LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Computer van de firma Correct
Computer van de firma Correct
Ik heb via een pc priveproject van mijn werkgever een PC gekocht.
Dit werd een HP van de firma Correct.
Na enkele weken ging het toestel kapot en eiste ik een nieuw toestel. Ik kreeg mevrouw Droog aan de telefoon die mij zeer onbeschoft behandelde. Ik werd door die tante behandeld als een klein kind.
Ik moest die zware kast maar even komen brengen en anders moest ik voor vervoer betalen.
Ik ging daarna niet accoord en eiste de directie.
Ik kreeg de directeur Dhr. van den Ouden aan de lijn, Ik heb nog nooit iemand zo dom horen praten over garantie op een nieuwe computer.
Omruilen mocht niet en aan huis repareren was geen mogelijkheid maar ik had geen probleem, de computer zou gratis worden opgehaald en inderdaad er kwam ook iemand om het toestel op te halen maar na 9 lange dagen wachten bleek de computer niet hersteld te zijn. Ik kreeg een rekening voor het verwijderen van een virus en voor vervoerskosten.
Ik was toen helemaal laaient, ik had een nieuwe computer gekocht,
met software aangebracht door Correct en het toestel had nauwelijks aangestaan.
Volgens mevrouw Droog (die ik weer aan de telefoon kreeg) zou ik er zelf voor gezorgd hebben dat er een virus op de computer was gekomen. Zij kon mij ook nog vertellen dat dit door Internet was, dit is echter totale waanzin want ik had toen nog geen internet thuis!!!
Na vele telefoontjes (met een onbereikbare helpdesk) kwam ik niet tot een accoord met de firma Correct. Ik moest betalen, toen ik na enkele dagen WEER een probleem met mijn computer kreeg heb ik het toestel na contact met HP aar Dunnet gebracht. Daar werd het toestel netjes hersteld.
Wat bleek de oorzaak een defecte harddisk en geen virus.
Na weer enkele telefoontjes met Dhr. van de Ouden die ONBEREIKBAAR IS PLOTSELING!!!! heb ik inmiddels de moed opgegeven.
Hij en zijn Firma Correct hebben mij er gewoon ingeluisd.
Dit werd een HP van de firma Correct.
Na enkele weken ging het toestel kapot en eiste ik een nieuw toestel. Ik kreeg mevrouw Droog aan de telefoon die mij zeer onbeschoft behandelde. Ik werd door die tante behandeld als een klein kind.
Ik moest die zware kast maar even komen brengen en anders moest ik voor vervoer betalen.
Ik ging daarna niet accoord en eiste de directie.
Ik kreeg de directeur Dhr. van den Ouden aan de lijn, Ik heb nog nooit iemand zo dom horen praten over garantie op een nieuwe computer.
Omruilen mocht niet en aan huis repareren was geen mogelijkheid maar ik had geen probleem, de computer zou gratis worden opgehaald en inderdaad er kwam ook iemand om het toestel op te halen maar na 9 lange dagen wachten bleek de computer niet hersteld te zijn. Ik kreeg een rekening voor het verwijderen van een virus en voor vervoerskosten.
Ik was toen helemaal laaient, ik had een nieuwe computer gekocht,
met software aangebracht door Correct en het toestel had nauwelijks aangestaan.
Volgens mevrouw Droog (die ik weer aan de telefoon kreeg) zou ik er zelf voor gezorgd hebben dat er een virus op de computer was gekomen. Zij kon mij ook nog vertellen dat dit door Internet was, dit is echter totale waanzin want ik had toen nog geen internet thuis!!!
Na vele telefoontjes (met een onbereikbare helpdesk) kwam ik niet tot een accoord met de firma Correct. Ik moest betalen, toen ik na enkele dagen WEER een probleem met mijn computer kreeg heb ik het toestel na contact met HP aar Dunnet gebracht. Daar werd het toestel netjes hersteld.
Wat bleek de oorzaak een defecte harddisk en geen virus.
Na weer enkele telefoontjes met Dhr. van de Ouden die ONBEREIKBAAR IS PLOTSELING!!!! heb ik inmiddels de moed opgegeven.
