LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Asus slechte service
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 jun 2012 17:10
Asus slechte service
Na ongeveer een maand begaf de connector van mijn Asus transformer prime tablet het. Ik meldde hem aan en de tablet werd keurig opgehaald.
Na een kleine week kreeg ik het bericht dat de reparatie niet binnen garantie viel, reden: "ongepast gebruik".
Hier was ik het niet mee eens. Ik heb de tablet gebruikt met het toetsenbord en bijgeleverde lader, hoe kan dat ongepast zijn. Na enige weken en emails verder heb ik het onder protest opgegeven. Aangezien de reparatie kosten zo'n 90 euro zijn, waren juridische stappen niet echt de moeite waard, wat de zaak natuurlijk des te schandelijker maakt van Asus, dit is duidelijk strategie. Overigens van die 90 euro is meer dan 60 euro handling en verzendkosten, blijkbaar is vervoer van- en naar Tsjechie nogal prijzig tegenwoordig.
Inmiddels ben ik mijn tablet dan een kleine maand al kwijt in het serviceproces van Asus.
Wie denkt dat het nu goed komt, komt bedrogen uit. Ongeveer 2 weken nadat ik de faktuur betaald heb besluit ik toch maar eens te informeren hoe het er mee staat. De eerste reactie van Asus is dat ik eerst maar eens moet bewijzen dat ik betaald heb, want ze hebben het geld niet gezien. Als ik dan vervolgens een kopie van het afschrift opstuur hoor ik weer niets meer. Na weer 2 weken stuur ik maar weer eens een mail. Ik moet nu zelf eerst maar eens met de bank gaan bellen. Dit is natuurlijk volstrekte kul. Op het afschrift staat een zgn SEPA nummer waaronder de ontvangende bank geboekt heeft. Ik hoef daarvoor mijn bank niet te bellen. Doe dat toch en deze bevestigt.
Maar weer een mail naar Asus. En ja hoor, na een maand onderzoek heeft de financiele afdeling de boeking gevonden, het is een wonder.
Inmiddels zijn we weer een week verder en nog steeds heb ik mijn tablet niet terug. Inmiddels dus bijna 2 maanden geen tablet.
Ik kan inmiddels concluderen dat de service afdeling van Asus onprofessioneel, klantonvriendelijk en ongelooflijk traag is. Woedend en machteloos moet ik maar afwachten wat er gaat gebeuren.
Na een kleine week kreeg ik het bericht dat de reparatie niet binnen garantie viel, reden: "ongepast gebruik".
Hier was ik het niet mee eens. Ik heb de tablet gebruikt met het toetsenbord en bijgeleverde lader, hoe kan dat ongepast zijn. Na enige weken en emails verder heb ik het onder protest opgegeven. Aangezien de reparatie kosten zo'n 90 euro zijn, waren juridische stappen niet echt de moeite waard, wat de zaak natuurlijk des te schandelijker maakt van Asus, dit is duidelijk strategie. Overigens van die 90 euro is meer dan 60 euro handling en verzendkosten, blijkbaar is vervoer van- en naar Tsjechie nogal prijzig tegenwoordig.
Inmiddels ben ik mijn tablet dan een kleine maand al kwijt in het serviceproces van Asus.
Wie denkt dat het nu goed komt, komt bedrogen uit. Ongeveer 2 weken nadat ik de faktuur betaald heb besluit ik toch maar eens te informeren hoe het er mee staat. De eerste reactie van Asus is dat ik eerst maar eens moet bewijzen dat ik betaald heb, want ze hebben het geld niet gezien. Als ik dan vervolgens een kopie van het afschrift opstuur hoor ik weer niets meer. Na weer 2 weken stuur ik maar weer eens een mail. Ik moet nu zelf eerst maar eens met de bank gaan bellen. Dit is natuurlijk volstrekte kul. Op het afschrift staat een zgn SEPA nummer waaronder de ontvangende bank geboekt heeft. Ik hoef daarvoor mijn bank niet te bellen. Doe dat toch en deze bevestigt.
Maar weer een mail naar Asus. En ja hoor, na een maand onderzoek heeft de financiele afdeling de boeking gevonden, het is een wonder.
Inmiddels zijn we weer een week verder en nog steeds heb ik mijn tablet niet terug. Inmiddels dus bijna 2 maanden geen tablet.
Ik kan inmiddels concluderen dat de service afdeling van Asus onprofessioneel, klantonvriendelijk en ongelooflijk traag is. Woedend en machteloos moet ik maar afwachten wat er gaat gebeuren.
