LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Asus laptop reparatie
Asus laptop reparatie
Onlangs is de laptop van mij vrouw stuk gegaan, (aankoop maart 2015)
Type Asus F550ZE-DM107H
Vorig jaar zomer gaf laptop ook al problemen omdat deze steeds uitviel (werd te heet, zodra CPU boven temparatuurs grens kwam stopte laptop er mee)
Deze toen aangeboden bij Asus voor reparatie, toen is de harddisk en touchpad vervangen (heeft volgens mij weinig met uitval laptop te maken)
Daarna deed laptop het wel weer maar had nog steeds wat kuren, maar er viel wel mee te werken
In juni voor onze vakantie stopte laptop er helemaal mee, deze wederom aangeboden ter reparatie, tot onze schrik krijgen we doodleuk reparatie voorstel van 130 euro ! of geen reparatie en 72 euro onderzoekskosten (inc btw)
Accu zou stuk zijn en er zou een scheur in de bodemplaat van de laptop zitten, terwijl wij er van uit gingen dat er gewoon 2 jaar garantie op laptop zou zitten.
Volgens Asus zou accu buiten garantie vallen, maar bij deze laptop is deze niet door de consument zelf te vervangen, erg makkelijk om probleem op accu te gooien en zo kosten in rekening te kunnen brengen
Uiteraard Asus hier over gebeld, per telefoon kunnen ze niets doen, dit gaat allemaal via de mail
Maar als je mailt krijg je geen thuis, en durft men ook nog te roepen dat je op verkeerde afdeling bent
Kortom, je wordt als klant totaal niet serieus genomen!
Als laatste kregen we automatische mail, van of akkoord gaan, of laptop wordt ongeprepareerd terug gestuurd
Uiteindelijk maar voor reparatie gekozen en factuur is ontvangen, deze moeten we nog betalen
Wij zijn van mening dat dat Asus gewoon onder garantie moet repareren ook gezien de problemen van vorig jaar.
Je mag toch van een laptop verwachten dat deze langer meegaat dan 1,5 jaar !
Type Asus F550ZE-DM107H
Vorig jaar zomer gaf laptop ook al problemen omdat deze steeds uitviel (werd te heet, zodra CPU boven temparatuurs grens kwam stopte laptop er mee)
Deze toen aangeboden bij Asus voor reparatie, toen is de harddisk en touchpad vervangen (heeft volgens mij weinig met uitval laptop te maken)
Daarna deed laptop het wel weer maar had nog steeds wat kuren, maar er viel wel mee te werken
In juni voor onze vakantie stopte laptop er helemaal mee, deze wederom aangeboden ter reparatie, tot onze schrik krijgen we doodleuk reparatie voorstel van 130 euro ! of geen reparatie en 72 euro onderzoekskosten (inc btw)
Accu zou stuk zijn en er zou een scheur in de bodemplaat van de laptop zitten, terwijl wij er van uit gingen dat er gewoon 2 jaar garantie op laptop zou zitten.
Volgens Asus zou accu buiten garantie vallen, maar bij deze laptop is deze niet door de consument zelf te vervangen, erg makkelijk om probleem op accu te gooien en zo kosten in rekening te kunnen brengen
Uiteraard Asus hier over gebeld, per telefoon kunnen ze niets doen, dit gaat allemaal via de mail
Maar als je mailt krijg je geen thuis, en durft men ook nog te roepen dat je op verkeerde afdeling bent
Kortom, je wordt als klant totaal niet serieus genomen!
Als laatste kregen we automatische mail, van of akkoord gaan, of laptop wordt ongeprepareerd terug gestuurd
Uiteindelijk maar voor reparatie gekozen en factuur is ontvangen, deze moeten we nog betalen
Wij zijn van mening dat dat Asus gewoon onder garantie moet repareren ook gezien de problemen van vorig jaar.
Je mag toch van een laptop verwachten dat deze langer meegaat dan 1,5 jaar !
Re: Asus laptop reparatie
En wat zegt de verkoper? Want daar moet je zijn voor garantie.
Twee jaar garantie op een batterij komt niet zo veel voor bij laptops. Dit is meestal 1 jaar naar mijn ervaring.
Overigens staat jullie ervaring haaks op die van mij met ASUS. Een van onze laptops was toevallig een ASUS en had wat weergave problemen. Afgeleverd in Den Bosch en ze hebben ook gelijk de touchpad vervangen (die hadden we in de BIOS uitgeschakeld, dus gingen ze er van uit dat die ook niet goed werkte, terwijl daar niets mis mee was). En dat terwijl de laptop 23 maanden oud was.
Twee jaar garantie op een batterij komt niet zo veel voor bij laptops. Dit is meestal 1 jaar naar mijn ervaring.
Overigens staat jullie ervaring haaks op die van mij met ASUS. Een van onze laptops was toevallig een ASUS en had wat weergave problemen. Afgeleverd in Den Bosch en ze hebben ook gelijk de touchpad vervangen (die hadden we in de BIOS uitgeschakeld, dus gingen ze er van uit dat die ook niet goed werkte, terwijl daar niets mis mee was). En dat terwijl de laptop 23 maanden oud was.
laptop is bij mediamarkt aangeschaft (online)
via asus site oplaten halen (vorig jaar ook op die manier gedaan, is toen ook goed gegaan)
via asus site oplaten halen (vorig jaar ook op die manier gedaan, is toen ook goed gegaan)
Mediamarkt is verantwoordelijk voor het leveren van garantie in dit geval, want Mediamarkt is de verkoper. Dat ASUS kosten rekent nu je er voor een tweede keer aanklopt is dus logisch, want je moet helemaal niet bij ASUS zijn.Johan81 schreef:laptop is bij mediamarkt aangeschaft (online)
zou het nog zin hebben om mediamarkt klantenservice te bellen ?
