LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 aug 2011 14:46
Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Sorry maar één grote ramp! Ik heb een Compaq laptop gekocht die steeds te warm word en uitvalt. (om de 3 maand is het weer raak). Nu is het geen probleem als hij één keer ter reparatie moet worden gestuurd maar dit is nu al 4 keer gedaan en nu moet het voor de 5de keer. In totaal €80,- aan belkosten naar wehkamp en compaq/hp gehad omdat wehkamp je van het kastje naar de muur stuurt. Wanneer je belt naar Wehkamp krijg je eerst een incompetente voornamelijk buitenlandse medewerkers aan de telefoon die jou niet of nauwelijks kunnen verstaan! Laat staan andersom. Ze zoeken en ze vragen en komen met een antwoord die ze in plaats van 20 minuten in 1 minuut hadden kunnen geven. (Waarschijnlijk om meer te verdienen aan de belkosten). Wehkamp is voor mij één grote ramp en ik raad zowel mijn bloglezers als alle kennissen af om ooit iets aan te schaffen bij wehkamp. Ik word er zelf wanhopig van!
Weet iemand wat mijn opties zijn? Mijn laptop is qua prestatie geweldig maar als hij om de 3 maand defect raakt is hij waardeloos. Het koste mij enorm veel extra geld (Niet alleen belkosten maar ook omdat ik als zelfstandige webhosting ondernemer elke keer mijn "goede" laptop moest missen).
Wat kan ik hiertegen doen?
Groeten,
Stef ter B.
Weet iemand wat mijn opties zijn? Mijn laptop is qua prestatie geweldig maar als hij om de 3 maand defect raakt is hij waardeloos. Het koste mij enorm veel extra geld (Niet alleen belkosten maar ook omdat ik als zelfstandige webhosting ondernemer elke keer mijn "goede" laptop moest missen).
Wat kan ik hiertegen doen?
Groeten,
Stef ter B.
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Beste Stef,
Hoe lang geleden heb je de computer gekocht? En heb je de correspondentie met Wehkamp bewaard of is alles mondeling besproken?
Het kan inderdaad niet zo zijn dat een nieuwe laptop binnen een kort tijdsbestek zo vaak gerepareerd moet worden. Het lijkt erop dat er een ondeugdelijk product geleverd is. In dat geval zou je ze eerst de mogelijkheid moeten bieden om tot vervanging c.q. herstel te moeten overgaan. Nu je Wehkamp kennelijk die mogelijkheid al diverse keren hebt geboden, zou het meer in de rede liggen dat Wehkamp je een nieuwe aanbiedt. Het is voor mij wel lastig om een goed advies te geven, aangezien ik nog niet over alle gegevens beschik. Zou je mij daarover willen mailen? Dan kan ik voor je bekijken wat je mogelijkheden zijn.
Vriendelijke groet,
Sonja da Graça
Hoe lang geleden heb je de computer gekocht? En heb je de correspondentie met Wehkamp bewaard of is alles mondeling besproken?
Het kan inderdaad niet zo zijn dat een nieuwe laptop binnen een kort tijdsbestek zo vaak gerepareerd moet worden. Het lijkt erop dat er een ondeugdelijk product geleverd is. In dat geval zou je ze eerst de mogelijkheid moeten bieden om tot vervanging c.q. herstel te moeten overgaan. Nu je Wehkamp kennelijk die mogelijkheid al diverse keren hebt geboden, zou het meer in de rede liggen dat Wehkamp je een nieuwe aanbiedt. Het is voor mij wel lastig om een goed advies te geven, aangezien ik nog niet over alle gegevens beschik. Zou je mij daarover willen mailen? Dan kan ik voor je bekijken wat je mogelijkheden zijn.
Vriendelijke groet,
Sonja da Graça
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Worden de luchtroosters aan de onderkant niet afgedekt?
Als dat wel zo is, dan zijn de klachten verklaard.
Als dat wel zo is, dan zijn de klachten verklaard.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Normaalgesproken wordt computerapparatuur die zo vaak aangeboden wordt aan het repair-centrum verschrot, en krijgt de klant compensatie aangeboden.Nu is het geen probleem als hij één keer ter reparatie moet worden gestuurd maar dit is nu al 4 keer gedaan en nu moet het voor de 5de keer.
Als Wehkamp dit inmiddels zelf niet aangeeft , zou je er (schriftelijk) op moeten aandringen dat dit echt de laatste keer is , en dat je hierna je geld terug wilt hebben.
