LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC ellende

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Richie67

BCC ellende

Ongelezen bericht door Richie67 »

Hallo ik had al eerder gereageerd met mijn verhaal op een ander topic, maar ik zag dat dat helemaal onder de verkeerde categorie staat, dus bij deze plaats ik het onder het juiste forum.

Hier is mijn BCC laptop-story. Ik heb de laptop 28 maart gekocht. Na 10 weken stopte hij er helemaal mee, dus terug naar BCC. Laptop werd door BCC opgestuurd naar Acer, de doos kreeg ik weer mee naar huis. Ongeveer 6 weken later kon ik de laptop weer ophalen, deze was netjes door Acer terug gestuurd in een doos. In de winkel uit de doos laten halen en wat bleek, een grote deuk in de voorkant. Weer opsturen dus, al liet de service desk medewerker blijken dat hij dat maar onzin vond . Ongeveer 6 weken later (nu 2 weken geleden) was de laptop terug. De behuizing was voor een groot gedeelte vervangen en de beschadigingen waren voor het grootste gedeelte verdwenen, dus besloten laptop mee naar huis te nemen. Thuis gekomen merkte ik dat de Wifi adapter zeer slecht ontvangt, ik moet binnen 2 meter van mijn router blijven om te kunnen internetten. Dus maar weer naar BCC. De service desk medewerker wilde hem weer opsturen maar ik ging niet akkoord en ik wilde de filiaal manager spreken. In eerste instantie zij ook hij opsturen, maar na enige discussie zei hij:"zet alles maar op de mail dan ga ik aan de slag met de service desk van BCC Nederland. Ik neem u CC mee in het mail verkeer, dan blijft u op de hoogte". Zo gezegd zo gedaan. Na een week nog geen reactie, dus in een nette mail het verhaal nog eens opgestuurd en een ontvangst bevestiging gevraagd. Dat was 3 dagen geleden en nog steeds geen reactie. Ik wacht deze week af, dan gaat de mail met de naam van de filiaal manager naar het hoofd kantoor van BCC. Als er weer geen reactie komt ga ik andere stappen ondernemen. (wellicht kan Radar een handje helpen)

Volgens de consumentenbond heb je bij een aparaat jonger dan een half jaar recht op kostenloze reparatie of vervanging zonder dat de consument daar ongemak of nadelige gevolgen van heeft. Aan het eerste gedeelte heeft BCC zich gehouden, maar 3 maal 6 weken opsturen betekend in dit geval zeker ongemak en nadelige gevolgen voor mij. Ik koop dat ding uiteraard niet voor niets.

to be continued dus............

P.S.: In de laatste anderhalve week opgemerkt dat het toetsenbord ook niet goed werkt, sommige aanslagen worden niet gezien, vooral de spatiebalk.

Groet Richard

Richie67

Re: BCC ellende

Ongelezen bericht door Richie67 »

Er is ondertussen weer een week voorbij. Vanmorgen een mail naar BCC nederland gestuurd en mijn teleurstelling over de manier waarop BCC met zijn klanten omgaat geuit. Deze keer BCC 48 uur gegeven om in ieder geval te reageren.........................

Ook met de stichting Consuwijzer gebeld. Zij geven aan dat er in de wet niet aangegeven wordt hoe vaak een product binnen garantie termijn gerepareerd mag worden, maar dat het wel zonder overlast voor de consument moet gebeuren. Voorstel van Consuwijzer is een aangetekende brief naar BCC sturen en daar in te vragen om binnen afzienbare tijd de laptop te vervangen. Persoonlijk zie ik meer in ontbinding van de aankoop zodat ik echt afscheid kan nemen van BCC en er voortaan weg kan blijven. Ik ga eerst afwachten of er op de mail gereageerd wordt, daarna maar een aangetekende brief.............

to be continued........................

Groet Richard

Gesloten