Re: Asus slechte service
En kijk nu zelf nog eens kritisch naar je eigen tijdspad? Je wacht zelf enige weken met reageren op het wel of niet onder de garantie vallen.
doerlemans schreef:Na enige weken en emails verder heb ik het onder protest opgegeven.
Dit duurde misschien ietwat lang voordat ze reageren.doerlemans schreef: Inmiddels ben ik mijn tablet dan een kleine maand al kwijt in het serviceproces van Asus.
doerlemans schreef:Ongeveer 2 weken nadat ik de faktuur betaald heb besluit ik toch maar eens te informeren hoe het er mee staat.
doerlemans schreef:Na weer 2 weken stuur ik maar weer eens een mail.
dus in totaal is die nu dus een week of 4 in het reparatieproces, minus de weken die je "protest" hebt geleverd over de garantie.doerlemans schreef:Inmiddels dus bijna 2 maanden geen tablet.
Re: Asus slechte service
Heb jij die tablet bij Asus gekocht?
Re: Asus slechte service
Ik mis twee dingen.
Waarom bent u niet gewoon naar de vrrkoper gegaan ?
En waarom is hij niet naar asus in duitsland gestuurt want daar hebben ze ook een service and repair center.
Waarom bent u niet gewoon naar de vrrkoper gegaan ?
En waarom is hij niet naar asus in duitsland gestuurt want daar hebben ze ook een service and repair center.
Re: Asus slechte service
doerlemans
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
Zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1586270
Sukses, Maxiem.
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
Zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1586270
Sukses, Maxiem.
Re: Asus slechte service
Heel vervelend dat het zo moet lopen,
ik kan je melden dat ook ik dit zelfde probleem ( connector) heb gehad.
Ook ik heb bij asus een MRA code opgevraagd en na twee dagen opgehaald door DHL.
Na een week geinformeerd bij Asus naar de status en kreeg te horen dat het onderdeel vervangen was maar dat hij nog steeds niet werkte. de schade was volgens Asus veroorzaakt door eigen schuld ( verkeerd gebruik van , en dus buiten de garantie viel???????? ) maar omdat mijn tablet nog steeds niet werkte waren ze nog in overleg en in onderzoek wat de nevenschade was. Kreeg al het donker bruine vermoeden dat mij dit zelf geld zou gaan kosten. Echter na twee dagen kreeg ik een mail dat reparatie voltooid was en dat mijn transformer Prime opweg was vanuit Tjechie naar mijn huisadres. Weer twee dagen later pakket mogen ontvangen en tot mijn stomme verbazing zag ik op de toegevoegde reparatienota staan dat tevens het moederboard vervangen was. Blijkbaar bij het kapotgaan van de connector is kotstondig kortsluiting ontstaan waarbij moederboard het tevens begeven had. Al met al niets hoeven betalen en viel dus alles onder garantie en netjes binnen twee weken gerepareerd in huis. Nette service van Asus en kan me nav alle negatieve berichten op verschillende fora niet vinden in de negatieve reacties die ik lees.
ik kan je melden dat ook ik dit zelfde probleem ( connector) heb gehad.
Ook ik heb bij asus een MRA code opgevraagd en na twee dagen opgehaald door DHL.
Na een week geinformeerd bij Asus naar de status en kreeg te horen dat het onderdeel vervangen was maar dat hij nog steeds niet werkte. de schade was volgens Asus veroorzaakt door eigen schuld ( verkeerd gebruik van , en dus buiten de garantie viel???????? ) maar omdat mijn tablet nog steeds niet werkte waren ze nog in overleg en in onderzoek wat de nevenschade was. Kreeg al het donker bruine vermoeden dat mij dit zelf geld zou gaan kosten. Echter na twee dagen kreeg ik een mail dat reparatie voltooid was en dat mijn transformer Prime opweg was vanuit Tjechie naar mijn huisadres. Weer twee dagen later pakket mogen ontvangen en tot mijn stomme verbazing zag ik op de toegevoegde reparatienota staan dat tevens het moederboard vervangen was. Blijkbaar bij het kapotgaan van de connector is kotstondig kortsluiting ontstaan waarbij moederboard het tevens begeven had. Al met al niets hoeven betalen en viel dus alles onder garantie en netjes binnen twee weken gerepareerd in huis. Nette service van Asus en kan me nav alle negatieve berichten op verschillende fora niet vinden in de negatieve reacties die ik lees.
Re: Asus slechte service
Ik had het probleem dat de accu van de tablet heel snel leegliep. Sloot ik hem op het toetsenbord aan dan deed hij het vele uren. Dit gebeurde op vakantie dus na de vakantie Asus gebeld. Daar werd me gezegd dat ik nog garantie had en dat het een hardwarefout moest zijn Insturen naar Tjechie. daarop kreeg ik een email waarin stond schade door eigen schuld geen garantie en een rekening van 91 euro te voldoen aan een bank in Tjechie.