Tja, je hebt jezelf niet geholpen door eerst naar de fabrikant te gaan, maar zolang er garantie zit op de laptop moet je bij mediamarkt kunnen aankloppen.
Bellen is af te raden. Neem de laptop mee naar een filiaal en kijk of via daar de procedure kan worden gestart. Dan heb je een aanspreekpunt.
Bellen is af te raden. Neem de laptop mee naar een filiaal en kijk of via daar de procedure kan worden gestart. Dan heb je een aanspreekpunt.
dat wordt lastig want laptop is momenteel nog steeds bij Asus, die heb ik pas terug als ik 130 euro betaal voor reparatie of 72 euro voor alleen onderzoekskosten
Tja, dat is je eigen verantwoordelijkheid geweest. Zoals de situatie nu is zou ik je aanraden €130 te betalen voor reparatie.Johan81 schreef:dat wordt lastig want laptop is momenteel nog steeds bij Asus, die heb ik pas terug als ik 130 euro betaal voor reparatie of 72 euro voor alleen onderzoekskosten
De volgende keer dat je een probleem hebt naar de verkoper gaan. Die is altijd degene waar je naar toe moet voor garantie.
Wat betreft de hitteproblemen die je noemt trouwens; het helpt om dan je computer zo in te stellen dat hij zo min mogelijk onnodige processen draait. Vermijd het plaatsen van de laptop op kussens en andere stof-oppervlaktes, zorg dat de vents vrij zijn en zet hem eventueel op een laptopkoeler.
Nee, heb je en ja kun je krijgen. Als jij je binnen 2 maanden na ontdekking meld dan zit je wettelijk gezien goed. Maar ik zou een brief sturen. Als je belt dan het gesprek opnemen met nemop.nl of tapecall.nl. Dit hoef je niet op te geven en zou ik zelf niet doen. Dus niet wachten, maar melden.Johan81 schreef:zou het nog zin hebben om mediamarkt klantenservice te bellen ?
-
Vind dit wel prijzig hoor volgens mij verzinnen de reparatie prijs. Jammer dat je hem al weg hebt via asus . Heb zelf een xxoid onbekend merk maar batterij pas na 4 jaar er mee opgehouden wat heb ik toen gedaan gewoon de stroom er op tja je moet alleen dan de datum instellen iedere keer maar dat is niet zo'n euvel . De battery kun je zelf wel vervangen kost dat ik iets van 70 euro of zo aan de onderkant zitten klepjes die je dan kunt openen .
Dan is er meer mis dan alleen de batterij. Die zou de ingestelde datum/tijd helemaal niet moeten aantasten, ook niet als je die gewoon verwijdert. Verder is het gewoon een loterij, dus dat zegt helemaal niets over de kwaliteit.studentje1951 schreef:Vind dit wel prijzig hoor volgens mij verzinnen de reparatie prijs. Jammer dat je hem al weg hebt via asus . Heb zelf een xxoid onbekend merk maar batterij pas na 4 jaar er mee opgehouden wat heb ik toen gedaan gewoon de stroom er op tja je moet alleen dan de datum instellen iedere keer maar dat is niet zo'n euvel . De battery kun je zelf wel vervangen kost dat ik iets van 70 euro of zo aan de onderkant zitten klepjes die je dan kunt openen .
Het is logisch dat een fabrikant om een reparatievergoeding vraagt wanneer zij niet degene zijn die voor garantie moeten zorgen. Immers heeft de vraagsteller een overeenkomst met mediamarkt en niet met ASUS.
Op ieder moedeboard zit een batterij van 3V die er voor zorgt dat de datum en tijd behouden blijft als je de computer uitzet.
Hoe zou de computerklok moeten werken zonder stroom?Julie4444 schreef:Dan is er meer mis dan alleen de batterij. Die zou de ingestelde datum/tijd helemaal niet moeten aantasten, ook niet als je die gewoon verwijdert.
Ik neem aan dat "studentje" het hier heeft over de accu, aangezien hij aangeeft daarna alleen op netstroom te moeten werken. Als je accu niet defect is is dat onnodig, en inderdaad, vanwege het kleine batterijtje op je moederboard tast dat de tijd/datum niet aan.alfatrion schreef:Op ieder moedeboard zit een batterij van 3V die er voor zorgt dat de datum en tijd behouden blijft als je de computer uitzet.
Hoe zou de computerklok moeten werken zonder stroom?Julie4444 schreef:Dan is er meer mis dan alleen de batterij. Die zou de ingestelde datum/tijd helemaal niet moeten aantasten, ook niet als je die gewoon verwijdert.
Lijkt mij dat die batterij vervangen ook iets duurder is dan gewoon even een nieuwe accu.
Die batterij wordt meestal via hetzelfde circuit opgeladen als de accu, en zal dus als de accu leeg is zijn stroom langzaam verliezen. Op zich niet zo erg, windows past de tijd en datum telkens aan als je opstart adhv een internet klokalfatrion schreef:Op ieder moedeboard zit een batterij van 3V die er voor zorgt dat de datum en tijd behouden blijft als je de computer uitzet. Hoe zou de computerklok moeten werken zonder stroom?
Die batterij wordt niet opgeladen. En Windows doet dit alleen als je dat configureert.
De meeste cmos / uefi batterijen (waar ook de klok over loopt) worden opgeladen via, niet allemaal. Windows stelt de klok automatisch bij tenzij je dit uitzet. De bijstelling kan via internet, je netwerk of via het modem van de provider lopen. Dat is sowieso een oplossing voor wie een kapotte cmos batterij heeft en deze niet durft / wil / kan vervangen.alfatrion schreef:Die batterij wordt niet opgeladen. En Windows doet dit alleen als je dat configureert.