vanuit hun verwacht, omdat hun die plicht hebben.
Nu kon zei geen toezegging geven op dit alles, ze kon geen garantie bieden en ze kon mij ook geen alternatief aan bieden mocht dit alles dus negatief uitpakken. Ik ga nu een klachten brief naar Redcoon opsturen. Waarin ik mijn verhaal doe en ook een garantie vanuit hen verwacht, omdat Asus deze mij niet kan bieden. Heeft iemand nog tips of adviezen over wat er in de mail moet?
Ik kreeg namelijk vanochten de volgende mail vanuit Redcoon:
Beste klant,
Bij deze informeren wij je omtrent de navraag.
Vanuit Asus hebben wij vernomen dat het momenteel niet leverbare
onderdeel begin volgende weer op voorraad wordt verwacht bij Asus.
Zodra dit onderdeel binnen is kan men de herstelling van je laptop
voortzetten en uiteraard zal Asus hierna je laptop zo snel als mogelijk
naar je retourzenden.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
(weer = week)
Allereerst begreep ik de mail dus niet omdat ik de weer=week connectie niet legde (blond), maar na een telefoontje was het duidelijk. Nu heb ik het aangegeven dat ik het zeer vreemd vond. Eerst is het 28-09. En als zij even bellen is het begin volgende week. Dat kan toch niet?! Dus ik Asus bellen.
Asus: "Begin volgende week? Ik zie inderdaad dat er contact is geweest tussen uw verkoper en ons, maar ik zie hier als leveringsdatum gewoon nog steeds 28-09 staan".
Dus ik bel Redcoon op.
Redcoon: "Ik snap niet dat ze dat zeggen, want aan ons is iets heel anders beloofd. Ik ga er gewoon vanuit dat u de laptop volgende week thuis heeft."
Nu ben ik dus weer als de dood dat Redcoon gewoon een leugentje is verteld en dat ik gewoon op mijn laptop moet wachten. Redcoon zei echter ook afhankelijk te zijn van Asus. Ik heb aangegeven dat dat niet MIJN probleem is, maar die van hun en heb ook gezegd dat als ik hem volgende week niet krijg, dat ik dan een andere oplossing vanuit hun verwacht, omdat hun die plicht hebben.
Nu kon zei geen toezegging geven op dit alles, ze kon geen garantie bieden en ze kon mij ook geen alternatief aan bieden mocht dit alles dus negatief uitpakken. Ik ga nu een klachten brief naar Redcoon opsturen. Waarin ik mijn verhaal doe en ook een garantie vanuit hen verwacht, omdat Asus deze mij niet kan bieden. Heeft iemand nog tips of adviezen over wat er in de mail moet?
brammetje1994 schreef:Hetgene wat er mis was met de laptop vanaf dag 1 is dat deze zeer heet werd, hier had ik al direct over gebeld, maar dat was volgens de klantenservice voor dit type "normaal". (Hij werd binnen wel 85 graden celcius)
Je zit een beetje in een lastige situatie hier.
Als je kunt bewijzen dat de klantenservice dit inderdaad heeft gezegd dan kun jij jezelf te goeder trouw ex. art. 3:11 BW verklaren als zij zich beroepen op het niet tijdig melden van een defect.
Als klant heb je namelijk gewoon je rechten die voortvloeien uit een koopovereenkomst.
De koopovereenkomst van de laptop strekt tussen jou en Redcoon, niet tussen jou en Asus. Je rechten strekken zich bijvoorbeeld tot het ontvangen van een deugdelijk product. Indien dit niet het geval is dan kun je de overeenkomst laten ontbinden.
Je zal dan wel de verkoper in gebreke moeten stellen ex art. 3:82 BW. Doe dat nu dus ook. Geef hem een redelijke termijn tot herstel.
Voldoet hij hier niet aan, dan is hij in verzuim en kan je schriftelijk de overeenkomst ontbinden en je aankoopbedrag terug eisen.
Dat Redcoon zegt te moeten wachten op Asus mag dan wel zo zijn, dat is niet het probleem van de koper (dus dat is niet jou probleem). Jij hebt recht op een functionerend product en/of herstel binnen een redelijke termijn. Het is aan Redcoon om het eventuele bedrag terug te krijgen van Asus.
