LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Packard Bell service[/b]

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jernancy

[b]Packard Bell service[/b]

Ongelezen bericht door jernancy »

Packard Bell service, dit kan ik geen service noemen.
Na 45 minuten, 60 minuten, 30 minuten wachten krijg je nog steeds geen medewerker aan de telefoon, echt belachelijk. En het servicenummer kost maar liefst 15 eurocent per minuut dus tel maar op hoeveel dit grapje kost. Maar het ergste is inmiddels heb ik nog steeds geen medewerker aan de telefoon gehad en ben ik nog steeds niet te woord gestaan en mijn probleem met mijn pc is nog steeds niet opgelost.

nelly

Re: [b]Packard Bell service[/b]

Ongelezen bericht door nelly »

de harde schijf van mijn p.bell was in mijn garantie tijd kapot
dus bellen naar p.bell service
ik heb ook 50 minuten aan de telefoon gewacht en toen maar opgehangen
vervolgens heb ik expert gebeld waar ik de computer had gekocht
die zeiden tegen mij brengt de computer maar hier en dan kijken wij of we het kunnen maken
de volgende dag kon ik de computer weer ophalen bij expert met de mededeling dat ze contact hadden gehad met p.bell service maar ook expert kon de computer niet maken met behulp van het service nummer van p.bell
ik vroeg aan expert als jullie p.bell aan de lijn hebben gehad waarom hebben jullie dan geen afspraak gemaakt voor mij
dat ging niet zei expert ik moest persoonlijk bellen naar p.bell
ik gebeld naar 15 min had ik iemand van p.bell die mij kon helpen maar tot mijn verbazing moest ik toen weer wachten tot de monteur van p.bell mij zou opbellen voor een afspraak te maken om de computer te maken
na een week beld de monteur dat hij dinsdag zou komen
ik heb de hele dag gewacht maar de monteur kwam niet
dus weer bellen naar p.bell en die zeiden dat er een misverstand was opgetreden en dat de monteur nu vrijdag zou komen
en inderdaad de monteur kwam vrijdag en was binnen20 min kaar met de computer
maar ik heb 3 weken met een kapotte computer gezeten
en veel geld betaaldv voor het 0900 service nr van p.bell

PACKARD BELL HEEFT SLECHTE SERVICE

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft niet voor niets de bijnaam Packard Hell :twisted:

nelly

Ongelezen bericht door nelly »

Ja ,dat is het juiste woord

Nica

Ongelezen bericht door Nica »

Ik ben ook aan een nieuwe computer toe, maar welke moet ik DAN nemen? Geen PB, geen Dell, welke dan? Niet zo,n dure aub!

opgenaaidl

Ongelezen bericht door opgenaaidl »

nica laat gewoon een kloon voor je bouwen,door een pcboer om de hoek.

voordeel> als er iets mee is ben je vlakbij aan het juiste adres.

geen dure 0900 nummers,en least but no last!
als er uberhaupt iets kapot gaat ,kun je alle onderdelen gewoon vervangen door andere eventueel van een ander merk!

bv hd maxtor defect dan ibm of seagate etc,idem videokaart.

kortom een kloon is net zo goed omdat de meeste onderdelen die daarin zitten ook in merk computers zitten.

henkjan99

Ongelezen bericht door henkjan99 »

Inderdaad. PB is vreselijk!

