LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coverreparatie bij Acer plus ongewilde formatering

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Coverreparatie bij Acer plus ongewilde formatering

Ongelezen bericht door ikbenik »

wanneer een persoon meld hij doet het niet vraag ik altijd hoe hij daarbij komt
als mensen niet vertellen wat er aan de hand is help ik ze niet
(ik ben gebruiker op een gerenommeerde computer hulp site waar ik mensen help)

Ik help in principe iedereen.
Dus als een klant aangeeft dat de computer kuren vertoont, dan vraag ik ook inderdaad wat er loos is.
Kunnen ze dat niet aangeven of ze kunnen het niet omschrijven, dan ga ik er wel naartoe, of de mensen komen bij mij.

Computers die ergens anders gekocht zijn en nog in garantie zijn, doe ik niets aan. Dan maar pech voor de klant, gaan ze maar terug naar de zaak waar de computer vandaan komt.
Of als ze heel duidelijk aangeven dat ze accepteren dat de nog eventuele garantieclaims ongeldig worden.

robbie01

Ongelezen bericht door robbie01 »

Ik heb een Acer laptop van ongeveer 16 maanden oud.
Deze vertoont sinds een paar maanden scheurvorming op een van de scharnierpunten. Het wordt steeds erger en ik ben bang dat ie binnenkort kapot gaat.
Nu heb ik contact opgenomen met Acer nederland en deze geven aan dat ik de laptop naar Den Bosch moet sturen. Hier wordt hij onderzocht en dan wordt bepaald of de kosten voor mij zijn of voor Acer. De onderzoekskosten zijn sowieso €41,- Verder moest ik ook een brief van coulance sturen waarin ik uit moet leggen hoe de klacht is ontstaan en waarom ik vind dat ik niet de schuldige ben.
Zelf ga ik heel voorzichtig om met mijn laptop en vind dus ook dat de scheurvorming niet mijn schuld is. Op dit forum heb ik al veel klachten gevonden over dit probleem dus dat wijst toch op een tekortkoming van het product. Je moet het scherm van een laptop toch gewoon open en dicht kunnen klappen zonder dat deze begint te scheuren?
Heeft er iemand ervaringen met de reparatie van deze klacht (liefst ook buiten de garantieperiode) en hoe zijn de ervaringen?
Ik lees dat bij deze mevrouw de cover is vervangen maar was dat ook garantie?
Hoe lang was de laptop weg ter reparatie. Bij acer zeggen ze 15 werkdagen.
Alvast bedankt voor uw reactie.

Mvg,

Rob.

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

Waar de fout ligt kan ik natuurlijk niet bepalen. Maar het is natuurlijk wel zo dat als blijkt dat de fout bij Acer ligt (garantie), zou je de onderzoeks kosten niet moeten hoeven te betalen.

RobertIon

Ongelezen bericht door RobertIon »

Beste Robbie01, ik verwijs je naar 'laptop reparatie van 3 maanden' Het is nu een heel lange topic geworden. Maar dit ging om mijn laptop. Binnen de garantieperiode was er al scheurvorming bij de schanieren. Door drukte ben ik (te) laat naar de winkelier gegaan. Daar heb ik mijn laptop ingeleverd en het probleem voorgelegd. Mijn laptop is vanaf eind december nog steeds in het bezit van Acer in Duitsland. Al mijn belangrijke documenten staan erop, wel heb ik van de belangrijkste documenten een back-up gemaakt (raad ik ook zeer aan). Door veel aandringen aan mijn kant heb ik nu een nieuwe laptop van de winkelier gekregen, dit wel met toestemming van Acer. De winkelier gaf zelf aan dat het schandalig is dat een laptop zo lang voor reparatie weg is.
Spreek met de winkelier af of hij een tijd kan geven voor reparatie. Als de reparatie langer duurt dan de winkelier heeft gezegd, dan kan je daar een beroep op doen. Deze kunnen dan bij Acer aan de bel trekken. Een (grote) winkelier/winkelketen hebben met de leverancier beter contact dan de consument. Zij kunnen dan ook meer druk uitoefenen op het proces. Bewaak zelf het proces ook heel goed. Voor je het weet ben je je laptop langer dan 3 maanden kwijt.
De winkelier kon aantonen dat het om een fabrieksfout ging. Acer gaf zelf ook de fout toe. Zij zijn wel degelijk op de hoogte van de productiefout (scheuren bij de schanier). De schanieren zijn te strak opgedraaid, hierdoor staat er extra spanning op.
Heel veel succes

Gesloten