LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beeldschermen schoonmaken ?
Beeldschermen schoonmaken ?
Wat is de beste manier om een beeldscherm van een PC of van de TV
schoon te maken ?
Onze dame die ons interieur verzorgt heeft afgelopen week het beeldscherm
van mijn PC verzorgd met doekjes van de Hema.
Het heeft alleen maar irritante strepen achtergelaten nou was ik wel toe aan een groter beeldscherm maar toch.
Wie heeft een tip ?
schoon te maken ?
Het heeft alleen maar irritante strepen achtergelaten nou was ik wel toe aan een groter beeldscherm maar toch.
Wie heeft een tip ?
Re: Beeldschermen schoonmaken ?
Gewoon zon spuitbus "Beeldscherm reiniger" , of een heel goed uitgewrongen gewoon vochtige doek.
Die strepen krijg je er met een zachte stofdoek wel weer af, dat is enkel wat residu van het schoonmaakmiddel dacht ik. Glassex, en ook glasdoekjes ed kunnen schadelijk zijn voor de plastics van een modere TV, en het scherm is niet meer van glas zoals vroeger.. Dus ik zou even een plentyparts/handyman of, welk een elektronische grootgrutter, binnenlopen voor een flaconnetje speciaal schoonmaakmiddel voor tv's. Die staan op elke toonbank wel..jarre schreef:Wat is de beste manier om een beeldscherm van een PC of van de TV
schoon te maken ?
Wie heeft een tip ?
Een beeldscherm schoonmaken is lastig. Het is elektrisch en er zit vaak veel stof op. Gebruik voor het schoonmaken een schone, zachte, pluisvrije doek. Maak de doek een beetje vochtig met water en veeg het beeldscherm daarmee schoon. Gebruik daarna een brillendoekje. Deze doekjes zijn zacht en speciaal voor het reinigen van glas. Wees wel voorzichtig met vocht! Dit kan in het beeldscherm dringen met storingen of kortsluiting tot gevolg.
Deze tip is afkomstig uit Dekselse Dames
Deze tip is afkomstig uit Dekselse Dames
Maak een schone, zachte (om krassen te voorkomen), pluisvrije (anders zult u het niet goed kunnen reinigen) doek vochtig met water. Veeg het beeldscherm daarmee schoon.
Spuit geen vloeistoffen direct op het scherm!
Spuit geen vloeistoffen direct op het scherm!
-
Ik gebruik altijd Vim (met citroengeur).
Gewoon een hele oude en zachte theedoek met een beetje (een paar druppels) lauw water.
-
Licht bevochtigd Microvezeldoekje zonder verdere toevoegingen (zeep).
deze laten ook geen pluizen achter.
Ook perfect voor bijvoorbeeld glazen tafels. (Dan met wat Glassex)
deze laten ook geen pluizen achter.
Ook perfect voor bijvoorbeeld glazen tafels. (Dan met wat Glassex)
Jokkenbrok . Gebruik zelf altijd het speciale middel Fellowes Screen Cleaner. Gewoon op een zachte doek spuiten en wrijven maar. Droogt streeploos op. Heb alleen geen flauw idee meer waar ik het gekocht heb, gaat lang mee maar heb wel een web adres: http://www.fellowes.com en dan even naar Nederland zoeken, haha, kan het zelf zo snel niet meer vinden.Bob Schurkjens schreef:Ik gebruik altijd Vim (met citroengeur).