LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] cd geklapt in cdrom
cd geklapt in cdrom
mijn vrouw zat vanavond 10-11-2003 samen met mijn zwager hun theorie examen te beoefenen van hun bromfiets met de cd rom van tele educ@tie en die klapte spontaan ik wou graag weten wat ik er kan doen ik moet nu een nieuwe cdrom speler kopen van mij computer ik heb nu wel al een nieuwe maar ik wil wel weten wat ik er aan kan gaan doen
Re: cd geklapt in cdrom
Dit komt veel vaker voor, het komt doordat de cd met een te hoge snelheid wordt afgespeeld. Je kunt dit voorkomen met een programmaatje, zoals Nero Drivespeed.
In principe is het nog helemaal niet zeker dat je cd-romspeler nu kapot is, als je alle stukjes cd verwijdert (openschroeven) is de kans groot dat ie het weer doet Maar die cd ben je kwijt
In principe is het nog helemaal niet zeker dat je cd-romspeler nu kapot is, als je alle stukjes cd verwijdert (openschroeven) is de kans groot dat ie het weer doet Maar die cd ben je kwijt
-
Het wordt in principe veroorzaakt door 2 dingen, de hoge snelheid en kleine beschadigingen of oneffenheden in de cdrom. Niet alle cd's klappen immers uit elkaar.
Wanneer de cdrom een klein scheurtje heeft, zal deze door de hoge snelheid eerder breken. Ook trillen cdromspelers op deze snelheid veel heftiger wanneer de cdrom niet goed is uitgebalanceerd, met alle gevolgen van dien.
Uit voorzorg kun je je cdromspeler vertragen met bv. het programma cdbremse.
Controleer cdroms ook op beschadigingen en oneffenheden.
Wanneer de cdrom een klein scheurtje heeft, zal deze door de hoge snelheid eerder breken. Ook trillen cdromspelers op deze snelheid veel heftiger wanneer de cdrom niet goed is uitgebalanceerd, met alle gevolgen van dien.
Uit voorzorg kun je je cdromspeler vertragen met bv. het programma cdbremse.
Controleer cdroms ook op beschadigingen en oneffenheden.
-
dit probleem kan ook komen door het verkeerd plaatsen van de CD-ROM.
Ik kan uit je bericht niet halen of ze al een tijdje bezig waren met die CD-ROM of dat ze hem net in de Drive stopte. Door verkeerd plaatsen gaat de CD-ROM draaien en slaat hij tegen alles aan wat maar in de CD-Drive zit. Hier knapt hij niet van op en hij gaat kapot...
Ik kan uit je bericht niet halen of ze al een tijdje bezig waren met die CD-ROM of dat ze hem net in de Drive stopte. Door verkeerd plaatsen gaat de CD-ROM draaien en slaat hij tegen alles aan wat maar in de CD-Drive zit. Hier knapt hij niet van op en hij gaat kapot...
Een veel voorkomend probleem! Echter zou ik niet het advies volgen om te stukjes eruit te halen en hopen dat hij het dan weer doet. Een cd kan heel wat splinters achterlaten, en het verstandigste doe je eraan om gewoon een nieuwe te kopen. Deze zijn niet duur meer, dus leef je uit.