Hij en zijn Firma Correct hebben mij er gewoon ingeluisd.
Re: Computer van de firma Correct
Als je de volgende keer een probleem heb bel dan direct HP. Deze zijn veel aardiger (als ik het zo hoor)
Tel: 0900-2020165
Tel: 0900-2020165
Re: Computer van de firma Correct
Als ik eerlijk moet zijn dan is de HP helpdesk ook niet geweldig hoor.
Ik moest erg lang wachten en werd regelmatig doorverbonden.
Ik weet 2 dingen zeker
1) Nooit meer bij Correct iets kopen, zelfs geen batterijtje
2) Nooit meer een HP want een harddisk hoort pas na 5 jaar kapot te gaan!!!!!
Ik moest erg lang wachten en werd regelmatig doorverbonden.
Ik weet 2 dingen zeker
1) Nooit meer bij Correct iets kopen, zelfs geen batterijtje
2) Nooit meer een HP want een harddisk hoort pas na 5 jaar kapot te gaan!!!!!
Re: Computer van de firma Correct
Tegenwoordig moet je Jurist zijn als je iets koopt, zonder Juridische kennis nemen de bedrijven je in het ooitje.
Re: Computer van de firma Correct
compaq is overgenomen door hP, dis hp is nou ook besmet met een slaap maar verder virus.
Re: Computer van de firma Correct
tja als 1 slechte ervaring reden is om een bepaald merk nooit meer te kopen, wordt je huis vanzelf leeg.....
Re: Computer van de firma Correct
Waar het om gaat is wat er in het contract stond van het PC prive projekt. Er bestaan nl: 2 soorten pc verkopers.
- 1/ dozen schuivers - zo goedkoop mogelijk, maar geen service.
- 2/ gerenomeerde leveranciers die ook service leveren.
Correct business elektronics valt in categorie 2 en de gewone correct in category 1.
Als je als particulier een pc koopt wordt er altijd gevraagd of je een service contract erbij wil hebben. Wil je dit niet (zoals waarschijnlijk bij dit PC prive projekt is afgesproken), dan heb als leek een probleem wanneer er iets niet werkt. De vraag is dan altijd -
- is het een software probleem
- heb je het zelf stuk gemaakt
- is het de hardware
Overigens kan je een virus ook oplopen door floppies en cd's van derden.
Deze klager is een typisch voorbeeld van een totale computeranalfabeet
die service wil hebben maar daar niet voor wil betalen. Vervolgens gaat hij de reputatie van een bedrijf te grabbel gooiien omdat hij zelf te dom is om het probleem te laten analyseren, of om dat door een kennis te laten doen. Iedere imbeciel weet dat je een virusscanner moet installeren. Waarschijnlijk was de virusscanner niet inbegrepen bij de PC prive projekt (DOM DOM DOM). Ben dus zeer benieuwd welk bedrijf dit is.
tsja je kunt nu eenmaal niet alles gratis hebben.
- 1/ dozen schuivers - zo goedkoop mogelijk, maar geen service.
- 2/ gerenomeerde leveranciers die ook service leveren.
Correct business elektronics valt in categorie 2 en de gewone correct in category 1.
Als je als particulier een pc koopt wordt er altijd gevraagd of je een service contract erbij wil hebben. Wil je dit niet (zoals waarschijnlijk bij dit PC prive projekt is afgesproken), dan heb als leek een probleem wanneer er iets niet werkt. De vraag is dan altijd -
- is het een software probleem
- heb je het zelf stuk gemaakt
- is het de hardware
Overigens kan je een virus ook oplopen door floppies en cd's van derden.
Deze klager is een typisch voorbeeld van een totale computeranalfabeet
die service wil hebben maar daar niet voor wil betalen. Vervolgens gaat hij de reputatie van een bedrijf te grabbel gooiien omdat hij zelf te dom is om het probleem te laten analyseren, of om dat door een kennis te laten doen. Iedere imbeciel weet dat je een virusscanner moet installeren. Waarschijnlijk was de virusscanner niet inbegrepen bij de PC prive projekt (DOM DOM DOM). Ben dus zeer benieuwd welk bedrijf dit is.
tsja je kunt nu eenmaal niet alles gratis hebben.