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Als ik jou was dan zou ik een brief sturen waarin je aangeeft dat je de koop ontbind omdat ze jou geen deugdelijke computer hebben verkocht. Wehkamp moet jou dan het aankoopbedrag terug betalen en zij krijgen de computer terug. Daarnaast heb je recht op een vergoeding van de gevolg schade zoals de telefoon kosten, maar die moet je wel kunnen specificeren.
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Als het om de 3 maanden gebeurd, lijkt het wel dat stof de boosdoener is.stefdesjef schreef:Sorry maar één grote ramp! Ik heb een Compaq laptop gekocht die steeds te warm word en uitvalt. (om de 3 maand is het weer raak).
Als stof in de koelribben gaat zitten, kan er niet voldoende lucht door de koelribben stromen, waardoor wordt de laptop te warm wordt.
Wat dan gebeuren moet, is dat de laptop schoongemaakt moet worden.
Dat valt onder normaal onderhoud.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Elke 3 maanden een laptop uit elkaar schroeven en inwendig schoonmaken is geen normaal onderhoud.Wat dan gebeuren moet, is dat de laptop schoongemaakt moet worden.
Dat valt onder normaal onderhoud
Dit zou alleen gerechtvaardigd zijn als TS in een gekende zeer stoffige omgeving zou werken.
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Je moest eens weten hoe stoffig sommige laptops zijn.Leo The Emperor schreef:Elke 3 maanden een laptop uit elkaar schroeven en inwendig schoonmaken is geen normaal onderhoud.Wat dan gebeuren moet, is dat de laptop schoongemaakt moet worden.
Dat valt onder normaal onderhoud
Dit zou alleen gerechtvaardigd zijn als TS in een gekende zeer stoffige omgeving zou werken.
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Het lijkt er eerder op dat TS het ding mee naar bed neemt of op de bankkussens zet, waardoor er geen goede luchtdoorstroming is. Ook stof wordt vanaf een dekbed of bank sneller aangetrokken, dus het kunnen nog 2 boosdoeners zijn ook.
Gewoon een specifieke laptop onderzetter halen en ik vermoed dat het probleem dan niet meer zomaar voor zal komen.
Gewoon een specifieke laptop onderzetter halen en ik vermoed dat het probleem dan niet meer zomaar voor zal komen.
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Dat is ook mijn vermoeden.Daan_1978 schreef:Het lijkt er eerder op dat TS het ding mee naar bed neemt of op de bankkussens zet, waardoor er geen goede luchtdoorstroming is. Ook stof wordt vanaf een dekbed of bank sneller aangetrokken, dus het kunnen nog 2 boosdoeners zijn ook.
Gewoon een specifieke laptop onderzetter halen en ik vermoed dat het probleem dan niet meer zomaar voor zal komen.
Het probleem is ook dat mensen een mening hebben dat zij zelf wel bepalen hoe zij die notebook gebruiken.
Ondanks de waarschuwing in de handleiding, gaan zij toch de notebook/laptop op schoot nemen, op de bank zetten, of wat dan ook waardoor de koelroosters aan de onderkant afgedekt wordt, omdat men van mening is dat het apparaat er maar tegen moet kunnen omdat het apparaat een laptop heet.
Ook het apparaat in stoffige ruimtes gebruiken geeft problemen.
Al die zaken valt niet onder de non-conformiteit (NOOIT!!!) en zeker niet onder garantie.
De kosten voor het herstel vallen dan volledig voor rekening van de koper.
In het engels kent men een uitdrukking:
Read the f u c k i n g manual and Use the f u c k i n g manual!
En daarmee is alles gezegd.
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Misschien zou zo'n specifieke laptop onderzetter als standaard (blijkbaar noodzakelijk) gebruiksartikel bij een laptop geleverd kunnen worden?Daan_1978 schreef:Gewoon een specifieke laptop onderzetter halen en ik vermoed dat het probleem dan niet meer zomaar voor zal komen.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Het probleem is ook dat mensen een mening hebben dat zij zelf wel bepalen wat de oorzaak is, zonder deze laptop gezien te hebben.BBCS schreef:Dat is ook mijn vermoeden.Daan_1978 schreef:Het lijkt er eerder op dat TS het ding mee naar bed neemt of op de bankkussens zet, waardoor er geen goede luchtdoorstroming is. Ook stof wordt vanaf een dekbed of bank sneller aangetrokken, dus het kunnen nog 2 boosdoeners zijn ook.
Gewoon een specifieke laptop onderzetter halen en ik vermoed dat het probleem dan niet meer zomaar voor zal komen.
Het probleem is ook dat mensen een mening hebben dat zij zelf wel bepalen hoe zij die notebook gebruiken.
