LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computer reparaties onder garantie gekocht bij Computerzaak.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
resp0014931

Computer reparaties onder garantie gekocht bij Computerzaak.

Ongelezen bericht door resp0014931 »

Ik heb vorig jaar (29 november) een AMD Atlhlon gekocht bij een computerzaak met een jaar garantie.Ik heb al veel problemen gehad met deze computer, o.a. moederbord dat niet goed bleek te werken de batterij is dan ook 2 keer vervangen maar nu hebben ze er in juni een ander MOBO van een ander merk er in gezet en dit MOBO is van een dusdanige kwaliteit dat ik er niet mee akkoord ging. MOBO is al een verouderd type en op dit MOBO zitten maar 2 USB aansluitingen terwijl ik bij de aanschaf van de PC er 6 stuks had. Kan nu mijn apparaten niet allemaal meer aansluiten. Ik heb dan ook een aangetekende brief naar deze zaak gestuurd. Ze willen er wel weer een ander MOBO inzetten maar ik als LEEK moet hem zelf nadien installeren. Ik heb gezien bij vorig MOBO die ze wel hier installeerden dat het een hele klus was dit ivb met een andere netwerk kaart. Moest een of andere code ingetoest worden die ik dus niet heb, en ben bang dat ik hem niet opgang krijg als ik dat als leek zelf moet doen. Ze zijn niet bereid dit nieuwe Moederbord dan ook hier weer te installeren en aan te sluiten.
Ik ben een vrouw en alleenstaand en gehandicapt en heb niemand die dat voor mij zou kunnen doen. Ben ik onredelijk om deze installatie van hen te eisen? Ik heb immers garantie? Ze zijn erg laks en hebben in de laatste maanden konstant toezeggingen gedaan maar niks nagekomen. En ze werken ook niet met reparatie bonnen dus kan ik eventueel niks bewijzen dat mijn PC daar in reparatie is gegeven. Ze willen de PC wel ophalen en terug brengen maar rekenen dan voorrijd kosten en uurloon. Dit vind ik dan ook niet acceptabel.
Wie kan mij advies geven wat te doen?????
Alvast bedankt.

Gast

Re: Computer reparaties onder garantie gekocht bij Computerzaak.

Ongelezen bericht door Gast »

tja... ik vind eigelijk dat ze wel wat coulanter op mogen stellen tegen de koning(in) klant..

maar ja thuis repareren normaal breng je je bak gewoon daarheen en repareren ze m wel maar snap wel dat je dat niet kan..

zal toch die voorrij kosten dan maar betalen en uurloon het is dat of helemaal niks..

koop in ieder geval geen computer meer bij deze zaak, en laat dat duidelijk blijken nadat ze de computer hebben terug gebracht..

Gast

Als ze de onderdelen ivm garantie gratis leveren wil ik met alle plezier dat spul bij je thuis komen inbouwen als je niet te ver weg woont.
Schande dat niemand bij die winkel dat even voor de gehandicapte medemens naast de zakelijke kwestie wil regelen.

resp0014931

Hoi eerste Gast. Ik heb al veel geld aan de slechte service van deze zaak moeten betalen, schoonmaken van PC, achteraf niet nodig geweest als ze meteen het MOBO hadden vervangen. En veel naar mijn helpdesk moeten bellen omdat het MOBO achteraf niet deugde wat ik toen nog niet wist.En de nodige telefoontjes naar hen toe.
Dus ben nu echt niet van plan om daar nog 1 eurocent aan te besteden.
Ik snap achteraf wel dat de inbouw daar bij hen het beste kan worden uitgevoerd, maar na alle toestanden ben ik bang dat ze hem daar houden,werken niet met reparatiebonnen helaas en ben dan alles kwijt.

Hallo Gast nr 2. Heel erg aardig aangeboden van U, maar ik ga voor geen geld naar die zaak om eventueel de onderdelen op te halen.
Je weet nooit wat ze me dan weer in de handen stoppen, en de BAAS heeft me min of meer bedreigd via de telefoon, omdat ik een aangetekende brief heb gestuurd en hen ingebreke heb gesteld, dus laat ik nu alles aan Bureau van Rechtshulp over om deze zaak verder te regelen. Ik woon in het noorden van het land.
Mijn e-mail adres is bekend bij de redactie van RADAR.

Nogmaals Bedankt voor jullie reaktie.

Gast

Ik hoop dan alleen maar dat alles in orde komt voor u.
Noorden van het land is ook wat ver weg voor mij.

Gast nr 2.

pc

Ongelezen bericht door pc »

Wie kan mij advies geven wat te doen?????
dus laat ik nu alles aan Bureau van Rechtshulp over om deze zaak verder te regelen.
Ja, wat is het nou?!

resp0014931

Hallo Gast nr 1, Ik heb een telefoontje gehad van Bureau van Rechtshulp,dit was n.a.v. een e-mail betreffende dit onderwerp.
Die adviseerde mij het volgende:,3 weken wachten tot dat PC zaak alles maakt zoals in mijn aangetekende brief ge-eist word. Bij niet nakomen , moet ik een afspraak maken bij B van R hulp om verdere stappen te ondernemen.
Ik heb inmiddels ook al van de PC zaak aangetekende brief terug met argumenten zoals illegale software enz....op mijn PC, door henzelf verkocht. Dit heeft totaal niks te maken met de niet uitgevoerde reparatie onder GARANTIE van verkeerd geleverde MOBO.Maar ja ze moeten wel wat en proberen het over een andere boeg te gooien.
Ik heb alle aankoopbonnen enz.... in mijn bezit en heb geen illegale software op mijn PC.
En dit is dan ook echt de laatste PC die ik daar ooit zal kopen,had voor deze nieuwe in dezelfde zaak 2de hands gekocht.

Gesloten