Re: Computer van de firma Correct
beste domme agnes,
Zelden zo'n dom verhaal gehoord. De MTBF van een harddisk is 2 jaar tegenwoordig.
Je weet nooit zeker of het de harddisk was, als de schijf wordt vervangen wordt namelijk ook de software opnieuw geinstalleerd.
Maar jij gelooft alles wat ze vertellen omdat je er zelf geen kennis hebt.
Als je dit beseft begrijp je hoe gevaarlijk het is om uitspraken te doen over wat er nu eigenlijk aan de hand was.
Gezien je domme reacties wil ik niet uitsluiten dat je zelf de oorzaak van de storing bent. Koop liever een typemachine of een playstation.
Computers zijn aan jou niet besteed.
Zelden zo'n dom verhaal gehoord. De MTBF van een harddisk is 2 jaar tegenwoordig.
Je weet nooit zeker of het de harddisk was, als de schijf wordt vervangen wordt namelijk ook de software opnieuw geinstalleerd.
Maar jij gelooft alles wat ze vertellen omdat je er zelf geen kennis hebt.
Als je dit beseft begrijp je hoe gevaarlijk het is om uitspraken te doen over wat er nu eigenlijk aan de hand was.
Gezien je domme reacties wil ik niet uitsluiten dat je zelf de oorzaak van de storing bent. Koop liever een typemachine of een playstation.
Computers zijn aan jou niet besteed.
Re: Computer van de firma Correct
Ja, mooi verhaal maar neem maar van mij aan dat ik de computer eerst heb laten nazien door mijn broer die al 8 jaar als systeembeheerder bij Getronics werkt.
Uiteraard heb ik de harde schijf eerste goed gecontroleerd met een viruskiller maar als er bad sectors op een harde schijf zitten waardoor informatie "verdwijnt" dan is het dus duidelijk een defect aan de computer en geen virus.
Toch lieten ze me betalen voor een virus die er gewoon NIET WAS!
Zoals ik al eerder zei, ik had toen ook nog geen internet dus hoe kan iemand mij dan zeggen dat ik een virus via email of internet had ontvangen.
Maar gezien alle reacties, heb een goede tip voor iedereen die denkt het beter te weten, bek houden en zelf een computer bij Correct kopen. Dan zie je zelf wel wat de service is en ga het dan maar oplossen.
Uiteraard heb ik de harde schijf eerste goed gecontroleerd met een viruskiller maar als er bad sectors op een harde schijf zitten waardoor informatie "verdwijnt" dan is het dus duidelijk een defect aan de computer en geen virus.
Toch lieten ze me betalen voor een virus die er gewoon NIET WAS!
Zoals ik al eerder zei, ik had toen ook nog geen internet dus hoe kan iemand mij dan zeggen dat ik een virus via email of internet had ontvangen.
Maar gezien alle reacties, heb een goede tip voor iedereen die denkt het beter te weten, bek houden en zelf een computer bij Correct kopen. Dan zie je zelf wel wat de service is en ga het dan maar oplossen.
Re: Computer van de firma Correct
Hallo Gast,
Je bent aardig dom aan het zwetsen, de levensduur van een harde schijf is echt wel rond de 5 jaar.
In verband met ons bedrijfsnetwerk heb ik hier 6 jaar geleden diverse computer geinstalleerd, die computers staat 24 uur per dag/365 dagen per jaar aan. De moederborden zijn al vervangn maar de harde schijven zitten nogsteeds erin
Er zitten normale ide harde schijven in (dus geen duur server spul), in al die jaren dat ons bedrijf bestaat is er niet een harde schijf kapot gegaan.
Dus voordat je iemand uitscheld even zelfs die kak in je hoofd gebruiken. Misschien kun je beter zelf je internetverbinding opzeggen, je pc verkopen en een telraam aanschaffen.
Daar kun je tenminste niet wereldwijd domme opmerkingen mee maken.
Succes
Je bent aardig dom aan het zwetsen, de levensduur van een harde schijf is echt wel rond de 5 jaar.
