LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canon printer tijdbom!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Menno

Canon printer tijdbom!

Ongelezen bericht door Menno »

Ik heb een canon inktjet printer van iets meer dan 2 jaar oud. Prijs destijds < €200.- Plotseling krijg ik een foutmelding en kan ik niet meer printen. Blijkt dat de afval tank voor het spoelen van de koppen volgens de lectronische teller in de printer vol is. De printer printte echter nog prima voor dat hij blokkeerde.
Ik heb geen andere keus dan de printer naar Canon op te sturen om de printer te resetten en de tank te legen. Kosten €95,- eclusief BTW en verzendkosten!!! Op de vraag of ik de tank zelf kan legen wordt bevestigend geantwoord, maar de printer moet toch opgestuurd worden om gereset te worden! Ik kan hem dus niet zelf resetten. Ik heb net voor €50.- nieuwe cartridges gekocht omdat niet meteen duidelijk was waarmee de foutmelding te maken had. Die kan ik nu samen met de printer weggooien omdat ik geen ruim €95,- ga investeren in een printer van nog geen €200,- die meer dan 2 jaar oud is.
Blijft de frustratie dat je niet zelf kunt bepalen dat je evt op eigen risico verder wilt printen en dat bij aanschaf niet wordt vertelt dat je na 2 jaar (of mogelijk eerder volgens Canon!) zo'n grote investering moet doen.
Ik vind dit NIET kunnen en zal ook nooit meer een Canon printer kopen.
Je koopt toch ook geen nieuwe fiets die naar 2 jaar onverwacht op slot springt en alleen door de fietsenmaker na een dure servicebeurt van het slot gehaald kan worden??? BELACHELIJK!
:evil:

Gast

Re: Canon printer tijdbom!

Ongelezen bericht door Gast »

Welkom in de wondere wereld der printers :twisted:

Zal je veel moeite kosten om een printer te vinden waar niet van deze geldklopperij truukjes op zitten :roll:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien helpt dit:

Waste Error Reset

1: Remove the Cartridge
2: Unplug the AC Power Cord
3: Close Front access panel
3: Hold down the RESUME/RESET button and plug in the AC power cord
4: Release RESUME/RESET after plugging in the AC Power cord.
5: Press the RESUME/RESET once within 5 seconds and release the RESUME/RESET .
6: Press and HOLD RESUME/RESET for two seconds or more and release it.
7: Press and HOLD RESUME/RESET for two seconds or more and release it.
8: Unplug AC Power Cord to set data.

PeterEs

Ongelezen bericht door PeterEs »

Misschien dat ik dit wel kan repareren. Mocht je deze printer nog hebben en inmiddels een andere hebben en deze kwijtwillen, ben ik wel geinterreseerd:

van_es11 [Apenstaart] zonnet [punt] nl

Gesloten