Dit stond vandaag in de Radar nieuwsbrief. Eerlijk gezegd valt mij dit tegen. Veel mensen klagen over virussen & spyware, maar verzuimen zelf eigenlijk vaak om een beetje "onderhoud" te plegen.33% van de computer-gebruikers scant zijn computer nooit actief op virussen en vertrouwt daarmee volledig op zijn antivirusscanner. Nog eens 34% scant de computer minder dan één keer per kwartaal. Dit blijkt uit onderzoek van NOD32, bekend van de antivirus-software.
Aan de kosten hoeft het niet te liggen, want er zijn genoeg gratis virusscanners & spyware-remove programma's.
Zelf scan ik met AVG iedere dag dat ik mijn computer gebruik & afhankelijk wat ik doe op het internet (surfen/downloaden) draai ik even CCleaner & HitmanPro.
(uiteraard maak ik eveneens gebruik van een firewall (gewoon de standaard Windows firewall)
Tevens scan ik eventueel binnengehaalde bestanden nog een keer extra voor het openen met de virusscanner.
Voorts maak ik gebruik van Firefox als Internetprogramma, dat ik m.b.t. pop-ups etc. stukken prettiger vind dan IExplorer.
Resultaat is dat ik kan zeggen dat ik geen last heb van ongewenste zaken op mijn PC.
Hoe doet u e.e.a.? Mijns insziens is het ook een stukje discipline om je computer schoon te houden.