Gekocht een Wacom tekentablet A5 bij Computerland a Eur 180,-. Is nu 1 1/2 jaar oud. Linkermuisknop is dood. Wacom geeft 2 jaar garantie. Computerland wil het wel opsturen voor me, maar rekent daarvoor Eur 25,- kosten. Ik heb al met consuwijzer.nl gemaild maar die hebben nog niet echt een duidelijk antwoord gegeven.
Volgens mij moeten ze het gratis opsturen.
Maar dat willen ze NIET doen. Ik ben al 4 keer teruggeweest.
Dus ik kan alleen maar adviseren: ga ergens anders heen.
Op tweakers.net worden ze beschreven als goedkoop, maar beroerde service. Een enkel filiaal uitgezonderd.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Computerland geeft geen garantie.
-
Moppentappers
Re: Computerland geeft geen garantie.
Bel anders eens met de fabrikant of hun wat voor je kunnen betekenen
-
ikbenik
Gekocht een Wacom tekentablet A5 bij Computerland a Eur 180,-. Is nu 1 1/2 jaar oud. Linkermuisknop is dood. Wacom geeft 2 jaar garantie.
Computerland is hier fout.
In de wet is het volgende qua garantie geregeld:
De fabrikant bepaalt de lengte van de garantieduur.
Deze moet langer zijn dan 6 maanden (de minimale wettelijke garantie) en is voor de rest aan de fabrikant de lengte ervan te bepalen.
De winkelier mag nooit een garantietermijn hanteren die korter is dan de fabrieksgarantie, wel gelijk of langer. De winkelier mag dat zelf bepalen.
Volgens de wetboeken bepalen de fabrikant en de winkelier de garantietermijnen en voor de rest niemand.
Zoals gezegd moeten deze termijnen langer zijn dan 6 maanden en voor de rest naar eigen inzicht van de fabrikant en de winkelier.
Daarbij komt ook nog dat in de garantieperiode geen verzendkosten in rekening gebracht worden. Dit betreft dan alleen de verzendkosten van de winkelier naar de fabrikant.
Volgens mij mogen er wel verzendkosten in rekening gebracht worden van de winkelier naar de klant, maar dat weet ik niet zeker.
Dus in het geval van de TS moet Computerland deze gratis opsturen naar de fabrikant.
Vind computerland zo wie zo een k*twinkel, slechte service maar willenalles doen zolang je maar iets koopt.
Had bij hun een gigabyte moederboard plus proccesor en geheugen gekocht, binnen een jaar kapot.
Dit lag aan de voeding, videokaart, hard schijven enz maar niet aan de hun geleverde materialen.
Uiteindelijk moesten ze het wel toegeven maar kon ik alleen tegen betaling een nieuwe moederboard plus proccesor krijgen, geen vervanging (immers nog geen jaar oud) nee bijbetalen.
Heb de moederboard en proccesor er uit gesloopt en door de winkel gegooid en ben daar ook nooit meer terug geweest.
Had bij hun een gigabyte moederboard plus proccesor en geheugen gekocht, binnen een jaar kapot.
Dit lag aan de voeding, videokaart, hard schijven enz maar niet aan de hun geleverde materialen.
Uiteindelijk moesten ze het wel toegeven maar kon ik alleen tegen betaling een nieuwe moederboard plus proccesor krijgen, geen vervanging (immers nog geen jaar oud) nee bijbetalen.
Heb de moederboard en proccesor er uit gesloopt en door de winkel gegooid en ben daar ook nooit meer terug geweest.
-
Captain Pervert
Slaat echt helemaal nergens op; je kan het bij een ander filiaal proberen of anders bij Wacom zelf. Als je het uitlegt helpen ze je vast wel verder.
Eigenlijk is het te zot voor woorden dat je bij de fabrikant moet aankloppen want handlingkosten binnen de garantietermijn van de fabrikant is gewoon onwettig. Hoe durven ze.
Eigenlijk is het te zot voor woorden dat je bij de fabrikant moet aankloppen want handlingkosten binnen de garantietermijn van de fabrikant is gewoon onwettig. Hoe durven ze.
eerlijk gezegd ik heb een keer een harde schijf aangeboden die over de garantie was ik zou ook 25 euro moeten betalen ik dacht zo moet dan maar.
krijg ik nat 1 1/2 jaar een telefoontje dat mijn schijf "al" klaar is
ik heb er wel melding van gemaakt en de gene die me hielp di ging het overleggen en ik hoefde de 25 euro niet te betalen...
ik heb de schijf maar weggegeven stom ding
krijg ik nat 1 1/2 jaar een telefoontje dat mijn schijf "al" klaar is
ik heb er wel melding van gemaakt en de gene die me hielp di ging het overleggen en ik hoefde de 25 euro niet te betalen...
ik heb de schijf maar weggegeven stom ding