Ik heb sinds 6 september de Easynote H5605 (laptop). Heb hem nodig voor mijn journalistieke opleiding.
Meteen na de aankoop (á 1299 euro, waarbij ik ook nog ben genept door It's Electronics, maar dat is een ander verhaal) begon de ellende!!!
Het kwam al snel voor dat de aan/uit knop niet werkte. Ik kreeg de laptop niet aan! Geprobeerd met adapter, werkt het wel. Let wel: de batterij was volledig opgeladen alvorens ik de adapter aansloot. Dus de adapter er weer uit en ik kon weer vrolijk verder werken. Vrolijk, voor 45 minuten. Want langer werkt de batterij niet. De helpdesk gebeld, lang in de wacht gestaan, lang gesproken met medewerker. De medewerker besloot een nieuwe batterij toe te sturen. Overigens kan ik niet vinden HOE de batterij te vervangen. Gebruiksaanwijzing werd niet geleverd, behalve de gebruiksaanwijzing van een DESKTOP pc!
De batterij werd in de tweede week na aankoop besteld. Dat is zeker vóór 20 september geweest. "De batterij wordt wat later geleverd i.v.m. verhuizing naar Parijs", wist de medewerker te melden. Nu, eind oktober is er nog steeds geen batterij binnen...
De laptop vertoonde ook andere kuren. Onder andere het compleet stil vallen van de pc. Het scherm blijft aan, maar er is nul activiteit. Er rest niets anders dan de pc uit te drukken (knop 10 seconden ingedrukt houden).
Na een weekje welverdiende rust tijdens de herfstvakantie, zonder laptop, besloot ik zaterdag 23 oktober de laptop weer eens uit de laptoptas te halen en lekker te gaan internetten. De melding: "Schijffout. Druk op CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten". En dat deed ik dus. Maar dezelfde mening verscheen en verscheen en verscheen...
De helpdesk maar eens bellen. Bijna een uur gewacht, voordat ik de medewerker te spreken kreeg. Na veel F11 getoetst te hebben tijdens het opstarten en diverse zaken nagekeken te hebben in het BIOS, leverde het NIETS op.
De medewerker moest steeds overleggen. Uiteindelijk werd besloten een koerier langs te sturen die mijn laptop komt ophalen. Maandag of dinsdag komt er een koerier langs. Na vijf werkdagen heeft u uw laptop terug. Bijna anderhalf uur aan de lijn gezeten. Mobiel. Vijftien cent per minuut.
Het is nu al bijna woensdag. Nog geen koerier geweest en ik zit met een kapotte laptop. En mijn artikelen die ik schreef op school? Weg! Ik kan opnieuw beginnen! (Laat ik nou net die zaterdag een back-up hebben willen maken...)

Wéér een klachtenmail gestuurd dus.

Overigens worden vragen niet beantwoord. PB stuurt simpelweg een mail met deze reactie: "heeft u wel eens op onze site gekeken?"

Op de PB-site staat inderdaad een schijnbaar handig programma waar je veel problemen mee zou kunnen oplossen. Je moet wel geregistreerd staan bij PB. Dat ben ik, maar kan nog steeds niet inloggen op die ene site waar ik naar wordt verwezen.

De laptop is nog altijd kapot... Geen koerier gezien... Ben ook zeer bang dat er alleen naar het opstartprobleem en KAPOTTE HARDE SCHIJF (de oorzaak) gekeken zal worden en niet naar alle andere problemen. PB: geef mij maar een nieuwe laptop! (Al rijmt pc beter...)

Gast

Mensen moeten gewoon een kloon kopen NIet die dure merken.
Als Packard bell,dell,Hewlett Packard etc.

DAt moeten bedrijven maar doen,maar mensen die een pc thuis gebruiken. Koop nooit een merk P.C.

Die is veel te duur.

Voor een paar honder euro kun je een pc in elkaar laten zetten.

Zelfs op internet kun je een pc bestellen. Zorg alleen dat je hem nooit van tevoren betaald maar op rembours,dan weet je zeker dat je je pc krijgt.
En zal je je geld niet kwijt zijn als de tent failliet gaat.
Verder zorg wel dat je een merk onderdeel hebt.
Een harde schiijf van een bekende fabrikant of geheugen etc etc.
Want als de winkel failliet mocht gaan kun je altijd aankloppen bij de fabrikant. Tenzij die ook failliet gaat

In 1997 kocht ik ook een pc van Packard Hell. Toen waren precies dezelfde problemen als dat je nu hebt jernancy.
Ook ik moest uren wachten voordat ik iemand aan de lijn kreeg.
En ook ik werd niet geholpen.

