Mijn Canon printer van 18 maanden oud print 1 kleur niet meer, ik heb van alles geprobeerd, op de officiele manier reinigen, diepreinigen, nieuwe cartridge, weer reinigen etc. etc.
Toen nog aan de hand van tips de printkop geprobeerd te reinigen met water, ook geen succes.
De printkop is dus defekt, de verkooptaktiek van Canon was destijds dat je een printkop ooit kon vervangen maar dat deze vele cartridges mee moest gaan.
Niet dus: na anderhalf jaar niet overdreven veel gebruik kan ik de printer opsturen naar Canon, zij moeten hem vervangen terwijl de kop los in de verpakking zit bij aankoop en je hem zelf moet plaatsen.
Kosten 190 euro, en de kosten voor het opsturen natuurlijk, dus samen ruim 200 euro.
Nieuwprijs destijds voor de hele printer? 180 euro.
Conclusie? Gooi maar weg
Onbegrijpelijk dat een printkop 200 euro moet kosten, bijna 440 gulden voor een kunststof houder met een printplaatje en een paar spuitmondjes.
Of is dit de manier van Canon om de klant te bestelen?
Lijkt mij wel dus
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Canon printer na 18 maanden weggooien?
Re: Canon printer na 18 maanden weggooien?
Nou ja je hebt dat ding nou weggegooid gewoon voortaan een echte kopen.
Wat is dan een echte, ga maar eens zoeken op internet naar ervaringen van anderen, Epson printers hoor je ook niet zo veel goeds over, en HP is ongelooflijk duur in het gebruik.
Ik heb een beetje rondgekeken bij de Media Markt (omdat daar nu eenmaal veel modellen staan) en het valt me op dat veel modellen gammel lijken en de inhoud van de inktcartridges nog kleiner is geworden dan voorheen.
Ik heb een beetje rondgekeken bij de Media Markt (omdat daar nu eenmaal veel modellen staan) en het valt me op dat veel modellen gammel lijken en de inhoud van de inktcartridges nog kleiner is geworden dan voorheen.
De diefstal en oplichting en de vernedering van fatsoenlijke hardwerkende mensen, verdwijnen uit het beeld en wat over blijft is sigarendamp en champagne stank van hardop lachende boeven van: Kijk, wij hebben het binnen, kom het maar terughalen, indien jullie het durven!
Laten wij hopen, dat de hoofden koel zullen blijven en dat iedereen rustig zal blijven in een tijd van bloedige terrorisme en mag het toch anders verlopen: het zij ook zó!!
Laten wij hopen, dat de hoofden koel zullen blijven en dat iedereen rustig zal blijven in een tijd van bloedige terrorisme en mag het toch anders verlopen: het zij ook zó!!
Juist het niet overdreven veel gebruik van een printer leidt tot zulke klachten. Het is verstandig om 1 x in de twee weken (liefst zelfs 1 keer in de week) een print te maken waarbij alle kleur cartridges voor gebruikt moeten worden (testpagina) door dit te doen drogen de cartridges niet uit... en voorkom je beschadigingen aan de printerkop.
Ook moet je dus niet printen en daarna de printer gelijk uitschakelen.
Maar laat hem nog een tijdje aan staan voor je hem uitzet... dat laatste schijnt ook te voorkomen dat ie uitdroogt door te snelle afkoeling.
met vriendelijke groeten xantia-sx
Ook moet je dus niet printen en daarna de printer gelijk uitschakelen.
Maar laat hem nog een tijdje aan staan voor je hem uitzet... dat laatste schijnt ook te voorkomen dat ie uitdroogt door te snelle afkoeling.
met vriendelijke groeten xantia-sx
In principe is het natuurlijk zo dat zowel de inktjet- als de laser-printers worden vervaardigd door dezelfde fabrikanten.
Tot nu toe was het zo dat men de inktjet-printers voor een prikje aanbood en alles trachtte terug te verdienen via de inktcartridges terwijl men bij de laserprinters een exorbitant bedrag bij aanschaf op tafel moest leggen en dan bij de gebruiksmiddelen goedkoper uit was.
Met prijzen van 2000 tot 4000 toenmalige guldens per liter inkt kwam dat uiteindelijk toch weer op hetzelfde neer per afdruk.
De laatste tijd dalen de prijzen van de kleurenlaserprinters dusdanig - zag bij dunnet al deze aanbieding http://shop.dunnet.nl/dunnet/detail.asp
- dat je beter een laserprinter kunt aanschaffen.
Tot nu toe was het zo dat men de inktjet-printers voor een prikje aanbood en alles trachtte terug te verdienen via de inktcartridges terwijl men bij de laserprinters een exorbitant bedrag bij aanschaf op tafel moest leggen en dan bij de gebruiksmiddelen goedkoper uit was.
Met prijzen van 2000 tot 4000 toenmalige guldens per liter inkt kwam dat uiteindelijk toch weer op hetzelfde neer per afdruk.
De laatste tijd dalen de prijzen van de kleurenlaserprinters dusdanig - zag bij dunnet al deze aanbieding http://shop.dunnet.nl/dunnet/detail.asp
- dat je beter een laserprinter kunt aanschaffen.
-
Prijzen van onderdelen voor electronica producten zijn vaak absurt. Dit is niet alleen bij printers, maar ook voor een laser unit van een DVDR kost de losse laser bij de groothandel al bijna net zoveel als een compleet nieuw apparaat. Dit is iets wat ik en vooral de consument niet kan begrijpen. Ik heb eens een los IC besteld voor een afstand bediening van een TV en dat kostte toen 94 gulden, terwijl een complete nieuwe afstandbediening 89 gulden was! Het is inderdaad niet leuk meer.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.