LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Compaq laptop en roest

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Nikita

Compaq laptop en roest

Ongelezen bericht door Nikita »

Ik heb een compaq laptop van net een jaar oud en sinds een paar maanden vormt zich roest op de plaats waar mijn handpalm cq arm zicht schuift als ik of typ of mijn toachpad gebruik, volgens compaq valt de behuizing niet onder de garantie en zeker niet aangezien het om roest gaat, dit zal wel veroorzaakt zijn door verkeerd gebruik (hun gaan ervan uit dat ik dan vocht heb gebruikt of in een vochtige ruimte werk) wie heeft hier ook last van en/of wie heeft hier tips voor, graag lees/ hoor ik deze, alvast bedankt

Glaanieboy

Re: Compaq laptop en roest

Ongelezen bericht door Glaanieboy »

Tja, roest kan verschillende oorzaken hebben. Aangezien het roest zich vormt op de plek waar de arm/handpalm rust, denk ik dat het zweet is dat van uw huid afkomt. Het enige wat hieraan te doen is, is de omgeving van de touchpad goed schoonmaken met Glassex (of ander schoonmaakspul).
Over de garantie: Dit valt inderdaad niet onder de garantie, maar ik weleens meegemaakt - als verkoper in een electronica-winkel - dat fabrikanten soms wel eens onder coulance tegen inkoopsprijs dingen vervangen die niet onder de garantie vallen. Probeer dus contact op te nemen met Compaq, leg rustig (!) uit wat er aan de hand is en vraag wat de mogelijkheden zijn. Misschien heb je geluk.
Om nu van de huidige roest af te komen, denk ik dat roest-verwijderaar goed is, maar let wel goed op dat je niet op het toetsenbord of in spleetjes knoeit, want dat kan onherstelbare schade aanbrengen en dan ben je verder van huis.

Bep Nixnut

Re: Compaq laptop en roest

Ongelezen bericht door Bep Nixnut »

Het is idd juist dat de behuizing, volgens Compaq, niet onder de garantie valt. Maar uit (herhaaldelijke) ervaring weet ik dat de ene "customer support" medewerker hier soepeler mee omgaat als de andere. Bij mij werd de claim, na het bellen met een andere medewerker, wel gehonoreerd. Gewoon een paar keer proberen dus.
Succes,
Beppie

Gesloten