Na meer dan 7 jaar heeft Packard Hell het nog steeds niet geleerd.

mistery

Ongelezen bericht door mistery »

Ook ik heb al meerdere malen problemen gehad met de service van Packard Bell.
Meerdere malen contact gehad dat onze laptop het niet meer goed deed, via de telefoon moest het opgelost worden..een monteur kon niet langs gestuurd worden, zelfs niet tegen betaling (?).
Na een 'eeuwigheid' zeuren kon ik eindelijk dan de laptop opsturen naar Packard Bell zelf.
Wat ik meerdere malen heb moeten doen, omdat de computer gewoonweg er steeds weer mee ophield.
Mijn volgende laptop gaat dan ook zeker geen Packard Hell meer worden, want het is echt vreselijk.
Dan nog maar niet over de klantenservice gesproken, waar je vaak ook een 'eeuwigheid' aan de telefoon hangt totdat je eindelijk een medewerker hebt gesproken en dan nog maar afwachten of je correct geholpen wordt.

Ingo

Ongelezen bericht door Ingo »

Ikzelf heb ook problemen gehad met mijn laptop. o.a. de cd-speler werd niet geladen. gelukkig :evil: had ik ze na 1,5 uur in totaal te pakken.
Ik had toen ook een aantal problemen bij de forum geplaats. Bij het PB-forum hadden ze een groot deel van de problemen een oplossing voor.

uiteindelijk heeft PB een koerier van DHL langsgestuurd die mijn laptop helemaal naar dusseldorf moest brengen voor repereatie. (is er geeneen in nederland waar ze dat kunnen). Maar het schiet niet op met hun service. je krijgt geen bericht wat ze hebben moeten doen. Ik zag het pas toen ik hem aanzette. de helecomputer hadden ze opnieuw geinstalleerd. dat melden ze ook niet van te voren.

marcel120

Ongelezen bericht door marcel120 »

koop zeker geen Packard Bell, WAARDELOZE service !!
De Technische ondersteuning is 'bereikbaar' via duur servicenummer Standaard lange wachttijden en ook moet je eerst minutenlang een bandje met informatie van Packard Bell aanhoren en je PC serienummer intoesten etc.
En met klachten kan je opeens niet terecht bij de technische ondersteuning maar als je vraagt om je door te verbinden naar de klantenservice krijg je te horen dat de klantenservice alleen via post bereikbaar is ??!?!?!?! en je raadt het al.............als je een brief stuurt naar Packard Bell klantenservice hoor je verder helemaal niks meer !!
:evil:

Johan D

Ongelezen bericht door Johan D »

De reden dat veel PB laptops naar Duitsland gaan is dat daar de fabrikant van de laptops zit (ja... in Dusseldorf). De meeste laptops van PB worden gebouwd door Mitac (u zult op uw reparatie bon zien staan dat ze naar MS Hardware Service zijn geweest, dat is Mitac). Op de site van Mitac kunt u desgewenst zelf onderdelen bestellen van hun systemen, voor de handige knutselaar misschien een oplossing, je verliest er wel je garantie door, maar..... its a risk worth....

Gast

Inmiddels heeft dreigen met Radar (inclusief verzonden kopietjes van mails naar Radar) in mails naar Packard Bell effect gehad. Ook heb ik It's op de hoogte gebracht van het feit dat PB slechte service biedt. Dat heeft hen doen besluiten vaart te zetten achter een reparatie. Afgelopen maandag werd mijn laptop opgehaald per UPS. Woensdagochtend kreeg ik telefoon met de vraag of ik de laptop al terughad. Ik: "Nee, die heb ik net opgestuurd!". Maar wat bleek?! De laptop was in 1 dag gerepareerd!!! Afgelopen woensdag kreeg ik de laptop terug. In goede staat en goed gerepareerd! Er zit zowel een nieuw moederbord als harde schijf in. Ook is naar het BIOS gekeken en is het juist ingesteld. Alle problemen zijn opgelost. Nu alleen nog een klachtenbrief afwachten, waar ik ook om een tegemoetkoming in de telefoonkosten vraag. Dat kan en mag ook van PB, aldus de medewerker van de helpdesk.

