LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bereikbaarheid Packard Bell, hun Garantie en Windows 7

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
CireRice

Bereikbaarheid Packard Bell, hun Garantie en Windows 7

Ongelezen bericht door CireRice »

Eind 2008 heb ik een prachtige iPower van Packard Bell aangeschaft. Buiten wat gratis rommel die meer last dan plezier geeft werkt de PC verder fantastisch. Gelukkig maar, want bij aanmelden herkend Packard Bell (de site) mijn productnummer en serienummer niet. Na enkele pogingen gebeld met een prijzig 0900 nummer. De medewerker daar herkend mijn PC gelukkig wel, maar kan niet zeggen waarom de site de nummers niet als zijnde van PB ziet. De medewerker vraagt mij het hemd van mijn lijf, waarop ik vraag of ik al die gegevens niet beter kan mailen. Nee, aan e-mail of chatten doet PB niet. Op specifieke vragen kan de medewerker ook geen antwoord geven, want de medewerkers van Packard Bell zijn onbekend met hun eigen product: "Wij werken niet met Packard Bell..." Ik wilde ook graag de garantie verlengen, maar, zo werd gezegd, hiervoor had ik nog negen maanden de tijd en ik kon dat zelf doen zodra ik bevestiging ontving van de aanmelding. Die bevestiging kwam, maar mijzelf aanmelden gaat echt niet. Bellen met het duurste 0900 nummer (ik heb namelijk volgens Packard Bell geen product van hen, laat staan dat ik garantie heb) heeft slechts herhaalde meldingen van de kosten van dat nummer opgeleverd. Een echte medewerker heb ik niet meer te spreken gehad. Op mijn brief van augustus 2008 waarin ik het probleem uit de doeken doe heb ik net als mijn latere schrijven geen reactie gekregen. Nogmaals, het is een prachtige PC, maar de service, als die als bestaat, is goed verborgen achter een voor mij ondoordringbare muur. Volgens Packard Bell doe ik al mijn PC werk al maanden zonder PC en dat is best slim van me. Helaas zie ik vooralsnog niet hoe dit verdraaid vervelende probleem tot een einde komt, want ook op mijn vraag of ik Windows 7 kan draaien krijg ik geen antwoord omdat microsoft me fijntjes naar Packard Bell verwijst. Nee, het product zelf is best goed en solide, maar voor mij nooit meer een Packard Bell.

stofzuigertje

Re: Bereikbaarheid Packard Bell, hun Garantie en Windows 7

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

0900 nummers zijn bekend duurder..
Soms kun je beter een buitenlands Packard Bell nummer proberen.
Indien je meerdere talen beheers een land dat goedkoper is te bellen zoeken
is niet verboden.

Of je Win 7 kunt draaien weet ik niet zonder specificatie van processor en geheugen, en of er drivers voor de ingebouwde video kaart zijn.
Dus als er bij Acer, Packard Bell of E machines die van zelfde eigenaar zijn gelijkwaardige met Win 7 worden aangeboden zou het kunnen.
Wel word dit een volledige versie dus tenminste €89,- afhankelijk van land en versie Win 7.

Verder heeft U na aankoop Windows 7 pakket geen garantie dat het ook werkte dus op eigen risico veel geld voor proberen?

Een Upgrade CD van Vista naar Win 7 proberen is veiliger.
Deze worden na upgrade wel eens meer voordelig aangeboden.
Wel zorgen dat je alle herstel CD's klaar hebt voor als het toch fout zou gaan.
Je moet dan wel jou Vista Code weten voor deze OEM versie.

CireRice

Re: Bereikbaarheid Packard Bell, hun Garantie en Windows 7

Ongelezen bericht door CireRice »

Bedankt voor de reactie.

Volgens het testprogramma van microsoft zou ik Windows 7 kunnen draaien op deze PC [ Intel Core2 Quad CPU Q8200 @ 2.33 GHz, 2.34GHz, 4,00GB RAM]. Ik denk dat ik maar op een upgrade moet gokken (na volledige back-up), want zoals in de lijn der verwachtingen ligt heeft Packard Bell nog steeds niet de moeite genomen om ook maar te reageren.

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat op zich goede producten door een dergelijk waardeloos service-systeem uit de markt geprijsd worden. Echt ongelofelijk! Als het bedrijf waar ik werk zo met klanten om zou gaan, dan stonden TROS Radar en TROS Opgelicht zij aan zij met de Consumentenbond tegen onze voordeur aan te rammen. Oh ja,... Packard Bell zit achter een muur, dus heeft natuurlijk geen voordeur!!
Nou ja, zolang de PC werkt prima. Verder is het leergeld geweest.

Gesloten