In verband met ons bedrijfsnetwerk heb ik hier 6 jaar geleden diverse computer geinstalleerd, die computers staat 24 uur per dag/365 dagen per jaar aan. De moederborden zijn al vervangn maar de harde schijven zitten nogsteeds erin
Er zitten normale ide harde schijven in (dus geen duur server spul), in al die jaren dat ons bedrijf bestaat is er niet een harde schijf kapot gegaan.
Dus voordat je iemand uitscheld even zelfs die kak in je hoofd gebruiken. Misschien kun je beter zelf je internetverbinding opzeggen, je pc verkopen en een telraam aanschaffen.
Daar kun je tenminste niet wereldwijd domme opmerkingen mee maken.
Succes
Re: Computer van de firma Correct
Hoe dom kan iemand zijn vraag ik me af.
Heel dom zo te zien want ze kan nog niet eens lezen. MTBF van goedkope schijven is 2 jaar. Als je toch aan het internetten ben kijk dan eens op de site van western digital etc. Het feit dat je schijf kapot was bevestigd dit eerder, dan dat het het ontkent. Of begrijp je dat ook weer niet!!!
Goedkope elektronische onderdelen worden tegenwoordig alleen nog maar steekproefsgewijs getest, vanwege de kosten. Dit geldt voor CD lezers, dvd lezers maar ook voor harde schijven.
Zoals al eerder gezegd, virussen kan je ook krijgen door CDjtes, floppen etc. Kortom jij bent de ideale klant, ik heb zelden een dommer persoon gezien!!!
Heel dom zo te zien want ze kan nog niet eens lezen. MTBF van goedkope schijven is 2 jaar. Als je toch aan het internetten ben kijk dan eens op de site van western digital etc. Het feit dat je schijf kapot was bevestigd dit eerder, dan dat het het ontkent. Of begrijp je dat ook weer niet!!!
Goedkope elektronische onderdelen worden tegenwoordig alleen nog maar steekproefsgewijs getest, vanwege de kosten. Dit geldt voor CD lezers, dvd lezers maar ook voor harde schijven.
Zoals al eerder gezegd, virussen kan je ook krijgen door CDjtes, floppen etc. Kortom jij bent de ideale klant, ik heb zelden een dommer persoon gezien!!!
Re: Computer van de firma Correct
Wat hier gezegd wordt over het testen van elektrische onderdelen is correct. Er is vaak geen kwaliteitscontrole meer vanuit de fabriek.
Bij de grote merken is die er wel, maar de kwalititief minder produkten worden daar wel op de markt gebracht onder een andere naam.
Het is net als met auto's, je hebt trabantjes en je hebt ferrari's.
Daarnaast geldt dat elektronica tegenwoordig een zeer lage tolerante heeft. Het kan binnen een maand stukgaan, maar het kan ook 10 jaar blijven werken.
Daarom bieden we klanten altijd een service contract aan (gratis ophalen en brengen, gratis diagnose) en een verlengde garantie aan.
Uiteraard kost dit extra geld, de verkoopprijzen zijn zo laag in de huidige markt dat er voor service extra betaald moet worden.
Normaal gesproken wordt er bij een pc prive project ook een service contract afgesloten. Opvallend genoeg wordt de vraag hiernaar NIET beantwoord.
1 - welk bedrijf betreft het?
2 - was er een service contract afgesloten?
Hou er ook rekening mee dat als een bedrijf een computer koopt er andere rechten gelden dan die voor een particulier.
De stelligheid waarmee hier conclusies worden getrokken gaat me veel te ver. Het is logisch dat een computer die voor reperatie wordt aangeboden eerst op virussen wordt gecontroleerd. Uit het feit dat er een rekening werd gepresenteerd leid ik af dat er geen service contract was afgesloten. Ik vraag me af welk bedrijf doet zo iets.
Er kan niet worden uitgesloten dat er een virus daarna wederom heeft toegeslagen en de harddisk heeft verminkt. De conclusies die Agnes op dit forum trekt zijn mijn inziens dan ook onterecht
Bij de grote merken is die er wel, maar de kwalititief minder produkten worden daar wel op de markt gebracht onder een andere naam.