Antwoordnummer 413
6600 VC Wijchen

is het adres! :)

Wes

Ongelezen bericht door Wes »

Ik heb dus ook de “fout” gemaakt om een PB notebook te kopen. Ik heb mijn PB IGO2440 in februari 2003 gekocht bij het inmiddels failliete Megapool. Het was een leuke aanbieding en aangezien een student nou eenmaal niet veel geld heeft, enfin je snapt het wel.
Nu (of liever gezegd een paar maanden geleden) werkt mijn notebook niet meer. En, jawel de garantie is natuurlijk verlopen. In het garantieboekje (wat je natuurlijk pas ziet nadat je dat ding gekocht hebt) lees je dan dat er in Nederland op een notebook van PB een jaar garantie zit terwijl dit in andere landen (bijvoorbeeld België) twee jaar is. Ik dacht dat er met die Europese richtlijnen enzo één “termijn” zou zijn binnen Europa, maar dit blijkt dan volgens PB niet zo te zijn.
Ook ik heb een keer of 3 gebeld naar PB’s helpdesk. Na twee keer in de middag te hebben gebeld en een poosje (lees een kwartier) in de wacht te hebben gestaan heb ik besloten om maar een keer in de ochtend te bellen (lees 9 uur), dit had gelijk resultaat. Deze man vertelde mij dat hij er niets aan kon doen en dat ik hem maar moest opsturen (of op laten halen) door een bedrijf uit Limburg wat PB’s reparatiecentrum zou zijn, de kosten hiervoor waren rond de 90 euro. Ik heb deze man verteld dat ik eerst naar een (wellicht) goedkopere oplossing zou zoeken en ben toen in contact gekomen met een klein computerbedrijf bij mij uit de buurt. Deze man heeft getracht om mijn notebook te maken, maar het lukte hem niet.
Hij kon mijn notebook wel opsturen naar het reparatiecentrum van PB en heeft dat ook namens mij gedaan.
Na een week of anderhalf kreeg ik van hem een telefoontje met de melding dat ik drie opties had:
1. Notebook laten repareren (er was iets mis met het moederbord en de processor geloof ik) a 730 euro;
2. Notebook ongerepareerd retourzenden a 112 euro;
3. Afstand doen van mijn notebook en geen kosten hoeven te betalen.
Ik heb voor de tweede optie gekozen, als hij echt niet meer te maken is kan ik er de spullen die nog wel werken er uit halen en verkopen.

Toen ik mijn notebook bij de door mij gecontacteerde reparateur op ging halen heeft hij mij verteld dat hij het een trieste zaak vond en dat hij nog een brief zou schrijven naar PB om dit te benadrukken. Toen ik hem nogmaals vertelde over de verschillende garantietermijnen binnen Europa vertelde hij me dat dit niet het geval is. Ik heb toen mijn serienummer en bon naar hem toegemaild en dit heeft hij samen met de brief naar PB gestuurd.
Ik hoop dat er iets positiefs uit die brief naar voren komt, maar ik reken er niet echt op.
Ik heb dan ook 1 ding geleerd uit deze hele situatie.
Koop NOOIT maar dan ook NOOIT iets van PB, ik zal dit ook vertellen tegen eenieder die om raad vraagt omtrent het aanschaffen van een computer (notebook of PC).

dreamer36

Ongelezen bericht door dreamer36 »

opgenaaidl
ik ben het helemaal met jou eens een kloon computer laten bouwen
ik heb dat ook gedaan dat is beter dan een merk ps :P

groetjes dreamer36

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik mail en schrijf al weken met Packard-Bell en heb nog steeds geen eerlijk en fatsoenlijk antwoord gehad,het zijn gewoon OPLICHTERS! :evil: :evil: :evil:

Gesloten