-
Bedankt voor de reacties iedereen.
En ook jij Jaenee.
Als ik het goed begrijp adviseer jij me dus om een aangetekende brief/per e-mail duidelijk te maken dat er niet voldaan is aan de voorwaarden van onze koopovereenkomst, daardoor de verkopende partij in verzuim is gegaan en dat ik daardoor mijn geld moet terug eisen?
Zelf ben ik er natuurlijk helemaal klaar mee, dus het liefste wil ik dit per direct doen, om het probleem voor mij op te lossen. Lijkt je dit dan ook mogenlijk?
En ook jij Jaenee.
Als ik het goed begrijp adviseer jij me dus om een aangetekende brief/per e-mail duidelijk te maken dat er niet voldaan is aan de voorwaarden van onze koopovereenkomst, daardoor de verkopende partij in verzuim is gegaan en dat ik daardoor mijn geld moet terug eisen?
Zelf ben ik er natuurlijk helemaal klaar mee, dus het liefste wil ik dit per direct doen, om het probleem voor mij op te lossen. Lijkt je dit dan ook mogenlijk?
Ik neem aan dat je bedoelt 6:82 BW. Een ingebrekestelling kan maar is niet perse nodig; zie art. 7:22 BWJaenee schreef:Je zal dan wel de verkoper in gebreke moeten stellen ex art. 3:82 BW. Doe dat nu dus ook. Geef hem een redelijke termijn tot herstel.
alfatrion schreef:Ik neem aan dat je bedoelt 6:82 BW. Een ingebrekestelling kan maar is niet perse nodig; zie art. 7:22 BWJaenee schreef:Je zal dan wel de verkoper in gebreke moeten stellen ex art. 3:82 BW. Doe dat nu dus ook. Geef hem een redelijke termijn tot herstel.
Typfoutje, het moet inderdaad art. 6:82 BW zijn. Mijn excuses hiervoor.
@brammetje1994:
Ik zou eerst even afwachten nog. Wie weet is het gewoon een communicatiefout bij Asus en is het onderdeel wel binnenkort leverbaar. Indien je over een dikke week de laptop nog steeds niet in huis hebt dan stuur je aangetekend en schriftelijk een brief aan Redcoon waarin je hen wijst op de rechten die voortvloeien uit een koopovereenkomst (recht van een deugdelijk product) en dat je hen bij deze in gebreke stelt. Je geeft hen dan gelegenheid om alsnog, binnen een redelijke termijn aan haar verplichtingen te voldoen. Indien deze redelijke termijn verstrekt en de behoorlijke nakoming van de overeenkomst aan de kant van Redcoon uitblijft dan kun je schriftelijk de overeenkomst ontbinden. Dit doe je door hun in verzuim te stellen en je aankoopbedrag terug te vorderen. Doe dit ook aangetekend.
Ingebrekestelling kan ook elektronisch als het om een digitale aankoop gaat, maar dit raad ik af, verzenden is dan moeilijker te bewijzen.
-
Bedankt voor al jullie hulp!
Ik heb vorige week vrijdag een email verstuurd, waar ik maandag een standaard reactie op heb ontvangen. Nu zou er binnen uiterlijk 3 werkdagen een antwoord zijn op mijn klacht en verwachtte ik dus een oplossing, mocht ik mijn laptop deze week niet binnen krijgen.
Maar nee, ze hebben nog niet gemailed. Ook Asus heeft niets van zich laten weten terwijl ze normaal mails sturen over de vordering van de reparatie, dus ik denk dat de onderdelen nog niet binnen zijn, anders had ik mijn laptop wel al terug.
Niet fijn dat er zo traag gehandeld moet worden en blijkbaar zijn grote deadlines als 3 dagen lastig te behalen... Iemand enig idee wat ik nu kan doen? Ik ben klaar met wachten, want ik wil nu een antwoord over hoe dit allemaal gaat gebeuren.
Ik heb vorige week vrijdag een email verstuurd, waar ik maandag een standaard reactie op heb ontvangen. Nu zou er binnen uiterlijk 3 werkdagen een antwoord zijn op mijn klacht en verwachtte ik dus een oplossing, mocht ik mijn laptop deze week niet binnen krijgen.