Ondanks de waarschuwing in de handleiding, gaan zij toch de notebook/laptop op schoot nemen, op de bank zetten, of wat dan ook waardoor de koelroosters aan de onderkant afgedekt wordt, omdat men van mening is dat het apparaat er maar tegen moet kunnen omdat het apparaat een laptop heet.
Ook het apparaat in stoffige ruimtes gebruiken geeft problemen.
Al die zaken valt niet onder de non-conformiteit (NOOIT!!!) en zeker niet onder garantie.
De kosten voor het herstel vallen dan volledig voor rekening van de koper.
In het engels kent men een uitdrukking:
Read the f u c k i n g manual and Use the f u c k i n g manual!
En daarmee is alles gezegd.
Er zijn meerdere oorzaken te bedenken waardoor een laptop warm wordt en zichzelf uiteindelijk uitschakelt. Er kan ook gewoon een constructiefout in deze laptop zitten, waardoor de processor onvoldoende wordt gekoeld.
Dus graag niet zo vooringenomen zijn.
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Ik baseer mijn uitspraken op ervaring en feiten.Leo The Emperor schreef: Het probleem is ook dat mensen een mening hebben dat zij zelf wel bepalen wat de oorzaak is, zonder deze laptop gezien te hebben.
Er zijn meerdere oorzaken te bedenken waardoor een laptop warm wordt en zichzelf uiteindelijk uitschakelt. Er kan ook gewoon een constructiefout in deze laptop zitten, waardoor de processor onvoldoende wordt gekoeld.
Dus graag niet zo vooringenomen zijn.
Stof en de koelroosters afdekken is toch het meest voorkomende oorzaken van de problemen.
Constructiefouten is eigenlijk uitgesloten, omdat de problemen steeds na 3 maanden optreden.
Zou het om constructiefouten gaan of om andere oorzaken, dan ontstaan de problemen veel eerder.
Ik repareer veel laptops, dus ik weet heus wel waar ik over praat.
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Ik had ergens gelezen dat u ook fietsen repareert ?
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Huh?wouters-w schreef:Ik had ergens gelezen dat u ook fietsen repareert ?
Nee hoor!
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Ok ik dacht even dat u een fietsenmaker bent.
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Welke belletje dan?Jolijn schreef:En nu gaat bij mij weer een belletje ( nee geen fietsbel) rinkelen.wouters-w schreef:Ok ik dacht even dat u een fietsenmaker bent.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Zou het bijvoorbeeld niet zo kunnen zijn dat de warmtegeleidende pasta niet goed is aangebracht, of dat het aluminum koelprofiel te krom is, of dat de sensor die de temperatuur van de CPU meet een verkeerde waarde aangeeft, of dat (indien aanwezig) de ventilator(en) niet goed werken.Constructiefouten is eigenlijk uitgesloten, omdat de problemen steeds na 3 maanden optreden.
Zou het om constructiefouten gaan of om andere oorzaken, dan ontstaan de problemen veel eerder.
Ik repareer veel laptops, dus ik weet heus wel waar ik over praat.
Dit alles zou tot gevolg kunnen hebben dat de CPU minder goed wordt gekoeld als waarmee de laptop is ontworpen, met als gevolg dat een geringe hoeveelheid stof al zorgt voor oververhitting.
Het is nu juist de essentie van mijn posting om ervoor te waken om de meest waarschijnelijk oorzaak (zonde de laptop gezien te hebben) als de enige oorzaak neer te zetten. Door het repareren van veel laptops treedt misschien wel een vorm van bedrijfsblindheid op.
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Dat ik 's een onschuldig bericht van wouters-w las, dat even later in het zwarte gat was opgelost.BBCS schreef:Welke belletje dan?Jolijn schreef:En nu gaat bij mij weer een belletje ( nee geen fietsbel) rinkelen.wouters-w schreef:Ok ik dacht even dat u een fietsenmaker bent.
Re: Compaq presario CQ61 via Wehkamp (verschrikkelijk)
Dat komt inderdaad voor.Leo The Emperor schreef: Zou het bijvoorbeeld niet zo kunnen zijn dat de warmtegeleidende pasta niet goed is aangebracht, of dat het aluminum koelprofiel te krom is, of dat de sensor die de temperatuur van de CPU meet een verkeerde waarde aangeeft, of dat (indien aanwezig) de ventilator(en) niet goed werken.
Maar als de laptop voor de eerste keer is nagekeken, schoongemaakt, moeten die problemen vrijwel gelijk zijn opgelost.
Ik vervang standaard bij koelingsklachten die warmtegeleidende pasta.