Bij de mail zaten twee fotos van de connectoren. Gebeld met de klantenservice en daar werd mij verteld dat er stof en wellicht etensresten in de connectoren zaten die de fout hadden veroorzaakt. Vreemd waarom deed ie het dan wel op het dockingstation. Maar ja je trekt aan het kortste eind het is slikken of stikken. Ben benieuwd hoe lang ik nu mijn tablet kwijt ben als ik de bovenstaande klachten lees en op andere forums regent het ook klachten. Het wordt hoog tijd voor een uitzending lijkt me.
Met een beetje perslucht is het vuil weg. Vroeger deed de servicedienst van de dealer dit en was het service nu moet ik 40 euro verzendkosten betalen bovenop de reparatie van 50 euro omdat Asus ervoor kiest in Tjechie te gaan zitten. Wat de BTW betreft zitten ze weer in NL want ze berekenen het nl tarief. Kortom belabberde service en communicatie en ik koop nooit geen Asus product meer.
Bij de mail zaten twee fotos van de connectoren. Gebeld met de klantenservice en daar werd mij verteld dat er stof en wellicht etensresten in de connectoren zaten die de fout hadden veroorzaakt. Vreemd waarom deed ie het dan wel op het dockingstation. Maar ja je trekt aan het kortste eind het is slikken of stikken. Ben benieuwd hoe lang ik nu mijn tablet kwijt ben als ik de bovenstaande klachten lees en op andere forums regent het ook klachten. Het wordt hoog tijd voor een uitzending lijkt me.
Met een beetje perslucht is het vuil weg. Vroeger deed de servicedienst van de dealer dit en was het service nu moet ik 40 euro verzendkosten betalen bovenop de reparatie van 50 euro omdat Asus ervoor kiest in Tjechie te gaan zitten. Wat de BTW betreft zitten ze weer in NL want ze berekenen het nl tarief. Kortom belabberde service en communicatie en ik koop nooit geen Asus product meer.
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02
Re: Asus slechte service
Goed dat ik het weet, ik heb ook een Asus ter reparatie en naar mijn weten gebeurd dit gewoon in NederlandJanhof schreef:Ik had het probleem dat de accu van de tablet heel snel leegliep. Sloot ik hem op het toetsenbord aan dan deed hij het vele uren. Dit gebeurde op vakantie dus na de vakantie Asus gebeld. Daar werd me gezegd dat ik nog garantie had en dat het een hardwarefout moest zijn Insturen naar Tjechie. daarop kreeg ik een email waarin stond schade door eigen schuld geen garantie en een rekening van 91 euro te voldoen aan een bank in Tjechie.
Bij de mail zaten twee fotos van de connectoren. Gebeld met de klantenservice en daar werd mij verteld dat er stof en wellicht etensresten in de connectoren zaten die de fout hadden veroorzaakt. Vreemd waarom deed ie het dan wel op het dockingstation. Maar ja je trekt aan het kortste eind het is slikken of stikken. Ben benieuwd hoe lang ik nu mijn tablet kwijt ben als ik de bovenstaande klachten lees en op andere forums regent het ook klachten. Het wordt hoog tijd voor een uitzending lijkt me.
Met een beetje perslucht is het vuil weg. Vroeger deed de servicedienst van de dealer dit en was het service nu moet ik 40 euro verzendkosten betalen bovenop de reparatie van 50 euro omdat Asus ervoor kiest in Tjechie te gaan zitten. Wat de BTW betreft zitten ze weer in NL want ze berekenen het nl tarief. Kortom belabberde service en communicatie en ik koop nooit geen Asus product meer.
Zelf eens gebeld na 2 weken wachten nog op onderdelen waaronder een connector en compleet nieuw beeldscherm en ik ga zeker niet betalen ik heb product gekocht met 2 jaar garantie en neem aan dat alles kosteloos wordt vervangen en over de telefoon kwam niks bijzonders naar voren.
Wacht het even af.
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02
Re: Asus slechte service
Inmiddels mijn Asus al tijdje terug en ik ben zeer te spreken over de service
Binnen 2 weken apparaat weer terug netjes verpakt werkt goed,nieuwe connectoraansluiting,beeldscherm,en lader/kabel.
Beste service die tot nu toe heb mogen ontvangen
Binnen 2 weken apparaat weer terug netjes verpakt werkt goed,nieuwe connectoraansluiting,beeldscherm,en lader/kabel.
Beste service die tot nu toe heb mogen ontvangen