Maar nee, ze hebben nog niet gemailed. Ook Asus heeft niets van zich laten weten terwijl ze normaal mails sturen over de vordering van de reparatie, dus ik denk dat de onderdelen nog niet binnen zijn, anders had ik mijn laptop wel al terug.
Niet fijn dat er zo traag gehandeld moet worden en blijkbaar zijn grote deadlines als 3 dagen lastig te behalen... Iemand enig idee wat ik nu kan doen? Ik ben klaar met wachten, want ik wil nu een antwoord over hoe dit allemaal gaat gebeuren.
-
En nu, krijg ik ineens een email dat mijn laptop reparatie voltooid is.
Aan de ene kant ben ik blij, want hij is gemaakt. Aan de andere kant ben ik nog steeds boos op Asus, dat ze mij hebben laten wachten. Ik heb de laptop namelijk de 17e opgestuurd en ik krijg hem waarschijnlijk nu de 17e terug. Dat is dus 1 maand in plaats van 7 a 10 werkdagen.
Ze verwachten nu dat wanneer ze hem opsturen dat dit hele verhaal over is, maar ik accepteer niet dat ik zo slecht geinformeerd ben vanuit Asus. Belachelijke zaak dat ik vorige week opbelde en dat het toen de 28-9 was en nu waren de onderdelen binnen.
Ze houden die laptop maar, ik ga wel op zoek naar een bedrijf dat wel zijn afspraken kan nakomen.
Aan de ene kant ben ik blij, want hij is gemaakt. Aan de andere kant ben ik nog steeds boos op Asus, dat ze mij hebben laten wachten. Ik heb de laptop namelijk de 17e opgestuurd en ik krijg hem waarschijnlijk nu de 17e terug. Dat is dus 1 maand in plaats van 7 a 10 werkdagen.
Ze verwachten nu dat wanneer ze hem opsturen dat dit hele verhaal over is, maar ik accepteer niet dat ik zo slecht geinformeerd ben vanuit Asus. Belachelijke zaak dat ik vorige week opbelde en dat het toen de 28-9 was en nu waren de onderdelen binnen.
Ze houden die laptop maar, ik ga wel op zoek naar een bedrijf dat wel zijn afspraken kan nakomen.
Nogmaals, asus heeft geen verplichting naar jou, asus hoeft jou geen service te verlenen.
brammetje,
ik denk dat je blij moet zijn dat Asus toch binnen redelijke termijn jou Laptop heeft gerepareerd.
het lijkt me zeer onverstandig om hun de Laptop te laten houden, aangezien je dan helemaal niets meer hebt. Het feit dat het geen 10 dagen is maar een maand kan dan wel vervelend zijn, maar als ze onderdelen niet op voorraad hebben kan dit nu eenmaal wel eens gebeuren.
in het begin van je verhaal was het nog een probleem omdat je als "arme student" je Laptop niet kan missen als je weer naar school moet. Nu hebben ze hem nog tijdens de zomervakantie gemaakt en is het nog niet goed.
Ik denk niet dat de mensen van Asus er erg nerveus van worden als jij het niet accepteert dat ze niet duidelijk genoeg naar je zijn.
het wordt tijd dat je ophoud met zeuren en even lekker ontspannen geniet van je vakantie.
ik denk dat je blij moet zijn dat Asus toch binnen redelijke termijn jou Laptop heeft gerepareerd.
het lijkt me zeer onverstandig om hun de Laptop te laten houden, aangezien je dan helemaal niets meer hebt. Het feit dat het geen 10 dagen is maar een maand kan dan wel vervelend zijn, maar als ze onderdelen niet op voorraad hebben kan dit nu eenmaal wel eens gebeuren.
in het begin van je verhaal was het nog een probleem omdat je als "arme student" je Laptop niet kan missen als je weer naar school moet. Nu hebben ze hem nog tijdens de zomervakantie gemaakt en is het nog niet goed.
Ik denk niet dat de mensen van Asus er erg nerveus van worden als jij het niet accepteert dat ze niet duidelijk genoeg naar je zijn.
het wordt tijd dat je ophoud met zeuren en even lekker ontspannen geniet van je vakantie.