Het is net als met auto's, je hebt trabantjes en je hebt ferrari's.
Daarnaast geldt dat elektronica tegenwoordig een zeer lage tolerante heeft. Het kan binnen een maand stukgaan, maar het kan ook 10 jaar blijven werken.
Daarom bieden we klanten altijd een service contract aan (gratis ophalen en brengen, gratis diagnose) en een verlengde garantie aan.
Uiteraard kost dit extra geld, de verkoopprijzen zijn zo laag in de huidige markt dat er voor service extra betaald moet worden.
Normaal gesproken wordt er bij een pc prive project ook een service contract afgesloten. Opvallend genoeg wordt de vraag hiernaar NIET beantwoord.
1 - welk bedrijf betreft het?
2 - was er een service contract afgesloten?
Hou er ook rekening mee dat als een bedrijf een computer koopt er andere rechten gelden dan die voor een particulier.
De stelligheid waarmee hier conclusies worden getrokken gaat me veel te ver. Het is logisch dat een computer die voor reperatie wordt aangeboden eerst op virussen wordt gecontroleerd. Uit het feit dat er een rekening werd gepresenteerd leid ik af dat er geen service contract was afgesloten. Ik vraag me af welk bedrijf doet zo iets.
Er kan niet worden uitgesloten dat er een virus daarna wederom heeft toegeslagen en de harddisk heeft verminkt. De conclusies die Agnes op dit forum trekt zijn mijn inziens dan ook onterecht
Re: Computer van de firma Correct
Hallo, ik wil mij nergens mee bemoeien met dat gekibbel van jullie, maar ik wil bij deze een serieuze vraag stellen; indien mogelijk op deze topic, hoe is de ervaring met een Packard Bell pc.?
Zijn de Packard Bell pc.'s goed of is het een regelrechte ramp.
Indien rotzooi: Waarom is dat dan?
Alleen serieuze antwoorden alstublieft.
Mijn dank.
Zijn de Packard Bell pc.'s goed of is het een regelrechte ramp.
Indien rotzooi: Waarom is dat dan?
Alleen serieuze antwoorden alstublieft.
Mijn dank.
Re: Computer van de firma Correct
Hallo,
Misschien dat ik zo boos was, toen ik dit schreef, dat ik niet duidelijk was, maar ik had de computer dus al laten nazien door mijn broer die wel expert is op computer gebied.
Die had eerste een volledige viruscheck gedaan maar er was GEEN VIRUS en hij gaf aan dat er veel bad sectoren op de harde schijf zaten.
Dit heb ik ook op het reparatierapport bij Correct aangegeven, toch kwamen zij met de conclusie virus. Na enkele dagen weer files corrupt (wat toevallig FIRMA CORRUPT, CORRUPTE FILES).
Daarna lever ik hem aan bij Dunnet, zij constateren wel bad sectors op de harde schijf en van het virus is geen sprake (logisch want ze hadden mij al flink laten betalen voor uitvoeren van een pre-install).
Wat betreft het service contract, die heb ik zeker wel gekocht (en die was echt niet goedkoop!) maar dat geldt volgens de directie niet voor software of virussen bij Correct en aangezien het volgens Correct echt een virus was.
Het gaat er vooral om:
A) Er wordt doodleuk gezegd dat ik het virus via internet had binnengekregen terwijl ik nog nieteens internet had op dat moment (Roep maar wat om je geld binnen te kunnen halen!!!!!)
Zelfs een normaal virus acht ik uitgesloten want ik heb alleen een diskette met tekstbestanden meegenomen vanaf mijn werk en deze diskette heb ik door mijn broer en de systeembeheerder op mijn werk laten controleren op virussen en de diskette was virusvrij.
B) De manier waarop je serieus (of beter niet serieus) genomen kan worden
Wat betreft de levensduur van een harde schijf, dit maakt me niets uit. 1 jaar, 3 jaar of 18 jaar het gaat om de foute conclusie inclusief de voortvloeiende kosten en beschuldiging van een virus terwijl dit niet het geval was.
Misschien dat ik zo boos was, toen ik dit schreef, dat ik niet duidelijk was, maar ik had de computer dus al laten nazien door mijn broer die wel expert is op computer gebied.
Die had eerste een volledige viruscheck gedaan maar er was GEEN VIRUS en hij gaf aan dat er veel bad sectoren op de harde schijf zaten.
Dit heb ik ook op het reparatierapport bij Correct aangegeven, toch kwamen zij met de conclusie virus. Na enkele dagen weer files corrupt (wat toevallig FIRMA CORRUPT, CORRUPTE FILES).
Daarna lever ik hem aan bij Dunnet, zij constateren wel bad sectors op de harde schijf en van het virus is geen sprake (logisch want ze hadden mij al flink laten betalen voor uitvoeren van een pre-install).
Wat betreft het service contract, die heb ik zeker wel gekocht (en die was echt niet goedkoop!) maar dat geldt volgens de directie niet voor software of virussen bij Correct en aangezien het volgens Correct echt een virus was.
Het gaat er vooral om:
A) Er wordt doodleuk gezegd dat ik het virus via internet had binnengekregen terwijl ik nog nieteens internet had op dat moment (Roep maar wat om je geld binnen te kunnen halen!!!!!)
Zelfs een normaal virus acht ik uitgesloten want ik heb alleen een diskette met tekstbestanden meegenomen vanaf mijn werk en deze diskette heb ik door mijn broer en de systeembeheerder op mijn werk laten controleren op virussen en de diskette was virusvrij.
B) De manier waarop je serieus (of beter niet serieus) genomen kan worden
Wat betreft de levensduur van een harde schijf, dit maakt me niets uit. 1 jaar, 3 jaar of 18 jaar het gaat om de foute conclusie inclusief de voortvloeiende kosten en beschuldiging van een virus terwijl dit niet het geval was.
Re: Computer van de firma Correct
Computers zijn het probleem niet. Probleem zit hem altijd in de service.
Wat Agnes beschrijft is een typisch voorbeeld van slechte service.
Probleem is altijd dat de computer werkend wordt afgeleverd, maar wat gebeurt er daarna als de computer het niet meer doet?
Veel klanten wissen eerst de harde schijf voor ze hem terugbrengen voor reperatie (denk eens aan je bankgegevens etc). Hoe regeert de winkel daarop. Moet je betalen voor een nieuwe licensie of niet?
Geven ze de originele windows Cd erbij, zodat je zelf de boel kan herstellen of installeren ze een OEM versie en daarmee basta, zoek het verder maar zelf uit.
Waar het om gaat is dus service, is die betrouwbaar? Hebben ze een goede helpdesk en service monteurs. Correct bijvoorbeeld heeft dat niet. Correct mag zich namelijk geeneens Microsoft Certified supplier noemen. Dit houdt in dat ze geen 2 gecertifcieerde system engineers in dienst hebben.
Wat Agnes beschrijft is een typisch voorbeeld van slechte service.
Probleem is altijd dat de computer werkend wordt afgeleverd, maar wat gebeurt er daarna als de computer het niet meer doet?
Veel klanten wissen eerst de harde schijf voor ze hem terugbrengen voor reperatie (denk eens aan je bankgegevens etc). Hoe regeert de winkel daarop. Moet je betalen voor een nieuwe licensie of niet?
Geven ze de originele windows Cd erbij, zodat je zelf de boel kan herstellen of installeren ze een OEM versie en daarmee basta, zoek het verder maar zelf uit.
Waar het om gaat is dus service, is die betrouwbaar? Hebben ze een goede helpdesk en service monteurs. Correct bijvoorbeeld heeft dat niet. Correct mag zich namelijk geeneens Microsoft Certified supplier noemen. Dit houdt in dat ze geen 2 gecertifcieerde system engineers in dienst hebben.
Re: Computer van de firma Correct
Hey computerverkoper,
Hoe weet je dit allemaal over Correct. Heb je er zelf gewerkt ?
Hoe weet je dit allemaal over Correct. Heb je er zelf gewerkt ?